PDA

View Full Version : nog wat neuten over snaren...



kokteejl
3 november 2004, 01:00
Toch wel wat mededelen: veleden keer ging ik achter snaren, dikte .11, begon die verkoper me uit te lachen met het argument dat men vingers in 2 jaar niet sterk genoeg waren voor .11 (waarop ik dan lachte) en wou me .9 verkopen, logica?
Ook, is het nu waar dat dikkere snaren sneller knappen? Ik wil die .11 in C stemmen (.12 klinkt uit ervaring vals)

En vraagje voor Bobbel, weet jij een site waar je informatie krijgt over het vastzetten van de brug van een jag/mustang? thx

prs
3 november 2004, 01:31
veleden keer ging ik achter snaren, dikte .11

??? :???:

bert k
3 november 2004, 09:45
Wat een onzin, die verkoper had zeker nog wat ouwe setjes liggen die hij kwijt wou. Zeker als je lager stemt geen probleem.
Ik zou een andere winkel opzoeken.

kokteejl
3 november 2004, 12:34
veleden keer ging ik achter snaren, dikte .11

??? :???:
Je gaat me toch niet zeggen dat je die zin niet begrijpt eh :-?

Swan
3 november 2004, 12:54
(.12 klinkt uit ervaring vals)



ehhh :???:

kokteejl
3 november 2004, 13:32
aarghh..

K ik wou .11 snaren kopen, klinkt toch niet zo raar :s

En toen ik .12 snaren op men jagstang zette, en daarna in C stemde, bleef dit zo vals klinken...(zelfs met intonatie en zo, daarom de vraag naar informatie om een jagstangbrug vast te zetten)

MightyMike
3 november 2004, 13:51
Ik heb een tijdje op .11 gespeeld in standard tuning. Dat is inderdaad niet erg licht aan de handjes. Vooral bends vereisen dan wel wat kracht. Nu is het echter niet aan de verkoper om dat te zeggen. Hij mag dat wel adviseren natuurlijk, maar dan liefst op een minder smalende toon.

Dat .12'en vals zouden klinken lijkt me vreemd, maar tenslotte ben jij degene die er op moet spelen.

bert k
3 november 2004, 14:06
Ik denk dat het toch een kwestie van afstellen en intoneren is. 012 is vrij dik, maar niet extreem. En als je naar C gaat wil je wel dikkere snaren.

Wormaap
3 november 2004, 14:09
Die zaak zou ik dus niet meer terug gaan.
.11 is écht zo dik niet, en als jij erop wil spelen heeft die verkoper daar niet over te zeuren.
Ik kan nog prima spelen op de gitaar van m'n leraar en die heeft daar als ik me niet vergis SRV-style .13 op liggen, en ik speel anderhalf jaar ofzo.

Swan
3 november 2004, 16:16
011 is nog best slap voor C trouwens

Mr.Bluesbreaker
3 november 2004, 18:19
+1, die verkoper denkt vast dat je dan gewoon in E speelt, maar in C kan het echt wel. Zelfs in E kan ik met 0.11 er nog zeker wat van maken, verkoopsonzin dat je met 0.11 (helemaal in C) niet sterk genoeg bent na 2 jaar. Zal inderdaad wel veel 0.09 moeten slijten. Dikkere snaren breken in ieder geval niet sneller dan dunnere, mijn ervaring is zelfs dat ze wat minder snel breken.

Quadrifoglio
9 november 2004, 15:04
Verleden keer ging ik achter snaren, dikte .11, begon die verkoper me uit te lachen met het argument dat men vingers in 2 jaar niet sterk genoeg waren voor .11 (waarop ik dan lachte) en wou me .9 verkopen, logica?

Whow, ik geloof dat ik na zo'n melding direct de zaak verlaten zou hebben. Da's hetzelfde als wanneer je een snellere auto wilt kopen en de verkoper begint aan jouw rijvaardigheid te twijfelen ...... geen goede zaak

Funkblaster
9 november 2004, 17:21
idd, ik had het niet gepikt en was zo de winkel uitgelopen

kokteejl
9 november 2004, 19:14
Ok, heb net nieuwe snaren gekocht, .12...het zijn d'addario's maar ik heb ze nog nooit gebruikt; ze zijn immers van chroom :-? wel jah, het lijken echte 'kabels', zonder ribbeltjes...iemand ervaring ermee?