PDA

View Full Version : effect kenners gevraagd!



Theije
28 mei 2002, 18:25
wat heb ik nodig om het effect te krijgen uit het nummer "Breathe" van Prodigy????
en wat raad je me aan om zowiezo te kopen aan effect materiaal, denk aan het nu-metal, spookycore genre.
Momenteel beschik ik alleen over een Boss MT-2.

Portal
28 mei 2002, 19:12
Denkt dat je ff moet zoeken op internet. Maar ik denk zelf dat er wel iets van een Fuzz is gebruikt. Kweet niet. EFFECT: Ik speel nu zelf op een Zoom 505 maar ga over op een 606 of 707. Zoom heeft zeer uitgebreidde mogenlijkheden (in ieder geval de 505) op het perfectioneren van een goede distortion. Verder de Boss metal Zone of iets dergelijks. Succes met zoeken!!

Lacrymosa
28 mei 2002, 19:42
begint dat nummer niet met een sample van VanHalen's Ain't talkin bout love????

das volgens mij gewoon een flanger, maar ga maar niet proberen deze sound te krijgen er is er maar 1 die dat voor erlkaar krijgt, en dat is Eddie himself.

CheerS!!

zZoRgO
28 mei 2002, 19:47
neenee, dat met die sample van Van Halen is
ain't talkin' bout dub van apollo 440

Kitaarhiero
29 mei 2002, 10:00
Op 2002-05-28 19:42, schreef Lacrymosa:
begint dat nummer niet met een sample van VanHalen's Ain't talkin bout love????

das volgens mij gewoon een flanger, maar ga maar niet proberen deze sound te krijgen er is er maar 1 die dat voor erlkaar krijgt, en dat is Eddie himself.

CheerS!!


als je een geflanged riffje palm-mute zal het geluid niet zo heel erg verschillen...
en als je en peavy wolfgang en marshall torentje hebt kom je nog dichterbij.

Andrewski
29 mei 2002, 10:34
Eddie van Halen speelde toen nog niet op
een wolfgang...

Raffel
30 mei 2002, 13:57
precisely, en met Peavey 5150 kom je nog dichterbij. Maar Breath? Dat is toch gewoon een wah geluid of zit ik nu aan het verkeerde nummer te denken?

SchaapOpJeHoofd
30 mei 2002, 17:55
Wat ik me van Breathe herinner is allen een hel erg droog, scherp gedistorte gitaar voordat de drum erin komt

Theije
30 mei 2002, 21:51
Het is zeker weten niet alleen distortion wat je hoort, het is zelfs best moeilijk om te horen dat het uberhaupt een gitaar is dat de melodie speelt.
Maar ik bedoel inderdaad het deuntje wat je hoort voordat de bassdrum inslaat.

e!
4 juni 2002, 16:13
Het geluid is volgens mij gefilterd met een EQ: Bas eruit. Nadruk op hoog(-mid). Dynamiek onderdrukt met compressie. Je zou een speaker sim kunnen gebruiken met een 8inch speaker simulatie. Als je het kan instellen: mic position aan de rand van de speaker. Als het maar nasaal gaat klinken.

Verder: Licht distorted en autowah, vermoed ik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e! op 2002-06-04 16:40 ]</font>

Nocki
4 juni 2002, 19:03
met extremem instellingen is een phaser ook goed te gerbuiken vooral samen met een delay.

voor nu metal moet je gewoon een mesa amp hebben en als je echt fx wilt kun je eens kijken voor een multi ding ofzo. maar zonder fx is nogaltijd het mooist.