PDA

View Full Version : Line6 Echo Park binnen



Speeddemon
2 november 2004, 19:29
Hij's vet!
EN ZWAAR! :o

Speeddemon
2 november 2004, 19:38
Ik gebruik tot nu toe met name de 'analog' sim. Heeft ook idd die lichte vervorming en modderigheid van een echte analoge delay (heb een DM-2 en een AD-9, dus ja, ik weet waarover ik 't heb :razz: ).

Alleen bij reverse gebruik ik liever de 'digital' setting. Tap tempo werkt goed, heb geen last van ruis. Vind soms de delays iets te zacht, maar zodra je de 'mix' knop voorbij 12 uur zet, worden ze weer te hard.
Er zit dus teveel range tussen 11 uur en 1 uur op die knop.

Dit is trouwens ook een delay waarbij de 'mix' echt de verhouding dry/wet is, en niet het effectlevel.
Mix voluit=GEEN direct signaal meer, alleen delays!

Ik vond de ducking van m'n Korg 301dl wel iets beter, aangezien je daar het niveau van ducking kon instellen, wat dan alsnog input-afhankelijk was.
Hier kun je het aanzetten en hooguit met de mix spelen, om het volume van de delays op te krikken.

Maar ik vind de analoge sounds hiervan stukken overtuigender dan van de Korg (al had die niet echt een analog-sim, maar losse Hi Damp en Lo Damp controls en nog een HiFi/LoFi control. Wel veelzijdiger dus, maar voor mij niet nodig).

Ik ben benieuwd hoe die in een live-situatie gaat werken en klinken.

Speeddemon
2 november 2004, 23:46
jezus, ik ben één van de eersten in Nederland met een Echo Park, en niemand die in deze thread reageert?! :???: :-(

Lutz
2 november 2004, 23:48
kop op man,


misschien ligt iedereen in shock voor z'n pc dat jij er een hebt voor hen :-D


ik heb een tijdje geleden eens de demo vids van de verschillende pedalen bekeken,

zag er niet slecht uit,

ik stel me alleen vragen bij het gemak van de tap functie

Speeddemon
2 november 2004, 23:50
ik stel me alleen vragen bij het gemak van de tap functie
is goed te doen, maar je moet idd behoorlijk doordrukken om hem aan/uit te zetten.

Ach ja, ik heb 'm samen met m'n MIJ GE-7 in een TB loop hangen, dus ik laat de Echo Park aanstaan.
Heeft precies die analoge laag/mid 'mushyness' die de Korg 301 een beetje miste.

Lutz
2 november 2004, 23:53
ik stel me alleen vragen bij het gemak van de tap functie
is goed te doen, maar je moet idd behoorlijk doordrukken om hem aan/uit te zetten.

Ach ja, ik heb 'm samen met m'n MIJ GE-7 in een TB loop hangen, dus ik laat de Echo Park aanstaan.
Heeft precies die analoge laag/mid 'mushyness' die de Korg 301 een beetje miste.

die korg heb ik nooit aan het werk gehoord,

de echo park enkel via de samples van line 6


btw


wat heb je ervoor betaald? ben wel eens benieuwd wat het ding kost

Speeddemon
3 november 2004, 00:29
135 euro.
(moet nog voldaan worden, maar ik ben kind aan huis bij Dijkmans in Breda)

Lutz
3 november 2004, 00:36
135 euro.
(moet nog voldaan worden, maar ik ben kind aan huis bij Dijkmans in Breda)


gezellig sommetje voor 'n delaytje,


mogen we op sound samples hopen ? :-D want dat klinkt toch altijd anders dan de van de fabrikant uitkomende samples

Speeddemon
3 november 2004, 00:57
135 euro.
(moet nog voldaan worden, maar ik ben kind aan huis bij Dijkmans in Breda)


gezellig sommetje voor 'n delaytje,
nieuwe Boss DD-5 of DD-6 is duurder hoor! En die kunnen VEEEEEEL minder!
Was een T-Rex Replica trouwens niet iets van 379 euro?!




mogen we op sound samples hopen ? :-D want dat klinkt toch altijd anders dan de van de fabrikant uitkomende samples
Reken d'r voorlopig niet op.

Antal
3 november 2004, 01:12
Ik heb even die video op de site bekeken en het ziet er leuk uit. Nou zegt zo'n video natuurlijk niets over de sound, maar uit je verhaal is duidelijk op te maken dat die ook ok is.

Werkt dat met dat taptempo een beetje? Ik heb zelf namelijk een digidelay. Op zich een prima ding. Alleen als je daar de tap functie inschakelt dan moet je de schakelaar 3 seconde indrukken. Probeer dat maar eens tijdens een nummer :-? Hoe zit dat bij deze?

