PDA

View Full Version : Kleinere buizencombo op het oog



mark88
2 november 2004, 22:04
test

mark88
2 november 2004, 22:05
Hallo,

ik heb al wel eens vaker een versterkadviesbericht geplaatst, maar nu ik een nieuwe gitaar heb ben ik van plan verandert. Ik was eerst van plan een 40 W Buizenversterker te kopen, maar ik heb me bedacht en denk nu een kleinere buizencombo aan te schaffen (ongeveer 15 w). Ik zit te denken aan een Fender Blues Junior (al zijn die wel duur). Maar waarom ik dit bericht plaats is natuurlijk wat jullie mij kunnen adviseren. Ik speel op een Standard Fender made in USA. Ik speel blues, Jimi Hendrix, SRV en wat ruigere dingen (al valt dat ook wel mee): Nirvana, The Hives, QOTSA enz. Nu dacht ik misschien aan een Fender Blues Junior met een pedaal ervoor voor het hardere werk? (Boss DS-1 of DS-2 misschien???) Maar als iemand een andere suggestie heeft hoor ik dat graag.

Advies is altijd welkom, graag zelfs :lol:

mark88
2 november 2004, 22:06
Hallo,

ik heb al wel eens vaker een versterkadviesbericht geplaatst, maar nu ik een nieuwe gitaar heb ben ik van plan verandert. Ik was eerst van plan een 40 W Buizenversterker te kopen, maar ik heb me bedacht en denk nu een kleinere buizencombo aan te schaffen (ongeveer 15 w). Ik zit te denken aan een Fender Blues Junior (al zijn die wel duur). Maar waarom ik dit bericht plaats is natuurlijk wat jullie mij kunnen adviseren. Ik speel op een Standard Fender made in USA. Ik speel blues, Jimi Hendrix, SRV en wat ruigere dingen (al valt dat ook wel mee): Nirvana, The Hives, QOTSA enz. Nu dacht ik misschien aan een Fender Blues Junior met een pedaal ervoor voor het hardere werk? (Boss DS-1 of DS-2 misschien???) Maar als iemand een andere suggestie heeft hoor ik dat graag..

Advies is altijd welkom, graag zelfs :lol:

mark88
2 november 2004, 22:07
2 keer... sorry

Dweezman
3 november 2004, 09:59
ik heb veel goeds gehoord over de Studiotone van Koch, misschien is dat iets? 20Watt buizen. :wink:

BartL
3 november 2004, 10:14
LoL...die is gelukkig niet duur :roll:


==> ==> :-D


Als je 2dehands zoekt (Hint Hint!!) kun je er misschien wel eentje vinden ja :wink:

Anders moet je eens flink op zoek gaan naar een Marshall dsl 201. ALS die al verkocht worden tweedehands, dan vraagt men er meestal 400 euro of minder voor. Echt een belachelijk lage prijs voor zo een versterker.

Succes!

mark88
3 november 2004, 10:58
en de Fender Blues Deluxe, eventueel met een pedaal ervoor?

birt
3 november 2004, 11:07
een kalamazoo :)
dat is maar 10 watt denk ik

Thijssie
3 november 2004, 11:39
ik heb al wel eens vaker een versterkadviesbericht geplaatst, maar nu ik een nieuwe gitaar heb ben ik van plan verandert. Ik was eerst van plan een 40 W Buizenversterker te kopen, maar ik heb me bedacht en denk nu een kleinere buizencombo aan te schaffen (ongeveer 15 w). Ik zit te denken aan een Fender Blues Junior (al zijn die wel duur). Maar waarom ik dit bericht plaats is natuurlijk wat jullie mij kunnen adviseren. Ik speel op een Standard Fender made in USA. Ik speel blues, Jimi Hendrix, SRV en wat ruigere dingen (al valt dat ook wel mee): Nirvana, The Hives, QOTSA enz. Nu dacht ik misschien aan een Fender Blues Junior met een pedaal ervoor voor het hardere werk? (Boss DS-1 of DS-2 misschien???) Maar als iemand een andere suggestie heeft hoor ik dat graag.

Mesa Studio .22+

Prachtig levending clean en de typische mesa scheur. Daar heb je echt geen extra pedaaltje bij nodig.

spam mode:
Je mag de mijne overnemen 8-)

mark88
3 november 2004, 17:03
verder nog iemand? Het is vooral bedoelt voor thuis. En budget tot ongeveer 600 euro nieuwprijs. Kan iemand misschien zijn (of haar) mening geven over de Blues Junior met de door mij aangegeven muziekstijlen?

ijff
3 november 2004, 19:41
.. mmm. alweer een dubbelpost...

ijff
3 november 2004, 19:42
Voor de genoemde stijlen kan je denk ik met behoorlijk wat buizenamps (al dan niet met een pedaaltje ervoor) uit de voeten.
Ik heb zelf een Soldano Atomic 16.. echt super.. verder kan je kijken naar:
Laney LC15
Epiphone Galaxy
een wat dachten we hier van? Ampeg Jet 12!!! http://www.marktplaats.com/markt/muziek/gitaarbasversterkers/24814.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dampeg%26sub mit1.x%3D0%26submit1.y%3D0
Fender Champ

Les Paul
3 november 2004, 22:16
Strat met Blues JR geeft echt een heerlijk SRV geluid. Vergis je niet in het vermogen, want de Blues Jr gaat echt hard.
Voor echte lekkere scheur is de Blues Jr niet echt geschikt, maar je zou het eens kunnen proberen met een Tonebone pedaaltje ervoor.

