PDA

View Full Version : PRS of GLP



Morpheus
3 november 2004, 20:22
nu kom ik er ECHT niet uit:
welke van deze 2:

paul reed smith custom 24

http://www.prsguitars.com/showcase/current/custom24.html

of gibson les paul standard

*http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Standard02.html

ik ga metal en rock spelen...
en als ik de gibson zou nemen, zou ik m zo tweaken dat de hums te splitsen zijn...

welke raden jullie me aan?

BLOK182
3 november 2004, 21:11
Custom 24, ik vind em fijner spelen (subjectief), kwaliteit misschien net wat beter (sommige gibs vallen tegen), betere bereikbaarheid op hals, met 5 standen schakelaar meer geluiden.

Anders Destium
3 november 2004, 21:16
De PRS, zonder twijfel. Je weet ook waarom :)

Morpheus
3 november 2004, 21:19
De PRS, zonder twijfel. Je weet ook waarom :)

zekers, tot ik net hier las dat je in principe een gibson kan tweaken zodat de hums daar ook te splitsen zijn, vandaar mijn twijfel....

Morpheus
3 november 2004, 21:19
De PRS, zonder twijfel. Je weet ook waarom :)

zekers, tot ik net hier las dat je in principe een gibson kan tweaken zodat de hums daar ook te splitsen zijn, vandaar mijn twijfel....

Negative K3 fan
3 november 2004, 21:39
even duur? dan zou ik zelf toch de prs overwegen.

MAAR waarom beperk je jezelf tot deze twee modellen van deze merken!!!11 open je ogen en aanschouw de wonderlijke wereld van de gitaarfabricage van tegenwoordig!!!11 er zijn zoveel mooie, goddelijke, betere, goedkopere alternatieve!

maestro_nl
3 november 2004, 21:41
Ik speel al 10 jaar op een PRS en heb nu sinds een paar maand een LP.
Ook alle LP types getest en alle PRS-n behalve de Tremonti en echt... de LP rockt zoveel meer dan een PRS. Heb zelfs mijn Peavey EvH voor weg gedaan!
Nadeel: helaas valt er slecht op te soleren in 't hoog.

Anders Destium
3 november 2004, 21:43
Het is wel waar dat niets klinkt als een LP behalve een LP :)

Morpheus
3 november 2004, 21:48
even duur? dan zou ik zelf toch de prs overwegen.

MAAR waarom beperk je jezelf tot deze twee modellen van deze merken!!!11 open je ogen en aanschouw de wonderlijke wereld van de gitaarfabricage van tegenwoordig!!!11 er zijn zoveel mooie, goddelijke, betere, goedkopere alternatieve!

heb ik al gedaan, en geen van die gitaren sluit aan bij mijn wensen qua looks and sound....

Morpheus
3 november 2004, 21:48
even duur? dan zou ik zelf toch de prs overwegen.

MAAR waarom beperk je jezelf tot deze twee modellen van deze merken!!!11 open je ogen en aanschouw de wonderlijke wereld van de gitaarfabricage van tegenwoordig!!!11 er zijn zoveel mooie, goddelijke, betere, goedkopere alternatieve!

heb ik al gedaan, en geen van die gitaren sluit aan bij mijn wensen qua looks and sound....

Negative K3 fan
3 november 2004, 21:54
ik noem: THE HERITAGE, DEAN (die hartails dan), GODIN, HAMER etc. etc. etc.

BramVersteeg
3 november 2004, 22:01
Ik heb nooit een PRS Custom 24 kunnen testen dus een eerlijk oordeel kan ik je niet geven. Ik heb echter een LP std en ben er meer dan zeer tevreden over.

Morpheus
3 november 2004, 22:02
ik noem: THE HERITAGE, DEAN (die hartails dan), GODIN, HAMER etc. etc. etc.
heb ik al naar gekeken...vin ik nie mooi....

daarnaast: t was een jongensdroom van me om de gitaar van page te hebben.....t was de eerste herinnering die ik heb als t gaat om muziek....zegt toch iets??

Les Paul
3 november 2004, 22:09
Les Paul blijft "the real thing".........

1959SLP
3 november 2004, 22:34
+1

Bobbel
3 november 2004, 22:50
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

Morpheus
3 november 2004, 22:57
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

kill me...

wellicht, omdat alle grote gitaristen op les pauls spelen, en nog steeds doen? les pauls hebben een soort magie....onbeschrijfbaar vin ik....

Bobbel
3 november 2004, 23:17
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

kill me...

wellicht, omdat alle grote gitaristen op les pauls spelen, en nog steeds doen? les pauls hebben een soort magie....onbeschrijfbaar vin ik....

De allergrootste gitaristen hebben op Fender gespeelt, spelen nog op Fender, of zijn op Fender overgestapt :wink:

en ik vind dat LP model maar het meest irritante model dat er bestaat, vanwege die rare boggel op de bovekant van de body... met soleren kun je niet lekker bij de hoge tonen...

Morpheus
3 november 2004, 23:24
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

kill me...

wellicht, omdat alle grote gitaristen op les pauls spelen, en nog steeds doen? les pauls hebben een soort magie....onbeschrijfbaar vin ik....

De allergrootste gitaristen hebben op Fender gespeelt, spelen nog op Fender, of zijn op Fender overgestapt :wink:

en ik vind dat LP model maar het meest irritante model dat er bestaat, vanwege die rare boggel op de bovekant van de body... met soleren kun je niet lekker bij de hoge tonen...


zakk wylde, slash, jimmy page, zelfs hendrix vroeger, en: adrian smith nu ook WEER, Dave Murray...allemaal de les paul hoor....

boggel..bovenkant...??? welke bedoel je? die carved maple top? vin ik juist GEWELDIG spelen!!

Morpheus
3 november 2004, 23:24
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

kill me...

wellicht, omdat alle grote gitaristen op les pauls spelen, en nog steeds doen? les pauls hebben een soort magie....onbeschrijfbaar vin ik....

De allergrootste gitaristen hebben op Fender gespeelt, spelen nog op Fender, of zijn op Fender overgestapt :wink:

en ik vind dat LP model maar het meest irritante model dat er bestaat, vanwege die rare boggel op de bovekant van de body... met soleren kun je niet lekker bij de hoge tonen...


zakk wylde, slash, jimmy page, zelfs hendrix vroeger, en: adrian smith nu ook WEER, Dave Murray...allemaal de les paul hoor....

boggel..bovenkant...??? welke bedoel je? die carved maple top? vin ik juist GEWELDIG spelen!!

Morpheus
3 november 2004, 23:25
Les Paul blijft "the real thing".........

en waarom is Les Paul "the real thing"?

kill me...

wellicht, omdat alle grote gitaristen op les pauls spelen, en nog steeds doen? les pauls hebben een soort magie....onbeschrijfbaar vin ik....

De allergrootste gitaristen hebben op Fender gespeelt, spelen nog op Fender, of zijn op Fender overgestapt :wink:

en ik vind dat LP model maar het meest irritante model dat er bestaat, vanwege die rare boggel op de bovekant van de body... met soleren kun je niet lekker bij de hoge tonen...


zakk wylde, slash, jimmy page, zelfs hendrix vroeger, en: adrian smith nu ook WEER, Dave Murray...allemaal de les paul hoor....

boggel..bovenkant...??? welke bedoel je? die carved maple top? vin ik juist GEWELDIG spelen!!

Bobbel
3 november 2004, 23:30
Jimi Hendrix, Steve Ray Vaughen, Eric Clapton, Pete Townshend (weer terug op de Strat). En Dave Murray speelt toch op een strat, netzo als die twee andere zeer goeie gitaristen van Iron Maiden... maargoed zo zijn er nog veel meer goeie gitaristen die op Fender spelen, in ieder geval spelen de beste (althans de meeste van hen) op Fender, en een enkele dus op Gibson... ik moet zeggen dat ik de SG met p-90's de enige mooie Gibson vind... en met die boggel bedoel ik dat stuk hout bovenop de body bij de hals... daar moet een hap uit...

Morpheus
3 november 2004, 23:34
Jimi Hendrix, Steve Ray Vaughen, Eric Clapton, Pete Townshend (weer terug op de Strat). En Dave Murray speelt toch op een strat, netzo als die twee andere zeer goeie gitaristen van Iron Maiden... maargoed zo zijn er nog veel meer goeie gitaristen die op Fender spelen, in ieder geval spelen de beste (althans de meeste van hen) op Fender, en een enkele dus op Gibson... ik moet zeggen dat ik de SG met p-90's de enige mooie Gibson vind... en met die boggel bedoel ik dat stuk hout bovenop de body bij de hals... daar moet een hap uit...

hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

verder: murray speelt af en toe op les pauls, ja, jannick speelt op strats, wil nie anders, maar smith heeft hoe je t wend of keert les pauls...de black beauty...geloof je me nie? kijk maar ff dan naar clip van the wickerman....overtuigd?

maar daar ging t eigenlijk nie om: welke gitaar past t beste bij rock en metal? das de vraag....

Joop M
3 november 2004, 23:35
Eigenlijk is het LP model wat veroudert, Prs is een zeer fijne gitaar met veel mogelijkheden maar dan zou ik toch voor de 22 gaan.
Ik vind de 24 niet helemaal zuiver rond de 12e fret en daar heb ik meer klachten over gehoord,en dat is niet zuiver te krijgen.
Dit probleem heeft de 22 niet.
Ik heb ook een Dean hardtail speelt goed en loeihard.
Maar mijn Lp ( ik kan wel schakelen naar single coil) dat geluid krijg ik niet uit deze andere twee.
Les paul en Marchall dat blijft een verhaal appart ,welke cd je ook draait je haalt ze er zo uit,geen van de andere haalt dit geluid.
Trouwens soleren gaat ook perfect op een Lp ,maar misschien heb ik lange vingers.
Grz Joop

Morpheus
3 november 2004, 23:35
Jimi Hendrix, Steve Ray Vaughen, Eric Clapton, Pete Townshend (weer terug op de Strat). En Dave Murray speelt toch op een strat, netzo als die twee andere zeer goeie gitaristen van Iron Maiden... maargoed zo zijn er nog veel meer goeie gitaristen die op Fender spelen, in ieder geval spelen de beste (althans de meeste van hen) op Fender, en een enkele dus op Gibson... ik moet zeggen dat ik de SG met p-90's de enige mooie Gibson vind... en met die boggel bedoel ik dat stuk hout bovenop de body bij de hals... daar moet een hap uit...

hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

verder: murray speelt af en toe op les pauls, ja, jannick speelt op strats, wil nie anders, maar smith heeft hoe je t wend of keert les pauls...de black beauty...geloof je me nie? kijk maar ff dan naar clip van the wickerman....overtuigd?

maar daar ging t eigenlijk nie om: welke gitaar past t beste bij rock en metal? das de vraag....

Anders Destium
3 november 2004, 23:35
Hé we hadden het hier niet over Fenders maar over echte gitaren. Koop de gitaar waar je je het prettigst bij voelt! Bij mij zijn dat tot nog toe vooral Ibanezen en sinds vorig jaar PRSen. Dat wil niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt natuurlijk :)

Als iemand graag op een Fender speelt hou ik ze niet tegen, maar een gitaar zonder humbuckers is bij mij geen gitaar -> :D

Een LP heeft een dijk van een geluid, maar is lastig in de omgang en niet veelzijdig. Een PRS is enorm veelzijdig, speelt heerlijk maar kan het LP geluid alleen benaderen.

Morpheus
3 november 2004, 23:38
Eigenlijk is het LP model wat veroudert, Prs is een zeer fijne gitaar met veel mogelijkheden maar dan zou ik toch voor de 22 gaan.
Ik vind de 24 niet helemaal zuiver rond de 12e fret en daar heb ik meer klachten over gehoord,en dat is niet zuiver te krijgen.
Dit probleem heeft de 22 niet.
Ik heb ook een Dean hardtail speelt goed en loeihard.
Maar mijn Lp ( ik kan wel schakelen naar single coil) dat geluid krijg ik niet uit deze andere twee.
Les paul en Marchall dat blijft een verhaal appart ,welke cd je ook draait je haalt ze er zo uit,geen van de andere haalt dit geluid.
Trouwens soleren gaat ook perfect op een Lp ,maar misschien heb ik lange vingers.
Grz Joop

joop, zeg je dat je met juist LANGE vingers goed op een LP kan spelen, of juist nie?

want ik heb superlange vingers nl....haal met gemak een undecime op de piano...

