PDA

View Full Version : Probleem met nieuw (tweedehands)wah wah



puvin
28 mei 2002, 19:01
Hallo,

heb net een tweedehandse wah wah Jim Dunlop Jimi Hendrix wah wah toegestuurd gekregen maar het ding werkt niet!!
Ik steek er een batterij in, kabel in instrument in bak, kabel van bak naar versterker en ik hoor geen enkel geluid!!!!
Wat kan ik nog nakijken,
wat moet ik doen...



Er is MINIEME kans dat batterij leeg is,
kan het zijn dat je dan helemaal niets hoort!

Help :wink:

bedankt

pimmetje
28 mei 2002, 22:42
Als je echt niets hoort, zal het inderdaad waarschijnlijk de batterij zijn... of hij is HELEMAAL aan gort :grin:.

Lacrymosa
28 mei 2002, 23:20
Kan het nie zo zijn dat er gewoon iets sluiting maar, iets van een contactje van een schakelaartje of zo?

CheerS!!

puvin
29 mei 2002, 14:00
bedankt voor reacties,

ga nieuwe batterij proberen

helemaal aan gort kan hij niet zijn denk ik


kan ik dat desnoods ergens binnendoen zonder dat het heel veel kost?

puvin
29 mei 2002, 16:20
ja!
het werkt,
het waren dus toch de batterijen sorry...

Maar nu heb ik nog een ander probleem héhé,
wanneer ik een akkoord ofzo aansla en ik duw het pedaal in komt er een vrij sterke ruis op tot als ik het pedaal gerust laat
gewoon niet aantrekken? of is dit abnormaal?

Het is dus als ik het pedaal beweeg dat versterker zo een zwaar grrkdfjmqkfjmkqf geluid geeft :wink:,
kan ik hier iets aan doen?

bedankt

pimmetje
1 juni 2002, 01:34
ruis of kraak ?
Bij kraak moet je misschien de potmeter (laten) vervangen. 't Is geen moeilijk werkje, maar je moet op een paar kleine dingetjes letten. Je kan ook je pedaal helemaal vol met contact-spray spuiten. Kijken of dat helpt.

puvin
1 juni 2002, 13:36
contactspray?

wa's da :wink:

ESPGuitarFreak
2 juni 2002, 19:43
Kzit hier nu op n Dunlop Cry Baby te kijken van mn bas-maat ennuhm: misschien domme vraag, maar staat je volume van je wah wel open? (aan de onderkant)

puvin
2 juni 2002, 22:25
eeuh
volume???????
begin ik te hallucineren???
ik zie helemaal geen volumeknop

ESPGuitarFreak
2 juni 2002, 22:53
noujah als er dus geen heel klein vloumeknopje aan de onderkant van je wat zit...uhmmz dan ligt t vast aan iets anders :smile: ik ken de wah van dunlop echt niet verder, niet echt veel kennis van weet je :smile:

Pegasus
6 juni 2002, 13:45
Op 2002-06-01 01:34, schreef pimmetje:
ruis of kraak ?
Bij kraak moet je misschien de potmeter (laten) vervangen. 't Is geen moeilijk werkje, maar je moet op een paar kleine dingetjes letten.


Wat is een potmeter? Of is dat een domme vraag?

The Edge
6 juni 2002, 14:33
een potmeter is een draaiknopje die je ook op de meeste versperkers en andere dingen ziet. hiermee regel je dus b.v. het volume of de gain.

piezo
20 juli 2002, 17:41
De potmeter is de draairegelaar die door je pedaal wordt bewogen. Helaas zijn de Dunlop pots gesloten, dus inspuiten met contactspray gaat niet. Heb die bij mij opengeboord voor inspuiten maar was geen succes, dus toch nieuwe pot gekocht. Duur!! en je moet wel kunnen solderen Contactcleaner is te koop bij iedere winkel van electronicaonderdelen, met gebruiksaanwijzing. Vraag wel naar een spray, die geschikt is voor potmeters; er bestaan ook andere. Spul is vooral nuttig om slechte plug-contacten weer goed te krijgen. Lees goed de gebruiksaanwijzing.