PDA

View Full Version : breekbaar - harry sacksioni



delphiro
2 november 2004, 20:19
hoi allemaal,

een stemmig niemendalletje van Sacksioni voor een dag als vandaag (en voor alle andere zinloos geweld slachtoffers).

http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/breekbaar.mp3

Gegroet,
Rob

Janne
2 november 2004, 20:47
Heel mooi gespeeld Delphiro (alweer :) ). Echt mooi om even niks van al die rotzooi aan je hoofd te hebben.
Het is ook leuk om te horen dat je ook in dit nummer duidelijk jouw klassieke achtergrond kan horen zeg maar. Dat is toch een bepaalde manier van nummers muzikaal maken en dat geeft je meteen een heel eigen geluid dan ook.

Janne

VHsologitarist
3 november 2004, 00:53
Klinkt ontzettend mooi.
mooi dynamiek!! en wat een mooi opname geluid! Ik weet dat de vraag al ooit gesteld is maar heb me dood lopen zoeken waar dus stel ik m nog maar eens aan je:
Met welke apparatuur neem je dit nu zo helder op???
Wat voor soort microfoon/programma enz.
???


groetjes
ferry

delphiro
3 november 2004, 08:39
bedankt allebei :-)

opname-apparatuur =
Shure C01 microfoon via XLR ->
Yamaha 4 track mengpaneel (eq = neutraal, volume net tegen rode bereik) via tulp ->
MAudio audiophile 24/96 ->
Magix Music Studio (+beetje reverb om mijn huiskamer mooier te laten klinken ;-) )
en natuurlijk een Bernabe 1A India gitaar (alleen waren de snaren nu een beetje oud en dat is in de bas te horen)

AcousticFreak
3 november 2004, 09:21
(+beetje reverb om mijn huiskamer mooier te laten klinken ;-) )

Ahaa!!! :-D :lol:

Ik dacht dat zo'n A1 dat niet nodig had :wink:


Maar goed.. doe ik ook hoor... maar das dan vooral omdat ik hier in een hokje van 2 bij 4 zit.. met een (toch wel betere) Highlander pickup (zie Sounds-Horizons) en een computer :roll:

Klinkt weer erg rustgevend, gevoelig en perfect. Waiting for more!! :)

ResNovae
3 november 2004, 20:05
Waarschuw me even als je Concierto de Aranjuez van Rodrigo op CD gaat zetten, want dan koop ik 'm.

Met ontzettend veel gevoel gebracht op een meer dan waardige gitaar!

delphiro
3 november 2004, 21:19
Ik dacht dat zo'n A1 dat niet nodig had

Het is echt een probleem om de gitaar mooi op te nemen. In het begin kon ik op de opnames niet eens het verschil horen tussen m'n (simpelere) Anton Wiegers gitaar en m'n Bernabe. Nu ik wat betere spullen heb hoor je het wel maar het is nog steeds miniem. Nu ligt dat ook wel deels aan mijn techniek (ik heb die bernabe nog lang niet onder controle) maar het maakt zo'n verschil of je opneemt of gewoon in de kamer speelt en daar luistert. Een beetje reverb is bij een 'studio' als de mijne gewoon onmisbaar. Het liefste zou ik de plaatselijke dominee willen overtuigen dat ik (als atheist :-) ) in de kerk moet spelen en opnemen.. gratis welteverstaan :-D

@ResNovae
He.. bedankt voor het compliment :-)

Concierto de Aranjuez is prachtig en volgens mij zijn er ook CDs te koop met de orkest uitvoering zodat je mee kunt spelen. Ik ben echter overtuigd dat alleen een man als Paco de Lucia dat concert goed kan spelen. Je hebt flamenco bloed en passie nodig. Dan gaat het concert leven. Zo mooi zal ik het nooit kunnen spelen (als ik het uberhaupt al zou kunnen spelen want het is niet bepaald makkelijk (ja, ik heb de bladmuziek ooit gekocht toen ik nog jong en onbezonnen was :razz: ))

VHsologitarist
4 november 2004, 21:07
hey delphiro als eerste waardeer ik je mening dat je paco de lucia de versie Concierto de Aranjuez het beste vind spelen.
Maar ik wil toch een tip geven:
luister eens de versie van pepe romero!! (deze gitarist beschikt over een ultieme flamenco slag en de klassiek leer).
Ook de versie van John Williams vind ik mooi behalve het slagwerk (deze versie is wel weer mooi gedragen met een mooie ronde toon).
Ik weet ook dat jij vind dat je alleen voor klassiek moet gaan of alleen voor flamenco (maar ik hou liever van een combinatie, het is immers nooit weggegooid) Daarvoor kies ik in dit geval voor de gitarist Pepe Romero.

groetjes

delphiro
5 november 2004, 07:46
sterk punt VH :-D

Pepe Romero is inderdaad iemand die een goede Spaanse / flamenco slag aan de klassieke muziek kan geven (voor zover ik zijn CD's heb gehoord zijn die inderdaad erg mooi en is het ook een rasgitarist). Ik heb die versie nog niet gehoord dus dat ga ik zeker eens doen. Ik ben benieuwd!

Bedankt voor de tip.