Morpheus
3 november 2004, 23:38
Eigenlijk is het LP model wat veroudert, Prs is een zeer fijne gitaar met veel mogelijkheden maar dan zou ik toch voor de 22 gaan.
Ik vind de 24 niet helemaal zuiver rond de 12e fret en daar heb ik meer klachten over gehoord,en dat is niet zuiver te krijgen.
Dit probleem heeft de 22 niet.
Ik heb ook een Dean hardtail speelt goed en loeihard.
Maar mijn Lp ( ik kan wel schakelen naar single coil) dat geluid krijg ik niet uit deze andere twee.
Les paul en Marchall dat blijft een verhaal appart ,welke cd je ook draait je haalt ze er zo uit,geen van de andere haalt dit geluid.
Trouwens soleren gaat ook perfect op een Lp ,maar misschien heb ik lange vingers.
Grz Joop

joop, zeg je dat je met juist LANGE vingers goed op een LP kan spelen, of juist nie?

want ik heb superlange vingers nl....haal met gemak een undecime op de piano...

Bluesbreaker
3 november 2004, 23:39
hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

en jij kunt het weten :roll:

Morpheus
3 november 2004, 23:40
hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

en jij kunt het weten :roll:

in de perioden tussen zijn joints had hij nog wel s een interview, en daarin stond dat...en ook hier op t forum ergens....

Anders Destium
3 november 2004, 23:43
Even alles op een rijtje zettend: Je weet het dus nog steeds niet :razz:

Volgens mij geeft je hart je in dat je voor een Les Paul moet gaan, en je zult ook zeker niet rusten voordat je er eentje hebt! Dat is ongeacht wat voor mooie andere gitaar je zou hebben. :wink:

Zo'n LP, daar teken ik voor :lol:

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/LPS2002-50S-MM_front.jpg

Bobbel
3 november 2004, 23:44
hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

en jij kunt het weten :roll:

in de perioden tussen zijn joints had hij nog wel s een interview, en daarin stond dat...en ook hier op t forum ergens....

ik zou je graag geloven, maar dat gaat niet... sorry :razz: ... ik kan het me gewoon niet voorstellen, je zag heb bijna nooit zonder zijn strat...

Anders Destium
3 november 2004, 23:45
Dat was ook deel van zijn image. Hij stak ook strats in brand, zo gehecht was hij er toch niet aan :wink:

Morpheus
3 november 2004, 23:46
hendrix speelde t liefst zelfs op zn V...nie de strat.....

en jij kunt het weten :roll:

in de perioden tussen zijn joints had hij nog wel s een interview, en daarin stond dat...en ook hier op t forum ergens....

ik zou je graag geloven, maar dat gaat niet... sorry :razz: ... ik kan het me gewoon niet voorstellen, je zag heb bijna nooit zonder zijn strat...

is logisch: de strats waren er in grotere oplages....de v's niet...de strats ramde hij aan gort...de V koesterde hij alsof het als het ware een kindje van hem was....

Joop M
3 november 2004, 23:48
joop, zeg je dat je met juist LANGE vingers goed op een LP kan spelen, of juist nie?

Juist wel omdat de Lp een redelijke brede toets heeft ,en op je andere vraag in het andere topic te antwoorden.
Mijn Gibson heeft een in/uit fase schakelaar en hierdoor krijg je een funkie geluid, vooral als slag partij het geluid is wat ieliger
Grz Joop

Morpheus
3 november 2004, 23:54
tja anders, ik denk dat je gelijk hebt...anders moet ik ze maar beide kopen:P

vin ik zelf wel chill eigenlijk, zown brede toets....die smallere toetsen van o.a. een ibanez/fender en SG die ik geprobeerd had, daar kreeg ik mn klauwen nie op.....

het enige dat mij daarna rest, is er een mechaniekje inbouwen dat die hums te splitsen zijn, and i am sorted! i hope.....:D

Joop M
4 november 2004, 00:02
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
De mijne is single coil/humbucker (zie het als fender single coil)
en fase/uit fase ,voor een nog funkie er geluid, dus iets meer werk en twee extra schakelaars
Grz Joop

Wormaap
4 november 2004, 00:35
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met het soleren op een LP, even tussendoor. Dat vind ik eigenlijk vooral een smoes van mensen die er niet van houden :-D

Wicked Willy
4 november 2004, 01:27
Ik heb zelf een PRS Custom 22 (2004) en een Gibson LP Studio (1998). De LP is natuurlijk niet in de zelfde prijscatagorie. Maar goed de PRS die ik sinds Mei dit jaar heb is verreweg de betere gitaar. Zowel mijn GLP als mijn Fender Tele staan stof te vergaren. Als je echter een bepaalde sound zoekt en je vindt LP goed of Tele, Strat etc....dan moet je daar voorgaan....je eigen oren bepalen jouw sound, er zijn veel alternatieven in gitaarland. Wees vooral uniek kies niet voor de geijkte producten als Fender, Gibson en Marshall. Probeer je eigen unieke sound te maken met zo min mogelijk middelen. 90% van je sound zit in je vingers.

Om terug te komen op PRS vs GLP

Kwestie van keuzes:

De PRS is wat gedefinieerder, LP heeft een wat ruigere sound. LP is basic, PRS heeft 5 verschillende sounds, maar de 5-way switch is niet ideaal.

Looks: zowel PRS als GLP hebben een mooi uiterlijk....maar goed dat is subjectief.

Allround: PRS is iets meer allround dan de GLP, met name door de split mogelijkheden. PRS is iets minder "heavy" maar beide gitaren zijn duidelijk gebouwd voor blues en rock.........het laatste net iets meer.

Wil je heavyer kies dan voor: ESP LP, PRS Custom 24...dat soort werk.

Wil je subtieler kies dan voor: Strat, Tele en alle goede kopieen daarvan.

Maar goed tis allemaal relatief.......

BramVersteeg
4 november 2004, 10:51
Even alles op een rijtje zettend: Je weet het dus nog steeds niet :razz:

Volgens mij geeft je hart je in dat je voor een Les Paul moet gaan, en je zult ook zeker niet rusten voordat je er eentje hebt! Dat is ongeacht wat voor mooie andere gitaar je zou hebben. :wink:

Zo'n LP, daar teken ik voor :lol:

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/LPS2002-50S-MM_front.jpg

:razz: zwijmel, wat is het toch een prachtig masjien.......... 8-)

Morpheus
4 november 2004, 11:03
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
De mijne is single coil/humbucker (zie het als fender single coil)
en fase/uit fase ,voor een nog funkie er geluid, dus iets meer werk en twee extra schakelaars
Grz Joop

:razz: met de aanpassing die ik bedoel,worden de 2 humbuckers die in de gitaar zitten 2x2 singles, of iets dergelijks.....om t heel kort te zeggen: a la jimmy page's gitaar :lol:

1959SLP
4 november 2004, 11:25
oftewel 21 verschillende schakelmogelijkheden met 4 push-pulls

Morpheus
4 november 2004, 11:48
oftewel 21 verschillende schakelmogelijkheden met 4 push-pulls

precies!

dat was voor mij al zowiezo t plan als ik ooit een les paul zou nemen...

de enige reden die mij dan zou resten, om een PRS te nemen, is die tremolo.....zonder trem kan je nie echt makkelijk duikvluchten nemen a la iron maiden of steve vai...right??

(oh, en wie weet hoeveel je dan ongeveer kwijt bent aan zo'n aanpassing?)

Vexx
4 november 2004, 13:35
oftewel 21 verschillende schakelmogelijkheden met 4 push-pulls

precies!

dat was voor mij al zowiezo t plan als ik ooit een les paul zou nemen...

de enige reden die mij dan zou resten, om een PRS te nemen, is die tremolo.....zonder trem kan je nie echt makkelijk duikvluchten nemen a la iron maiden of steve vai...right??

(oh, en wie weet hoeveel je dan ongeveer kwijt bent aan zo'n aanpassing?)

Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

Morpheus
4 november 2004, 13:41
oftewel 21 verschillende schakelmogelijkheden met 4 push-pulls

precies!

dat was voor mij al zowiezo t plan als ik ooit een les paul zou nemen...

de enige reden die mij dan zou resten, om een PRS te nemen, is die tremolo.....zonder trem kan je nie echt makkelijk duikvluchten nemen a la iron maiden of steve vai...right??

(oh, en wie weet hoeveel je dan ongeveer kwijt bent aan zo'n aanpassing?)

Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

:o ok....dat bied weer heeeel andere perspectieven!!!
kan je " vai-fratsen" wel doen met een wilkinson? zown ding dat op fenders soms zit? ja toch...???

Vexx
4 november 2004, 13:45
oftewel 21 verschillende schakelmogelijkheden met 4 push-pulls

precies!

dat was voor mij al zowiezo t plan als ik ooit een les paul zou nemen...

de enige reden die mij dan zou resten, om een PRS te nemen, is die tremolo.....zonder trem kan je nie echt makkelijk duikvluchten nemen a la iron maiden of steve vai...right??

(oh, en wie weet hoeveel je dan ongeveer kwijt bent aan zo'n aanpassing?)

Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

:o ok....dat bied weer heeeel andere perspectieven!!!
kan je " vai-fratsen" wel doen met een wilkinson? zown ding dat op fenders soms zit? ja toch...???

Gaat ook niet geloof ik.. die dingen die zouden anders verschrikkelijk ontstemmen. Je hebt echt een Floyd nodig ben ik bang...

Als je echt (ook) een gitaar wilt hebben met een Floyd, dan zou ik toch gaan voor iets anders dan een LP of een PRS. Kijk eens naar de Model-series van Charvel. Die zijn echt uberwreed, en nog goed te betalen (zeker in vergelijking met een PRS :o).

Vexx
4 november 2004, 13:48
:o ok....dat bied weer heeeel andere perspectieven!!!
kan je " vai-fratsen" wel doen met een wilkinson? zown ding dat op fenders soms zit? ja toch...???

Gaat ook niet geloof ik.. die dingen die zouden anders verschrikkelijk ontstemmen. Je hebt echt een Floyd nodig ben ik bang...

Als je echt (ook) een gitaar wilt hebben met een Floyd, dan zou ik toch gaan voor iets anders dan een LP of een PRS. Kijk eens naar de Model-series van Charvel. Die zijn echt uberwreed, en nog goed te betalen (zeker in vergelijking met een PRS :o).

Marc Oblivian
4 november 2004, 13:51
ik noem: THE HERITAGE...


:-D :-D :-D :-D :-D 8-)

BramVersteeg
4 november 2004, 14:03
Mannen als Vai en Satriani gebruiken idd floyd rose trems. Kun je alle kanten mee op en blijven erg goed op stemming. Ik raad je ten zeerste af een floyd in een PRS of Gibson te bouwen. Dan zal de verkoopprijs zeer sterk dalen. Ibanez is een goed allround/rock/metal merk. Kun je van alles mee en ze zijn niet verschrikkelijk duur. Je kunt er zo 2 kopen voor de prijs van een gibbie of zeker een PRS. Mijn JS-1000 bijv. heeft 2 push/pull knoppen voor meer sounds. Een erg veelzijdig ding.

Wormaap
4 november 2004, 14:03
Op een LP kan je absoluut geen duikvluchten maken, want die hééft gewoon helemaal geen tremolo :P 'T PRS ding is al over uitgeweid.
Als je Vai achtige trucjes wil gaan uithalen moet je toch echt een héél andere richting in. Meer naar Jackson, Ibanez en gelijksoortige shred-bijlen.

bert k
4 november 2004, 14:09
Ik heb een gitaar, een zelfbouw, met een Wilkinson. (Goed, eigenlijk een Hipshot, maar die is precies eender.) Prima trem, ik kan met een setje 010 een, anderhalve toon duiken, en nog minder omhoog. Met goeie mechanieken en een grafieten topkam blijft hij wel redelijk zuiver. Maar zeker ongeschikt voor Vai-duikvluchten. Op mijn Charvel met Floyd Rose kan ik de snaren slap in een boogje laten hangen en dan komt hij nog zuiver terug.

