PDA

View Full Version : hillman tele



tillens
1 november 2004, 19:37
Hi allemaal, op marktplaats staat nu al een tijdje een hillman telecaster te koop. Aangezien ik een zwak voor teles heb vind ik em mooi enzo.. en de specs zijn ook tof (degelijke pickups,hout, bindingen) maar ik kan er niets van vinden op internet. en aparte teles zijn denk ik juist moeilijk door te verkopen. Jullie een idee? of info over de gitaar? thanks!

wietse
1 november 2004, 20:03
er staat een revieuw op harmony van een hillman strat , daaruit begrijp ik dat het een handgebouwde gitaar is gebouwd door henk vd heuvel.
kan dus niet slecht zijn gewoon proberen.

BramVersteeg
2 november 2004, 11:25
Ik heb zelf een Hillman superstrat.
Het is een super gitaar. Goed gebouwd, klinkt goed, speelt goed.
De mijne heeft 3 P-90 elementen. P-90's vind ik leuk voor een keer maar hebben te weinig scheur voor mij. Verder een zeer degelijke gitaar. Het klopt dat er op internet niks over te vinden is.

Negative K3 fan
2 november 2004, 13:31
P-90's vind ik leuk voor een keer maar hebben te weinig scheur voor mij.

http://www.seymourduncan.com/website/products/specializeddescr.shtml#CustomP90Soapbar

NeeraDJ
2 november 2004, 14:17
Ik heb zelf een Hillman superstrat.
Het is een super gitaar. Goed gebouwd, klinkt goed, speelt goed.
De mijne heeft 3 P-90 elementen. P-90's vind ik leuk voor een keer maar hebben te weinig scheur voor mij. Verder een zeer degelijke gitaar. Het klopt dat er op internet niks over te vinden is.

Wat Lennart zei, offfff je haalt gewoon Mini Humbuckers, die passen er ook gewoon in en dan heb je echt een vette scheur. Ik zou de brug en mid vervangen, en de hals zo laten voor een perfecte clean/scheur verhouding :)

BramVersteeg
2 november 2004, 14:39
Ik speel tegenwoordig bijna alleen op m'n Gibson LP. Bovendien ben ik bezig met een bas en wil daarna ook een gitaar bouwen. Voor mij heeft het dus geen zin om aan de gitaar te gaan sleutelen.
Maar het ging de topic starter ook om een tele. Ik gaf alleen mijn bevindingen over een hillman gitaar.
Maar toch bedankt hoor :wink: .

marc_o
3 november 2004, 16:35
Heb ook een tijd op een Hillman gespeeld, maar was niet mijn ding. Leek een beetje op een PRS met veel goud en rood van kleur (waarom kocht ik dat ding in GODSnaam!!).
Kwaliteit is zeker niet slecht, maar die man is helemaal niet te bereiken als je wat weten wilt. Heb 'm maar ingeruild...