PDA

View Full Version : Ibanez Sa120 met Cube 30 versterker



herbert
3 november 2004, 19:25
Ik ga als beginnende gitarist waarschijnlijk deze set kopen;

Ibanez Sa120 elektrische gitaar

&

Cube 30 Versterker

Is dit goed om te beginnen?
Dit samen komt op een €550 te staan...

Grtz

crapton
3 november 2004, 19:36
Lijkt me niet slecht. Ibanez is een goed merk met een goede reputatie. Heb zelf o.a. de Ibanez SA S32 (speciale uitvoering van de SA). De SA-120 klinkt best goed en is heel goed bespeelbaar. Zet er wel 0.010" snaren op voor beter geluid. Let goed op de afstelling van het geheel. Deze gitaar is zeker bruikbaar in een band.

Heb geen ervaring met de Cube 30, komt van Roland en is ook een groot en bekend merk. Ik verwacht dat je er een goede koop aan hebt voor in de slaapkamer, niet voor met een band. Alternatieven misschien de Line 6 Spiders en evt de Behringers.

Superhero
3 november 2004, 19:43
Ik speel op Ibanez RG. Mn neef heeft sa 160 geloof ik. Speelt lekker en het geluid is ook aardig.
Ik speel zelf op de Roland Cube 30 en als je gewoon op je kamer wilt spelen komt er volume ZAT uit en als je hem voluit zet horen ze het in italie. Verder zitten er leuke effectjes en amp-soorten op.

Kopen!!

Pickslide
3 november 2004, 19:49
Ik heb ook lauter goede dingen gehoort over de cub'jes van Roland

Lord Abortion
3 november 2004, 20:42
goede keuze, dat is materiaal waar je als gevorderde speler zelfs nog plezier aan zal hebben

john.3001
4 november 2004, 10:48
Als je voor de cube gaat zou ik er wel een overdrive-pedaaltje bij kopen (of speel je liever clean, want dan is de cube30 een heeeele goede keus), kost je nog een 60-70 euro...

Bluesbreaker
4 november 2004, 11:03
op een cube zit toch al een overdrive?

jules
4 november 2004, 11:11
ja en die vind ik nog helemaal niet zo slecht klinken hoor

john.3001
4 november 2004, 13:11
ja, klopt, maar echt smerig zal die nooit worden ben ik bang...

Bluesbreaker
4 november 2004, 13:18
ja, klopt, maar echt smerig zal die nooit worden ben ik bang...

is dat nodig dan, die kerel vraagt om een versterker en een gitaar om mee te beginnen te spelen, ga dan niet allerlei dingen aanraden die hij niet nodig is. Ik ga toch ook niet zeggen dat hij er een wah bij moet kopen omdat ik dat vet vind.

Die effecten van de cube zijn voor een beginner heel leuk om mee te spelen, en voor gevorderden thuis ook nog wel.

jules
4 november 2004, 13:25
niet smerig vind ik ook wel meevallen hoor je kunt kiezen uit een paar verschillende soorten distortion en ik vind dat ze het eigenlijk allemaal wel leuk nabootsen en als je die full stack metal pakt heb je toch best een trashy geluidje hoor. ik zou zeggen cube 30 of....de vox ad30 net een stapje hoger. Maar ja de cube is zo lekker makkelijk te bedienen he

Wormaap
4 november 2004, 13:39
De cube vind ik persoonlijk een behoorlijk leuk versterkertje. Gaat lekker hard en een paar leuke effectjes :)
Ik zou't zeker doen!

Ronald
4 november 2004, 14:43
cube moet je gewoon doen. is denk ik toch wel gewoon de beste oefenversterker die je kan krijgen

john.3001
4 november 2004, 15:28
ja, klopt, maar echt smerig zal die nooit worden ben ik bang...


...ga dan niet allerlei dingen aanraden die hij niet nodig is. Ik ga toch ook niet zeggen dat hij er een wah bij moet kopen omdat ik dat vet vind...

Sorry, ik geef alleen mijn mening, hij moet dat ding natuurlijk zelf gaan testen in de winkel... Als hij t okee vind moettie het gewoon kopen. Toen ik mijn cube een tijdje had, zag ik de Vox AD30VT, en die klonk toch een stuk lekkerder op de overdrive kanalen (en is niet veel duurder), dus die zou ik zeker proberen als ik hem was...
Kijk, of je nou een cube en een overdrive-pedaal koopt, of een ovx koopt, je bent even duur uit...

JeStO
5 november 2004, 17:36
Ik ben zelf ook een jaar bezig en heb ook gelijk een cube 30 gekocht. ik speel samen met een paar vrienden maar zij hebben een kleinere peavey gekocht (die goedkoospte die ze hadden). ik kan het verschil echt merken en ik raad je het dan ook aan om de versterker in ieder geval te kopen.

Succes ermee,

JeStO

JeStO
5 november 2004, 17:36
Ik ben zelf ook een jaar bezig en heb ook gelijk een cube 30 gekocht. ik speel samen met een paar vrienden maar zij hebben een kleinere peavey gekocht (die goedkoospte die ze hadden). ik kan het verschil echt merken en ik raad je het dan ook aan om de versterker in ieder geval te kopen.

Succes ermee,

JeStO