Vexx
4 november 2004, 14:14
Ik heb een gitaar, een zelfbouw, met een Wilkinson. (Goed, eigenlijk een Hipshot, maar die is precies eender.) Prima trem, ik kan met een setje 010 een, anderhalve toon duiken, en nog minder omhoog. Met goeie mechanieken en een grafieten topkam blijft hij wel redelijk zuiver. Maar zeker ongeschikt voor Vai-duikvluchten. Op mijn Charvel met Floyd Rose kan ik de snaren slap in een boogje laten hangen en dan komt hij nog zuiver terug.

Dat laatste is dus ook het geval bij mijn Ibanez. Qua stemvastheid heb ik helemaal niets te klagen met die gitaar... ook als ik bij een vriend ben geweest om wat te spelen (en hij dus vervoerd is...) hoef ik hem niet opnieuw te stemmen. Eens in de twee maanden doe ik dat toch, omdat er dan nieuwe snaren op gaan.

1959SLP
4 november 2004, 14:42
Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

En waarom dan wel niet? Een kwestie van je trem goed afstellen.

Het enigste verschil tussen deze 2 trem-systemen is dat je een floyd een stuk verder omhoog kan trekken dan een PRS-trem. Daarbij komt kijken, hoe vaak doe je dat nou? + het feit dat ik (en ik niet alleen) al 2 floyd-pookjes naar de knoppen heb getrokken dus zo degelijk is dat Floydmateriaal nou ook weer niet.

Verder ben ik het wel eens dat het zonde is om een Floyd op/in een PRS te bouwen.

Morpheus
4 november 2004, 14:42
hmm...

maar ach, hoe ik t wend of keer....een les paul neem ik toch wel....en boren in mn les paul....neuhhh....nie echt....

in t christendom noemen ze zoiets heiligschennis....ik in dit geval dus ook...

en als ik mn wensen niet in 1 gitaar kan pompen...dan neem ik dr toch 2?? geld is toch niet een extree grote issue (en NEE, ik wil niet een custom build ding....hoewel dat supergoed is, wil ik t nie...ik wil t gibson logo op mn headstock.....vraag nie waarom...)

je joe satriani-signature zat ik idd ook aan te denken als soort van 2e gitaar...idd wel s op gespeeld, was een zeer fijn gitaartje!

Morpheus
4 november 2004, 14:44
Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

En waarom dan wel niet? Een kwestie van je trem goed afstellen.

Het enigste verschil tussen deze 2 trem-systemen is dat je een floyd een stuk verder omhoog kan trekken dan een PRS-trem. Daarbij komt kijken, hoe vaak doe je dat nou? + het feit dat ik (en ik niet alleen) al 2 floyd-pookjes naar de knoppen heb getrokken dus zo degelijk is dat Floydmateriaal nou ook weer niet.

Verder ben ik het wel eens dat het zonde is om een Floyd op/in een PRS te bouwen.

haha, staat toch ook op de site van steve vai? per jaar jast die gast er 15 floyds doorheen....(nee, niet op 1 gitaar, maar meerderen...maar toch..)

bert k
4 november 2004, 14:54
Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

En waarom dan wel niet? Een kwestie van je trem goed afstellen.

Het enigste verschil tussen deze 2 trem-systemen is dat je een floyd een stuk verder omhoog kan trekken dan een PRS-trem. Daarbij komt kijken, hoe vaak doe je dat nou? + het feit dat ik (en ik niet alleen) al 2 floyd-pookjes naar de knoppen heb getrokken dus zo degelijk is dat Floydmateriaal nou ook weer niet.

.
Jij hebt dus nog nooit aan een Wilkinson getrokken. Die gaan gewoon niet zo diep. De Vai-fratsen heb je echt een FR en een flink uitgehakte body nodig.

1959SLP
4 november 2004, 15:07
@bertK: en jij hebt zeker nog nooit een cursusje "hoe bouw ik zelf een gitaar met een goed werkende Wilkinson tremolo" gevolgd? :D

ff alle gekheid op een stokje; t ging de topicstarter om het feit of je met een PRS-trem ook o.a. vai-truukjes kunt uithalen. Nou dat kan zeker, zij het niet allemaal maar voor doorsnee gebruik is het met een PRS-trem geen enkel probleem.

BramVersteeg
4 november 2004, 15:08
Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

En waarom dan wel niet? Een kwestie van je trem goed afstellen.

Het enigste verschil tussen deze 2 trem-systemen is dat je een floyd een stuk verder omhoog kan trekken dan een PRS-trem. Daarbij komt kijken, hoe vaak doe je dat nou? + het feit dat ik (en ik niet alleen) al 2 floyd-pookjes naar de knoppen heb getrokken dus zo degelijk is dat Floydmateriaal nou ook weer niet.

Verder ben ik het wel eens dat het zonde is om een Floyd op/in een PRS te bouwen.

haha, staat toch ook op de site van steve vai? per jaar jast die gast er 15 floyds doorheen....(nee, niet op 1 gitaar, maar meerderen...maar toch..)

Wel degelijk op één gitaar. Dat ding krijgt volgens mij na bijna elk optreden nieuwe onderdelen! :razz:
Er was hier laatst ook een topic over die gitaar.

Morpheus
4 november 2004, 15:13
Verwacht maar niet dat je fratsen als Vai kan uithalen op een PRS met een trem hoor... Daar heb je een Floyd Rose voor nodig: en dát is echt zonde om in een PRS in te bouwen.

En waarom dan wel niet? Een kwestie van je trem goed afstellen.

Het enigste verschil tussen deze 2 trem-systemen is dat je een floyd een stuk verder omhoog kan trekken dan een PRS-trem. Daarbij komt kijken, hoe vaak doe je dat nou? + het feit dat ik (en ik niet alleen) al 2 floyd-pookjes naar de knoppen heb getrokken dus zo degelijk is dat Floydmateriaal nou ook weer niet.

Verder ben ik het wel eens dat het zonde is om een Floyd op/in een PRS te bouwen.

haha, staat toch ook op de site van steve vai? per jaar jast die gast er 15 floyds doorheen....(nee, niet op 1 gitaar, maar meerderen...maar toch..)

Wel degelijk op één gitaar. Dat ding krijgt volgens mij na bijna elk optreden nieuwe onderdelen! :razz:
Er was hier laatst ook een topic over die gitaar.

:o :o wowww.......damn....das een bruut dan!

1959SLP
4 november 2004, 15:18
@ Morpheus: voor de lespaul zijn er ook opzettremolo`s te krijgen (bijv. bij musikproduktiv). Zet je gewoon ipv de standaard brug. Niks geen geboor etc. en je kunt em er ook zo weer afhalen.

bert k
4 november 2004, 15:40
test
@bertK: en jij hebt zeker nog nooit een cursusje "hoe bouw ik zelf een gitaar met een goed werkende Wilkinson tremolo" gevolgd? :D

ff alle gekheid op een stokje; t ging de topicstarter om het feit of je met een PRS-trem ook o.a. vai-truukjes kunt uithalen. Nou dat kan zeker, zij het niet allemaal maar voor doorsnee gebruik is het met een PRS-trem geen enkel probleem.

Haha, ik lag me doot... Maar dan wel graag argumenten. Ik weet echt wel hoe je een gitaar afstelt, en een Wilkinson is in feite een gewone Fender Am.vintage trem. Wil je daar een duikvlucht a la FR mee maken moet je twee dingen doen. Ten eerste je body verder uithakken, er is anders gewoon niet genoeg ruimte. En ten tweede moet de afstand mes-brugzadel een flink stuk groter zijn. Die afstand bepaalt namelijk hoe diep je je hendel moet indrukken voor een bepaalde verlaging. Die afstand is groter bij een FR dan bij een Wilkinson, dat is nou net de truc waarom een FR zo diep gaat. Kijk en daar kan je niks aan veranderen. Zeker niet als je je gitaar een beetje origineel wilt houden.

1959SLP
4 november 2004, 15:53
Bert K, ik weet niet hoe diep jij wilt duiken maar als de snaren tegen de elementen aanplakken dan vind ik dat iig diep zat. Misschien dat je vriendin daar anders over denkt :lol:

marc_o
4 november 2004, 16:26
ik noem: THE HERITAGE, DEAN (die hartails dan), GODIN, HAMER etc. etc. etc.

Dat was zijn vraag ook helemaal niet. LP of PRS, dat was de vraag.
Ga voor de LP man, heb je een echte klassieker en in mijn ogen het allermooiste gitaarontwerp ooit.....maar uiteraard moet je het zelf weten.
Het grootste onding op een PRS moet toch wel die kloterige 5-standen draaischakelaar zijn? Wie dat ooit heeft verzonnen...

Wicked Willy
4 november 2004, 17:05
Das gewoon een kwestie van wennen......en je gebruikt per nummer meestal niet meer dan 2 standjes.....maar goed.

Ik zeg dus wederom PRS...zie voor mijn argumenten mijn vorige reply. Bovendien kan de 5-way switch vervangen worden door een schakelaar.

PRS dus.....mooier (looks, klank), veelzijdiger, meer waar voor je geld.

marc_o
4 november 2004, 17:18
Koop er twee, en laat in je onderschrift weten welke je weer verkoopt.

BramVersteeg
4 november 2004, 17:19
Of je probeert een LP en een Ibbie te scoren.

Joop M
4 november 2004, 17:25
Leuk forum is dit.
Ik had mijn LP helemaal uit elkaar liggen om hem te laten fretten ,nu ben ik hem weer in elkaar aan het zetten want ik wil er toch weer even op spelen.
Fretten komt volgende keer wel
Grz Joop

BramVersteeg
4 november 2004, 17:51
Ik heb net wat onderdelen bij VoxHumana besteld om m'n Gibbie LP een keer te up-graden.

- nieuwe tuners
- graph tech topkam
- graph tech zadeltjes

Speelt ie nog fijner :razz: .

vulvasonic
4 november 2004, 17:58
De Gibson Les Paul standard of classic DC, best of both worlds?

Kweenie kweenie kweenie, probeer maar.....

Morpheus
4 november 2004, 18:26
jongens, ik heb gekozen, en besloten...

vandaag bij mijn gitarenboer een gibson les paul custom gezien uit 1976 met alles erop en eraan: pushpull pots...ebben toets...superding..voor 1995 euro....is ie dat waard volgens jullie?? nee, geen mint state, is zeker gebruikt, zeker te zien...maar klinkt verdomme nog beter dan die nagelnieuwe gitaren!! DIE IS VAN MIJ!!:D:D

vulvasonic
4 november 2004, 18:31
FOTO'S!!!!!!!!!! :D

Gefeliciteerd!







(ik zou willen dat ik net zoveel geld had als gas..... :-( )

Morpheus
4 november 2004, 18:37
FOTO'S!!!!!!!!!! :D

Gefeliciteerd!







(ik zou willen dat ik net zoveel geld had als gas..... :-( )

foto's komt later

ik heb t HEEEL goed geregeld vin ik zelf:
tis nl een fuckin populaire gitaar, one of a kind...daarom, doe ik t zo:
iedere maand kom ik met mijn complete salaris aankakken...en als t afgefixt is, krijg ik de gitaar mee....

Morpheus
4 november 2004, 18:38
maar mensjes: denken jullie dat t een goeie is??
hij klinkt iig superbruut....

BramVersteeg
4 november 2004, 19:08
Als ie goed klinkt is ie toch goed.................. :roll:
Maar is die gitaarboer toevallig een winkel in Uden? Daar hing ook zoiets.
En wil je nou geen floyd meer?

