PDA

View Full Version : relic



Dr. Funkenstein
4 november 2004, 17:17
<>

Dr. Funkenstein
4 november 2004, 17:17
Hallo,
ik heb pasgeleden mijn strat 'ter hand genomen' en hem wat gerelict. Nu wil ik aan jullie vragen (ook de experts) of dit een beetje realistisch eruit ziet... Ik weet het, de hardware is nog als nieuw, en ik durf eerlijk gezegd ook de body (nog) niet met staalwol te bewerken... dat is me iets té rigoreus. Maar het gaat me om de beschadigde plekken. Als nog iemand tips heeft dan hoor ik dat graag! Wat zijn bijv. nog meer 'realistische plekken op een gitaar om als eerste slijtage te verwachten?
En kom nou niet aan met: 'een gitaar moet van zichelf oud worden, dat moet je niet zelf doen blablabla', want ik doe toch wel wat ik zelf wil. :roll:

http://image22.webshots.com/23/1/24/70/211512470FhJpFJ_ph.jpg
http://image16.webshots.com/16/1/23/47/211512347RjFKPs_ph.jpg
http://image18.webshots.com/19/1/21/91/211512191ngSjBl_ph.jpg
http://image20.webshots.com/20/1/26/4/211512604SNVgMj_ph.jpg

Dr. Funkenstein
4 november 2004, 17:20
misschien op de foto's niet zo goed te zien, maar deze gitaar is ook al voorzien van een vintage white slagplaat (vergeeld dus), en de pickup covers zijn zelfs nóg geler...

vulvasonic
4 november 2004, 17:38
Ik zal me niet in de discussie mengen of het GOED is of NIET om je gitaar te relicen, maar eerlijk is eerlijk; ik zou er er zo intrappen. Op de foto's (en waarschijnlijk dus ook op het podium) komt het over als een gitaar met een 'eerlijk' afgeragd verleden. Van dichtbij zal het wel een ander verhaal zijn, maar dat kan ik zo niet beoordelen natuurlijk.

Dat stukje achter de brug vind ik trouwens minder......

Veel plezier ermee.

Wicked Willy
4 november 2004, 17:43
Kan het toch niet laten:

Relicen moet je laten gebeuren en niet doen met staalwol, schroevendraaiers etc.

Sorry hou ik niet van!

Lord Abortion
4 november 2004, 17:45
Alhoewel het volledig fout is is het wel goed gedaan.

soup
4 november 2004, 17:47
ik vind het niet zo goed gedaan en zeker dat stukje bij de brug is eum ja echt lelijk

BramVersteeg
4 november 2004, 17:47
Ik vind het er wel realistisch uitzien.
Eigenlijk zou je gewoon de gitaar een beetje over de grond moeten schuren. Niet achter de fiets maar een beetje suptiel.
En gewoon overdreven hard raggen, dan schiet dat 'van zelf relic worden' een beetje op :wink: .

Aca Ilic
4 november 2004, 17:55
[quote="Dr. Funkenstein"]Hallo,
ik heb pasgeleden mijn strat 'ter hand genomen' en hem wat gerelict. Nu wil ik aan jullie vragen (ook de experts) of dit een beetje realistisch eruit ziet... Ik weet het, de hardware is nog als nieuw, en ik durf eerlijk gezegd ook de body (nog) niet met staalwol te bewerken... dat is me iets té rigoreus. Maar het gaat me om de beschadigde plekken. Als nog iemand tips heeft dan hoor ik dat graag! Wat zijn bijv. nog meer 'realistische plekken op een gitaar om als eerste slijtage te verwachten?
En kom nou niet aan met: 'een gitaar moet van zichelf oud worden, dat moet je niet zelf doen blablabla', want ik doe toch wel wat ik zelf wil. :roll:

"ter hand genomen" :???: :???: :???:
Dit noem je TER HAND NEMEN.

http://community.webshots.com/user/acailic1

Jongen er is nog veel werk aan die strat van jou, maar je moet gewoon durven. Begin is er in iedere geval. Nu hardware en rest.

