PDA

View Full Version : marktplaats



koentjaa
3 november 2004, 20:12
kan iemand mijj vertellen of het verstandig is om een gitaar op bijv. marktplaats te kopen ???????? (in verband met schade enz.)

michielv
3 november 2004, 20:21
Als een prijs redelijk is en je het instrument vantevoren kunt controleren en proberen, waarom niet? Wat belangrijk is is dat je een goed gevoel bij de verkoper en het instrument hebt. Als je het niet vertrouwt omdat bijvoorbeeld de prijs belachelijk laag is of dat iemand zelfs de simpelste dingen van een gitaar niet kent moet je het niet doen.

Ik koop en verkoop zelf veel via marktplaats en over het algemeen gaat dat prima. Gewoon goed opletten, kijken of het je het geld waard is en bij twijfel vragen of je het instrument kunt komen bekijken.

Bluesbreaker
3 november 2004, 20:22
Hoezo ivm schade, schade door verzenden, of schade die op de gitaar al aanwezig is.

Zorg nou eens een keer dat je duidelijk met alle vragen, zo moeilijk is het toch niet.
(niet speciaal aan jou gericht hoor)


Maar ik als je een gitaar via internet koopt zou ik er gewoon heen gaan en de gitaar proberen, als alles ok is neem je hem mee. Als de gitaar beschadigd is, en de verkoper had dit niet gemeld neem je hem gewoon niet mee.

taylor
4 november 2004, 10:39
het blijft natuurlijk wel 2e hands spul wat ze op die site's verkopen dus gebruikerssporen zijn normaal!

je moet niet verwachten dat je 1 splinternieuwe gitaar krijgt,ja kan als dat uitdrukkelijk in advertentie staat,soms kun je goeie aankopen doen via internet je moet alleen wel alle optie's open houden en ook wel eens b.v naar 1 winkel gaan voor prijzen.

nadeel is: je hebt geen garantie (als je dat belangrijk vind)

Annuh
4 november 2004, 20:53
Ik heb tot nu toe alles via marktplaats gekocht, gewoon testen en kijken of de fretten niet zijn versleten en ff op de elementen tikken met je plectrum om te kijken of er niet 1tje kapot is en dat soort dingen.... :D

Reel Big Fish
5 november 2004, 20:47
Ik had een goeie deal via marktplaats maarja je moet het treffen!

SiNiSTRaL
5 november 2004, 20:53
ik heb ook alleen maar goede ervaring met marktplaats
heb er een gitaar, een bass, wat kleingoed en een versterker vandaan (die versterker bleek wel alhambra te zijn, maar zag m wel op marktplaats ;) )

hadv
5 november 2004, 21:11
eerlijk gezegd heb ik redelijk de schijterij aan marktplaats als het om verkopen door ik mijzelf gaat
mensen bieden, maar als je ze dan een mailtje stuurt dat ze ut mogen kopen hoor je nix meer van ze (is mij nu minstens 4x overkomen...ja, kun je um vasthouden tot na mijn vakantie....ja hoor.....tuuttuut....he, hij is er nog.....geen reaxie;;;;kun je de route beschrijven....ik kom er aan....niemand gezien...)
klojo's (uiteraard de goeien niet te na gesproken)
ook bij bieden is het heel vaak maar afwachten of je wat hoort, en dan niet als je ernstig laag biedt, maar ook bij 'fatsoenlijke' bedragen

ik doe er nog wel wat mee, maar heb wel mijn reservers omdat ik weet dat het allemaal maar een beetje ernstig vrijblijvend is

als je iets leuks ziet, bel eerst of email, maar wees niet verbaasd als je de eerstkomende eeuwen nix hoort :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Fatality
5 november 2004, 21:42
Ik heb er over het algemeen ook wel goede ervaringen mee,
Heb er een lekkere Fender mex reissue vandaan geplukt voor bepaald niet te veel geld en een v-amp2. Telkens vriendelijk geholpen etc. Was telkens dik voormekaar.

DREAMMACHINE
5 november 2004, 23:08
...marktplaats is perfect voor gitaarspulletjes en andere muziek instrumenten, omdat verkopers in dit segment meestal eerlijke handel doen!...daar en tegen: koop nooit een mobiel of iets in die richting via marktplaats!!!!! :-( .. gewoon niet doen! :razz:

koentjaa
7 november 2004, 09:21
maar is er niet vaak met een gebroken nek en zo
of een fender stikker op een nepmodel bijvoorbeeld