Anders Destium
4 november 2004, 19:17
Veel plezier ervan, je kon eigenlijk bij voorbaat niet echt fout gaan :lol:




(ik zou willen dat ik net zoveel geld had als gas..... :-( )


Dat is onmogelijk, volgens mij werkt GAS zo dat je altijd wilt wat je niet kunt betalen :wink:

Wormaap
4 november 2004, 19:21
Veel plezier ervan, je kon eigenlijk bij voorbaat niet echt fout gaan :lol:




(ik zou willen dat ik net zoveel geld had als gas..... :-( )


Dat is onmogelijk, volgens mij werkt GAS zo dat je altijd wilt wat je niet kunt betalen :wink:
Mwaah... Ik heb zelf een weekje ongelofelijk lopen GASsen op een Model 6 en een paar weken later had ik'm, toen 't me lukte om'm in Utrecht op te pikken :D

Morpheus
4 november 2004, 21:08
Als ie goed klinkt is ie toch goed.................. :roll:
Maar is die gitaarboer toevallig een winkel in Uden? Daar hing ook zoiets.
En wil je nou geen floyd meer?

nee, niet in uden:)

en ja, ik wil nog steeds een floyd...maaar NIET op een les paul...ik droom al van les pauls al sinds ik 9 was....nu komt die droom dus uit:D

daarnaast: deze les paul is gewoon veeel geiler vin ik dan welke gitaar met floyd!!:D

Morpheus
4 november 2004, 21:14
dr was nog wel EEN dingetje dat mij bezighoud:

de aansluiting van de nek bij de body...bij de gitaar die ik dus eigenlijk voor ogen heb, wijkt t het een beetje...tis echt minimaal, maar is t erg?

de sustain is iig super! zelden of NOOIT een gitaar gezien die zown sustain heeft

Anders Destium
4 november 2004, 21:17
Bedoel je een kier bij de setneck aansluiting, of zit er echt speling in de hals? Dat laatste is een slecht teken, als het alleen een kier is zie ik wel iets om korting over te vragen :wink:

Josdevos
4 november 2004, 21:24
Ik vind €2000 wel veel geld voor een LP Custom uit 76... sorry hoor... het hangt natuurlijk wel een beetje af van de staat, maar als je het zelf al zegt...
Ok als hij goed klinkt, maar *handelmodus* zoveel geeft niemand er voor moest je hem terug kwijtwillen...

Volgens mij kan je beter sparen en dan een mooie customshop LP Custom kopen in okkazie. (Er hebben er toch een paar te koop gestaan voor +- €2000 een tijdje terug, die gast met z'n ultima, zack wyldes, joe perry, customs en standards...)

bert k
4 november 2004, 21:33
Hoe dan ook, gefeliciteerd! Godzamme, LP Custom, die is tof. Ik heb er ook eentje, hehehe...

Morpheus
4 november 2004, 21:45
Ik vind €2000 wel veel geld voor een LP Custom uit 76... sorry hoor... het hangt natuurlijk wel een beetje af van de staat, maar als je het zelf al zegt...
Ok als hij goed klinkt, maar *handelmodus* zoveel geeft niemand er voor moest je hem terug kwijtwillen...

Volgens mij kan je beter sparen en dan een mooie customshop LP Custom kopen in okkazie. (Er hebben er toch een paar te koop gestaan voor +- €2000 een tijdje terug, die gast met z'n ultima, zack wyldes, joe perry, customs en standards...)

voor een gitaar als deze, nieuw, ben ik 5000 euro kwijt....

en hij heeft een bijzondere geschiedenis vin ik, EN heeft ook nog s een superbruut geluid...echt VELE malen beter dan welke les paul ook die ik tot nu toe gehoord heb...

hij heeft hier en daar een buts, een kalende plek op de achterkant...maar das alleen lakwerk....

tis wel een 3-piece mahonie nek...

Morpheus
4 november 2004, 21:55
http://www.gibsoncustom.com/Custom/LesPaulModels/68LPCA.htm

hier zie je welke t ongeveer is.....alleen dan met een 3piece mahonie nek...en hier en daar wat slijtplekken op de hals en achterkant body...electronica ziet er echter superstrak uit, totaaaaal geen kraakjes in de potmeters, speelt als een zonnetje, brug en tailstop zien dr heel mooi uit, en het geluid is super!

ik heb bij de binding van de hals en body een scheurtje gezien, van boven naar beneden, maar de hals zit wel HEEL stevig in the body...

en dat voor 2000 euro.....is t een goeie koop, of moet ik 2.5 keer meer sparen voor een nagelnieuwe?
oh ja...die PRS, dies compleet van de baan....

Josdevos
4 november 2004, 22:00
Hmmmz, ik zou toch nog eens goed gaan testen als ik jou was.
1976 ligt midden in de Norlin periode. (Mindere kwaliteit.) Nu het kan wel zijn dat ze super klinkt en is maar ik zou, voor zo'n gitaar toch wel een second opinion van iemand vragen, want ik denk dat de kans bestaat dat je genaaid wordt!
Je zegt zelf al dat hij goed doorleeft is, nuja... enfin je moet het zelf maar zien... Ik heb je gewaarschuwd...

Josdevos
4 november 2004, 22:02
Hoe weet jij trouwens dat hij een 3 piece neck heeft? Dat hebben de meeste standaardproduktie customs hoor... (Ja de custom werd tot voor koort ook gewoon in serie gemaakt!)

Ik neem ook aan dat de jouwe gold hardware heeft? Of niet?

Morpheus
4 november 2004, 22:09
Hoe weet jij trouwens dat hij een 3 piece neck heeft? Dat hebben de meeste standaardproduktie customs hoor... (Ja de custom werd tot voor koort ook gewoon in serie gemaakt!)

Ik neem ook aan dat de jouwe gold hardware heeft? Of niet?

ja, gold hardware

die nek?? das echt OVERduidelijk te zien...zie je t niet, ben je blind.... :wink:

Morpheus
4 november 2004, 22:11
Hmmmz, ik zou toch nog eens goed gaan testen als ik jou was.
1976 ligt midden in de Norlin periode. (Mindere kwaliteit.) Nu het kan wel zijn dat ze super klinkt en is maar ik zou, voor zo'n gitaar toch wel een second opinion van iemand vragen, want ik denk dat de kans bestaat dat je genaaid wordt!
Je zegt zelf al dat hij goed doorleeft is, nuja... enfin je moet het zelf maar zien... Ik heb je gewaarschuwd...

heeft iemand enig idee waar ik in het bijzonder op moet letten bij deze gitaar? of ouwe gitaren in t algemeen?

Josdevos
4 november 2004, 22:25
Blind? Hoe kan je op een zwarte gitaar zien of je ee 3 piece neck hebt of niet? :???:
Trouwens weet je wel waar je over bezig bent? De gitaar van de link is een 68er LP Custom RI (aged hardware enzo) en das een andere gitaar als een Custom uit 76.
Neem iemand mee om die gitaar te gaan checken want je wordt geript!

DIXIT :evil:

EDIT: De 68 RI heeft trouwens een 1 piece neck, dus ja ik kan het niet zien! :lol: 3 piece necks zijn gewoon goedkoper (minder afvalhout) en klinken zogezegd minder, hoewel ik het verschil wel niet zal horen.

DIXIT

Morpheus
4 november 2004, 22:34
Blind? Hoe kan je op een zwarte gitaar zien of je ee 3 piece neck hebt of niet? :???:
Trouwens weet je wel waar je over bezig bent? De gitaar van de link is een 68er LP Custom RI (aged hardware enzo) en das een andere gitaar als een Custom uit 76.
Neem iemand mee om die gitaar te gaan checken want je wordt geript!

DIXIT :evil:

EDIT: De 68 RI heeft trouwens een 1 piece neck, dus ja ik kan het niet zien! :lol: 3 piece necks zijn gewoon goedkoper (minder afvalhout) en klinken zogezegd minder, hoewel ik het verschil wel niet zal horen.

DIXIT

je kan t zien aan de kop...

verder: die gitaar die ik bedoel, is echt in haast ieder opzicht die 68er lp custom ri...vandaar:)

bert k
4 november 2004, 23:09
Nou, ik heb ff mijn LP Custom erbij gepakt. Zelfde gitaar als de jouwe, alleen is de mijne van '82. Ik heb een nogal afgeragd exemplaar, met allerlei barstjes, maar aan de kop zie ik helemaal nix... Dus ofwel ik heb een 1-piece neck, of ik kijk niet goed. Maar hoe kan je dat zien dan? De kop is ook zwart gelakt, en de naadjes zijn netjes weggeschuurd.

Morpheus
4 november 2004, 23:15
Nou, ik heb ff mijn LP Custom erbij gepakt. Zelfde gitaar als de jouwe, alleen is de mijne van '82. Ik heb een nogal afgeragd exemplaar, met allerlei barstjes, maar aan de kop zie ik helemaal nix... Dus ofwel ik heb een 1-piece neck, of ik kijk niet goed. Maar hoe kan je dat zien dan? De kop is ook zwart gelakt, en de naadjes zijn netjes weggeschuurd.

halverwege de hals is de lak zo erg afgesleten, dat je de nerven kan zien. je ziet dat bij t ene deel de nerven anders lopen dan bij de ander, en je ziet dus 3 verschillende nerfpatronen...


maar bert k....ik zei dus hier eerder, dat er bij de nek een scheur achtig iets zit...loopt van boven naar beneden bij de aanhechting van de nek aan de body..het is niet diep, en tis ook geen nek/halsbreuk, want dat zie je heel duidelijk....

maar, is t schadelijk ofzo?

bert k
4 november 2004, 23:18
Als het alleen gebarsten lak is maakt het niet uit. Zelfs een diepere scheur kan een gitaarbouwer nog wel fixen. Heb je garantie?

Morpheus
4 november 2004, 23:21
Als het alleen gebarsten lak is maakt het niet uit. Zelfs een diepere scheur kan een gitaarbouwer nog wel fixen. Heb je garantie?

kheb nog nix gekocht!:D

tis nie echt een diepe scheur....een millimeter ofzo....

1959SLP
5 november 2004, 07:03
@ Morpheus: voordat je em daadwerkelijk koopt zou ik em wel eerst ff persoonlijk intoneren. Dit om te controleren of de hals wel echt recht is en niet als een wokkel. Dit kan nl gebeuren als een gitaar vaker is omgevallen e.d. Zo`n kromme wokkelhals krijg je dus echt niet meer in orde.
Dit aan de hand van het neck verhaaltje.

Morpheus
5 november 2004, 09:34
@ Morpheus: voordat je em daadwerkelijk koopt zou ik em wel eerst ff persoonlijk intoneren. Dit om te controleren of de hals wel echt recht is en niet als een wokkel. Dit kan nl gebeuren als een gitaar vaker is omgevallen e.d. Zo`n kromme wokkelhals krijg je dus echt niet meer in orde.
Dit aan de hand van het neck verhaaltje.

getordeerde nek...zo heet dat toch?? ik heb er wel vaker over gehoord...maar ik weet nie precies hoe ik dat moet ontdekken...

en hoe bedoel je: persoonlijk intoneren?? :oops:

1959SLP
5 november 2004, 09:51
Dat ontdek je dus door te intoneren. Mijn 1e tele had ook een getordeerde neck. Als ik de onderste of bovenste 3 snaren goed had afgesteld kreeg ik die andere 3 niet meer zuiver en vice versa. Dit wil dus zeggen dat de hals getordeerd is en er een nieuwe neck aan te pas moet komen. Duur geintje dus, zeker bij een verlijmde neck.

Door persoonlijk te intoneren kun je jezelf er 100% van overtuigen dat de neck ook daadwerkelijk 100% in orde is en niet ongeveer. Laat je dus niks wijsmaken van derden, daar is het prijskaartje te dik voor.

Tip: doe dat intoneren met een clean geluid en test daarna met accoorden in diverse posities over de hele neck.