greenthings
Alex
www.midlifeblues.nl

PeArLjAm
4 november 2004, 18:01
ik vind hem redleijk gerelict. Opzich zijn de slijtplekken wel op de goede plek maar ze zijn verder niet echt natuurlijk. Misschien kun je hier wat aan doen. Ik weet ook niet of je gitaar een poly(plastic) laklaag heeft of een nitrolaklaag zoals op de oude fenders. Bij de laatste laklaag kan je het relicen wel redelijk echt maken, mits je het goed doet. En je moet ook wat doen aan die onderdelen want die glimmen echt VEELS te veel :D Verder succes! ik ben zelf niet vies van een mooie versleten(verslette?? :D) strat

kokteejl
4 november 2004, 18:03
[quote=Dr. Funkenstein]Hallo,


"ter hand genomen" :???: :???: :???:
Dit noem je TER HAND NEMEN.

http://community.webshots.com/user/acailic1



Nee DAT is "overdrijven"

Braindead
4 november 2004, 18:08
Het is je wel aardig gelukt vind ik.

Ik blijf er echter een dubbel gevoel bij houden.

- Het ziet er wel gaaf uit
- Ouch die gitaar heeft veel geleden, kun je er niet wat zuiniger op zijn.

Maar goed, wetende dat het relic is, en niet echt slecht omgaan met je gitaar..... stelt me gerust

Negative K3 fan
4 november 2004, 18:09
ik zou de hardware eraf schroeven en eens goed laten roesten, zullen vast wel trukjes voor zijn (in pekel water oid). Je nek inwrijven met zwarte schoenpoets zodat hij bruun achtiger wordt en ook het fretbord niet te vergeten, oud rosewood verkleurd namelijk nogal (als je het niet goed onderhoud) alleen ik weet zo niet 123 hoe snel je dat na kunt maken.

kokteejl
4 november 2004, 18:19
Mmz jah das toch meer zo'n zwart zaakje tussen de frets, meestal aan de onderkant? kzou zeggen, was je oksels ofzo met je gitaarhals hehe genoeg zuur zweet...
(marginale opmerking 1)
Ik heb bij men 2 gitaren altijd al zoiets vreemd: net achter de brug verschijnen na een tijd kleine putjes, duidelijk van een botsing ofzo, maar ik weet nooit hoe het komt :-?

Bluesbreaker
4 november 2004, 18:40
Dit vind ik dus echt lelijk, zoals Alex het gedaan heeft is het mooi. Dit komt bij mij echt over als gitaar ophangen en 5x een baksteen er tegenaan gooien.

vulvasonic
4 november 2004, 18:43
Die putjes of slijtplekjes achter de brug zie je wel vaker. Volgens mij (maar ik heb ze zelf niet, dus zeker weten doe ik het ook niet) heeft dat te maken met het feit dat daar de schroefjes zitten van de zadeltjes en dat de schroevendraaier regelmatig van de schroef afpleurt tijdens een afstelbeurtje.

nickbongers
4 november 2004, 18:44
hardware licht opschuren en dan in pekelwater oid? (natuurlijk niet de pickups ;)) maar idd mooi gedaan. vergeet de nek en zeker de kop niet. zegmaar n beetje oeps ram ik mn kop nu net tegen een muur effect.

kokteejl
4 november 2004, 18:58
Njah ik zit daar niet vaak met een schroevendraaier eigenlijk....ik dacht dat het mss komt door men jack, ik steek die altijd achter men band door zodat ik hem er niet per ongeluk kan uittrekken, en alsk die er dan uittrek mss...
Het zijn barstjes alsof er met een luchtpistool is op geschoten (zie net dat er op de achterkant ook zijn)

vulvasonic
4 november 2004, 19:01
Ach, mag ik dan TOCH nog heel even zeiken over dat relic gedoe???

Iedereen mag natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij met zijn/haar eigen gitaar doet. Bovendien zijn er ergere dingen die je met een gitaar kunt doen. Robert Smith heeft ooit zijn gitaar laten 'bekleden' met vis. Daar doe je werkelijk NIEMAND een plezier mee....

