PDA

View Full Version : 2 pedalen in 1 maken en op 1 output...



Daniël_san
3 november 2004, 22:44
Hey mensjes,

Ik vroeg me af hoe je 2 pedalen in 1 pedaal kan maken. (Het is gewoon uit nieuwschierigheid hoor) Dus zoiets als een fulldrive II of een Ultimaten overdrive enz. enz. En hoe maak je daar een schema van?

Daniël

birt
3 november 2004, 22:52
gewoon 2 pedalen maken en in hetzelfde doosje steken, meer is het niet :)
ik heb zo een rangemaster en een fuzzface bij elkaar en een dynacomp/ross/orangesqueezer in 1.

Bluesbreaker
4 november 2004, 01:04
output 1e effect = input 2e effect

Epic
4 november 2004, 09:46
Je kan eventueel de input/output buffer uit het schema halen (technische details moet ik je helaas besparen), en je kan het geheel misschien op een schakelaar aansluiten, zodat je ze beide tegelijk aan/uit kan schakelen.

birt
4 november 2004, 10:55
hmm, ik zal wat emer uitleg geven over hoe ik het gedaan heb bij die fuzz en rangemaster.

de input en output van het pedaal is voor allebei de effecten maar het gaat via een pre/post switch en 2 stompswitches.

dat wil zeggen dat je een van de 2 effecten kan gebruiken of beide na elkaar waarbij je dan met de pre/post switch kan kiezen welk van de 2 eerst komt (of het geboost signaal in de fuzz gaat of dat de fuzz geboost word)

ze delen ook dezelfde adapter/batterij

Daniël_san
4 november 2004, 14:31
Oww, ik begin het door te krijgen geloof ik.
Ik begin nu dus een beetje te denken of ik een Supa Nova en een Tubescreamer in een ga maken :lol:

Daniël_san
4 november 2004, 14:47
@Robbert, ik jat je ontwerp voor het bakkie goed? Het kan wel in je voordeel gaan werken :wink:

Robbert
4 november 2004, 14:51
Als je het verder tegen niemand zegt :D