PDA

View Full Version : Welke van deze?



prs
4 november 2004, 12:21
Ik heb de vraag ook al bij "effectapparatuur" gesteld, alleen daar kreeg ik bedroevend weinig reacties. Ik stel hem hier ff aangezien het ook om 19" apparatuur gaat.

Over welke van deze 3 zijn jullie het meest te spreken, en waarom?

1. TC Electronics G-Major
2. Rocktron Replifex
3. Lexicon MPX-1

Of zijn er andere effectapparaten in de prijsklasse van bovenstaande die wel distortions e.d. hebben?

.ChiefRebelAngel.
4 november 2004, 12:34
de g-major heeft geen distortion trouwens...
lexicon ook ni denk ik...

prs
4 november 2004, 12:49
Neej klopt Chief, ik had het een beetje krampachtig beschreven. Ik heb het inmiddels veranderd.
De lexicon en TC hebben geen distortions, de Rocktron wel?

.ChiefRebelAngel.
4 november 2004, 12:51
ik meen me te herinneren dat de intellifex een repiflex is zonder preamp, dus ik denk "ja"... niet 100% zeker hoor

Alain
4 november 2004, 13:15
Mijn oordeel is dat je distortion uit je pre-amp moet komen.

Digitale distortions klinken nooit goed.

19" fx zitten in vele gevallen in de fx loop, en daar hoort IMHO geen distortion thuis.

Kies dus 1 van die drie. qua kwaliteit liggen ze vrij dicht bij elkaar. als je dan echt nog distortion nodig hebt, steek dan nog een overdrive voor je pre-amp.
Persoonlijk heb ik enkel de G-major getest, en dat valt goed mee. Zeker prima kwaliteit.

Maar leg misschien eens uit wat je juist van plan bent. In andere posts zeg je met een top te zullen werken.

prs
4 november 2004, 13:36
Ik weet nog niet precies wat ik van plan ben, ik ben me nog aan het orienteren.
Dus ik probeer me in een zo breed mogelijk veld te verdiepen (zowel toppen als racken)....

alhambra
4 november 2004, 20:46
Ik heb een Rocktron Chameleon (okee dat is niet de replifex maar toch) en daarvan klinken de distortions ronduit RUK, veel slechter heb ik ze nog niet meegemaakt. Alle andere effecten klinken echter heel heel erg goed, okee er is vast beter maar alle waar naar z'n geld.

Heb er nu een H&K tubemanplus bij en samen klinkt dat echt heel behoorlijk, waarom ik het dan weg doe ??? tja ik speel eigenlijk alleen maar thuis en heb een flextone xt live en dat is meer dan genoeg voor thuis.