Enfin, het IS hier al door iemand gezegd (sorry, weet even niet meer door wie), maar een afgeragde strat is doorgaans een strat uit een periode waarin gebruik werd gemaakt van een soort lak die veel meer aan slijtage onderhevig was dan de dikke, glimmende polyurethaan lakken van tegenwoordig. Het relicen van die laatste laksoort is MI een beetje vreemd, want die dingen slijten NAUWELIJKS. Ook niet als je er ruw mee omgaat.

Ik heb een strat uit 82 en die bespeel ik ook vanaf die tijd. Ik ben er altijd behoorlijk nonchalant mee omgegaan. Ik ben er niet de persoon naar om mijn gitaar goed te onderhouden. Maar die plank heb ik NOOIT af kunnen raggen. De hals wel trouwens, die is schitterend verkleurd enzo, maar de slijtageplekken op de body beperken zich tot een enkele buts en een soort dofheid van de lak. De butsen zijn duidelijk het gevolg van onzachte aanrakingen met het podium, maar slijtageplekken als gevolg van het vele bespelen van de gitaar zijn er nagenoeg niet.

Als je wil dat een gerelicte (?) gitaar er een beetje geloofwaardig uitziet, duik dan eerst even in de historie en verzeker je van een 'natuurgetrouwe' behandeling.

BramVersteeg
4 november 2004, 19:04
ik heb idd vaker gehoord dat de vroegere lak veel dunner was en sneller zou beschadigen. Iemand gaf eens een tip om de gitaar af te schuren, opnieuw te verven met slechte verf en dan flink raggen.
Lijkt me een goede tip mits je weet wat je doet en er wat tijd in wilt steken.

waayer
4 november 2004, 20:07
Natuurlijk weet ik dat iedereen moet doen met zijn gitaar wat hij wil,
maar mijn keuze zal het niet zijn om m'n gitaar zo toe te takelen.
Ik vind dat een gitaar die gerelict is en nogmaals dit is mijn mening gewoon fake is, wat voor mij geldt is dat een gitaar die door zijn leeftijd en door gebruik er versleten uitziet juist het gevoel losmaakt wat je zoekt in een (oude) gitaar.
Ik ben van mening dat als je een nieuwe gitaar gaat relicen dat je eigenlijk jezelf voor de gek houdt en stel je wilt hem ooit nog eens verkopen of inruilen er zijn niet veel mensen die een bijna nieuwe gitaar met beschadigingen zullen kopen.
Nogmaals dit is wat ik er van vind en misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn er vele gitaristen die hun mening over het relicen
liever niet betwist zien

flightcase
4 november 2004, 21:02
Relic zal wel altijd een discussie blijven.
Ik ken zelf ook gasten die zoiets gedaan hebben.
Een iemand had eens een keer de kop van zijn squier afgeschuurd en er na ouwe thee of koffie over heen gekwakt en daarna weer opnieuw gelakt resultaat was op zich wel mooi.
Iemand anders had een body van een squier eerst flink verhit en daarna in de vriezer gedaan dan krijg je al die kleine barstjes erin(doen ze bij de Fender customshop ook geloof ik).
Ik heb zelf een Les Paul die nog niet zo oud is maar die begint ook al behoorlijk te relicen heb nu een slijtplek waardoor je een beetje hout ziet aan de achterkant van de body op de plek waar de kabel achter de draagband door tegen aan zit te schuren.
Maar dat zal wel komen omdat die van mij een standard 2002 is die hebben ze weer meer naar de oorspronkelijke les paul teruggebracht
inclusief nitrocellulose lak die dunner is maar wel als voordeel heeft dat het hout wat meer kan ademen wat beter is voor het geluid

Dr. Funkenstein
4 november 2004, 21:08
Die slijtplek achter de brug komt doordat er eerst een ander brug op heeft gezeten (het is een '86 Fender uit japan), nl. een soort Floyd achtig ding. Die plek zat er al toen ik em kocht (ong 3 jaar geleden) ben niet de eerste eigenaar ervan... en deze gitaar verkoop ik toch echt NOOIT meer (heeft sentimentele waarde, om de discussies hierover maar even weg te laten), en als ik het niet meer mooi vind schuur ik de plank en houd ik em naturel ofzow...