Verder kun je een holle of bolle hals controleren door de E-snaren bij de 1e fret en de 12e fret in te drukken. Tussen de 7e en 9e fret zou de afstand snaar-fingerboard bij een goed afgestelde neck tussen de 2 a 4 mm moeten zijn. Een holle of bolle neck is overigens niet zo`n probleem daar je dit met de halspen kunt afstellen.

bert k
5 november 2004, 10:11
Das zeker wel een goed advies. Mijn LP Custom had toen ik hem kreeg, ook een getordeerde hals. Misschien dat het vaker bij Gibbies uit die tijd voorkomt. Enige remedie is hals vlakken en nieuwe frets erop. Geintje van toch wel 200 euro.

1959SLP
5 november 2004, 10:16
bert, de hals (ik ga ervan uit dat je de fingerboard bedoeld) vlakken is een tijdelijke noodoplossing, doorgaans financieel gezien. Ik hoef hier niemand te vertellen hoe hout kan en zal werken.

Morpheus
5 november 2004, 13:19
vandaag weer bij die toko geweest....

tis geen getordeerde nek...nek is recht...iig...voor zover dat hoort....gelooooof ik in ieder geval...

als ik van de kop naar de brug kijk, ligt bas hoger, en als ik van brug naar kop kijk, ligt de bas nog steeds hoger....klopt dus iig....

en die breuk.....me culpa, mea culpa, mea MAXIMA culpa...

t klopte niet wat ik zei..

de breuk zit NIET op de hechting halsvoet-body, die is netjes en strak...

maar op fretboard-body....
maar dan ook alleen als ik er van de zijkant naar kijk...kijk ik vanaf de brug naar kop, ligt t fretboard gewoon netjes en strak op de body...

tis wel zo, dat er op de achterkant van de body kalende plekken zijn...maar niet zo erg, dat t hout te zien is...

1959SLP
5 november 2004, 13:29
een eventueel getordeerde nek, ook minimaal, kun je maar op 1 manier controleren, zoals eerder gezegd dus. Verder moet je t zelf maar weten of je die verkoper op z`n mooie blauwe ogen gelooft. t is jouw investering, niet de mijnes. Ik neem me die moeite wel, zeker bij een gitaar van die leeftijd.

vulvasonic
5 november 2004, 13:46
Ik sla waarschijnlijk nergens op met deze reactie, maar ik zou je toch nog even willen wijzen op de Gibson ES 347. Waarom?
Omdat ie door de gebruikte houtsoorten (esdoorn body en hals, ebben toets), in combinatie met het overbekende ES ontwerp, meer weg heeft van de Les Paul dan de 335. Maar deze plank heeft een aantal voordelen. Ten eerste is de vraagprijs op de 2de hands markt voor deze gitaar een stuk lager dan die van de 335. Ten tweede heeft de 347 een single coil schakelaar, waarmee een groot scala aan extra geluiden mogelijk wordt. Ten derde hebben ze betere hardware. http://www.gianfrancocontinenza.com/equipment%5C347guitar.jpg

Waarschijnlijk help ik je hier geen reet mee, maar ik wou het toch even kwijt... :)

Joop M
5 november 2004, 14:05
Nou hier is ie dan met snaren,

http://groups.msn.com/_Secure/0RAAjA24Tb4lQIVD!J12zw5W8HrHUCgzOz06PsEEJOkRgvgJ5R 6qdn0mzmPS9z1cwJ7SjpPdkI25ctH!yFLz0B0rGkM63S4x55ud ZJPHW3XU/Gibson%20001.jpg?dc=4675496203963160033

De trem van wat dichterbij,

http://groups.msn.com/_Secure/0RAAdA28TpolQIVD!J12zw7kYX92Sn2nliwBhRUd!Co0LVrWK7 nTmEim5MF3Qm6FtvXdTGgty9K1lDOlA4mKSGlR4hbRLhrriFc4 XhHGHKXk/Gibson%20002.jpg?dc=4675496203967386599

En als je er vaak op speelt dan wordt ie kaal ,en dan te bedenken dat ik hem de afgelopen 5 jaar maar een keer of 10 in mijn handen heb gehad.

http://groups.msn.com/_Secure/0RABoAHAT3YlQIVD!J12zwzVfFDKkOQGE2jQLDPtgIFJhbC1oJ k1Cx**7yLkpblynGti*W0AUz1XXVB2gYI6Z4jRuwh01P4zVjVO Pt6CROyg/Gibson%20003.jpg?dc=4675496203971761103

http://groups.msn.com/_Secure/0RAAdA3MTgopQIVD!J12zwwVCrRFuvgB0b13H*Muzv1tEf8gsH ejkPlCBVE4y12fH2nHkobtL65M8ehJ9eMSQGyPE2CPuJnOeV85 i7tJNxOI/Gibson%20006.jpg?dc=4675496203984439210

Grz Joop

bert k
5 november 2004, 14:07
Jezus 1959, je lult echt naar je verstand hebt :evil: Eerst dat geneuzel over die tremolo's die je nauwelijks weet te onderscheiden, en nu weer zo'n domme opmerking dat hals vlakken tijdelijk is. Ik heb die LP van mij zes jaar geleden laten vlakken en hij staat nog steeds kaarsrecht. Als je ergens geen verstand van hebt geeft dat niet, maar Morpheus krijgt op die manier wel erg foute adviezen. Dus denk voortaan ff na voordat je wat post.

Morpheus
5 november 2004, 14:28
uh..guys.....ik ben met een gitaarbouwer naar die toko geweest....hij zegt, en ik citeer:

damn....die toets is gammel...prijs is VEEL te hoog....niet doen dus....

verder: ik heb een bouwer gevonden, die voor mij een gitaar wil bouwen.....compleet naar MIJN eisen....voor 2600 euro...

is dat acceptabel?? ja toch...???

1959SLP
5 november 2004, 14:33
lol bertje, laat je ogen eerst eens opnieuw opmeten en lees daarna de thread nog maar eens een keer.

Anders Destium
5 november 2004, 14:49
Voor 2600 euro kun je bijvoorbeeld de LP kopen die ik al eerder heb gepost, ik zou het wel weten. Die kun je namelijk ook weer verkopen met heel weinig verlies als hij het toch net niet is!

Een gitaar laten bouwen heeft alleen zin als je precies weet wat je wilt en je zeker weet dat je smaak niet 123 meer verandert (bij jou betwijfel ik dat, ik zou zelf ook geen gitaar laten bouwen :lol: ). Een custom gebouwde gitaar kun je heel moeilijk verkopen, dat is een van de redenen waarom nog steeds veel mensen liever een dure merkgitaar kopen (ik ook).

1959SLP
5 november 2004, 14:50
Verstandig van je Morpheus om een "ervaren" gitaarbouwer mee te nemen.
"ervaren" staat tussen haakjes omdat (ik citeer Lei v/d Beuken, gitaarbouwer van Charlee gitaren): "een gitaarbouwer die niet fatsoenlijk kan spelen is geen goeie gitaarbouwer".

iam
5 november 2004, 15:11
ik weet een LP custom uit 80' volledig in orde staan voor 1650€

ik citeer uit de mail...


Beste,

Onze Les Paul Custom is aangekomen.

Volledig origineel.
Met originele Case
In Goede toestand
Van 1981

Enige opmerking is een beetje Buckle-rash op de achterzijde.

Speelt prima, geen vervelende kraakjes, piepjes, buzz e.d.

Geïnteresseerden mogen ons altijd mailen voor de veiling.

Voor de veiling mag ze weg voor 1650,00 euro.

Groetjes,

Jonas & Tom

Http://www.jtguitars.be


ik heb foto's ook...

1959SLP
5 november 2004, 15:12
ik heb een bouwer gevonden, die voor mij een gitaar wil bouwen.....compleet naar MIJN eisen....voor 2600 euro...is dat acceptabel?? ja toch...???

voor 2600 Euro?? Dat hoeft ie mij maar 1 keer te zeggen 8-) dus Morpheus.... daar heb je je Page "signature" toch??

Morpheus
5 november 2004, 15:23
ik heb een bouwer gevonden, die voor mij een gitaar wil bouwen.....compleet naar MIJN eisen....voor 2600 euro...is dat acceptabel?? ja toch...???

voor 2600 Euro?? Dat hoeft ie mij maar 1 keer te zeggen 8-) dus Morpheus.... daar heb je je Page "signature" toch??

yup..dan heb ik idd de page signature....maar NIET van gibson....is idd wel problematisch met doorverkoop..

maar die bouwer is al 12 jaar in de running, bouwt SUPERmooie gitaren...

en ik heb nog NOOIT zo gebiologeerd naar een gitaar staan turen als naar die ene die hij had gemaakt...

en he? waarom zou je een custom gitaar verkopen?? (haha, ik geef m gewoon mezelf als cadeautje voor t halen van mn rijbewijs :wink: )

want, gibson kan never een gitaar zo mooi afbouwen voor die prijs......NOOIT!

de top die die man gebruikt....PRS'en verBLEKEN erbij....

tis nu dus nog twijfel: wil ik m custom made hebben, of t gibsonlogo op t headstock...?:wink: :oops:

Morpheus
5 november 2004, 15:24
ik heb een bouwer gevonden, die voor mij een gitaar wil bouwen.....compleet naar MIJN eisen....voor 2600 euro...is dat acceptabel?? ja toch...???

voor 2600 Euro?? Dat hoeft ie mij maar 1 keer te zeggen 8-) dus Morpheus.... daar heb je je Page "signature" toch??

yup..dan heb ik idd de page signature....maar NIET van gibson....is idd wel problematisch met doorverkoop..

maar die bouwer is al 12 jaar in de running, bouwt SUPERmooie gitaren...

en ik heb nog NOOIT zo gebiologeerd naar een gitaar staan turen als naar die ene die hij had gemaakt...

en he? waarom zou je een custom gitaar verkopen?? (haha, ik geef m gewoon mezelf als cadeautje voor t halen van mn rijbewijs :wink: )

want, gibson kan never een gitaar zo mooi afbouwen voor die prijs......NOOIT!

de top die die man gebruikt....PRS'en verBLEKEN erbij....

tis nu dus nog twijfel: wil ik m custom made hebben, of t gibsonlogo op t headstock...?:wink: :oops:

Joop M
5 november 2004, 15:29
Er staat een mooie op Ebay van 1973 met orginale Paf's
Hij heeft ook op markt plaats gestaan voor 1500 vraagprijs en ik meen dat ie uit zeeland komt.
Ik zou het wel weten
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW
Grz Joop :razz:

1959SLP
5 november 2004, 15:37
Wat dacht je van je eigen logo?? now, that`s cool!!! 8-)

Anders D. heeft wel helemaal gelijk wat betreft het precies weten wat je wilt. Ik heb ook m`n leergeld moeten betalen voordat ik precies wist hoe ik m`n customPRS wilde hebben.

Wormaap
5 november 2004, 15:49
Er staat een mooie op Ebay van 1973 met orginale Paf's
Hij heeft ook op markt plaats gestaan voor 1500 vraagprijs en ik meen dat ie uit zeeland komt.
Ik zou het wel weten
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW
Grz Joop :razz:
FUCK MAN! :o
GASSSSSSSSS
Maar geen geld....
LP Custom in Alpine White met zwarte slagplaat, gewoon PRECIES zoals ik er een hebben wil...
Jij sadist.

Morpheus
5 november 2004, 15:56
Wat dacht je van je eigen logo?? now, that`s cool!!! 8-)

Anders D. heeft wel helemaal gelijk wat betreft het precies weten wat je wilt. Ik heb ook m`n leergeld moeten betalen voordat ik precies wist hoe ik m`n customPRS wilde hebben.

maar de grap is: ik weet al precies, al een jaar of 5, hoe mijn LP eruit MOET zien....GEEN concessies...

(simpel gezegd: de classic honeyburst met tigerstrip maple top EN MET EBBEN TOETS!! ik vin ebben gewoon lekkerder spelen en klinken! en met een hoop electronische " shabang" erin...)

maar gibson heeft die niet....toch???

