PDA

View Full Version : Verschillen Epiphone



Chroxy
4 november 2004, 17:49
bla..

Chroxy
4 november 2004, 17:49
Dankzij het werken in de zomer, mijn verjaardag en komende kerstdagen heb ik weer meer dan genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om een nieuwe gitaar te kopen..

Ik speel momenteel op een squier showmaster (HSS) door een Boss me 30 (die waarschijnlijk weg gaat.. hij verandert mn geluid TE erg als hij 'uit staat') naar mijn Marshall Jcm 800 (1x12 2 kanaals 50 wattt combo)..

Ik speel voornamelijk punk en hard rock en af en toe wat Metallica achtige dingen.. in combinatie met mijn versterker leek het mij natuurlijk het beste om een les paul achtig iets te kopen. Een Gibson is helaas te duur dus ik ben aan het kijken naar een Epiphone.

Maar ik zie nogal wat verschillen.. je hebt natuurlijk de studio en de lp100.. deze hoef ik niet, ik zoek toch kwaliteit tot een bepaalde hoogte (mijn budget gaat tot max 500 2ehands..)

Het probleem ligt vooral bij de Epiphone les paul standard en standard plus... de standard heeft blijkbaar alleen zwart als kleur en de standard plus heeft een flame (veneer) maple top.. nu kan ik deze nieuw in duitsland kopen voor 300 en 400 euro. Maar als ik bijv naar mijn gitaarwinkel ga, zie ik dezelfde gitaar (standard plus) daar hangen voor 750 euro, deze zou iets van uit amerika zijn ofzow?.. maarr ik vind dit is nogal een verschil.. ook zijn op internet een hoop mensen die voor hun plus meer als 400 euro 2ehands vragen.. is dr nouw dus nog een soort betere versie van de normale standard in de plus en normale vorm of niet..? Als ik namelijk om info vraag zeggen ze dat de plus die zij verkopen totaal anders is als die wat ik vond in duitsland voor 400 euro.. (beter..) Ik wil namelijk wel voor dat extra betalen.. maar niet dat ik dalijk dezelfde gitaar heb als in duitsland voor 400 euro gaat en ik er 400+ voor betaal omdat ik denk dat het een andere / beter is (omdat hij dus uit amerika is).. er is namelijk geen verschil te zien tussen de goedkope en dure standard plus

weet iemand dus het verschill of heeft iemand nog een andere gitaartip die goed binnen mijn budget en stijl past..?

Punkrockerke
4 november 2004, 19:17
Orville (by Gibson) Les Paul, Tokai Love Rock, Burny (by Fernandes) Super Grade, Greco Super Power....stuk voor stuk zeer goede LP-kopiën die minstens even goed (lees: beter :wink: ) zijn als een epiphone. Zoek maar op de verschillende ebay's

Chroxy
4 november 2004, 19:46
zeer veel dank.. :P..

ik kende namen als zoals tokai en burny.. maar van de rest heb ik nog nooit gehoord...

zijn deze ook 2ehands te krijgen voor 500 euro??

Punkrockerke
4 november 2004, 19:54
zijn deze ook 2ehands te krijgen voor 500 euro??
Ik heb een tijdje terug een Orville uit UK gekocht voor 590€ (incl. verzending, verzekering, gigbag, riem, extra snaren). Burny en Greco zijn meestal wel goedkoper. De prijs van deze gitaren is wel aan het stijgen de laatste tijd, maar veel zoeken en je vindt zeker een goede deal
Check anders mijn Orville http://users.skynet.be/shakennotstirred/My_gear.htm

Chroxy
4 november 2004, 20:34
woaw dat is een erg mooie gitaar.. maar 590 is net iets teveel voor me.. :(

iam
4 november 2004, 20:38
zijn deze ook 2ehands te krijgen voor 500 euro??
Ik heb een tijdje terug een Orville uit UK gekocht voor 590€ (incl. verzending, verzekering, gigbag, riem, extra snaren). Burny en Greco zijn meestal wel goedkoper. De prijs van deze gitaren is wel aan het stijgen de laatste tijd, maar veel zoeken en je vindt zeker een goede deal
Check anders mijn Orville http://users.skynet.be/shakennotstirred/My_gear.htm

aha een flatcatfan :)

Chroxy
5 november 2004, 13:49
ik heb al rondgekeken.. maar helaas zijn er maar weinig orville's, burny's en tokai's die worden aangeboden.. afwachten dus..

maar weet iemand dus nog of er van de normale epiphone standard (en standard plus) modellen nog een ietsje betere versie is..? Dus dan ehb ik het niet over de dure elitist.. maar een tussenvorm nog.. ?

want ik kan een epiphone kopen.. voor 450 met gibson elementen.. maar hij zegt ook dat het ene betere type plus is als normaal.?