Bluesbreaker
4 november 2004, 21:32
een gitaar met emotionele waarde ga je zo toetakelen?
Ik zou juist als ik een keer geld over heb een tweedehandsje kopen waar ik niks mee heb en die gaan relicen, daarna mag die emotionele waarde gaan krijgen.

Rubenios
4 november 2004, 22:06
relicen moet je verdienen niet zelf doen....

SiNiSTRaL
4 november 2004, 22:11
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)

Aca Ilic
4 november 2004, 22:35
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)


good point sinis!

Dr. Funkenstein
5 november 2004, 00:08
een gitaar met emotionele waarde ga je zo toetakelen?
Ik zou juist als ik een keer geld over heb een tweedehandsje kopen waar ik niks mee heb en die gaan relicen, daarna mag die emotionele waarde gaan krijgen.

Dit wás zo'n tweedehandsje... :wink:

guvnor
5 november 2004, 09:51
Ik moet zeggen dat ik dit niet heel goed vindt... Je kunt zien dat het niet slijtage is, maar beschadiging. De rest van de gitaar is te netjes...

Mijn Strat zag er ooit ook zo uit. Ik heb toen alle lak eraf gestript, nieuw geverfd en met nitrocellulose afgelakt. Deze dunne verf en laklaag slijt op een authentieke wijze zonder dat je er schuurpapier of beitels bij nodig hebt.

taylor
5 november 2004, 11:23
ik vind het ook niet erg goed gedaan,meestal gaat bij(vintage) fender de lak eraf doordat het barst+dat het dun is aangebracht gaat het er zo vanaf.

de achterkant zit meestal ook vol met krassen in de lak bij echt vintage,dat past niet echt bij de rest wat nog strak in de lak zit
veder snap ik ook niet echt dat relic gedoe,bedoel het komt er op door gebruik/optreden/vintage of helemaal niet dan vind ik.dus eigenlijk nep of echt....

Svenson
5 november 2004, 11:24
Het ziet er idd uit als beschadiging, een aantal van die 'kapotte plekken' zal je nooit krijgen door erop te spelen. Komt op mij dus gewoon over als iemand die vliegen doet meppen met zijn gitaar.


En verder vind ik het zonde om een goede gitaar te verkrachten door er stukken af te schuren, slaan, of om goede hardware te laten roesten?? Maar ja, wie ben ik?

Ghost_44
5 november 2004, 11:29
Ik was een week van slag toen ik mijn gitaar liet vallen en er een vette deuk in zat, kan me daar door niet voorstellen om zoiets expres te doen. :(

flightcase
6 november 2004, 00:29
Had ik dus ook met mijn LP en die slijtplek maar dat houd je toch niet tegen.
Maar ja hij is bij mij in ieder geval natuurlijk aan het slijten(door hem gewoon te bespelen)krijgt ie wel karakter van. :roll:

Casey
6 november 2004, 00:56
Sorry maar ik vind het er niet erg realistisch uitzien .
Die randbeschadiging , zogenaamd van je bovenarm kan door spelen nooit zo ontstaan , de lak is op de rand echt heel diep weg geschraapt met een mes of zo tot in het hout en gaat dan gelijk over in mooie glimmende lak .
De rest is ook alleen maar butsen , schraap en hakwerk met een stukje op de rand dat heel netjes glad is geschuurd :o

Het lijkt net op een nieuwe gitaar die een avond door Robocop is bespeeld :-D

Rubenios
6 november 2004, 09:48
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)


good point sinis!

ma je snapt wel wat k bedoel dus dan is wel goed allemaal
i rest my case. mensen die gitaren relicen vind k fakers

Stratman70
6 november 2004, 12:04
Van mijn Les Paul is de lak er aan de achterkant voor een flink stuk (ongeveer 5cm doorsnee) af en daaromheen zitten allemaal kleine deukjes in de lak (ongeveer 10 tot 15 cm doorsnee opp.), door de gesp van mijn riem. Dat is dus echte geschiedenis die je op de gitaar ziet. Heb dus niks expres gedaan, maar wilde nooit mijn riem afdoen. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Als ik er naar kijk, vind ik het toch best zonde. Maar die LP komt ook uit een periode waarin de lak te dun en slecht was aangebracht. Het zal er wel bijhoren.

