PDA

View Full Version : filmmuziek (+ videoclip) film 'BRAK'



Stratman70
4 november 2004, 21:00
Hallo allemaal,

Defecto heeft mij benaderd om muziek te maken bij de eindscène van een film, genaamd 'Brak'. Ik vond het erg leuk om te doen, het was weer eens iets nieuws en uitdagends en heb dan ook mijn best gedaan om de spanning te helpen opvoeren middels een soundtrack eronder te zetten.

De scène is de eindscène van de film en bestaat uit een dialoog tussen een meisje en een jongen, waarbij ze elkaar beschuldigen van een moord, waarbij de jongen flashbacks krijgt over wat er zich heeft afgespeeld, gevolgd door een climax.

ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk de juiste stemmingen te versterken door de muziek.

Veel kijk en luisterplezier en laat maar weten wat je er van vind.

Groeten, Defecto en Stratman70

BRAK (http://defecto.xtreemweb.com/gitaarnummer/Brak_eindscene.wmv)

VHsologitarist
4 november 2004, 21:19
Vet gespeeld joh!!
het versterkt het beeldmateriaal zeer goed!! (kritisch puntje: som vind ik de gitaar "sfx geluid" te hard staan zoals bij de shot dat de twee vriendinnetjes tegenoverelkaar staan).

Klinkt heel professioneel, leuke scene trouwens ;)
Misschien een mooie aanrader voor nog een goed voorbeeld van versterkende muziek achter het beeldmateriaal (wat uiteindelijk ook mede de doorslag heeft gegeven voor een oscar nominatie) is "Schindler's list" (onwijs gevoelig gespeeld) p.s. het is viool en beetje gitaar van John Williams (dus geen electrisch gitaar).

groetjes

Toffe gozer
5 november 2004, 00:27
Erg orgineel jongens zo'n soundtrack , leuk gespeeld , mooie opbouw , ik vind dit erg gaaf gedaan :)

Jax
5 november 2004, 07:32
Erg goed gespeeld Stratman, ik vind het ook erg knap hoe je de preciese timing zo goed hebt gekregen, om dan net weer een paar noten te spelen. Hierdoor krijg je een opbouwend effect zonder dat het de scene overneemt. Het enige puntje van kritiek is toch dat ik denk dat de muziek te hard staat. Zou volgens mij ietsje zachter kunnen, maar voor de rest echt goed gedaan.

defecto
6 november 2004, 00:31
De kwestie 'geluid te hard' wordt nog aan gewerkt 8) Binnenkort wordt het geluidsbestand van de hele film doorgespeeld naar een 'geluidsman' en die gaat er dan nog mee aan de gang. In andere delen van de film nog wat effectjes en dus ook volume hoger/lager zetten en zoveel mogelijk ongewenste geluiden wegwerken.

Heb het al vaak tegen Edwin gezegd, maar doe het hier nog maar een keer: We zijn allemaal heel erg blij met Edwin z'n nummer en hopelijk kunnen jullie nog meer verwachten 8)

slayurrr
6 november 2004, 00:39
Gaaf gedaan, de muziek, proficiat Stratman. :)


(mierenneuken: het acteren vind ik nou niet echt super, maar dat even terzijde).

AART
7 november 2004, 16:10
sjezus kerel :o

ongelofelijk VET 8-)

stratman, je bent echt geniaal, camel boys vond ik ook al zo vet 8-)

post eens wat vaker iets...

AART
7 november 2004, 16:34
trouwens, zou je misschien het nummer zonder filmpje eronder kunnen posten, dan kan ie lekker hard 8-)

Stratman70
7 november 2004, 17:06
bedankt voor jullie toffe reacties.

Goed idee AART. HIER (http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Filmmuziek%20Brak.mp3) is de audioversie dan. En zet 'm hard hè! :wink:

AART
7 november 2004, 19:20
bedankt voor jullie toffe reacties.

Goed idee AART. HIER (http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Filmmuziek%20Brak.mp3) is de audioversie dan. En zet 'm hard hè! :wink:

thnx kerel! 8-)

AART
7 november 2004, 19:22
dat geluidje eronder, die lange sustain, hoe doe je dat, wat voor effect is dat?

en met wat voor gear en mcrofoon enzo neem je op?

Stratman70
7 november 2004, 19:49
dat is een delay met de feedback helemaal open. Moest even wat expirimenteren totdat ik het juiste geluidje had, vandaar dat je een overgang hoort tussen de aanslag en de lange toon. Als je heel goed luistert, hoort je ook telkens een herhalingstikje of zoiets.

Het is opgenomen met een POD 2.0 in Magix Music studio op de pc.

Diedo
7 november 2004, 21:24
klinkt erg vet! past ook goed inderdaad, maar ik vind het een beejte minder dat als je net wat aan het spelen bent dat er dan een fade out komt en dat je dan weer terugkomt met die eerste space sound. misschien kun je dat nog iets beter laten overlopen... idem voor als de flashbacks beginnen en het einde daarvan. Ik ben niet zo fan van fade in/out
verder klinkt het erg top! comlimenten!

dejohan
8 november 2004, 18:03
Pakkend!

FrankS
8 november 2004, 18:58
Shit da's gaaf om te doen!!!

Je versterkt absoluut de sfeer, het blijft een geheel, coole sounds, en muzikaal en qua spel te gek gedaan!!! :-D

Echt petje af hey, zoiets lijkt me super moeilijk om te doen...

AART
8 november 2004, 22:13
dat is een delay met de feedback helemaal open. Moest even wat expirimenteren totdat ik het juiste geluidje had, vandaar dat je een overgang hoort tussen de aanslag en de lange toon. Als je heel goed luistert, hoort je ook telkens een herhalingstikje of zoiets.

Het is opgenomen met een POD 2.0 in Magix Music studio op de pc.

je hoort idd kleine schokjes, maar je overall sound is best vet... :)

dejohan
9 november 2004, 09:55
Nu zit je wel publiek voor die film weg te jagen: we zullen nooit gaan kijken want we kennen het einde al!
:D :wink:

defecto
11 november 2004, 03:01
Nu zit je wel publiek voor die film weg te jagen: we zullen nooit gaan kijken want we kennen het einde al!
:D :wink:

Was je anders wel gekomen dan? :P En anders komen die mensen wel gewoon puur voor het horen van Edwin z'n nummer op het grote doek :wink:

Bouke
12 november 2004, 22:20
Hey,

Leuk om zoiets te doen! Heb je gewoon de film zitten kijken en terplekke ingespeeld (na wat oefenen natuurlijk) of heb je stukje voor stukje bij elkaar geplakt? Klinkt best leuk allemaal en het verzacht het acteren een beetje (sorry hoor :D)

Bouke

Stratman70
17 november 2004, 14:13
Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad heb ik met de opnameknop aan, tijdens het kijken een aantal dingen ingespeeld. Zoals bijv. die opdrukjes in het eerste gedeelte. En verder wat dingen "los"ingespeeld, na het kijken, die ik later op de juiste plaats heb gemonteerd.

Ik vond het echt heel leuk om te doen! 's Weer 's wat ánders. :D

Lucky
21 november 2004, 23:19
erg leuk, je hebt die nederlands film vibe goed gepakt. gaaf!
erg sterk!

alleen...ik vind de acteurs vrij belabberd.... vooral die eerste scene.
sorry.

defecto
22 november 2004, 00:13
Dit staat dan ook volledig los van de acteerprestaties 8) Het gaat hier om de gitaarmuziek... :P

rambe029
28 november 2004, 11:19
Yoww, vette sound man!
In het begin ging het acteren niet zo goed maar later ging het een stuk beter :)