PDA

View Full Version : Uitstapje naar jazz



ResNovae
3 november 2004, 18:49
Hey gitaristen,

Ik heb geprobeerd om eens een uistapje te maken naar het jazz-gebeuren.

Het (voorlopige) resultaat staat op http://home.tiscali.nl/dejong.e/jazz-over.mp3

EDIT:

Of de 'cleane' versie met alleen flanger: http://home.tiscali.nl/dejong.e/jazz-flang.mp3

Mensen die suggesties hebben over betere effecten of afmixen van het geheel, laat gerust weten.[/url]

spanky_franky
3 november 2004, 18:55
hee leuk gedaan dit! leuke, frisse backing. alleen waarom de (lichte) distortion? zelf zou ik het gewoon clean doen, maar goed kwestie van smaak..

Axl Rose
3 november 2004, 19:50
ja dis tof, waar heb je die backing vandaan? :)

ResNovae
3 november 2004, 19:57
ja dis tof, waar heb je die backing vandaan? :)

Dank! Ik heb hem van een vriend gehad, die zei dat ik eens wat met jazz moest proberen.
Als je interesse hebt, wil ik hem wel online zetten.

sneez0r
5 november 2004, 20:43
Ik weet niet hoeveel kennis je nu van jazz en jazzharmonie hebt, maar ik raad je aan om eens naar 'James' van Pat Metheny te luisteren. Dan krijg je een beetje idee hoe moderne jazz in elkaar steekt. Er komt weinig chromatiek in voor, dus de solist kan in principe gewoon alles in D-majeur spelen. Metheny wijkt soms een beetje af.

Door die MIDI-backing klinkt dit zo muzakkerig. Het loont om goed te leren componeren en improviseren. Steek eens wat tijd in jazzcompositie, dat zal zeker lonen. Ook al word je niet zo groot als Gerschwin en Kerm, het zal je muzikaliteit helpen.

ResNovae
6 november 2004, 17:45
@Sneerz0r

Dit was inderdaad slechts een uitstapje dat buiten mijn normale spel ligt, maar ik moet wel zeggen dat het naar méér smaakt. Ik zal me dus zeker wat meer gaan bezig houden met jazz-gitaar. Die tips van je kunnen mooi als opstapje dienen.

Die backing track wordt trouwens aan gewerkt, want MIDI is inderdaad verre van ideaal ;-)

Shaggy
6 november 2004, 20:41
wow .. die backing is echt gaaf

mag ik die backing ook hebben .. het is zeer goede oefenmateriaal