Mijn Tokaistrat straalt echte vintage uit. Is nooit gerelict, maar wel oud geworden (van 1981). De Nitrolak begint op sommige plekken te verkleuren t.o.v. andere plekken en er zitten wat natuurlijke krasjes, butsen en slijtplekken op, die best minimaal zijn, vergeleken jouw gerelicte strat. Toch straalt die van mij meer geschiedenis en leven vol "dienstjaren" uit dan die relics die je tegenwoordig ziet.

En dáár gaat het volgens mij toch uiteindelijk om: om de gitaar er OUD en gebruikt uit te laten zien en niet zozeer om de beschadigingen zelf.

Ik vind een oude, versleten gitaar echt werkelijk prachtig om te zien. Die Tokai van mij is een juweeltje wat dat betreft. Maar expres relicen.....
het is gewoon niet echt en dat zie je 9 van de 10 keer. Sommige bedrijven doen het echt professioneel en de customshops van bijv. Fender, die slagen er m.i. nog niet eens in.

Het enige bedrijf waar ik van gezien heb dat ze echt heel erg overtuigend relicen, is Crazyparts (http://www.crazyparts.de/assets/s2dmain.html?http://www.crazyparts.de/) uit Duitsland. deze lui staan ook altijd op de Vintagebeurs in Veenendaal.

Zo denk ik er over.[/url]

Aca Ilic
6 november 2004, 13:12
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)


good point sinis!

ma je snapt wel wat k bedoel dus dan is wel goed allemaal
i rest my case. mensen die gitaren relicen vind k fakers

nee, jij trekt zeker de zalen vol :cool: ... :cool: I rest my case ( and flight case too) 8-)

Rubenios
6 november 2004, 15:44
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)


good point sinis!

ma je snapt wel wat k bedoel dus dan is wel goed allemaal
i rest my case. mensen die gitaren relicen vind k fakers

nee, jij trekt zeker de zalen vol :cool: ... :cool: I rest my case ( and flight case too) 8-)

are you talking to yaself again?

Aca Ilic
7 november 2004, 09:55
relicen moet je verdienen niet zelf doen....
:roll: lees die zin nou zelf eens goed, je bedoeling komt wel eruit, maar relicen is het 'kunstmatig bewerken blabla' dus volgens jou moet je t verdienen om je gitaar door een ander kunstmatig te laten bewerken ;)


good point sinis!

ma je snapt wel wat k bedoel dus dan is wel goed allemaal
i rest my case. mensen die gitaren relicen vind k fakers

nee, jij trekt zeker de zalen vol :cool: ... :cool: I rest my case ( and flight case too) 8-)

are you talking to yaself again?

Ik wil niet vervelend doen , maar jongen heeft aan begin van de topic vraag gesteld, wat we van zijn poging om strat te relicen vinden , en niet wat jij van " Relicers" vind . Dat staat buiten discussie, dus zou je misschien je subjectieve mening over relicers voor jezelf bewaren.

mvg
Alex
www.midlifeblues.nl
P.S.
en om jouw nog vraag te beantwoorden, ja ik trek ze vol , gisteren ook alweer.

FonZZo
7 november 2004, 10:56
Mensen die gitaren bewust beschadigen vind ik sukkels.
En de manier waarop dit gedaan is...
Gewoon zielig is't.

SiNiSTRaL
7 november 2004, 10:57
lees ff de post voor de jouwe fonzzo...

AART
7 november 2004, 11:01
als je een gitaar gaat rellicen, koop dan geen blauwe met metallic laklaag, dit is gewoon zonde, bij een unburst lkan het me weinig schelen, maar hier :cry:

Aca Ilic
7 november 2004, 11:36
Mensen die gitaren bewust beschadigen vind ik sukkels.
En de manier waarop dit gedaan is...
Gewoon zielig is't.

