PDA

View Full Version : klote boss gt....



Lucky
28 mei 2002, 10:33
Sorry ik weet dat het ongenuanceerd van me is....maar het lijkt wel of dat iedereen tegenwoordig zo'n boss kwantiteits digidoos onder zijn voeten heeft liggen.....

The Edge
28 mei 2002, 12:04
Id dat een probleem dan

Lucky
28 mei 2002, 12:07
tuurlijk niet....
iedereen moet gebruiken wat ie mooi vind klinken...
Er lijkt alleen een overload aan gt-vragen en forum ow. te bestaan....
daar werd ik even een beetje moe van....moest het ff kwijt

lars
28 mei 2002, 13:46
waar ik moe van word hier is die overload aan gitaar gerelateerde vragen hier


damn

Lucky
28 mei 2002, 13:57
ja, daar wordt ik nou ook helemaal gek van....
en ook dat iedereen hier gitaar speelt

pfffff

AllodoX
28 mei 2002, 15:58
hoe bedoel je ? is dit dan niet het forum van de Nederlandse blokfluit gebruikersgroep ?

hemeltje.. ik zit verkeerd..

The Edge
28 mei 2002, 16:39
nee man je moet dan kijken op http://www.blokfluitforum.nl kijken.....

AllodoX
28 mei 2002, 17:58
host not found :wink:

Zhou
28 mei 2002, 18:05
http://www.vindjehetgoedalsikinjegezichtklaar.com

??

Lucky
29 mei 2002, 09:25
Butt Seriously...

er zijn zoveel mooie goed klinkende effecten op de markt...E-bay zit er helemaal vol mee.

Hoe komt het dat iedereen zo massaal naar die vlak klinkende bosspedaaltjes grijpt?

Kitaarhiero
29 mei 2002, 09:58
??? ik zou het niet wete...

geef mij maar gewoon een lekker klein trapdoosje met 3 of 4 knopjes en waar op staat welk effect hij uitvoert als je erop gaat staan.
:wink:

Echoes
29 mei 2002, 10:44
toch mooi man, voor ongeveer 500 euro heb je een hele bak vol effecten. Ze zullen ongetwijfeld iets minder klinken dan de losse boss pendaaltjes. Maar als jij al die bosspendaaltjes los koopt die in de multi-effect zitten dan ben je toch wel heel veel meer kwijt dan 500 euro..

Lucky
29 mei 2002, 10:52
nee Echoes dat bedoel ik niet...
mijn vraag is...als je zoveel mooi klinkende effecten kunt kopen. waarom kiest iedereen dan voor die vlakke boss producten.

vergelijk eens een analogman chorus of een ehx met een bosschorus...
er is zoveel op de markt...

kijk eens op harmony central of e-bay of musictoyz.com
daar kun je zo (voor wat meer centen weliswaar) een pedalenbak samnestellen waarmee je met alle gemak een dark side of the moon tribute band mee kunt beginnen.

als je kwalitatieve pedalen koopt heb je veel minder effecten nodig om een profi geluid te krijgen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucky op 2002-05-29 10:54 ]</font>

moretel
29 mei 2002, 13:27
Boss heeft effectieve marketing.
In de bladen veel beschreven en bij Feedback liggen de stapels voor het oprapen. Je kan er niet omheen en velen kopen er een. Ik heb zelf een Korch en eigenlijk nooit gekeken naar de Boss apparaten (buiten de losse pedaaltjes).

puvin
29 mei 2002, 14:02
en als je een boss koop weet je dat je kwaliteit hebt

misschien niet het beste

maar het is nu eenmaal de standaard

The Edge
29 mei 2002, 14:17
Ok het is wel een commercieel merk maar je hebt wel waar voor je geld. ik heb een losse BOSS turbo overdrive, maar die zit ook in de GT-6 en ik kan het verschil niet horen. de T/OD koste toen 3 jaar geleden rond de 200 gulden en dat is maar 1 effect.

Lucky
29 mei 2002, 14:19
ja dat is waar...ze zijn absoluut niet stuk te krijgen....
En het doet ook altijd wat er op staat....het heeft alleen zo weinig karakter...
zeker in deze tijd van klikken, bestellen, betalen, thuisbezorgd...zou je zeggen dat mensen verder kijken dan de rekken van feedback.