1959SLP
5 november 2004, 16:08
Ik weet wel dat als ik met jouw al het materiaal ga uitzoeken, die gitaarbouwer heel snel veel grijze haartjes erbij krijgt. :D

BramVersteeg
5 november 2004, 16:50
Een custom gitaar is erg vet. Lijkt me zeker leuk.
Maar..............kijk eerst goed rond! € 2600 is veel geld!
Er zijn deverse bouwers die goede kwaliteit leveren. Aan het begin van het topic twijfelde je tussen 2 gitaren waarvan er nu al 1 zeker is afgevallen. Als ik jou was zou ik serieus overwegen om voor die 2600 euri gewoon een gibson en een Ibbie (of andere floyd gitaar) te kopen. Als je een beetje goed zoekt kun je dan nog onder de 2600 uitkomen. Een gitaarboer kan dan wel wat met die elementen schakelingen rommelen zodat je toch nog een Page gitaar hebt.

Anders Destium
5 november 2004, 16:56
[
de top die die man gebruikt....PRS'en verBLEKEN erbij....



Ja daaaaaaag



Schaamteloze spam:
Mensen beginnen al te zwijmelen bij mijn niet-10 top custom 24. Mocht je geinteresseerd zijn: Hij is voor E2000 voor jou, ik ga hem nu ook op gitaarmarkt zetten omdat ik McNaught GAS heb :oops:

Joop M
5 november 2004, 16:58
Er staat een mooie op Ebay van 1973 met orginale Paf's
Hij heeft ook op markt plaats gestaan voor 1500 vraagprijs en ik meen dat ie uit zeeland komt.
Ik zou het wel weten
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW
Grz Joop :razz:
FUCK MAN! :o
GASSSSSSSSS
Maar geen geld....
LP Custom in Alpine White met zwarte slagplaat, gewoon PRECIES zoals ik er een hebben wil...
Jij sadist.

Hij zou je wel beter staan,

http://www.return-to-exile.com/pics/galleries/gig/images/IMG_2472.JPG

Woehaaaaa,
Grz Joop

Wormaap
5 november 2004, 17:06
Ik wil hem ik wil hem ik wil hem :o :o :o
Maargoed al kreeg ik hem voor 500 euro dan kon ik'm nog niet betalen momenteel :P
Misschien m'n Fireball verkopen :roll: Maar dan zou'k een Gibby door'n Marshall MG10CD moeten gebruiken... NAH!
'K wacht wel op m'n beurt...

BLOK182
5 november 2004, 18:17
Die gitaar die je om hebt....die ken ik.....speelt lekker 8-) 8-)

Wormaap
5 november 2004, 18:22
Die gitaar die je om hebt....die ken ik.....speelt lekker 8-) 8-)
True... Kan niet wachten totdat m'n Kahler 2710 erop zit :-D

BLOK182
5 november 2004, 18:57
En ik kan niet wachten tot mun bestelde trempook binnenkomt en mun gitaardokter em op maat maakt :D

Wormaap
5 november 2004, 19:20
Haha... Ja ik wil eens af van dat eeuwige pulluppen na'n divebomb o_O Echt niet leuk ofzo, een keer een mep tegen die pook geven kan ik niet want dan ontstemt'ie :|

Morpheus
6 november 2004, 00:26
Ik weet wel dat als ik met jouw al het materiaal ga uitzoeken, die gitaarbouwer heel snel veel grijze haartjes erbij krijgt. :D

haha nee hoor, alles wat ik wil heeft die gitaarbouwer standaard in zijn toko :wink:

Anders Destium
6 november 2004, 10:42
Haha... Ja ik wil eens af van dat eeuwige pulluppen na'n divebomb o_O Echt niet leuk ofzo, een keer een mep tegen die pook geven kan ik niet want dan ontstemt'ie :|

Lo-pro edge erop laten zetten misschien :razz:

Morpheus
6 november 2004, 14:38
mensjes van dit forum...

na lang in nagedacht, gespeeld, gehoord en geprobeerd te hebben, heb ik DE axe gevonden...

een gibson les paul, black beauty, ' 57 reissue...

deze dus, maar met 2 pickups...3 vind ik onnodig en KLOTE spelen....

http://www.gibsoncustom.com/flash/historic/lespauls/blackbeauty/573pu/1957Custom3PU.html

importeur berekend er (give or take a penny) 5000 pleuro voor....

de toko waar IK m (nieuw!) koop...is ie 3500 euro...beeeetje boven budget...maar iedere cent waard!!

vulvasonic
6 november 2004, 14:45
mensjes van dit forum...

na lang in nagedacht, gespeeld, gehoord en geprobeerd te hebben, heb ik DE axe gevonden...

een gibson les paul, black beauty, ' 57 reissue...




Het spijt me, maar je begon met een Les Paul OF een PRS, vervolgens wilde je toch ook weer graag iets met een tremolo. Toen had je een Les Paul Custom op het oog, was helemaal JE van HET, maar dan toch ook weer net niet......, MAARRRRRRRRRR.....TOEN WIST JE HET ZEKERRRRR!!!!!! Je ging jouw droomgitaar laten bouwen door een ECHTE gitaarbouwer, helemaal volgens je eigen specs........
Maar nu weet je het ECHT HELEMAAL ZEKER???????

Het is niet mijn geld en ik gun ieder zijn gas, maar zou je er misschien toch niet even een paar nachtjes over slapen? :D

Morpheus
6 november 2004, 15:12
mensjes van dit forum...

na lang in nagedacht, gespeeld, gehoord en geprobeerd te hebben, heb ik DE axe gevonden...

een gibson les paul, black beauty, ' 57 reissue...




Het spijt me, maar je begon met een Les Paul OF een PRS, vervolgens wilde je toch ook weer graag iets met een tremolo. Toen had je een Les Paul Custom op het oog, was helemaal JE van HET, maar dan toch ook weer net niet......, MAARRRRRRRRRR.....TOEN WIST JE HET ZEKERRRRR!!!!!! Je ging jouw droomgitaar laten bouwen door een ECHTE gitaarbouwer, helemaal volgens je eigen specs........
Maar nu weet je het ECHT HELEMAAL ZEKER???????

Het is niet mijn geld en ik gun ieder zijn gas, maar zou je er misschien toch niet even een paar nachtjes over slapen? :D

maarrr......: dit is het geluid dat ik wil....en waarom ik wellicht aanvankelijk die prs wilde, was, dacht ik aanvankelijk, ieder mens maakt fouten, dat je daarmee " duikvluchten" kon maken....edoch,dat is nie (goed) mogelijk...

daarnaast: die custom waar ik vanmiddag op pingelde, die heeft een gruwelijk bruut geluid...met een bite en agressiviteit die ik nergens anders heb gezien....

daarnaast, voor mij was het hebben van een trem: wel leuk....wel aardig.....was HANDIG geweest...maar 100% vereiste? nee dus...

en, als je al dan niet dat gelezen hebt, sinds klein jochie van 9 wilde ik al deze hebben :wink:

vulvasonic
6 november 2004, 15:19
VEEL PLEZIER ERMEE! :)

Wormaap
6 november 2004, 15:53
Heb je'm nou al gekocht of niet?



Haha... Ja ik wil eens af van dat eeuwige pulluppen na'n divebomb o_O Echt niet leuk ofzo, een keer een mep tegen die pook geven kan ik niet want dan ontstemt'ie :|

Lo-pro edge erop laten zetten misschien :razz:

De Kahler 2710 ligt klaar... Alleen heb ik het geld nog niet meer om hem erop te laten zetten en afstellen (slordige 50 euro) :-D

BramVersteeg
6 november 2004, 19:46
LP Custom '57 reissue!
Hell Yeah! 8-) :gitarist: :zz:

Wormaap
6 november 2004, 20:11
En de 120.000ste post in 'Electrische Gitaren' is voor mij :-D

R. Flagg
7 november 2004, 09:28
@wormaap
Gefeliciteerd.

@Morpheus gefeliciteerd met je axe als je hem gekocht hebt, zoniet dan voel ik wel wat voor dat advies van vulvasonic en denk er nog eens over na.
Voor dat bedrag kan je die witte gibson custom en de prs van Anders kopen. En dan heb je een win-win situatie als je een van deze niet bevalt dan kan je ze waarschijnlijk weer voor hetzelfde bedrag verkopen.
Maar het is jouw keuze en ja gas doet rare dingen met je.

BramVersteeg
7 november 2004, 11:17
@wormaap
Gefeliciteerd.

@Morpheus gefeliciteerd met je axe als je hem gekocht hebt, zoniet dan voel ik wel wat voor dat advies van vulvasonic en denk er nog eens over na.
Voor dat bedrag kan je die witte gibson custom en de prs van Anders kopen. En dan heb je een win-win situatie als je een van deze niet bevalt dan kan je ze waarschijnlijk weer voor hetzelfde bedrag verkopen.
Maar het is jouw keuze en ja gas doet rare dingen met je.

+1

iam
7 november 2004, 14:03
@wormaap
Gefeliciteerd.

@Morpheus gefeliciteerd met je axe als je hem gekocht hebt, zoniet dan voel ik wel wat voor dat advies van vulvasonic en denk er nog eens over na.
Voor dat bedrag kan je die witte gibson custom en de prs van Anders kopen. En dan heb je een win-win situatie als je een van deze niet bevalt dan kan je ze waarschijnlijk weer voor hetzelfde bedrag verkopen.
Maar het is jouw keuze en ja gas doet rare dingen met je.

+1


+12354568465423165465452

gvd

P****Fred
7 november 2004, 14:44
damn, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht!!

Ik zou't wel weten! :evil:

Morpheus
7 november 2004, 19:19
ja, alles leuk en aardig...

maar dan koop ik een gitaar, die niet klinkt zoals ik wil...

ik heb op een stuk of 10 les pauls gespeeld van gibson...geen enkele speelde zo lekker (en iig: klonk zo bruuuuuuttt) als deze.

verder: ik zat te denken aan prs, alleen vanwege de tremolo...ik dacht dat je daar duikvluchten mee kon maken, niet dus...

en, ik vin prs softer, gematigder, en " liever" klinken dan die les paul.....

en, als ik OOIT nog wel maiden achtige muziek wil spelen (refererend naar vooral die trem!) neem ik gewoon een strat met floyd rose, en klus ik er zelf hot rail hums in.....

Josdevos
8 november 2004, 12:38
Ik ging eigenlijk niet meer posten in deze topic maar kan deze jongen zijn ignorance niet meer aanzien...
Mag ik vragen hoe lang je al speelt en op welke gitaar en amp je nu speelt... ?

BramVersteeg
8 november 2004, 13:57
Ach, laat die jongen toch lekker zijn Gibbie kopen. Als ik er maar op mag spelen! :razz:
Ik zou het zelf zo ook niet doen, maar ieder zijn keuzes. Als ie 'm na een jaar niks meer vind kan ik hem voor 100 euri kopen 8-) .

Wicked Willy
8 november 2004, 14:17
Hahaha PRS liever en netter dan Gibson LP.....moet je eens op een Custom 24 spelen met HFS humbuckers.....blaast een LP zo weg!

(Singlecut is ook een optie...alleen is daar de productie van gestaakt....door toedoen van Gibson...goh waarom zou dat zijn?)

Slashhh
8 november 2004, 14:41
als je een les paul gaat kopen...nooit een standard, maar minstens een classic, zijn gewoon beter op alle fronten...en trouwens de lp die page gebruikt word nu een classic genoemd, geen standard, de classic is een replica van een lp uit 1959.
dr is ook een page les paul signature maar das zo'n 6000 euro ofzoiets als t nog te krijgen is...
als er burstbucker pro humbuckers in de lp zitten heb je genoeg vlees zeg maar voor heavyrock/metal.

prs ben ik nooit enthousiast over geweest...klinkt vrij steriel en saai, niet muzikaal.
lp's hebben een machtige karakter en leven echt in je handen.
en als je m een keer kwijt zou moeten, de waarde daalt niet zo als bij een prs.
enige nadelen van lp is reikbaarheid van de hogere frets maar na een paar maanden heb je dat ook onder de knie, en gewicht maar daarom klinkt ie ook zo Majestic!

Vexx
8 november 2004, 14:42
(Singlecut is ook een optie...alleen is daar de productie van gestaakt....door toedoen van Gibson...goh waarom zou dat zijn?)