mark88
3 november 2004, 22:34
Ik zal het eens proberen. Bij de scheur denk ik zoals al gezegd een beetje aan: nirvana, the hives, Queens of the Stone Age enz. Is dit er ook een beetje uit te krijgen? En wat voor pedaal is aan te raden? Boss DS-1, Boss DS-2?

mark88
3 november 2004, 22:36
Ik zal het eens proberen. Bij de scheur denk ik zoals al gezegd een beetje aan: nirvana, the hives, Queens of the Stone Age enz. Is dit er ook een beetje uit te krijgen? En wat voor pedaal is aan te raden? Boss DS-1, Boss DS-2?

mark88
3 november 2004, 22:48
ah shit, weer 2 keer :-?

schwalbe
3 november 2004, 23:26
Bij het soort scheur waar je naar op zoek bent zou ik voor het pedaal eerder denken aan een PROCO-RAT.

mark88
5 november 2004, 00:00
oke bedankt. Somebody else? :)

Fatality
5 november 2004, 11:47
Maar is 15 watt over het algemeen niet te hard voor thuis? Vooral als je er ook nog een flinke scheur uit wilt halen?

zjanke
6 november 2004, 21:34
Ligt een beetje aan de relatie met je ouders en/of buren. Hoest en Knetter (Hughes & kettner) heeft een cream machine van 1,5 watt, daar kun je de buren al aardig boos mee krijgen. :wink: 15 watt kan dus erg veel zijn als je echt wil scheuren.

mark88
7 november 2004, 10:55
Oke bedankt voor de reacties, maar ik speel ook wel eens wat met een drummer, en daar zou ik hem ook wel voor willen gebruiken. Opzich lijkt zo'n ding van een paar watt me ook wel leuk, maar het prijsverschil met een versterker van 15 watt is volgens mij bijna niets. Als zo'n buizenamp van 2 watt nou 150 euro was, dan was het anders, maar volgens mij kost zo'n ding van 1,5 watt ook al 400 euro ofzo, of niet?

birt
7 november 2004, 11:34
jops

mark88
8 november 2004, 23:16
zou ik met die blues junior ook een geluid als in song2 van blur ongeveer kunnen krijgen in combinatie met m'n fender strat? Of is het daar niet echt de versterker voor?

mark88
9 november 2004, 21:00
iemand of niemand>? :???:

R. Flagg
10 november 2004, 11:31
Staat nu een creammachine op gitaarmarkt te koop, voor een zeer nette prijs denk ik.

mark88
10 november 2004, 12:40
bedankt voor de tip maar ik denk toch dat het de blues junior wordt. Iemand nog antwoord op mijn vraag een paar berichten terug?

guhlenn
10 november 2004, 14:50
met een pedaaltje ... dat geluid doet mij eerder denken aan een fuzz dan aan een bzuien distortion.

Koop duie fender nou maar, die gaat niet vervelen.

mark88
11 november 2004, 17:57
ik heb vandaag over de Blues Junior gespeeld met m'n strat. De clean was erg mooi, zoals al gezegd heel erg Stevie Ray Vaughan. Echt zoals de naam van de versterker al zegt goed voor blues. De overdrive was echter echt kl*te. Sterker nog, behalve de fatswitch (wat niet veel voorstelde) zat er gewoon helemaal geen overdrive op! Toch denk ik dat het deze amp wordt, maar wel met een pedaaltje ervoor. Allen welke? Ik denk dat ik hiervoor maar een nieuw topic open in Effectenpedalen. Toch stel ik hem ook maar even hier, want hier staat dit topic toch al. Ik zoek een beetje een geluid in de richting van Nirvana, Queens of the Stone Age, Sonic Youth, maar ook wat ouder zoals Joy Division en wat ruiger werk van Hendrix etc. Ik speel over een Fender USA strat met 3 singlecoils.

guhlenn
12 november 2004, 09:44
kunt ook wat meer uitgeven en een mesa studio combo kopen. Of een een buzien pedaaltje voor de fender hangen. Trouwens, voor een vette overdive moet je een apart cab aanlsuiten...

Heintje
16 november 2004, 23:32
Ik heb een BJ en heb de volgende, naar mijn mening, verbeteringen aangebracht. Ten eerste andere buizen eind en voor. mijn voorkeur heeft de JJ en dan op de juiste waarde,dus JJ EL84 met een waarde van 40 mA, minder maakt je sound dunner, meer laat je amp in de fik vliegen. En JJ 12AX7 S (S=anti microfonisch en weinig storing). Ten tweede een andere speaker: een Weber 12F150 (komt overeen met de oude Jensen C12N).

Als dit hebt gedaan dan heb je een versterker met BALLEN, warm, vol, veel druk, smeuig hoog.

Om dan ook nog je drive probleem op te lossen zou ik er een Red Snapper voor doen. De nieuwe modellen kunnen een stuk veelzijdiger worden afgesteld, ook voor wat ruiger werk!

Heintje
16 november 2004, 23:32
Ik heb een BJ en heb de volgende, naar mijn mening, verbeteringen aangebracht. Ten eerste andere buizen eind en voor. mijn voorkeur heeft de JJ en dan op de juiste waarde,dus JJ EL84 met een waarde van 40 mA, minder maakt je sound dunner, meer laat je amp in de fik vliegen. En JJ 12AX7 S (S=anti microfonisch en weinig storing). Ten tweede een andere speaker: een Weber 12F150 (komt overeen met de oude Jensen C12N).

Als dit hebt gedaan dan heb je een versterker met BALLEN, warm, vol, veel druk, smeuig hoog.

Om dan ook nog je drive probleem op te lossen zou ik er een Red Snapper voor doen. De nieuwe modellen kunnen een stuk veelzijdiger worden afgesteld, ook voor wat ruiger werk!