Lucky
29 mei 2002, 14:20
ja dat is waar...ze zijn absoluut niet stuk te krijgen....
En het doet ook altijd wat er op staat....het heeft alleen zo weinig karakter...
zeker in deze tijd van klikken, bestellen, betalen, thuisbezorgd...zou je zeggen dat mensen verder kijken dan de rekken van feedback.

Lucky
29 mei 2002, 14:21
oeps 2-time

The Edge
29 mei 2002, 14:54
¨¨¨¨het heeft alleen zo weinig karakter...
zeker in deze tijd van klikken, bestellen, betalen, thuisbezorgd...zou je zeggen dat mensen verder kijken dan de rekken van feedback¨¨¨¨

hoe bedoel je dat dan, je probeert eerst toch iets uit voordat je iets koopt

Lucky
29 mei 2002, 15:00
als je het niet kent liefst wel...

je zou af kunnen gaan op soundclips die op een site staan...
of contact zoeken met mensen die zo'n pedal gebruiken...

sommige classics hoef je niet uit te proberen
Zo heb ik kortgeleden een Mutron III gekocht...

The Edge
29 mei 2002, 15:03
Ok maar ik vind de gt6 gewoon een machtig apperaat. maar dat is mijn mening.

Lucky
29 mei 2002, 15:08
tuurlijk...
dat is ook helemaal prima...

ik wil ook niemands "freaken op je multibak-plezier" bederven.

Het viel me alleen op dat op Harmony Central iedereen het over de meest obscure pedaaltjes heeft en hier de meeste mensen bezig zijn met de grote merken effectbakken.

Het zal inderdaad wel met aanbod te maken hebben.

gab
29 mei 2002, 16:01
Op 2002-05-29 15:08, schreef Lucky:
tuurlijk...
dat is ook helemaal prima...

ik wil ook niemands "freaken op je multibak-plezier" bederven.

Het viel me alleen op dat op Harmony Central iedereen het over de meest obscure pedaaltjes heeft en hier de meeste mensen bezig zijn met de grote merken effectbakken.

Het zal inderdaad wel met aanbod te maken hebben.

ik wil me niet met jullie conversatie bemoeien, maar het feit dat er hier zo ontzettend veel over de gt 1 t/m 6 wordt gesproken maakt dat ik hier al tijden niet meer kom. ook ik heb op de harmony central meer geinteresserden gevonden in leuke pedaaltjes. ik heb zelf een tijd een gt-5 gehad en dat vond ik dus niets. ieder zijn smaak.

Lucky
29 mei 2002, 16:09
Volgens mij is Gab (or should i say gappie) hier het topje van de ijsberg....of ben ik de enige die het gevoel heeft dat het hier rustiger geworden is....lately

gab
29 mei 2002, 16:42
Op 2002-05-29 16:09, schreef Lucky:
(or should i say gappie)

betrapt...
maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje jammer vind dat het hier zo rustig is. maar goed.. mijn engels gaat ondertussen met sprongen vooruit (net als mijn duits trouwens).

jpb
29 mei 2002, 21:01
De grote jongens zoals Boss hebben hun zaken goed voor elkaar. In alle winkels liggen ze en de eenvoud van inkoop/levering door distributeurs in Nederland maakt veel goed op de relatief kleine marges. Veel kwaliteitseffecten zijn van kleine bedrijfje in de VS, die vaak nog bedrijfsmatige aanloop-problemen hebben. Particuliere verscheping is ook riskanter dan voor de grote bedrijven, die met hun contract kunnen wapperen.
Dit maakt dat kwalitatief goede (analoge) pedalen duur zijn; vooral in Nederland.
Wanneer je bovendien bij de grote muziekwinkels vraagt naar Voodoo Lab, Fulltone, Teese, MJM, Nine Volt Nirvana etc. dan wordt je glazig aangekeken. Begrijpelijk, want de verkopers worden al doodgegooid met tig nieuwe producten per week. Je komt zo niet veel te weten over alternatieven voor de grote merken, omdat het commercieel niet interessant is.
Als je dan ook nog of beginner bent, of niet veel geld hebt, of veel verschillende effecten voor je cover-band nodig hebt, dan is de keuze snel gemaakt.
Overigens, het verschil in geluidskwaliteit tussen multieffecten en goede, analoge pedaaltjes is groot. Je moet er oor voor (willen) hebben, net als bij versterkers; het blijft een compromis.
groet, Hans

jpb
29 mei 2002, 21:05
Ik ben het overigens wel eens met gab......

