PDA

View Full Version : Zangversterking(???)



SilverFoo
2 november 2004, 20:48
Voor in onze oefenruimte hebben we eigenlijk een zangversterker nodig. Nu had ik begrepen (weet niet of het klopt) dat je actieve en passieve zangversterkers hebt. Voorkeur gaat uit naar actieve (inpluggen en zingen maar, als ik het goed heb).... Maar hoeveel wat heb je eigenlijk nodig? Ik ben een compleet leek op het gebied van zangversterking. Wat zou het beste zijn? Aanraders? Trouwens, we hebben een beperkt budget :razz: en het is alleen maar voor in de oefenruimte. Alvast bedankt voor jullie reacties.

andy
2 november 2004, 23:47
Hoe hard speel je??
Een beetje zanginstallatie met microfoon, kabel en standaard kost toch al snel minimaal 750 euro. En dan heb je een zware aanbieding.
Ik zou eens tweede hands kijken.

SilverFoo
3 november 2004, 12:05
Microfoon, kabel etc.. hebben we allemaal al. Alleen nog een versterker dus. We spelen niet zo heel erg hard. We hebben wel eens gezongen over de 80 watt basversterker van de bassist maar daar kwam je eigenlijk niet doorheen.

harrie-beton
3 november 2004, 12:20
beetje vloeken misschien...


in popmuziek is de ZANG het belangrijkste van de beleving van een liedje vind ik. Koop nooit een te kleine zangset want zang moet 50% van de muziekbeleving zijn en die overige 50% is te verdelen voor gitaar, bas, toetsen en drums..

Wat handig is zijn die powermixers met 2 passieve zang boxen maar denk erom dat je genoeg vermogen hebt dus minstens 2 keer 200 watt.

Gezien je onderschrift van Smashing pumpkins zou ik gaan voor 2 keer 200 watt. En niet minder. Dan heb je ook meteen setje waar je in een kroeg en soos mee kunt spelen.

Actieve boxen en een passieve mengtafel kan ook. Als je oefenruimte heel groot is zou ik ook een monitor kiezen. Dus 2 boxen links rechts en 1 monitor van 150 watt op de grond gericht op de zanger / zangeres.

hb

dejohan
3 november 2004, 12:40
wat misschien ook gaat is passieve mengtafel-->poweramp-->passieve boxen.
Misschien is dit kostenbesparender, omdat je voor de poweramp en de boxen met DJ materiaal kan werken. Bij andere setups (actief mengpaneel of actieve boxen) heb je doorgaans specialer PA materiaal nodig, wat doorgaans toch duurder is dan tweedehands DJ materiaal.
Alleen voor de mengtafel zou ik geen DJ mengtafel gebruiken, maar een 'echt' mengpaneel.

Ik heb nog nooit zulke setup gebruikt, maar misschien heeft er iemand ervaring mee? Zijn er bezwaren?

Baco
3 november 2004, 13:00
Wij hebben altijd met een passieve mixer -> power-amp-> passieve boxen gewerkt en daar nooit problemen mee gehad. Met een Behringer mixer kan je al een heel eind weg (goede prijs/kwaliteitsverhouding) trouwens...

[SPAM mode]

Heb trouwens 2 225 W boxen/monitors te koop, meer dan voldoende :wink: (zijn pas nieuw, omgewisseld voor een cab-met-V30's-maar-achteraf-toch-blijkbaar-niet :evil: )

[/SPAM mode]