Omdat-ie mooier was dan het origineel! (de LP dus) 8-) :razz: :evil:

Anders Destium
8 november 2004, 14:51
Hahaha PRS liever en netter dan Gibson LP.....moet je eens op een Custom 24 spelen met HFS humbuckers.....blaast een LP zo weg!



Dat probeer ik die jongen al een paar keer duidelijk te maken, maar hij wil het niet horen ehh zien :lol:

BramVersteeg
8 november 2004, 15:32
als je een les paul gaat kopen...nooit een standard, maar minstens een classic, zijn gewoon beter op alle fronten...

:evil: Dat is jouw mening! Mijn standard. = :zz:

Anders Destium
8 november 2004, 19:28
Jouw standaard is een V?


Dat bewijst wel de stelling van Slash dat er wat mis mee is :lol:

Negative K3 fan
8 november 2004, 19:36
als je een les paul gaat kopen...nooit een standard, maar minstens een classic, zijn gewoon beter op alle fronten...

NEEEEEEEEEE MAN

juist andersom! Als je een les paul gaat kopen... NOOIT een classic, die dingen zijn goedkoper, lelijker (vieze groene inlays en lelijke finishes), hebben de niet authentieke ceramische humbuckers een schijt nek en zijn een stuk goedkoper afgewerkt.

Just my opinion! Neem gewoon zon heerlijke standard met echte LP neck en burstbuckers, echt lijpe shit.

Mr.Bluesbreaker
8 november 2004, 19:41
Heb ik je soms enigszins beinvloed met deze stelling Lennart :wink: op de meeting?

Negative K3 fan
8 november 2004, 19:49
nee hoor, maar door jou ben ik wel ineens plotseling ontzettend fan van burstbuckers!

Morpheus
8 november 2004, 22:18
ik wil t heus wel horen hoor, dat PRS wreder klinkt dan gibson LP...

maar: het IS gewoon niet zo!!

verder:
ik ben gek op Les pauls...NIET op prs

ik weet precies welke gitaar ik wil, en hoe hij moet hij moet klinken, en hoe hij eruit moet zien

daarom probeer ik er eentje te vinden die gewoon in serie gebouwd word: is niet zo

dus: ik kan er OF een laten tweaken, OF een laten bouwen

op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk

last but not least:
dit topic, dat IK opende, daar mag best een slotje op, want ik weet precies wat t gaat worden.

c'est tout, est ce la vie

1959SLP
8 november 2004, 22:33
ik hou me in, wie, wie?



eenmaal..............





andermaal......................................... ...........

Morpheus
8 november 2004, 22:43
ik hou me in, wie, wie?



eenmaal..............





andermaal......................................... ...........

VERKOCHT!!


ooh nee....dit is niet christies...

lees maar ff terug..... :wink:

Bluesbreaker
8 november 2004, 22:51
op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk


heb je iets om je voor te schamen dan?

Morpheus
8 november 2004, 22:53
op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk


heb je iets om je voor te schamen dan?

zeker, niet, maar ik irriteer me gewoon aan dat gezeik...

er zijn verder nog meer redenen, maar die hoeven jullie niet te weten

Bluesbreaker
8 november 2004, 23:01
op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk


heb je iets om je voor te schamen dan?

zeker, niet, maar ik irriteer me gewoon aan dat gezeik...

er zijn verder nog meer redenen, maar die hoeven jullie niet te weten

Ik moet zeggen dat ik dat een beetje kinderachtig vind van je, hoewel er natuurlijk wel eens flauw over dingen gedaan wordt.


Nimrod Roemersma
De jongenssopraan Nimrod Roemersma uit Den Haag is 13 jaar, speelt hobo en volgt de opleiding aan de Zangschool Zuid-Holland. Hij zong in het Haags Matrozenkoor en is nu lid van het Haags Kinderkoor. Hij werkte als solist mee aan uitvoeringen van "Oldenbarnevelt" van Louis Andriessen en "De Grondwet" van Leo Samama.


is dat u?
voor de kijkers thuis: dit was in '99 dus als dit hem is is hij geen 13 meer, daar geen flauwe grappen meer over

Morpheus
8 november 2004, 23:04
op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk


heb je iets om je voor te schamen dan?

zeker, niet, maar ik irriteer me gewoon aan dat gezeik...

er zijn verder nog meer redenen, maar die hoeven jullie niet te weten

Ik moet zeggen dat ik dat een beetje kinderachtig vind van je, hoewel er natuurlijk wel eens flauw over dingen gedaan wordt.


Nimrod Roemersma
De jongenssopraan Nimrod Roemersma uit Den Haag is 13 jaar, speelt hobo en volgt de opleiding aan de Zangschool Zuid-Holland. Hij zong in het Haags Matrozenkoor en is nu lid van het Haags Kinderkoor. Hij werkte als solist mee aan uitvoeringen van "Oldenbarnevelt" van Louis Andriessen en "De Grondwet" van Leo Samama.


is dat u?
voor de kijkers thuis: dit was in '99 dus als dit hem is is hij geen 13 meer, daar geen flauwe grappen meer over

wellicht

wellicht niet

edoch: dat boeit niet. zo eenvoudig

Anders Destium
8 november 2004, 23:44
ik wil t heus wel horen hoor, dat PRS wreder klinkt dan gibson LP...

maar: het IS gewoon niet zo!!


Misschien niet wreder in jouw situatie, maar wel in de mijne. Je totale gebrek aan nuance en zelfkritiek begint zo onderhand toch een beetje op de zenuwen te werken. Je vraagt hier om advies, dat krijg je in ruime mate, maar eigenlijk was je keuze al bepaald. Waarom die omweg als je niet eens bereid bent dingen aan te nemen van ervaren tot zeer ervaren gitaristen. Je versterkt bij mij alleen maar de indruk dat je net komt kijken in het wereldje. Je loopt wel stoer te doen dat je dure gitaren kunt kopen, maar lenen voor een gitaar is niet verstandig. Als je bekend raakt met het fenomeen GAS kan het zelfs desastreus uitpakken :-?

Vrijblijvend advies, normaal kost ik 90 euro per uur :lol:

Josdevos
9 november 2004, 00:03
op vermeende grappige opmerkingen, of opmerkingen/vragen over hoe lang en met wat ik speel....daar zal ik toch geen antwoord op geven, vind ik niet relevant namelijk


Ik bedoelde dit serieus! Voor de rest ben ik het volledig eens met wat Anders D. hier net schreef! Je begint erg te irriteren! Bovendien zijn je huidige gear en je aantal jaren ervaring wel van uitermate belang.
Ik vind het trouwens erg sterk dat je nu ineens €3000+ voor een gitaar over hebt, en dat je me een paar weken geleden bijna vroeg om m'n Les Paul Standard een half jaar opzij te houden tot je genoeg gespaard had!
Sorry hoor maar je verspilt onze tijd hier!

Anders Destium
9 november 2004, 00:09
Even voor de goede orde: Binnenkort heb ik waarschijnlijk een Tom Anderson 8-)

robzilla
9 november 2004, 00:16
als je een les paul gaat kopen...nooit een standard, maar minstens een classic, zijn gewoon beter op alle fronten...en trouwens de lp die page gebruikt word nu een classic genoemd, geen standard, de classic is een replica van een lp uit 1959.
dr is ook een page les paul signature maar das zo'n 6000 euro ofzoiets als t nog te krijgen is...
als er burstbucker pro humbuckers in de lp zitten heb je genoeg vlees zeg maar voor heavyrock/metal.

prs ben ik nooit enthousiast over geweest...klinkt vrij steriel en saai, niet muzikaal.
lp's hebben een machtige karakter en leven echt in je handen.
en als je m een keer kwijt zou moeten, de waarde daalt niet zo als bij een prs.
enige nadelen van lp is reikbaarheid van de hogere frets maar na een paar maanden heb je dat ook onder de knie, en gewicht maar daarom klinkt ie ook zo Majestic!

Classic? GADVERDAMME!

Classic weegt niks, heeft een dun neckje (moet je van houden) en volgens mij is het nog altijd gebaseerd op een 1960 model..

Josdevos
9 november 2004, 00:16
*topic hijack*


Even voor de goede orde: Binnenkort heb ik waarschijnlijk een Tom Anderson 8-)

ROFL


En ik heb er ook een lelijkerd bij!



http://users.pandora.be/josdevos/Gear/gear2.jpg[/img]

Anders Destium
9 november 2004, 09:07
Je begint nu wel varieteit in de ESPs te krijgen :wink:

Wat voor modellen maken ze nog meer :D

BramVersteeg
9 november 2004, 10:27
Ik vind ook niet dat die jongen zich hoeft te verantwoorden voor z'n spullen. Of z'n leeftijd te melden. Als hij dat niet wil.......nou ja. Ik ben het wel eens met jullie dat hij soms iet anders mag reageren en dat voorval met die LP std. van Josdevos vind ik dan ook wel raar. Maargoed, hij vroeg advies over 2 gitaren, was even in de war, maar weet nu wat zijn sound is. Aldanniet in één van de 2 gitaren waar hij info over vroeg. Het zal mij verder een zorg zijn als ie hem over een tijdje goedkoop wil verkopen.............. :razz:

Josdevos
9 november 2004, 10:43
Verantwoorden niet nee, maar dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag ivm huidige gear en skills was echt niet om hem te kwetsen of belachelijk te maken hoor, maar om een iets duidelijker beeld te kunnen schetsen om hem beter te kunnen helpen. Als hij daar niet over wil spreken is dat zijn zaak, maar dat toont al genoeg over zijn onvolwassenheid. (Ongezien de leeftijd voor alle duidelijkheid!)

Lees het topic mssch nog eens helemaal door, verschillende mensen hebben hem al goede raad gegeven, inclusief ikzelf, eerst over die oude LP Custom en dan verder. Trouwens na checken door een bouwer leek die Custom toch niet zo ok hé.

Ik stoor me ook aan de onverschilligheid ivm de plaatjes waar hij mee kwam aandraven, uiteindelijk was de gitaar die hij bedoelde zelfs nog een andere...


Hmmmz, ik zou toch nog eens goed gaan testen als ik jou was.
1976 ligt midden in de Norlin periode. (Mindere kwaliteit.) Nu het kan wel zijn dat ze super klinkt en is maar ik zou, voor zo'n gitaar toch wel een second opinion van iemand vragen, want ik denk dat de kans bestaat dat je genaaid wordt!
Je zegt zelf al dat hij goed doorleeft is, nuja... enfin je moet het zelf maar zien... Ik heb je gewaarschuwd...

BLOK182
9 november 2004, 10:56
Je begint nu wel varieteit in de ESPs te krijgen :wink:

Wat voor modellen maken ze nog meer :D
Ik mis op het plaatje nog een MII ofzo :wink:

1959SLP
9 november 2004, 11:02
"Bluesbreaker"

is dat u?
voor de kijkers thuis: dit was in '99 dus als dit hem is is hij geen 13 meer, daar geen flauwe grappen meer over

een klein jaartje geleden was ie er ook al met zo`n dergelijke thread.

" a turd that won`t flush" :wink:

Anders Destium
9 november 2004, 12:39
Een jaar terug, wat voor gitaren had ik toen ook al weer :oops:

Volgens mij is het veel verstandiger om geen geld te hebben en zo nu en dan threads te openen in plaats van je echt op de markt te begeven :wink:

1959SLP
9 november 2004, 12:53
Een jaar terug, wat voor gitaren had ik toen ook al weer :oops:

Volgens mij is het veel verstandiger om geen geld te hebben en zo nu en dan threads te openen in plaats van je echt op de markt te begeven :wink:

ik heb de modellen van Anderson en McNaught ns bekeken. Ziet er wel strak en goed uit, maar als IK jou was deed ik daar die prs niet voor weg.
Ik zou em hoogstens OF inruilen voor een andere prs met een andere finish (daar 2 blauwe planken jou "stoort"), OF back to the basics, GLP handgemaakt naar mijn wensen, maarja, dat ben ik.