Lucky
30 mei 2002, 08:33
Ja inderdaad erg jammer....
Toen ik hier net op kwam leek het erop alsof er hier toch wel wat discussies konden ontstaan.....erg jammer.

SchaapOpJeHoofd
30 mei 2002, 18:02
jpb, helemaal mee eens, niet Boss dingen zijn dun gezaaid.
Het voordeel van Boss (behalve de stevigheid) vind ik toch wel de duidelijkheid. Je loopt een winkel in en kijkt daar naar een grote stapel Sesamstraat gekleurde doosjes. Staat er Chorus op, dan krijg je een chorus, staat er distortion, dan krijg je distortion. Het is van sommige pedaaltjes moeilijk om te beoordelen wat ze doen, dan ben ik ook niet geneigd om ze zomaar uit te proberen.
Zag laatst een "Milkbox" waar je de hoeveelheid "Cream" en nog meer van dat soort spul in kan stellen. Als ik met pensioen ben ga ik wel eens een keer alle obekende dingen uitproberen.

lars
30 mei 2002, 19:33
alleen moet je ze dan allemaal wel op de tafel leggen want dan ben je te kreupel om voorover te bukken en aan die knoppen te draaien.

lars
3 juni 2002, 14:14
ik heb er nu trouwens ook een (gt-6) en ik vind em tot nu toe geweldig klinken moet ik zeggen. vraag me af of de mensen die hier lopen af te geven op dit ding em wel echt hebben gehoord.... denk het namelijk niet.

The Edge
3 juni 2002, 14:45
Kijk dat vind ik dus ook, de GT6 doet alles wat ik wil, en de mensen die dit dus niet vinden moeten het zelf maar eens uitproberen.

met jouw kan ik praten Lars...

gab
3 juni 2002, 15:25
ik heb het gevoel dat dit niet helemaal klopt. er wordt niet zoveel op die gt-6 afgegeven, en zeker niet door mij. wat wel het geval is, is dat een aantal mensen het betreuren, waaronder ik, dat er bijna alleen nog maar over dat ding en andere digitale processoren gesproken wordt.
ik heb erg lang een gt-5 gehad en ook op de gt-6 zitten pielen. ik vond het niks, en dat om allerlei redenen, maar het is en blijft een kwestie van smaak. dat andere mensen het een geweldig aparaat vinden is mooi. je moet gebruiken wat je zelf het lekkerst vind klinken en waar je goed mee weg kan komen.

lars
3 juni 2002, 18:21
zoveel word er tog niet over die gt6 geschreven hier? op dit topic na dan....

The Edge
3 juni 2002, 19:51
nee dat is zo, ik liet me effe gaan.
en ieder zijn eigen smaak en gelukkig wel anders zou er aan de hele muziekwereld geen fluit aan zijn.

Ic3gl0vE
3 juni 2002, 22:15
Ik heb dus een GT3 en die is perfect voor mij, want het is voor €250 (tweedehands mazzeltje :smile:) een bak met alle effecten die ik wel en niet nodig heb en dan nog kwaliteit ook.

nou zullen die onbekende merken analoge losse pedalen misschien wel beter klinken maar ik ben ook maar een folderbezorger en dan kan je al dat soort dingen niet betalen

en veel effect aan/uit zetten met 1 knop is toch ook wel erg makkelijk hoor

lars
3 juni 2002, 23:17
zijn gewoon van die vooroordelen
digitaal is kut
racks zijn voor patsers
combo's met 100 losse pendaaltjes klinken het best (100 losse ruisbakjes op wibra adapters tasten je signaal niet aan hoor!!)
en euh voor stacks is vast ook wel een vooroordeel.

gewoon doen wat je mooi vind klinken en wat je kan betalen. uiteindelijk hoor je het toch vooral zelf thuis en op het podium hoor je de verschillen toch niet/amper.

gab
4 juni 2002, 09:26
Op 2002-06-03 23:17, schreef lars:
zijn gewoon van die vooroordelen
digitaal is kut
racks zijn voor patsers
combo's met 100 losse pendaaltjes klinken het best (100 losse ruisbakjes op wibra adapters tasten je signaal niet aan hoor!!)
en euh voor stacks is vast ook wel een vooroordeel.