Fonzzo dit geldt voor jou ook. Lees eens goed de hele topic voordat je met je meningen rond begint te smijten, en lever een zinnige reactie aan deze topic op.
mvg
Alex

Rubenios
7 november 2004, 17:00
gedraag je niet zo politiek correct man zeikerd hij vroeg wel onze mening erover. na 91 posts al zown grote bek...

sash
7 november 2004, 17:09
gedraag je niet zo politiek correct man zeikerd hij vroeg wel onze mening erover. na 91 posts al zown grote bek...

De topicstarter zei DUIDELIJK dat ie geen gezeik wilde over of relicen wel of niet verantwoord is. De gene met een grote bek ben jij dus. Aca corrigeert dit alleen.

PeArLjAm
7 november 2004, 17:44
ja ik word ook altijd zo ziek van deze discussies.. Het gaat er hier om of wij vinden dat zijn strat mooi gerelict is.. die discussie over relicen altijd ik word er schijtziek van de een vind het mooi de ander niet punt uit.

Maare topicstarter, misschien kun je deze methode toepassen?? :roll:

http://www.lilypix.com/photos/data/e2ef524fbf3d9fe611d5a8e90fefdc9c/917_p37161.jpg

SiNiSTRaL
7 november 2004, 18:31
hehe, ja, is er 3 cm van je body afgesleten.....'hoe komt dat?!' 'ja, intensief spelen he :D'

Neals
7 november 2004, 22:07
Zowieso heb ik het idee dat je optreedgitaar veeeel sneller relict dan wat je thuis hebt :D

PeArLjAm
7 november 2004, 22:35
Zowieso heb ik het idee dat je optreedgitaar veeeel sneller relict dan wat je thuis hebt :D

Sja idd... ik heb er ook last van. Wel handig hoor zo'n strat, als er geen ruimte meer voor is in de auto dan hang je hem er gewoon achter..

michielv
8 november 2004, 16:33
Het is je wel aardig gelukt vind ik.

Ik blijf er echter een dubbel gevoel bij houden.

- Het ziet er wel gaaf uit
- Ouch die gitaar heeft veel geleden, kun je er niet wat zuiniger op zijn.

Maar goed, wetende dat het relic is, en niet echt slecht omgaan met je gitaar..... stelt me gerust

Mja, nou, ik sluit me toch aan bij de "relic-haters": ik vind dit dus echt het toppunt van slecht met je instrument omgaan. Okay, het ergste is wanneer je een goed instrument aan diggelen slaat, maar dit komt in de buurt.

Wat is er mis met een nieuwe gitaar? Die dingen zijn gewoon nieuw. Speel er op, gebruik hem flink en het wordt vanzelf echt oud.

Bovendien is de hardware nog steeds nieuw. Als je dat aan wil passen: ik heb nog wel een verschimmelde strat brug voor je (echt relic, in 20 jaar tijd gewoon oud geworden). Ruilen? :D

sickpunk
8 november 2004, 18:00
Sorry maar ik vind het er niet erg realistisch uitzien .
Die randbeschadiging , zogenaamd van je bovenarm kan door spelen nooit zo ontstaan , de lak is op de rand echt heel diep weg geschraapt met een mes of zo tot in het hout en gaat dan gelijk over in mooie glimmende lak .
De rest is ook alleen maar butsen , schraap en hakwerk met een stukje op de rand dat heel netjes glad is geschuurd :o

Het lijkt net op een nieuwe gitaar die een avond door Robocop is bespeeld :-D

die randbeschadegingen zijn heel goed mogenlijk! beter nog heb ze zelf ook, zoiets heet: armbanden/horloges is heel goed mogenlijk... en al die butsen en shit heb ik ook in m'n jazz bass... gewoon door te spelen, en door hem te stoten en door een lompe drummer die de metalen volume knop van je bass(was eraf gevallen) naar je hoofd wil gooien en jij het maar blokkeerd met je gitaar....
oftewel.... lul niet zoveel, want de meeste dingen zijn heel goed mogenlijk!

