PDA

View Full Version : V-amp 2



BrainDamage
3 november 2004, 15:53
iemand beetje info over de V-amp2?
zou dit goed werken met een peavey bandit 112, enige voor-/nadelen?
ik heb al beetje gelezen op harmony central, maar daar gaan alle meningen uit elkaar, ik zou willen weten of dit degelijk materiaal is, en of het ook als live kan gebruikt worden? en of het beetje kwaliteit is?

groetjes,
kevin

euroindustrial
3 november 2004, 18:25
Ik heb zelf een V-amp gebruikt met een peavey bandit. Het geluid is voor thuis best aardig, maar in de oefenruimte onhoorbaar.

Ik ben ook niet echt te spreken over de kwaliteit van behuizing van de V-amp. Het is plastik en zelfs de 'basispin' van de potmeters (die meestal toch metaal zijn), zijn van plastik. Geen verrassing dus dat een potmeter het eerste was dat afbrak bij vervoer in een andere dan de meegeleverde tas.

Met een krap budget zou ik voor de POD 2 gaan (dus niet de POD xt)... die is nu net zo duur als een V-amp 2 een jaar geleden en 2e hands misschien nog wel goedkoper te krijgen. je zult alleen iets extra's moeten investeren om met de voet te schakelen, maar dat megeleverde pedaaltje van de V-amp is ook niet heel handig zodra je met meer dan 2 patches werkt.

defecto
4 november 2004, 22:52
Ik heb vandaag een V-amp 2 gekocht! :-D Ben er erg blij mee en vind het voor de prijs een erg leuk ding. De kwaliteit weet ik niks van af omdat ik niet echt iets heb om het mee te vergelijken (heb zelf geen pedaaltjes en dit zijn dus mijn eerste eigen effecten 8)) maar het klinkt echt top! Heb er vanavond meteen zeker 2 uur mee zitten spelen met koptelefoon op en de bediening is echt heel makkelijk (zeker met pedalen tijdens spelen). Ik heb zelf nog niks ingeprogrammeerd maar wel veel van de al ingeprogrammeerde banken langsgelopen. Ook zelf wat gespeeld met de effecten en ben er erg happy mee zoals je misschien al merkte :-D

Jeroenvanhulsteijn
4 november 2004, 23:06
ik heb er ook 1 gehad. ik weet niet zeker of het wel zo'n suc6 over een gitaarversterker is. mss als je de spkr sims uitzet en hem direct op de eindtrap aansluit. wordtie ook weer ietsje dynamischer.

ik heb er wel met veel plezier mee gespeeld. ik speelde in een band met pianist (Roland RD700), bassist en drummer. we gingen dan allemaal (behalve de drummer) direct de PA in (HK Lucas, behringer mengpaneel). ik had er wel zo'n FCB1010 bij. die is wel nodig voor live gebruik.

owja, het is gammel spul. dus als je in kroegen enzo speelt zou ik de vamp zeker niet op de grond leggen. mss wel als er een flightcase omheen zit.

Nocki
4 november 2004, 23:30
ik heb de vam'ps geprobeerd in winkels en even met een pod xt gespeel (een maand gehad) en vond de oevrdrives van de vamp een stuk beter. heel de vamp vond ik leuker voor het geld. ik denk dat het instellen ervan vaak fout gedaan wordt waardoor jejezelf niet hoord in de band. maar dat hebben marshall valvestate amps ook. en die zijn ook hdeel populair... ik zou er wel een willen gebruiken voor sommige projecten. gewoon op een standaardje(muziekstandaard) en mn midi floor board op de grond. en lekker spelen. zo de pa in. met desnoods wat eigen in ear voor alleen de gitaar of lekker over de boxen knallen. het klinkt toch niet dus zoals een amp hoe je het ook doet. mischien ga je wel beter spelen omdat het zo droog is net als in de studio...

NOcki

Nocki
4 november 2004, 23:30
heb de vam'ps geprobeerd in winkels en even met een pod xt gespeel (een maand gehad) en vond de oevrdrives van de vamp een stuk beter. heel de vamp vond ik leuker voor het geld. ik denk dat het instellen ervan vaak fout gedaan wordt waardoor jejezelf niet hoord in de band. maar dat hebben marshall valvestate amps ook. en die zijn ook hdeel populair... ik zou er wel een willen gebruiken voor sommige projecten. gewoon op een standaardje(muziekstandaard) en mn midi floor board op de grond. en lekker spelen. zo de pa in. met desnoods wat eigen in ear voor alleen de gitaar of lekker over de boxen knallen. het klinkt toch niet dus zoals een amp hoe je het ook doet. mischien ga je wel beter spelen omdat het zo droog is net als in de studio...

NOcki

BartL
4 november 2004, 23:31
Is die POD 2.0 wel goed te gebruiken als effect-processor in een band? (Als ik de overdrives eruit NIET gebruik.)

Nocki
4 november 2004, 23:33
als alleen fx processor lijkt me dat er betere bestaan. bv rocktron ofzo...
Nocki