PDA

View Full Version : welk multieffect



vazig
3 november 2004, 12:18
Hoi,

Ik ben een beginnende gitarist bij een bandje. Ik zou graag een geschikt multieffect hebben. Kwaliteit en duurzaamheid en sound gaan daarbij voor de prijs. Ik heb een Brunetti MC2 buizenversterker. Alees wat zinnig is welkom.

bvd
Peter

harrie-beton
3 november 2004, 12:23
g major

BramVersteeg
3 november 2004, 12:31
HHmmmmm, goede beargumentatie Harrie.
Maar de G-major is denk ik wel een goed instapmodel.
Ik ben er nu ook een beetje over aan het lezen op het forum. De meningen vercshillen wel erg. Sommige jongens hebben wat getest en zeggen dat de G-Major je toon wegslurpt. De G-Force zou dit in mindere mate doen. Verder heb je de line 6 pedalen/modules die erg populair zijn. Ik kan je de verschillen niet uit eigen ervaring vertellen omdat ik ze nog nooit allemaal uitgebreid heb kunnen testen.

ieme
3 november 2004, 12:54
Wat wil je voor sounds? een gmajor doet delay, chorus, flanger, reverb enzo maar geen distortions/ overdrives...
Dat heb jij ook niet nodig want dat komt wel uit die mooie Brunetti van je dus ik zou zeggen neem een gmajor en een fatsoenlijk midipedaal om je presets aan te sturen en gaan!

phx
3 november 2004, 12:54
me-30 van boss: erg gebruiksvriendelijk (je kunt virtueel losse pedalen inschakelen en individueel instellen). Je vind hem 2ehands rond de 90 euro (leuke instapprijs)

http://www.messe-music.co.jp/used/me30.jpg

harrie-beton
3 november 2004, 13:26
ik heb een paar jaar met een boss me 30 gespeeld en het is heel aardig maar ik denk dat de topic starter iets beter wil. Er gaat dynamiek verloren en wat toon.

Die gp100 hoor ik goede dingen over maar zelf nooit op gespeeld.

En overdrive en distortion moet ook in effectpedalen zitten vind ik omdat gecombineerd met een buizenbak je mooie scheur geluiden kunt maken.
Zelfs Stevie Ray Vaughan gebruikte nog een tube screamer voor zijn buizenbak aan.

Ik heb zelf jaren muli-effectten gebruikt (gp8 en daarna me30) en ben nu line6 pod xt gebruiker.
De effecten die daar inzitten zijn erg goed. De octaver en de wah wah is iets minder dan de losse versies.



Vooral een wah wah uit een multi effect dat schijnt niet te kunnen. Ik heb nog nooit een goede gehoord.