Speeddemon
3 november 2004, 01:19
gewoon 2 x (of meer) de switch tussen 'licht' en 'normaal' intappen.

Voor aan/uit moet je echt doordruk/trappen, je voelt dan ook een extra click.

Ik ben juist blij dat je hier niet van die 'hold' capriolen hoeft uit te voeren.

Mitch
3 november 2004, 10:29
jezus, ik ben één van de eersten in Nederland met een Echo Park, en niemand die in deze thread reageert?! :???: :-(

Nou nou, als we met zelfmedelijden beginnen: ik heb als één van de eersten in Europa de Pigtronix Phaser getest en alhier gereviewed en amper twee reacties gehad. Da's pas zielig. :cry:
Bump if you please beyotch

Maar goed: klinkt prima.
Een eenvoudiger en kleinere DL4 was natuurlijk een kwestie van tijd en mijns inziens een goede zet. Als -ie dan ook nog zo goed klinkt is het een prima ding.
Delay shootout op de Pedalendag 8-)

RedBuell
3 november 2004, 22:19
Mijn Marshall dsl 401 staat voor reparatie bij Dijkman in Amsterdam. Als hij klaar is en de schade valt mee kijk ik ook gelijk ff naar die Echo Park.

Heb net een CE-2 gekocht op E-bay is onderweg voor € 60,- is een beetje aan de prijs maar op E-Bay gaan ze zo'n beetje allemaal weg voor €60.- / € 70,-.


Wat van stijl speel je eigenlijk???

RedBuell
3 november 2004, 22:20
Mijn Marshall dsl 401 staat voor reparatie bij Dijkman in Amsterdam. Als hij klaar is en de schade valt mee kijk ik ook gelijk ff naar die Echo Park.

Heb net een CE-2 gekocht op E-bay is onderweg voor € 60,- is een beetje aan de prijs maar op E-Bay gaan ze zo'n beetje allemaal weg voor €60.- / € 70,-.


Wat van stijl speel je eigenlijk???

Speeddemon
3 november 2004, 22:22
van alles.
Zelf voornamelijk hard rock/heavy metal/speed/thrash.

In band-verband funk, soul, disco.

RedBuell
3 november 2004, 23:09
Dan ga ik zeker ff naar dat ding luisteren.
Heb je toevallig ook nog andere stompbox pedaaltjes beluisterd??

Speeddemon
3 november 2004, 23:19
ja, de Ubermetal. Die is erg vet.

Maar als je ooit een Zoom Driver 5000 vind... :o

Ik heb de mijne net verkocht, maar nu al een beetje spijt van.
Vanmiddag op m'n Engl rig getest (2x12") superzwaar, strak en vet.

Ach ja, ik scoor d'r nog wel eens ééntje op Ebay.

ReinoutV
4 november 2004, 01:10
Heb je dit ding ook vergeleken met de DL-4? Die heb ik nu, en zeker de verschillende patches die je op kunt slaan zou ik erg missen. Maar is de klank erg anders?

oddman
4 november 2004, 13:11
Ik ben eigenlijk ook wel opzoek naar een kleinere versie van de dl4
alleen heb ik ook mijn bedenkingen bij de tapfunctie ...

van de dl4 vind ik de analoge simulaties wel heel erg goed
en uiteraard een tapfunctie is echt enorm handig ...

De tapfunctie, is die bij elk effect in te stellen?
Geef maar een seintje als je hem live gebruikt hebt ..

Ergens zou het voor mij handig zijn als je hem kan instellen op 1 type delay, en dan gewoon afhankelijk van het nummer wat met je tempo kan spelen ...
(af en toe wil ik mij nog wel bukken om type delay in te stellen, maar khou het liever eenvoudig :wink: )

Speeddemon
4 november 2004, 13:24
Ja, dat doe ik ook.

Zet 'm standaard op 'Analog', met Mix op 11 uur, repeats op 10 uur.

En dan tappen. Ideaal.

oddman
4 november 2004, 13:30
Heb net de video gezien.
en inderdaad, tappen when you want, wel leuk :)

het enige wat ik een beetje minder vind is het manier van tappen ..

ze hadden misschien beter een standaard spdt switch genomen zoals de dl4 ..

Of valt dat goed mee?

Speeddemon
4 november 2004, 13:33
valt reuze mee.
Gewoon licht/normaal trappen voor tappen, en doordrukken (tot je click hoort en voelt) voor aan/uit.

Slimme jongens zoals ik :cool: gooien hem in een TB loop, zodat ie altijd aan blijft staan en je je alleen druk hoeft te maken over tappen.

