PDA

View Full Version : Keiper, anyone?



Kipsken
4 november 2004, 13:04
Hoi,

Ik ben op zoek naar een semi-akoestische gitaar, ter vervanging van mijn elektrische. Arm studentje, dus mag ie niet al te duur zijn. Ik kwam op internet een betaalbare 'Keiper' tegen. Wil natuurlijk ook wel n klein beetje kwaliteit, dus ging op zoek naar verdere informatie over het merk, maar kon bar weinig vinden. Heeft iemand ooit gehoord van Keiper? Is iemand bekend met het merk?

Tweede vraagje, en ik moet toegeven dat ik een redelijke nitwit ben op gitaargebied...maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil (en vooral in geluid) is tussen een western gitaar en een 'gewone'? Again; ik weet echt heel weinig van gitaren...dus please don't judge me! :wink:

bert k
4 november 2004, 16:50
Poe... Keiper heb ik nooit van gehoord, maar juist bij goedkope gitaren kom je veel onbekende merken tegen. Zal wel uit China of Indonesie komen. Hoeft niet meteen slecht te zijn. Juist voor beginners.

Het verschil tussen een klassieke en een western is dat een klassieke nylon snaren heeft en een western staal. Nylon klinkt war warmer en speelt wat comfortabeler, in het begin. Er zijn nog wat verschillen, de toets van een western is licht gekromd, en vlak bij de klassieke.

O ja, nieuw op het forum, standaardfout :D 1 keer knopje drukken is genoeg. Het lijkt wel alsof het niet werkt, maar je bericht komt er toch.