PDA

View Full Version : zwak signaal uit m'n strat + emgs



e_lukather
2 november 2004, 15:47
Ik snap er geen kont van :???:

Ik heb deze gitaar een weekje niet gebruikt en ineens doet tie zo vreemd.

Het lijkt wel alsof mn volume zowat uit staat. Vooral met een laagje distortion is het gaar. Ik dacht zelf dat misschien mn batterijtje leeg is.

Ik heb niet m'n kabel erin laten hangen ofzo.

Wat denken jullie? DIt is echt drie keer niks. m'n oude psnd elementen doen het nog beter..

Alvast bedankt

bert k
2 november 2004, 15:48
Batterij leeg toch. FF checken met vers batterijtje.

Lutz
2 november 2004, 15:48
idd mss de batterij

hoe lang zit hij er al in?

The_RockeR13
2 november 2004, 16:05
heeft een gitaar een batterij :???:

e_lukather
2 november 2004, 16:09
tja.. sinds Maart ofzo. Ik moet zo werken (bouwmarkt) dan neem ik wel een batterij mee om te kijken of het helpt.

Bedankt.

NeeraDJ
2 november 2004, 16:10
heeft een gitaar een batterij :???:

Nee tuurlijk niet :-D
EMGs hebben een voorversterkertje om hun signaal te boosten dus daar heb je een batterij voor nodig. Piëzos ook, en andere actieve electronica ook. Er is geen aan/uit knop althans niet bij EMGs dus wanneer je je gitaar inplugt dan activeert ie de pre-amp meteen, zo lopen ze vaak leeg. Het zijn overigens 9 volt batterijen, die rechthoekige

The_RockeR13
2 november 2004, 16:15
lol, thnx voor de uitleg, lijkt me wel onhandig zo'n batterij :D

e_lukather
2 november 2004, 16:19
zeker als 't ook nog es onder je slagplaat zit :-?

Wormaap
2 november 2004, 16:19
Je doet al gauw meer dan een half jaar met 1 batterij, dus't valt nog best mee. Je steekt er een nieuwe in als je geluid vaag doet en dan kun je weer'n hele tijd vergeten dat er een batterij in je gitaar zit :P

bert k
2 november 2004, 16:44
Dat is het punt nou juist, dat je het vergeet... :-D

Wormaap
2 november 2004, 16:48
Dat is het punt nou juist, dat je het vergeet... :-D
Als het me on stage zou gebeuren met m'n Model 6, dan rijt ik de batterij uit m'n wireless set en speel ik het optreden uit met'n kabel :)

ED BOB
2 november 2004, 16:50
Dat is het punt nou juist, dat je het vergeet... :-D
Als het me on stage zou gebeuren met m'n Model 6, dan rijt ik de batterij uit m'n wireless set en speel ik het optreden uit met'n kabel :)

of je neemt gewoon een back up batterij mee.... :)

Wormaap
2 november 2004, 16:52
Dat vergeet je dus weer ;)
Al zal ik ws. wel altijd 2 backups voor m'n wireless kit meenemen... Dus ik zal ze altijd wel bij me hebben als't moet :-D

Chris Wolstenholme
2 november 2004, 16:52
hehehe dat gebeurd me dus niet want ik let er op

:wink:

NeeraDJ
2 november 2004, 17:44
Je doet al gauw meer dan een half jaar met 1 batterij, dus't valt nog best mee. Je steekt er een nieuwe in als je geluid vaag doet en dan kun je weer'n hele tijd vergeten dat er een batterij in je gitaar zit :P

Ik had 'm er een jaar in sinds ik 'm van gerrekat had geruild, nooit leeggelopen en ik speelde vrij vaak met die axe omdat het destijds mijn main axe was (nu ook, maar niet voor lang meer). Ik heb die EMG ook niet meer, ligt nu bij helleke in zn Ibanez

Lord Abortion
2 november 2004, 22:07
als je batterij opeens leeg is, check dan je verbindingen eens, ik heb al meer gehoord dat een slecht contact de batterijen constant leegzuigt