gewoon doen wat je mooi vind klinken en wat je kan betalen. uiteindelijk hoor je het toch vooral zelf thuis en op het podium hoor je de verschillen toch niet/amper.


ik wil het nog wel een keer zeggen hoor. behalve de titel is er zowat niemand die zegt dat die gt-6 kut is of zo, of dat digitaal niets waard is. dus laat staan dat hier sprake is van vooroordelen. toen dit draad werd opgestart ging meer dan de helft van de onderwerpen over digitale spullen, en er was dus iemand die dat erg jammer vond omdat er ook veel andere dingen op de markt zijn. de gt-6 werd als verzamelnaam gebruikt.

daarnaast denk ik dat jij last heb van vooroordelen. hoezo 100 ruisbakkies met wibra voeding.

waar het naar mijn idee om gaat is dat beide setups, dus multi fx en een aantal pedalen hun voor en nadelen hebben. het is best wel aardig om eens deze voor en nadelen tegenover elkaar te zetten maar dan in een apart draadje en niet met het idee dat de een nou beter is dan de ander. maar gewoon om te zien wat andere mensen nou zien in muti fx of losse pedaaltjes. want het blijft gewoon een persoonlijke keuze.

Lucky
4 juni 2002, 09:32
De titel was inderdaad een beetje over the top...

Misschien is het inderdaad een idee om hier wat ideeen neer te zetten over de verschillen tussen de (analoge) pedaaltjes en de digitale processoren ...voor en nadelen ...

Lucky
4 juni 2002, 09:47
Ik heb zelf een roland gp16 (wat niet echt hetzelfde is als een Gforce, dat weet ik)
en een pedalenboard vol met analoge pedalen met "wibra voedingen"

Ik heb zelf tien keer meer lol met bv. een analoge delay dan met al die effecten uit de gp16...puur omdat het geluid zoveel beter is.

Ik vind de kwaliteit van het effect dusdanig beter dat ik een grote pedalenbak mee wil sjouwen, een eeuwige zoektocht heb naar kapotte kleine kabeltjes wil accepteren en een tapdance cursus wil volgen voor het onverhoopte geval dat ik meer dan twee effecten aan en uit wil zetten in een overgangetje.

Naar mijn idee gaat het om een mooi klinkend(eigen) warm effect. of een (schoonklinkende)eenheidsworst.

moretel
4 juni 2002, 11:54
Kijk we willen altijd wat nieuws.
Als je nu de ideale effectbak hebt gekocht kan je dus nooit meer wat kopen. Dus over een jaar ben je gewend aan de bak maar lees en zie je ondertussen weer allerlei fraais wat weer beter moet klinken.
En als je de boel weer hebt ingeruild heb je 10 jaar later weer spijt want dan is het vintage geworden.
Spullen veranderen , smaak veranderd en we kunnen bijna alles op dit gebied aanschaffen. Alleen is het een kwestie van kiezen en smaak. Ik denk niet dat er echt slechte spullen zijn.
Die japanse auto rijdt prima maar er zijn altijd mensen die in een jaguar willen rijden maar dat zijn niet altijd de betere chauffeurs.

Loekie
12 juni 2002, 00:31
Helemaal mee eens. Het gaat er net om wat je zelf wilt. Sommige mensen hebben de behoefte alles precies op hun manier te laten klinken en gaan op zoek naar de meest geavanceerde pedaaltjes en solderen minstens elke week aan hun gitaar. Anderen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ik ben zelf amateur en in het bezit van een gt6. Ik heb er ontzettend veel lol mee. Het is inderdaad zo dat de presets voor het meerendeel onzin zijn, maar je kan het appartaat helemaal naar eigen wens configureren en de sound creëren die jij wilt. Tuurlijk is dit niet perfect, en inderdaad, maar op het podium hoor je het waarschijnlijk niet of nauwelijks dat er geen analoge exotische pedaaltjes staan (ook met een digitale multieffectenbak kan je mooie geluiden produceren als je maar met gevoel speelt :wink:)...

Lucky
12 juni 2002, 13:27
Dat hoor ik wel vaker..."op het podium hoor je toch niet"
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens..
Je hoort wel degelijk of iemand een direct dynamisch geluid heeft...of dat je geluid een waas van van een of ander tweederangs multi fx bakkie over zich heeft.
Ik zou eerder kiezen voor hoogwaardigde spullen op het podium en een gt... thuis op je kamertje om lekker mee te freaken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucky op 2002-06-12 13:29 ]</font>

The Edge
12 juni 2002, 14:00
en zo blijft deze topic nog even doorgaan, leuk hoor laat iedereen toch zijn eigen visie op dat ding hebben, sommige vinden het een tof ding en jij dan toevallig niet. oke jouw mening.