Chroxy
5 november 2004, 21:46
een hoop is me nu duidelijk geworden..

er is een gewone epiphone standard en een epiphone standard plus..

maar de nieuwe modellen (sinds 2003) hebben andere tuners (chroom kleurige) en gibson designed humbuckers.. dit is blijkbaar beter..

zijn er nu verschillen in geluid of what so ever? tussen de modellen van voor 2003 en van na 2003?

woutB
5 november 2004, 22:11
De standard is alleen in zwart en de plus is met flame top in meerdere kleuren cherry burst, honeyburst enzo.

Die chroom kleurige tuners zijn van Grover (ik ben erg tevreden) en schijnen inderdaad vele malen beter te zijn ( heb ik geen ervaring mee)

De humbuckers zijn geloof ik ook wel een klasse beter dan op de oudere modellen maar zijn natuurlijk niet top.


Boven de standard zitten natuurlijk nog de custom modellen maar dat schijnt alleen mooier afwerking te zijn ( of 3 humbuckers)

Ik zou toch wel even die standard met die Gibson humbuckers uitchecken als ik jouw was. Als die er goed uitziet met die gibsons erin heb je een goed dingetje. Misschien nog een beetje afdingen?
Ik heb voor mijn plus vorig jaar 600 euri betaald maar die is linkshandig. Rechtshandige koste toen 525

Chroxy
6 november 2004, 16:30
ok.. ik heb nu 3 opties:

1: doorzoeken naar een andere epiphone of een ander merk (die hier boven staan)..

2: een epiphone les paul standard plus.. honeyburst uit 1997.. inc gigbag en er zitten gibson elementen erin (uit een les paul standard).. voor 425

3: een epiphone les paul standard plus.. honeyburst uit 2004 (nieuw en beter? model ) .. gewoon standaard en gloednieuw ook voor 425 euro..

wat zullen jullie doen..?

ik neig op dit moment erg naar de les paul standard uit 1997.. zelfde prijs.. als het nieuwe model.. en het nieuwe model is iets beter.. maar das op electronisch gebied.. (pickups + tuners).. maar die uit 1997 heeft gibson pickup wat dus weer veel beter is dan de gewone standard pickups..

Bins
6 november 2004, 16:46
Mijn ervaring met Epi tuners is dat ze zowizo niet zo best zijn, dus die zou je kunnen vervangen (de brug zou ik ook meteen doen, iig de zadels). Als je uitgaat van nieuwe tuners en zadels + 425,- dan kom je rond de 500 uit. Dan moet je ook nog (nou ja, je moet niets natuurlijk) nieuwe elementen hebben, maar die ziteen al in de '97, dus ik zou daarvor gaan. Probeer anders nog wat van de prijs af te krijgen, dan is het helemaal feest.

Edit: ik lees nu wat beter. Als 425 de nieuwprijs is, dan moet er zeker wat van die '97 af.

Chroxy
8 november 2004, 15:06
de nieuwprijs in nederland is 695 euro en in duitsland 490 euro.. ik kan hem nieuw krijgen voor425 omdat iemand een 8tal gitaren had laten importeren met grote korting..

maar ide prijs dan nog steeds goed?

Reel Big Fish
20 november 2004, 14:47
Hey toevallig!

Die gitaar had ik ook op het oog... :)

ijff
20 november 2004, 15:52
Ik heb zelf een Dean EVO special select... zou je ook eens naar kunnen kijken. Is een heel fraai afgewerkte koreaan. Klinkt super, heeft goede tuners (Grover) en kost €469,- bij Feedback.

Chroxy
20 november 2004, 17:15
ik heb uiteindelijk gekozen voor de gloednieuwe epiphone.. deze klonk en speelde net iets beter als de wat oudere en er was sprake van een misverstand, er zaten geen gibson humbuckers in de oude..

ik heb dus een gloednieuwe epiphone les paul standard plus gekocht voor 425 en hij klinkt geweldig samen met mn Marshall :)

Reel Big Fish
20 november 2004, 17:19
Ik ga bij dezelfde man (overijssel neem ik aan?) dezelfde git. kopen :-D

Chroxy
21 november 2004, 13:14
ja het was in de buurt van overijsel/drenthe..

super gitaartje en ook erg vriendelijke mensen :)

jules
22 november 2004, 09:10
foto's