PDA

View Full Version : PEAVEY 5150 + 5150 II



josh.vandenberg
2 november 2004, 23:18
Ik heb 2 5150 versterkers,die ik stereo wil gaan gebruiken.

En dan zo dat ik kan kiezen tussen beide pre amps.Wat effectjes .Ik denk rockman of zo.En dan de twee power secties gebruik voor stereo effect

Het klinkt heel breed en super,alleen krijg ik een aarde brom niet weg.Ik heb geprobeerd om een versterker niet te aarden . Maar dat helpt niets

Weet iemand hoe je zoiets moet aansluiten.?

niels5150
3 november 2004, 09:38
wat is trouwens het verschil tussen de 5150 en de 5150II, en welke gebruikt van halen zelf?

asesino
3 november 2004, 09:45
De II heeft een gedeelde EQ(meer knopjes dus), 'betere' clean, en minder gain of zo dacht'k.

Negative K3 fan
3 november 2004, 10:49
verschil komt altijd langs en is de meest gestelde vraag over 5150s dus UTFS http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php onder andere.

dat er een brom in zit kan komen door de effecten die je in de loop stopt, is de brom er nog steeds zonder effecten? Anders moet je eens proberen de stekker om te draien (die in het stopcontact gaat) en weet je zeker dat alles geaard is?

josh.vandenberg
3 november 2004, 12:06
Ja,ook zonder effecten bromt het.

De 5150 klinkt veel voller en is veel meer een authentiek gitaargeluid.Zodra je echter met een toetsenspeler werkt,klinkt de 5150 II beter.Als ik zou moeten kiezen dan vind ik de eerste beter en niet voor de prijs alleen ,maar hij klinkt gewoon droog veel beter.De II moet je met geprodused effects aanpakken anders klinkt ie veel to kil.

Het ultieme rock /metal geluid hebben wij gekregen met een 5150 standaard en een Marhall VBA 400 ,voller kan niet.

ieme
3 november 2004, 13:23
post es een pic van de 2 amps als je wil...

josh.vandenberg
3 november 2004, 15:46
Ik kan helaas geen pics maken.

kokeleko
3 november 2004, 16:18
Probeer een patch kabel tussen de amps zonder afscherming , als je beide amps geaard hebt.

Firebird
3 november 2004, 17:38
wat betreft de brom; als je ze allebei op hetzelfde stekkerblok aansluit, moet je 1 van de 2 stekkers niet-aarden (dus bijv. een stukkie plastic tussen de pootjes en dan in het stopcontact). Of dit safe is weet ik niet,, ik gebruik deze methode altijd als ik stereo speel. Werkt goed!

The_RockeR13
3 november 2004, 17:45
je kan toch ook gewoon een noisegate gebruiken :???:

AART
3 november 2004, 19:35
je kan toch ook gewoon een noisegate gebruiken :???:

werkt net bij arrde brom en zo'n ding zuigt tone

josh.vandenberg
3 november 2004, 20:51
Ik heb een rockman noise gate ,maar toch blijf je brom horen,

Gecombineerd klinkt het echt super.Je hebt echt veel sounds tot je beschikking en een inmense diepte.Echt een aanrader