Lucky
12 juni 2002, 14:10
Ik verbied niemand een andere visie dan die van mij te hebben.
Ik kraak ook helemaal geen gear af...althans niet zo bedoeld....Ik reageer alleen op de post van Loekie...mag dat niet van jouw?...

The Edge
12 juni 2002, 15:07
Op 2002-06-12 14:10, schreef Lucky:
Ik kraak ook helemaal geen gear af...althans niet zo bedoeld....

Ik zeg toch niet dat je iets af loopt te kraken, en tuurlijk mag je reageren maar je reageerd op de GT... (vind ik dan) zo negatief. verder heb ik ook niet gezecht dat een eff bak beter is dan losse eff. misschien zijn losse eff wel beter, ik kan me alleen wel indenken dat er mensen zijn die het geld niet hebben om 10 losse pedalen en 10 20 centimeter kabeltjes kunnen kopen. dat geld had ik toen ook niet, en ik vind 1 kast meer dan genoeg op de grond en geen rijen met losse pedalen.

m.vr.gr
The Edge

Lucky
12 juni 2002, 16:22
Ja, je hebt gelijk....

ach...het gaat er helemaal niet om of dat iets beter is of niet beter....je kunt het hebben over duurzaamheid....maar beter qua effect qualiteit is subjectief.

Wat leuk is om te vergelijken wat iedereen nu handig, leuk of qualitatief vindt.

Ik kan me voorstellen hoor dat je voor een gt kiest...het is wel een stuk praktischer in het gebruik...dat is waar....

Hebben jullie nooit het gevoel dat je door een preset beperkt wordt....Heb je nooit midden in een nummer zoiets van .....dit geluid is net wat ik wil hebben alleen dan zonder bv. Delay....en dan kun je het niet direct aanpassen.

Tenminste dat had ik altijd toen ik nog met midi speelde...

Lucky
12 juni 2002, 16:27
Ja, je hebt gelijk....

ach...het gaat er helemaal niet om of dat iets beter is of niet beter....je kunt het hebben over duurzaamheid....maar beter qua effect qualiteit is subjectief.

Wat leuk is om te vergelijken wat iedereen nu handig, leuk of qualitatief vindt.

Ik kan me voorstellen hoor dat je voor een gt kiest...het is wel een stuk praktischer in het gebruik...dat is waar....

Hebben jullie nooit het gevoel dat je door een preset beperkt wordt....Heb je nooit midden in een nummer zoiets van .....dit geluid is net wat ik wil hebben alleen dan zonder bv. Delay....en dan kun je het niet direct aanpassen.

Tenminste dat had ik altijd toen ik nog met midi speelde...

The Edge
12 juni 2002, 16:44
Op 2002-06-12 16:27, schreef Lucky:
Hebben jullie nooit het gevoel dat je door een preset beperkt wordt....Heb je nooit midden in een nummer zoiets van .....dit geluid is net wat ik wil hebben alleen dan zonder bv. Delay....en dan kun je het niet direct aanpassen.


Ok daar heb je wel gelijk in maar er zit een control pedaal op die je zo kan instellen dat je in 1 klap andere effecten weg of erbij kan halen....

en met midi meespelen, dat klopt ik speel mee met midi omdat ik dat grappig vind en je moet toch ergens mee spelen. heb je wat gehoord dan.

lars
12 juni 2002, 17:50
dat geeft al aan dat je nog nooit over een gt6 hebt gespeeld, dat kan dus namelijk perfect, gewoon de delay footswitch stampen, net als een pendaaltje.

ga geen apparaten afzeiken omdat ze klote klinken als je ze nog nooit gebruikt hebt.




