PDA

View Full Version : nog even over 4x12 / 2x12



Nocki
4 november 2004, 15:25
Nog even dan over 2x12 en 4x12. op de engl site zag ik een 2x12 (mesa maakt ze ook) met de speakers boven elkaar.
mischien kan ik ook zo'n kast maken met 2 x 12 erin. van onder gesloten en van boven een open ruggetje. het zou dan uitkomen op een speaker load van 16 ohm waardoor mn amp wat anders gaat klinken. ook wordt het geheel wat minder boomerig denk ik.

want denken jullie? hoe zou het klinken? het voordeel is dat ik een 1x12 kast over houdt om kkleine optredens mee te doen en de 2x12 voor het ander werk.

mocht ik ooit nog eens tegen komen (speaker) kan ik er nog een bij maken....

NOcki

marc_o
4 november 2004, 16:31
Ik heb die Mesakast vroeger gehad, met die metalen grille en 2 speakers boven elkaar. Tja, hoe klinkt dat? Zal liggen aan jouw bouwkwaliteiten en de gebruikte materialen. Die van Mesa Boogie vond ik wel goed klinken in ieder geval. Die was ook onder dicht en boven open....ik heb 'm later van boven ook dicht gemaakt om 'm wat meer te laten beuken.

.ChiefRebelAngel.
4 november 2004, 16:57
kan iemand met praktijkervaring terzake eens vergelijking maken tussen een 4x12 cab en 2 2x12cabs qua sound? zijn die kleintjes samen niet strakker? (met closed back)