PDA

View Full Version : Proco Brat



Rewind
2 november 2004, 21:41
Hey mensen, ik ben de eigenaar van een Proco Brat (m.i. usa). Ik heb alleen op dit forum er niet iets over kunnen lezen.

Maar wordt er niet over gesproken omdat jullie vinden dat dit pedaal geen mooi geluid heeft? :???:

Meningen over dit pedaal graag.

Groeten!

phx
2 november 2004, 21:49
Jouw mening graag. Ikzelf heb de rat2 en de turborat gehad. Turborat verkocht vorige maand, ik zoek toch weer de rat2: heeft meer stonerock sound t.o.v. de turborat. Maar de brat ken ik niet, issie niet van plastic (says enough)?

Iemand nog een Proco Rat te koop???? :razz: :razz: :razz:

Rewind
2 november 2004, 22:21
fuck, ik krijg steeds "kan pagina niet vinden als ik iets post"

Rewind
2 november 2004, 22:23
fuck, ik krijg steeds "kan pagina niet vinden" als ik iets post

Rewind
2 november 2004, 22:25
hmm, tja op dit moment ben ik niet echt blij met m'n geluid, maar dat komt meer door m'n gitaar denk ik, m'n jack aansluiting is een beetje dood.

Maar ik had het pedaal een tijd niet gebruikt, en toen ik 'm weer aansloot leek het wel of ie een stuk minder klonk dan eerst.
Ik heb m nu bijna een jaar, maar ik was echt blij met het geluid, klonk erg lekker, maar ik weet niet wat er nu mee aan de hand is.
Ik moet nu de 'distortion' knop over 2 uur zetten om er een beetje drive uit te krijgen.

Dus ik ben bang dat er iets stuk is ofzo, maar nou zag ik laatst dat ze m bij feedback ook verkopen dus ik ga m binnenkort 1 op 1 testen met een nieuwe. Ik zal even kijken of ik op internet iets over het pedaal kan vinden, hij staat iig niet op de site van proco

Rewind
2 november 2004, 22:43
Haha, niet van plastic, behuizing is van staal. Hij is wel roze trouwens :razz:

op http://www.musiciansfriend.com/srs7/search/detail/base_pid/151505/sourceid=qIpSQYf@qVEQAlXpxCjO/befree_site_id=0039184836

staan soundclips, maar die klinken niet echt zoals ik het eruit krijg, hier kink ie minder hol ofzo, ik vind het moeilijk te omschrijven.

in de omschrijving op die site staat trouwens bijna niks toevoegends tegenover het geluid van een Rat.

phx
2 november 2004, 22:48
Belangrijkste is dat het JOUW sound is, over smaak valt gelukkig niet te twisten. Probeer ook eens een rat in combi met een lichte overdrive (van je amp bijvoorbeeld) klinkt errrug fuzzy.

PHX

phx
2 november 2004, 22:48
Roze is koel 8-)

Rewind
2 november 2004, 22:59
Ik ben aan het sparen voor een goede overdrive, eerst komt m'n rijbewijs, dan een nieuwe gitaar, dat mòèt gewoon
(heb nu een grx, baal van het geluid, of liever het tekort eraan)

daarna wil maar meteen gaan sparen een tubefactor, maar dat is op lange termijn,
zat eerst te denken aan een tubescreamer, is wel een goedkopere optie, maar die dat herrie&knetter pedaal spreekt me toch wat meer aan. volgens mij zijn aardig wat forumleden het eens met deze keuze :wink:

phx
2 november 2004, 23:06
Je bedoeld Ruis en Knetter, dat duitste bedrijfje...

Rewind
5 november 2004, 13:47
hmm, volgens mij zou het ook nog eens kunnen, dat de B van Brat voor Buget staat, dat het een soort low-buget Rat is. Ik ga straks naar feedback rotterdam, kijken of ik daar wat nieuwe dingen kan ontdekken

Robbert
5 november 2004, 14:04
fuck, ik krijg steeds "kan pagina niet vinden als ik iets post"

Dat is normaal. Moet je gewoon effe twee keer op Vorige klikken en refreshen.

Rewind
5 november 2004, 20:12
Ok, ik ben er uit.