Anders Destium
9 november 2004, 13:11
Ik ga de cu24 niet wegdoen voor de Anderson hoor, het ziet er naar uit dat als ik hem weg doe het voor een PRS SC of SCT wordt :)

Of ik importeer een andere cu24 :oops:
http://www.gpguitars.com/images/88735.JPG

Lordhar
9 november 2004, 14:55
Damn Anders, die is niet lelijk :D

1959SLP
9 november 2004, 15:04
Woow, dat is een bloedmooi plankie!!! Smaak heb je wel!!

Wormaap
9 november 2004, 15:07
Bij die natural finished PRS'en vind ik het altijd zo jammer dat ze zo glanzen... Dat zou naar mijn mening VEEL mooier zijn in'n satin finish ofzo.
Verder wel even mooie strijkplank :o

BramVersteeg
9 november 2004, 18:09
Damn! Dat ziet er uit als een smakelijk zalmpje.... :razz:

Anders Destium
9 november 2004, 23:06
Ik zie liever het échte hout dan een doffe lak of wat anders, op deze gitaar zie je alleen de werkelijke kleuren van het hout. Compleet naturel, beter kun je het niet hebben 8-) Als je hier niet van houdt zul je nooit de ware natuur van het gitaarspelen ontdekken :lol:

vulvasonic
9 november 2004, 23:31
Ik vind ook niet dat die jongen zich hoeft te verantwoorden voor z'n spullen. Of z'n leeftijd te melden. Als hij dat niet wil.......nou ja. Ik ben het wel eens met jullie dat hij soms iet anders mag reageren en dat voorval met die LP std. van Josdevos vind ik dan ook wel raar. Maargoed, hij vroeg advies over 2 gitaren, was even in de war, maar weet nu wat zijn sound is. Aldanniet in één van de 2 gitaren waar hij info over vroeg. Het zal mij verder een zorg zijn als ie hem over een tijdje goedkoop wil verkopen.............. :razz:

En juist DAT vind ik zo knap aan 'm! Het moet een geluukig mens zijn.
Ik zoek al bijna 20 jaar naar mijn sound en ik heb 'm nog steeds niet gevonden (hoewel ik nu weer in een tevreden periode zit). :D

Anders Destium
9 november 2004, 23:55
Je vergeet de invloed van onervarenheid, volgens mij heeft Morpheus de ballen verstand van gitaren (blijft dit onder ons :wink: )

Josdevos
10 november 2004, 00:00
+1

Joop M
10 november 2004, 02:07
Pompiedompiedom,

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW

Grz Joop :-D :-D :-D :-D :-D

Wormaap
10 november 2004, 02:08
Pompiedompiedom,

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW

Grz Joop :-D :-D :-D :-D :-D
Jij hebt zojuist 1 van mijn droomgitaren gekocht!
LP Custom in Alpine White met zwarte binding en slagplaat... Daarmee MOET ik gewoon nog'n keer op een podium staan!

1959SLP
10 november 2004, 08:03
Ik vind ook niet dat die jongen zich hoeft te verantwoorden voor z'n spullen. Of z'n leeftijd te melden. Als hij dat niet wil.......nou ja. Ik ben het wel eens met jullie dat hij soms iet anders mag reageren en dat voorval met die LP std. van Josdevos vind ik dan ook wel raar. Maargoed, hij vroeg advies over 2 gitaren, was even in de war, maar weet nu wat zijn sound is. Aldanniet in één van de 2 gitaren waar hij info over vroeg. Het zal mij verder een zorg zijn als ie hem over een tijdje goedkoop wil verkopen.............. :razz:

En juist DAT vind ik zo knap aan 'm! Het moet een geluukig mens zijn.
Ik zoek al bijna 20 jaar naar mijn sound en ik heb 'm nog steeds niet gevonden (hoewel ik nu weer in een tevreden periode zit). :D

Nou, ik heb m`n sound dus wel gevonden. Heeft idd ook n tijdje geduurd. Ik kan je vertellen dat de gitaar maar een klein deel uitmaakt mbt je sound, ik schat ns ff zo`n 5 a 10%. Of ik nou m`n PRS met Dragon2`s, Fender met SC`s of zelfs m`n Dano met lipstick PU`s aansluit, m`n sound blijft gewoon overeind staan. Kortom het grootste gedeelte van je sound maak je met je Amp en randapparatuur.

R. Flagg
10 november 2004, 08:52
Joop M gefeliciteerd met het koopje van het jaar. Ik wilde ook nog bieden, maar verwachtte dat hij toch nog rond de 1500 euro zou eindigen en ja dat heb ik ff op dit moment niet.
Dus toen ik zojuist keek sloeg ik mezelf voor mijn harses.
Maar ja blij dat hij naar een forummer gegaan is, dan kunnen we in ieder geval wat foto's verwachten.

Anders Destium
10 november 2004, 10:15
Pompiedompiedom,

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3759396742&rd=1&ssPageName=WDVW

Grz Joop :-D :-D :-D :-D :-D
Jij hebt zojuist 1 van mijn droomgitaren gekocht!
LP Custom in Alpine White met zwarte binding en slagplaat... Daarmee MOET ik gewoon nog'n keer op een podium staan!

Wow, gefeliciteerd :lol: hele nette prijs :o

BramVersteeg
10 november 2004, 11:33
Hell Yeah! Monsterkoop! DAMN! Ik heb gewoon geld en had ook wel een LP custom willen hebben. :( Veel plezier ermee! Dat ga je zeker hebben :wink: .
Ik ben het trouwens oneens met 1959SLP. Als ik verschillende gitaren inplug in m'n versterker hoor ik toch echt wel meer dan 5 tot 10% verschil. Ik hoor het verschil ook goed als het de zelfde gitaar is met andere pickups. Ik denk dat het toch wel met je versterker te maken heeft dat je zo weinig verschil hoort.
Grz. Bram

Joop M
10 november 2004, 15:14
Het muisje heeft nog een staartje,op mijn mail dat ik hem op wou halen kreeg ik deze terug,

Hi there,

You win my auction, we have a deal for EUR 1.067,00
Right now I'm in UK, I'll ship the guitar from here and I'll pay for shipping and insurance. On the shipping paper i will write GIFT so you don't need to pay any duty. Please reply back with your full name and shipping address.
Payment must be done via Moneygram on my name and address:

Jim Bandor
431 NORTH END ROAD
LONDON, UNITED KINGDOM SW6 1NY

After the payment is done reply back with reference number and scanne paper from WesternUnion to check and I'll proceed with delivery. I'm wating your reply soon.

Regards,
Jim

Dus ik heb hem gemaild dat ik via Paypall of Visa of Triple Deal wil betalen ,want in de advertentie staat duidelijk dat hij in Nederland is.
En als je naar Londen gaat en je woont in Amsterdam neem jij je gitaar dan mee.

Grz Joop

Mark S
10 november 2004, 15:32
tja wel weer lullig Joop, maar hij woont in A'dam dan komt hij toch ook een keer weer terug :???:

PeArLjAm
10 november 2004, 16:22
hey,

ik wil je lolletje niet verstoren, maarrr je hoort de laatsste tijd veel berichten over fraude op ebay. Eerst zegt hij dat hij in Nederland is, nu zit hij 'opeens' in Londen, en wil hij je de gitaar verzenden op zijn kosten (wat zeker 100 euro is), terwijl hij overigens ook al ruim verkocht is onder zijn marktwaarde. Hij heeft ook nog 0 feedback .. NIet dat ik je plezier wil verstoren maar ik vind het allemaal wel een beetje vaag, straks zend je 1000 euro en dan krijg je een koffer met bakstenen of helemaal geen koffer.. :-? Maargoed voor het zelfde geld is de deal helemaal fair en is er niks aan de hand, maar ik wil je alleen even waarschuwen.!

R. Flagg
10 november 2004, 16:49
Major bummer, ik zou zelf nooit met western-union gaan betalen. De opties die je voorstelt lijken me veel beter en betrouwbaarder. Heb je eigenlijk al voordat je ging bieden contact gehad met de verkoper.

1959SLP
10 november 2004, 16:53
@Bramversteeg: misschien is het wel 20%.Zoals ik eerder dus bedoelde, het grootste gedeelte van je sound wordt bepaald door je amp en randapparatuur en niet door je gitaar.

BramVersteeg
10 november 2004, 17:01
Ik ga altijd eerst uit van gitaar--> versterker, dus randapparatuur komt later wel kijken. Dat is om je geluid op sommige plekken in te kleuren.
Ik denk dat het geluid gewoon 50-50 is tussen gitaar en versterker-cabinet. Maar dat is mijn mening.

Joop M
10 november 2004, 17:12
Major bummer, ik zou zelf nooit met western-union gaan betalen. De opties die je voorstelt lijken me veel beter en betrouwbaarder. Heb je eigenlijk al voordat je ging bieden contact gehad met de verkoper.

Ik heb geen contact met de verkoper gehad omdat er staat dat het een Nederlandse e-bayer is.
Met een bod uitbrengen stond er dat hij uit Amsterdam kwam.
Dus had ik er morgen heen willen rijden ( ong 30 km) en dan goed te kijken en betalen.
Hij heeft eerder op marktplaats gestaan en vroeg € 1500 maar die ad is nu weg.
Alleen dit vertrouw ik niet en heb het daarom ook hier geplaast.
Ik heb nu ook Tripple Deal via E-bay als betaalwijze gevraagd dit is een soort borg deposito en die houden je geld vast tot het item binnen is.
Ik heb nog steeds geen reactie terug gekregen.
Beter een negative feedback als 1065 euro kwijt

Grz Joop

1959SLP
10 november 2004, 17:25
tsja Bram, en hier zit dus ook het verschil van onze meningen. Ik ga dus uit van: versterker (+ eventueel randapparatuur)---> gitaar.
Vanuit jouw oogpunt gezien kan ik me die 50/50 wel voorstellen ja, maar dat is bij mij dus zeker niet het geval en dat zou ik ook zeker niet willen.

BramVersteeg
10 november 2004, 17:38
:P het is duidelijk.
Ik ben een grote fan van effecten en kan je mening zeker delen dat effecten ook een groot deel van je geluid beïnvloeden.

Joop M
11 november 2004, 12:16
Hallo hier 007 nog een keer
Je kan via ebay de contactgegevens van iemand krijgen (is wel even zoeken hoor) daarin heeft ie aangegeven in Amsterdam te wonen met een tel.nr.
Ik gebeld krijg ik het Grens wisselkantoor!!!!!!!!!!!!!!
Hij heet ook John Smith en in mijn mail antwoord hij met Jim Bandor en een adres in Londen (beide zijn niet bekend bij dat GWK )
Ik kon nu ook geld overmaken naar zijn neef in Spanje want die had een bankrekening.
Dus kijk uit voor de heer gibsbays
Ik heb hem maar gemaild dat ik hem niet vertrouw,als hij in Amsterdam is haal ik de gitaar wel op en betaal hem cash.
Ook heb ik Ebay geinformeerd.

Grz Joop ( daar gaat mijn koopje)

Anders Destium
11 november 2004, 12:45
Balen :-(



Heb je de complete correspondentie naar ebay gemaild? Dat is wat ik zou doen!

Joop M
11 november 2004, 12:52
Alleen de belangrijkste met zijn adres en hoe hij de betaling wou regelen.

Grz Joop

robzilla
11 november 2004, 13:52
als je een les paul gaat kopen...nooit een standard, maar minstens een classic, zijn gewoon beter op alle fronten...

NEEEEEEEEEE MAN

juist andersom! Als je een les paul gaat kopen... NOOIT een classic, die dingen zijn goedkoper, lelijker (vieze groene inlays en lelijke finishes), hebben de niet authentieke ceramische humbuckers een schijt nek en zijn een stuk goedkoper afgewerkt.

Just my opinion! Neem gewoon zon heerlijke standard met echte LP neck en burstbuckers, echt lijpe shit.

+1

Wormaap
11 november 2004, 14:19
Fuk hee, jammer man :(
'K zat al met smart op pics te wachten...

BramVersteeg
11 november 2004, 14:21
Klote voor je :( .
Je hebt wel goed gehandeld door dit zo uit te zoeken.