PDA

View Full Version : Gedaan met Engl?



Josdevos
2 november 2004, 00:01
Er gaan geruchten dat Engl tenonder is gegaan? Weet er iemand meer?

BartL
2 november 2004, 00:17
Werd er in dat gerucht ook verteld waaraan? Dan zou er al een stuk makkelijker over te praten zijn.

Josdevos
2 november 2004, 00:19
Nope, ik vraag hier of iemand hier iets meer weet...
Ik heb uit voorzorg maar een nieuwe Z10 besteld, ze zijn in de grote onlineshops uitverkocht, buiten nog een bij een iets kleinere.

BartL
2 november 2004, 00:20
Oow...ik niet dus :-D
Maar lijkt me niet logisch.

Wormaap
2 november 2004, 00:20
Dat zou me héél vreemd lijken, aangezien ze mateloos populair zijn momenteel... Lijkt me stug :p

Dat zou wel betekenen dat m'n Fireball nooit meer weggaat, maar't zou eeuwig zonde zijn.
Nogmaals: Het lijkt me héél sterk.

Josdevos
2 november 2004, 00:25
Lijkt me ook lvrijogisch, maar heb al 2 wazige berichten gehoord van 2 verschillende bronnen, en er is een shortage aan accesoires bij de meeste onlineshops...

Wormaap
2 november 2004, 00:31
Kun je die wazige berichten hier eens posten dan, ben wel benieuwd ;)

Josdevos
2 november 2004, 00:35
I have been told that Engl are no longer making amps...is this true? I have also heard negitive rumors about the life span of the products...any ideas? I also need to get in touch with a distributor that speaks english!!! The phone number for USA, Australia and some others all do not work! Can anyone help me!


Was blijkbaar maar 1 persoon maar had het 2x gepost op het Engl forum. Er is nog geen reaktie op geweest.

Wormaap
2 november 2004, 00:36
Klinkt wazig en niet erg betrouwbaar...
Maar toch ben ik benieuwd :)

Josdevos
2 november 2004, 00:39
Tja ik steek m'n licht hier ook maar op hé! Weet ook van niks...

Baco
2 november 2004, 06:15
Zou het ook erg vreemd vinden (en erg jammer natuurlijk ook :o ).

I really hope not :evil:

Mss was het een gefrustreerde anti-Engl freak, die maar wat uit zijn nek lulde. Tja, zo'n mensen bestaan nu eenmaal ook :-?

Thijssie
2 november 2004, 06:50
Dat zou me héél vreemd lijken, aangezien ze mateloos populair zijn momenteel... Lijkt me stug :p

De wereld is wel wat groter dan dit forum hoor :D

gerrekat
2 november 2004, 06:57
Cool dan worden die van mij nog veel gewi+der en gruwelijk veel centen waard LOL!

LordRiffenstein
2 november 2004, 07:34
Mmm ik maak mij enkele bedenkingen bij de posts van die kerel. Engl heeft recentelijk zijn distributeur in Australie de bons gegeven (lang verhaal, heb zelf nog een paar keer tussenpersoon gespeeld in dit geval) en ik vermoed dat die distributeur nu allerhande cowboy-verhalen de wereld instuurt om Engl proberen te tackelen (de kerel van die posts is ook Australisch).

Als dit waar is dan gaat dit verhaal nog very ugly worden :-?

Archie
2 november 2004, 07:41
En ik was al zo blij met mijn dit weekeinde aangeschaftte Screamer 50!!!

Nu je het over distributeur hebt:

Omdat het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland toch wel erg groot is moest de winkelier nog even ruggespraak houden met de ditributeur. Kijken of men wat dichter bij de Duitse prijs kon komen. De importeur heeft alleen in een week tijd niks van zich laten horen... Ook niet echt slagvaardig!

Toaster
2 november 2004, 08:47
Van de Klundert in Oisterwijk heeft een tijd lang dezelfde prijzen gehanteerd als in Duitsland maar werd door ENGL of de importeur op de vingers getikt dat het niet meer mocht.

Prijsafspraak????

Is eigenlijk verboden dacht ik.

ieme
2 november 2004, 12:42
is er al duidelijkheid?

LordRiffenstein
2 november 2004, 13:39
is er al duidelijkheid?

Moet dat dan? Dit is een duidelijk geval van bullshit.

maarten
2 november 2004, 14:43
ik hoop dat ze failliet zijn, dan wordt mijn powerball opeens een heel stuk meer waard ghehe

ging ie nou ook maar beter klinken.. :roll: [/i]

NeeraDJ
2 november 2004, 14:50
En ik wilde ooit nog een Savage bezitten :cry:

Ik geloof er ook niks van hoor, maar ik merk wel dat Amerikanen heel graag ENGLs willen, maar die dingen onwijs duur zijn daar en ze er daarom vanaf zien. Dus stel dat ENGL zijn meeste bucks hier in Europa verdient, dan hebben ze niet echt een goede concurrentie positie vergeleken met Amerikaanse versterkers

LordRiffenstein
2 november 2004, 14:57
Ok, voor de slechte verstaanders onder ons.

Dit is dus zever, Engl bestaat nog steeds en doet het beter dan ooit. Engl is ook niet duur in de US, ze waren een hele tijd zelfs goedkoper in de US dan in Europa, nu zijn de prijzen overal ongeveer gelijk.

BLOK182
2 november 2004, 15:47
Ja idd, met een beetje omgereken en de dollarkoers waren ze daar iets goedkoper, maar voor het gemak stel ik zelf dollar/euro gelijk, om het prijsverschil te checken. Klinkt vaag, maar bijvoorbeeld een PB kost in nederland 1600 euro, in Amerika 1600 dollar, de Amerikaan is er dan relatief gezien hetzelfde voor kwijt.

Fuhgawz
2 november 2004, 16:47
Is vast één of andere flauwe grapjas die dacht 'laat ik op het ENGL forum eens posten dat ENGL failliet gaat... gniffel gniffel'.

Josdevos
2 november 2004, 19:58
Ok. Ik wilde enkel maar meer info, vond het ook nogal bizar.

mayly
2 november 2004, 20:08
lijkt me inderdaad vrij onwaarschijnlijk nu ze juist zo'n populariteit aan het opbouwen zijn! Voorbeeld:Ik kende vroeger niemand met engl. Nu heb ik er zelf één, en in mijn streek ken ik er nog een paar die er nu ook één hebben. En terécht!! :)

Josdevos
2 november 2004, 20:12
Ja, maar populair staat niet altijd gelijk met zakelijk succes...

Wormaap
2 november 2004, 20:24
Ja, maar populair staat niet altijd gelijk met zakelijk succes...
Tenzij je onder kostprijs verkoopt vaak wel :D
Maar niet altijd inderdaad, kijk maar naar Kahler bijvoorbeeld :P

marc_o
2 november 2004, 22:02
Ok, voor de slechte verstaanders onder ons.

Dit is dus zever, Engl bestaat nog steeds en doet het beter dan ooit. Engl is ook niet duur in de US, ze waren een hele tijd zelfs goedkoper in de US dan in Europa, nu zijn de prijzen overal ongeveer gelijk.


Toen ik mijn Savage kocht in 1994 was die in Nederland ongeveer 4000 gulden (ik had 'm voor 3500). Toen kostte ie in de USA 2795 dollar. In vergelijking kostte een Mesa dual Rectifier destijds 1100 dollar. Ook daar geldt en gold, wat je van ver haalt is lekker en vooral lekker duur.