Casey
8 november 2004, 21:40
Sorry maar ik vind het er niet erg realistisch uitzien .
Die randbeschadiging , zogenaamd van je bovenarm kan door spelen nooit zo ontstaan , de lak is op de rand echt heel diep weg geschraapt met een mes of zo tot in het hout en gaat dan gelijk over in mooie glimmende lak .
De rest is ook alleen maar butsen , schraap en hakwerk met een stukje op de rand dat heel netjes glad is geschuurd :o

Het lijkt net op een nieuwe gitaar die een avond door Robocop is bespeeld :-D

die randbeschadegingen zijn heel goed mogenlijk! beter nog heb ze zelf ook, zoiets heet: armbanden/horloges is heel goed mogenlijk... en al die butsen en shit heb ik ook in m'n jazz bass... gewoon door te spelen, en door hem te stoten en door een lompe drummer die de metalen volume knop van je bass(was eraf gevallen) naar je hoofd wil gooien en jij het maar blokkeerd met je gitaar....
oftewel.... lul niet zoveel, want de meeste dingen zijn heel goed mogenlijk!

Praat zelf geen stront , wat voor armband gebruik jij in godsnaam , een auto velg ?
En voor de rest heb je helemaal gelijk , het ziet er inderdaad uit als een lomp gestoten en als afweer schild voor gegooide shit gebruikte redelijk nieuwe gitaar .

sickpunk
8 november 2004, 21:44
Sorry maar ik vind het er niet erg realistisch uitzien .
Die randbeschadiging , zogenaamd van je bovenarm kan door spelen nooit zo ontstaan , de lak is op de rand echt heel diep weg geschraapt met een mes of zo tot in het hout en gaat dan gelijk over in mooie glimmende lak .
De rest is ook alleen maar butsen , schraap en hakwerk met een stukje op de rand dat heel netjes glad is geschuurd :o

Het lijkt net op een nieuwe gitaar die een avond door Robocop is bespeeld :-D

die randbeschadegingen zijn heel goed mogenlijk! beter nog heb ze zelf ook, zoiets heet: armbanden/horloges is heel goed mogenlijk... en al die butsen en shit heb ik ook in m'n jazz bass... gewoon door te spelen, en door hem te stoten en door een lompe drummer die de metalen volume knop van je bass(was eraf gevallen) naar je hoofd wil gooien en jij het maar blokkeerd met je gitaar....
oftewel.... lul niet zoveel, want de meeste dingen zijn heel goed mogenlijk!

Praat zelf geen stront , wat voor armband gebruik jij in godsnaam , een auto velg ?
En voor de rest heb je helemaal gelijk , het ziet er inderdaad uit als een lomp gestoten en als afweer schild voor gegooide shit gebruikte redelijk nieuwe gitaar .

neehoor gewoon een hele rits zilvere armbanden... constant klappen erop, helpt een flink eind hoor!
jonge, geen idee of je wel is optreed ofzo, maar soms he dan word je wel is extra energiek.... en dan spring je wel is..en dan kom je wel is een mic standaard tegen en shit...

Wormaap
8 november 2004, 22:10
@Sickpunk... Neem even je ADHD pilletje ofzo. Als jij zo 'energiek' wordt tijdens een optreden dat je zulke stukken uit je gitaar ramt kun je misschien beter drummer worden ofzo.
En het is 'eens' niet 'is'...

flightcase
8 november 2004, 22:19
Waar maken we ons nog druk over als hij zijn gitaar wil relicen laat hem dan toch.
Al ramt hij hem kapot het is zijn gitaar.
Gitaristen zoals Jimi Hendrix,Pete Townshend en Kurt Cobain hebben er ook zat kapot geslagen.
Om maar ff Pete Townshend te citeren: why do you care? they are my Fucking Guitars!
Maar ja die gasten hadden ook wel iets meer te besteden natuurlijk :-D

sickpunk
8 november 2004, 22:38
@Sickpunk... Neem even je ADHD pilletje ofzo. Als jij zo 'energiek' wordt tijdens een optreden dat je zulke stukken uit je gitaar ramt kun je misschien beter drummer worden ofzo.
En het is 'eens' niet 'is'...

omdat het mij niet boeit hoe me gitaar eruit ziet, zolang ie maar klinkt en lekker speeld.... nog nooit je gitaar gestoten tijdens een optreden?

