PDA

View Full Version : nieuwe pickups en amp



assholo
1 november 2004, 18:21
Hoi, ik heb een epiphone sg-400 en ik wil me nieuwe pickups kopen want de originele vallen wel mee maar ik wil iets beter. Ik speel veel ska en punkrock/hardcore en af en toe oudere rock en soms zelf metal :). Dus ik zoek voor de neck een pickup die heel clean is en voor de bridge een pickup die een heel vette distortion heeft maar op het clean kanaal toch nog heel clean klinkt voor als ik met mijn bridge pickup ska speel.

Nog een ander vraagje, ik heb een marshall mg100dfx en die is niet zo goed ... ik ben van plan om een fender bassman head 2e hands te kopen, zodat ik heel clean ska kan spelen en voor de distortion ga ik een vs jekyll and hyde pedaal kopen. Goed idee voor de stijl die ik speel ? Zoja, weet iemand een goede cab die past bij deze setup.

cya

Random_hero
1 november 2004, 19:26
Neck: een p-90.
Brug zou ik niet weten, dat is denk toch een kwestie van smaak.

vester86
1 november 2004, 21:08
welke artiesten vind je lekker klinken?? dan kun je kijken wat voor pick-ups zij gebruiken

assholo
1 november 2004, 23:54
nofx, slackers, rx bandits, propagandhi, operation ivy, big d and the kids table, less than jake, arrogant sons of bitches, catch 22, streetlight manifesto, mad caddies, suicide machines, choking victim, lagwagon,... dat soort muziek speelt mijn groep. Dus iets dat daar bij past.

Bins
2 november 2004, 01:00
Ik zou gewoon voor een lekkere high-output brug pu gaan. Dan zit je iig goed voor je scheursound. Denk aan een Dimarzio Superdistortion, Duncan Invader of Distortion, EMG 81 enz. Dan hou je geen superclean meer over, maar ik vind zelf een beetje "vies" clean altijd wel mooi. Als het echt clean moet zijn, dan kan je altijd een beetje je volumepot dicht draaien.
Neck-pu's heb ik geen verstand van, want die gebruik ik nooit :)

Wbt. je amp keuze: Ik heb nog nooit een bassman "in het echt" gehoord, maar alles klinkt beter dan een Marshall Mg ;)

michielv
2 november 2004, 10:48
nofx, slackers, rx bandits, propagandhi, operation ivy, big d and the kids table, less than jake, arrogant sons of bitches, catch 22, streetlight manifesto, mad caddies, suicide machines, choking victim, lagwagon,... dat soort muziek speelt mijn groep. Dus iets dat daar bij past.

Pffft, deze bands hebben enorm verschillende sounds.

Tenminste, ik vind nogal een verschil tussen Slackers en Operation Ivy/Rancid :D

Zelf zou ik gaan voor een mooi warm geluid (geen EMG of super high output pups) en waar nodig extra oversturing uit een voorversterker/pedaal halen. In ieder geval zou ik eerst eens afwachten wat de nieuwe versterker met je geluid doet en dan pas besluiten over andere elementen. Voor hetzelfde geld heb je nu een lekker klinkend geheel en zodra je die Bassman hebt klinkt het nergens naar..

Iced Dragon
2 november 2004, 11:36
nek: Duncan Jazz of '59
brug: JB4 of Custom