PDA

View Full Version : Ik ga vrijdag naar Kees Dee maar ik heb toch ff een vraag...



Daniël_san
1 november 2004, 17:17
Hey mensen!!!

Zoals te titel al zegt ga ik naar Kees Dee toe. Ik wil er gewoon een stel gitaartjes uittesten. Maar vinden jullie dat ik nog 1 bepaald merk moet testen? Ik zit er een beetje aan te denken om een goedkope Dreadnaught (of hoe je het ook schtijft) te kopen. (Maar me'n Lakewood is verder DE gitaar voor me) Zoiets als een Garrison G10/G20? Weten jullie nog en ander merk die wel goed zijn en van massief hout zijn?

sjaakies
1 november 2004, 19:11
hoi daniel
alvarez, taylor, larivee, yamaha l serie dat zijn wel goede concurenten.
en zijn ook allemaal massief. veel plezier. maar hoezo is die lakewood niet goed dan.

Daniël_san
1 november 2004, 19:33
Nou ja het staat er een beetje dom geschreven :oops: . Ik bedoel er mee dat het een zwaar riante gitaar is. Maar ze is een beetje beperkt is in sommige dingen. Ik kan er geen Neil Young geluidje uit krijgen. Ik speel dan heart of gold, Words, The Needle and The Damage Done enz enz Maar ik krijg net een ander geluid. Soms best wel iritant...... Omdat hij dus op Dreadnaught speelt dacht ik dus: Misschien is dat wel is leuk om te proberen. Maar voor de andere dingen is mijn Lakewood perfect :) :wink:

edit: ik heb het effe wat duidelijker neergezet.

bert k
1 november 2004, 20:02
O ja, jij hebt een M formaat. Ja, bij gewoon stevig slaggitaar komt dat er niet zo uit als een Dread. Wat dacht je van Seagull? Niet zo duur, best oke.

hadv
1 november 2004, 22:32
Kees heeft erg veel en erg mooie spullen, maar de prijzen zijn nogal euhhh prijzig
het schijnt dat afdingen helpt :-?

Daniël_san
2 november 2004, 13:16
@hadv

Ja dat klopt dat ie een beetje prijzig is. MAar omdat mijn gitaar leraar er al zijn gitaartjes koop. (waaronder een 2e hands white falcon en een nieuwe D45!) Krijg ik er korting omdat ik zijn leerling ben :-D 8-) :wink: :razz:

Daniël_san
2 november 2004, 13:17
Ik heb ff met me'n pa gepraat. Ik ga gelijk uit school naar amersfoort en dan ga ik eerst is vanalles spelen en dan om 7 uur kom ik er 1 kopen of nog meer bespelen. :)

Jollert
2 november 2004, 16:43
@hadv

Ja dat klopt dat ie een beetje prijzig is. MAar omdat mijn gitaar leraar er al zijn gitaartjes koop. (waaronder een 2e hands white falcon en een nieuwe D45!) Krijg ik er korting omdat ik zijn leerling ben :-D 8-) :wink: :razz:

Mag je nog wel 15% korting krijgen voordat je een btje deal hebt

Trouwens Garrison zijn mooi gitaren, ik heb de G-10. Erg fijn om op te spelen

Daniël_san
5 november 2004, 19:36
Ik ben net weer terug.
Kolere wat hebben ze daar veel gitaren, en dure :razz:
Ik heb op een paar Taylors, Alvarezen,Garrisons en op Larrivees gespeeld, maar het was net niet wat ik zocht. Ze hadden wel wat, alleen dat viel toch echt zwaar buiten mijn prijsklasse :( Nou ja, je neemt ook niet echt snel en gitaar van 2000 voor gewoon erbij. Verder nog ff wat gepraat en gespeeld. Ik heb ook over de nieuwe AER serie gespeeld!! Die zijn echt zwaar riant pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!! Maar ik blijf voorlopig gewoon op me'n dear nice Lakewood spelen. Zo erg is het nou ook weer niet dat ze geen young geluid geeft..

hadv
5 november 2004, 21:17
dur zijn mensen die alleen maar van een lakewood kunnen dromen
als ik mij goed herinner uit de effectenhoek ben jij nou niet echt een gitarist op leeftijd, integendel, maar je hep wel een lakewood, volgens mij toch niet het goedkoopste dradenmonster...

hoe doet gij dat :razz:

Daniël_san
5 november 2004, 22:22
Hoe ik aan het geld voor me'n Lakewood kom, mijn opa was overleden :-( Maar hij vond het leuk dat ik gitaar speelde.... de rest kan je denk ik wel zelf bedenken denk ik.....
Verder heb ik 3 krantenwijken. :)

Leen Kap
7 november 2004, 11:27
Tja, een Neil Young-geluid krijg je denk ik alleen als je een Martin D18/28/42 koopt. Niet dat ik een martinfan ben, ik heb alleen Taylorgitaren, maar ook een Taylor dread heeft toch niet dat specifieke geluid.