Wormaap
8 november 2004, 22:40
Eigenlijk alleen 1 idioot gehad die met de kop van z'n Ibanez in m'n gitaar ramde. Ik zorg wel dat ik m'n gitaar nergens tegenaan mep als ik speel (maar ok, ik speel dan ook geen punk dus het wordt niet van me 'verwacht' dat ik over het podium spring)

Dr. Funkenstein
9 november 2004, 20:58
ja ik word ook altijd zo ziek van deze discussies.. Het gaat er hier om of wij vinden dat zijn strat mooi gerelict is.. die discussie over relicen altijd ik word er schijtziek van de een vind het mooi de ander niet punt uit.

Maare topicstarter, misschien kun je deze methode toepassen?? :roll:

http://www.lilypix.com/photos/data/e2ef524fbf3d9fe611d5a8e90fefdc9c/917_p37161.jpg

Lijkt me wel wat :roll: helaas hebben wij geen auto :( maar dat zal niet lang gaan duren aangezien ik begin volgend jaar 18 word :seriousf: En ik ben nu best tevreden over hoe m'n stratje dr uit ziet, en het kan me echt niet schelen wat iemand van relic vind (het was dan ook niet mn bedoeling om deze discussie met dit topic op te laaien) M'n ander gitaar ben ik juist heeeeel zuinig op (maar dat komt omdat dat een erfstuk van een oom was)

Svenson
10 november 2004, 13:08
Jullie moeten niet lullen, een gitaar moet zelf oud worden, zelf karakter krijgen, en niet bewerkt worden met wat voor gereedschap dan ook om hem anders te laten lijken dan dat ie is. En hoe moet een relic gitaar eruit zien? Nou, zo:

http://www.vintage-corner.it/images/vintage_21.jpg

En dit is een replica, de echte is nog veel mooier, doorleefder.

F*R*E*A*K
10 november 2004, 14:57
of het kan natuurlijk ook zo :)
http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0150080_xl.jpg

Wormaap
10 november 2004, 15:22
Dat is geen relic meer, da's een gitaar die 3 jaar door een riool gezworven heeft en daarna 30 jaar als koffietafel gediend heeft :-?

Dr. Funkenstein
10 november 2004, 15:38
Jullie moeten niet lullen, een gitaar moet zelf oud worden, zelf karakter krijgen, en niet bewerkt worden met wat voor gereedschap dan ook om hem anders te laten lijken dan dat ie is. En hoe moet een relic gitaar eruit zien? Nou, zo:

http://www.vintage-corner.it/images/vintage_21.jpg

En dit is een replica, de echte is nog veel mooier, doorleefder.

Hoe mijn relic eruit ziet maak ik zelf wel uit :evil: :D


Dat is geen relic meer, da's een gitaar die 3 jaar door een riool gezworven heeft en daarna 30 jaar als koffietafel gediend heeft :-?

Dat is dus wel ff (een replica van) de gitaar van Gallagher... Respect voor de man en zijn gitaar 8-)

bert k
10 november 2004, 15:40
Dat is dus een replica... Daar heeft een vent met een schuurpapiertje de echte lakschade zitten namaken.
Waar ik van baal is dat ik een ouwe Les Paul heb die flink is afgeragd, gewoon door gebruik. En iedereen denkt dat hij gerelict is :-(

Svenson
10 november 2004, 16:06
Das inderdaad jammer...

[quote="Dr. Funkenstein

Hoe mijn relic eruit ziet maak ik zelf wel uit :evil: :D [/quote]

Nee dus, want dan is het geen relic, maar een 'bewerkt door dr.Funkenstein'-baksel. :)