Op 2002-06-12 16:27, schreef Lucky:
blah blah

Hebben jullie nooit het gevoel dat je door een preset beperkt wordt....Heb je nooit midden in een nummer zoiets van .....dit geluid is net wat ik wil hebben alleen dan zonder bv. Delay....en dan kun je het niet direct aanpassen.

blah

Sj03rd
12 juni 2002, 21:22
Het mooiste is nog wel dat je zelf wel denkt dat je een perfect geluid hebt, maar de geluidsman kan het dusdanig verpesten dat er niks meer van overblijft...sommigen zeggen dan: ja maar met de soundcheck ga ik altijd ff luisteren en geef ik de geluidsman wat aanwijzingen. Nou ik doe zelf ook weleens het geluid bij bandjes en het komt vaak genoeg voor dat een gitarist zegt, mag ik iets meer hoog in mijn PA geluid. Dan ga je met de hand naar de knop maar doe je niks, vervolgens zegtie: JA, das een stuk beter!
GEWELDIG denk ik dan....
te vaak zit het een meer tussen de oren dan "in" de oren!

lars
12 juni 2002, 23:45
Op 2002-06-12 21:22, schreef Sj03rd:
Nou ik doe zelf ook weleens het geluid bij bandjes en het komt vaak genoeg voor dat een gitarist zegt, mag ik iets meer hoog in mijn PA geluid. Dan ga je met de hand naar de knop maar doe je niks, vervolgens zegtie: JA, das een stuk beter!
GEWELDIG denk ik dan....
te vaak zit het een meer tussen de oren dan "in" de oren!


precies.

Lucky
13 juni 2002, 06:58
tjonge tjonge tjonge.....

Is het dan zo moeilijk om hier gewoon wat over effecten te praten.....Het lijkt wel of dat je familie bent van dat apparaat, Lars....Als je maar even het gevoel krijgt dat er iets negatiefs gezegd wordt spring je metteen in de verdediging....maar goed....

Ik probeer al pagina's lang deze thread om te zetten in iets waar je over de verschillen tussen digitale multi fx en losse pedalen kunt praten...
Ik begond de thread niet omdat ik iets tegen een boss gt heb....Ik kreeg het gevoel dat als het hier over effecten ging...dat het dan altijd over dat apparaat ging....
Of heb je alleen de titel gelezen

Mijn vraag over presets ging dus ook niet zozeer over een Gt maar meer over fx procesoren in het algemeen....Misschien had ik duidelijker kunnen zijn....

Hé, PA dude, Er zit inderdaad een hoop tussen je oren, vooral op een luidruchtig podium....Maar het is altijd leuk te weten dat je PA-man (die tenslotte ingehuurd wordt door, betaald wordt door en dus eigenlijk in dienst is van...o.a. die ene zeurende gitarist) met je samen probeerd te werken inplaats van tegen je.......heel profi hoor!
voor welk bedrijf doe jij mixjes...moet ik toch even opschrijven...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucky op 2002-06-13 07:16 ]</font>

alhambra
13 juni 2002, 08:44
Hé, PA dude, Er zit inderdaad een hoop tussen je oren, vooral op een luidruchtig podium....Maar het is altijd leuk te weten dat je PA-man (die tenslotte ingehuurd wordt door, betaald wordt door en dus eigenlijk in dienst is van...o.a. die ene zeurende gitarist) met je samen probeerd te werken inplaats van tegen je.......heel profi hoor!
voor welk bedrijf doe jij mixjes...moet ik toch even opschrijven...

Juist die komt er bij mij ook niet in wat een EIKEL!!

The Edge
13 juni 2002, 09:00
Weet je wat ik ga me met deze topic niet meer mee bemoeien want, zo komen we geen steek verder... tjuus

Lucky
13 juni 2002, 09:03
misschien maar het beste....

Nimpf
13 juni 2002, 09:12
Ik ben het eigenlijk wel met lucky eens. Ik vind digitaal persoonlijk tot dusver niet mooi klinken. Ik ben dus aangewezen op losse fx's, maar ik de muziekzaken hier in de buurt is gewoon in principe alleen maar Boss te krijgen. Ik zou graag wat meer willen weten over de in mijn oren vage merken.

The Edge
13 juni 2002, 09:12
Op 2002-06-13 09:03, schreef Lucky:
misschien maar het beste....


ahum bla bla bla....... weer een lekker opmerking.

Thanx.
en voor de rest wat jij wil joh,
het zal wel aan mij liggen

Lucky
13 juni 2002, 10:56
ik bedoelde niet dat jij maar moest opzouten...
ik bedoelde het in het algemeen....
zo van...misschien heb je gelijk...begrijp je...

Er wordt hier wel het slechtste in de mens gezocht....