De Brat is inderdaad een goedkopere broer van de Rat, doordat er goedkopere dingen zijn gebruikt klinkt ie iets meer 'dirty'.
De mijne is niet stuk, ik heb m getest naast een nieuwe, hij klinkt wel anders, die andere klonk iets 'levendiger' maar dit verschil in klank komt waarschijnlijk omdat het buget is en er waarschijnlijk wel wat dingen anders kunnen zijn. Nu vind ik dat ik geen rotte appel heb getroffen, maar vergeleken met die nieuwe had ie wel een klein beurs plekje. Maar ben er nog wel tevrede mee

phx
5 november 2004, 20:34
hey rewind, nu ben ik (als groot fan van de rat's) toch wel benieuwd wat het verschil is tussen een brat en een rat.

Kun je dit uitleggen (qua klank)?

Rewind
5 november 2004, 20:41
ja, dat is eigenlijk stom van me geweest, ik heb dus wel 2 brats, maar niet een brat en rat naast elkaar gehad. *slaat zichzelf voor z'n kop*
die gasten van feedback zeiden me dat de brat door de goedkopere electronica wat smeriger klonk, ze gebruikten vooral "dirtyer" :)
de volgende keer dat ik in de gelegenheid ben zal ik zeker een brat en een rat naast elkaar testen.
de nieuwe "you dirty rat" van proco is zegmaar de opvolger van de brat. die zat zeg maar tussen die en de rat in.
Was nu ook een beetje afgeleid omdat ik op een geweldige gitaar speelde, die ik zeker weten ga kopen :)
Er is toch ook verschil tussen een rat en een rat2? ik las hier op het forum iig iets over de tone, of filterknop. maar zit er ook veel verschil aan klank in hierdoor? dan weet ik of ik 'm moet vergelijken met een 1 of 2

phx
5 november 2004, 23:19
Ikzelf heb een turborat en een rat2 geowned (en sinds 2 minuten geleden weer een rat2 dankzij dreammachine :lol: ). De rat2 klinkt rauwer dan de turborat, die overigens clipped als je te veel bas insteld of te veel gain. De rat2 doet dit niet, vandaar mijn overstap van een turborat naar jawel weer een 'normale' rat.

De originele onbetaalbare rat klinkt anders schijnt.... zal ik, als arme gitarist, nooit achterkomen...

DREAMMACHINE
5 november 2004, 23:25
...tja.. :-D ...k ga toch maar eens op zoek naar een originele dan !

phx
6 november 2004, 08:13
...trek je portemonee maar alvast open dan... :oops:

Rewind
6 november 2004, 20:35
De rat2 klinkt rauwer dan de turborat

en de brat schijnt dus nog rauwerder te klinken.
Ik ga trouwens binnekort wel de schakelaar vervangen, er zit nu een plastikke (hoe schrijf je dat eigenlijk) op (tja, buget hè) , hij is (nog) niet gebroken, maar alvast bij voorbaat. Lijkt me dat je die wel gewoon kan bestellen bij conrad, anders effe langsgaan bij stuut & bruin in Den Haag, ik heb al de zoekfunctie gebruikt, daar las ik iets over een 3dptp schakelaar ofzo, hmm zal het nog wel effe zoeken. Of weten jullie een schakelaar die ècht hufterproof is, die terpstra nog aan zou kunnen trappen?
ik wil er ook nog een adapteringang (moet er dan ook een filter ingebouwd worden, net als bij die topic over die vox wah met adaptermod?) en een led op maken

phx
7 november 2004, 11:22
3dptp is goed ja, die krijg je (bijna) niet kapot

jaywalker
7 november 2004, 18:13
Ok, ik ben er uit.

De Brat is inderdaad een goedkopere broer van de Rat, doordat er goedkopere dingen zijn gebruikt klinkt ie iets meer 'dirty'.
De mijne is niet stuk, ik heb m getest naast een nieuwe, hij klinkt wel anders, die andere klonk iets 'levendiger' maar dit verschil in klank komt waarschijnlijk omdat het buget is en er waarschijnlijk wel wat dingen anders kunnen zijn. Nu vind ik dat ik geen rotte appel heb getroffen, maar vergeleken met die nieuwe had ie wel een klein beurs plekje. Maar ben er nog wel tevrede mee



3dptp is goed ja, die krijg je (bijna) niet kapot

Get a room you 2 8-)