Ja, je bent je 'trails' functie wel kwijt dan.

Antal
4 november 2004, 14:25
Wat is een trails functie?

Speeddemon
4 november 2004, 15:09
dat je repeats nog effe hun laatste ronde doorklinken als je het pedaal uittrapt.

Trails off betekent dus dat je delayed signaal direct afgekapt wordt, zodra je hem uitzet.

oddman
4 november 2004, 16:46
TB box is idd een optie maar dan nog een pedaaltje meer ..
en dan moet ik nog een pedaal uit mijn pedalboard smijten ..

heb de soundfiles nog eens beluisterd en eigenlijk vind ik hem wel vet klinken. De modulatie die er bij de delay bijkomt lijkt me wel lekker.

Speeddemon
4 november 2004, 20:26
Ik vind 'm in 't echt nog ietsje vetter klinken (al zijn die soundfiles behoorlijk in orde en representatief).

Enige minpunt wat ik tot nu toe kan bedenken is, dat het niveau van die ducking niet in te stellen is. Die is puur input-afhankelijk.

Tja en de looks... Op HCFX werd het al een 'Transformer Foot' genoemd... :lol: Sowieso vind ik de weg die Line 6 bevaart nogal futuristisch, en ik hou zelf meer van klassiek/tijdloos, a la MXR.

oddman
5 november 2004, 01:09
De look is idd heel futuristisch. Beetje plasticachtig ook wel en voor zij die er niets van afweten misschien wel rommel ...

Denk wel dat dat mijn volgende delay wordt.
(heb nu een standaard dd-2 van boss, maar die is echt veeel te beperkt)

Speeddemon
5 november 2004, 02:04
Beetje plasticachtig ook wel)
Ik kan je vertellen dat ik zelden zo'n klein zwaar en stevig ding in m'n handen heb gehad. ( NO PUN INTENDED! :evil: grote zware dingen vaak zat vastgehad :razz: )

RedBuell
5 november 2004, 11:24
Wat is een TB loop? :oops:

Baco
5 november 2004, 11:40
Wat is een TB loop? :oops:

TB loop is een True Bypass loop, wat in dit geval gebruikt wordt om een effect in of uit een loop te schakelen. Je zet dus je effect aan (in dit geval die Echo Park) en dmv een switch op je True Bypass Box breng je dat effect in je loop. Er zijn heel wat boxjes die dit kunnen, ik gebruik bijvoorbeeld The Black Switch hiervoor (verkrijgbaar bij http://www.tone-toys.com, die trouwens nog veel meer kan dan dat, doch dit terzijde :wink: ). Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je een pedaal dat niet True Bypass is wel True Bypass kan maken...

Fuhgawz
6 november 2004, 12:28
Kan die Echo Park ook een beetje oscilleren? Ik zit er namelijk aan te denken mijn DD-3 te vervangen door een andere delay en dat is toch wel een vereiste.

Speeddemon
6 november 2004, 17:45
yep hij oscilleert! in alle 3 de modes, maar in 'analog' het mooist.

Lucky
11 november 2004, 00:57
hoe is de bypass...suckt hij tone...of valt het mee?

Speeddemon
11 november 2004, 02:01
eergister nog getest.
valt reuze mee. lijkt een tikkie hoog toe te voegen, zoals Boss pedalen, alleen dan
A) subtieler en mooier
B) zonder verlies van laagmid complexiteit.

IndiepoprockJesse
13 november 2004, 22:39
hmm ik ben wel vrij benieuwd naar dit pedaal,

die video demo zag/klonk er goed uit.. ik ga em zeker een keer uittesten, zitten een aantal vette features op..

hoop alleen dat hij niet te digitaal klinkt..

vooral een reverse functie, die ook je originele signaal weglaat is fantastisch !!! :D

Jesse//

frisb
18 november 2004, 22:21
Ik heb hem ook aangeschaft inmiddels. Dit pedaal heeft echt alles wat ik bij andere delay pedalen miste! Ik ben helemaal weg van de Tape simulatie, maar heb nooit een echte Tape delay in actie gehoord. En dan nog, geen enkele Tape delay laat zich zo makkelijk bedienen als de Echo Park.

De trails functie is geweldig en de tap tempo kon niet handiger.

En hij is inderdaad behoorlijk zwaar en stevig. :D

IndiepoprockJesse
18 november 2004, 22:29
hmm begin nu wel benieuwd te worden...

bij de interactive demo vond ik de echo park als enige echt ok klinken, terwijl de rest gewoon ronduit kut klinkt.. althans, de soundfiles dan he..

Jesse//