Lucky
13 juni 2002, 11:00
Op 2002-06-13 09:12, schreef Nimpf:
Ik ben het eigenlijk wel met lucky eens. Ik vind digitaal persoonlijk tot dusver niet mooi klinken. Ik ben dus aangewezen op losse fx's, maar ik de muziekzaken hier in de buurt is gewoon in principe alleen maar Boss te krijgen. Ik zou graag wat meer willen weten over de in mijn oren vage merken.


kijk eens op http://www.musictoyz.com/gtrpedal.htm

Op Harmony central kun je ook info krijgen over bizarre (boutique) fx
http://acapella.harmony-central.com/forums/?sfgdata=4

lars
13 juni 2002, 17:27
lieve schat, zoals ik al tig keer schreef, het boeit me niks waar iemand over speelt, als je et zelf maar leuk vind klinken. ik ben nergens familie van en et boeit me ook niet dat je iets wel of niet mooi vind, waar et om gaat is dat je iets afkraakt terwijl je et nog nooit hebt gebruikt/gehoord. leer nou gewoon eerst te lezen wat er geschreven word.

ten tweede moet je niet schijnheilig gaan lopen zeiken over "iets opzetten over de verschillen... ect" als je het topic STOMME KLOTE BOSS GT6 noemt denk je ook niet?

en dan ten 3e, het ging erom dat je vind dat hier alleen over de gt6 gepraat word, nou dat is dus totaal niet zo, maar dat kun je zelf neem ik aan ook wel zien.

niks persoonlijks maar je bent of dom of te koppig/eigenwijs om dit zelf te zien.

je hoeft hier trouwens niet op te reageren oid, je mening boeit me niet meer om bovengenoemde reden.



Op 2002-06-13 06:58, schreef Lucky:
tjonge tjonge tjonge.....

Is het dan zo moeilijk om hier gewoon wat over effecten te praten.....Het lijkt wel of dat je familie bent van dat apparaat, Lars....Als je maar even het gevoel krijgt dat er iets negatiefs gezegd wordt spring je metteen in de verdediging....maar goed....

Ik probeer al pagina's lang deze thread om te zetten in iets waar je over de verschillen tussen digitale multi fx en losse pedalen kunt praten...

Ic3gl0vE
13 juni 2002, 20:02
Op 2002-06-12 13:27, schreef Lucky:
of dat je geluid een waas van van een of ander tweederangs multi fx bakkie over zich heeft.
Ik zou eerder kiezen voor hoogwaardigde spullen op het podium en een gt... thuis op je kamertje om lekker mee te freaken.


zo'n GT kost echt geen €565,- omdat het een wazig tweederangs ding is hoor. fabriekspresets zijn misschien niet zo geweldig maar wat maakt dat nou uit, je moet toch naar je eigen geluid zoeken. en als een GT niet helemaal jouw smaak is hoef je 'm nog niet als tweederangs te bestempelen want het blijft wel een kwaliteitsding. Omdat ik een Les Paul een te dikke hals vind hebben ga ik ook niet zeggen dat het een kutgitaar is, gewoon niet mìjn gitaar that's it

Ic3gl0vE
13 juni 2002, 20:08
ja lucky tegenwoordig kan je zo'n GT dus op 'manual mode' zetten en dan heb je 6 knoppen om effecten mee aan/uit te schakelen, heb je dus eigenlijk gewoon een effectenbak met losse pedalen...

en lars bedoelt dus dat je niet moet oordelen over iets dat je niet kent... net zoals van die mensen die zeggen 'metal is pokkeherrie' maar als je vraagt of ze ooit een metalnummer hebben gehoord wordt het stil...

Lucky
13 juni 2002, 22:31
Nou...voor de laatste keer dan...

Het spijt me dat ik mij zo ongenuanceerd over de GT heb uitgelaten.....Ik zal het nooit meer doen....

Ik begon erover omdat ik het gevoel had dat dat het enige was waar nog over gepraat werd...maar goed dat schijnt volgens mijn schatje dus niet te kloppen...
Maakt niet uit....

som eens wat voordelen op of wat nadelen...bv van de GT of effect-processoren in het algemeen...
of doe dateens voor pedaaltjes

Misschien dat deze inmiddels zwaar onzinnige thread toch nog een doel kan hebben.

En begin nou niet metteen weer alles te weerleggen of te bewijzen dat ik geen gelijk heb ....
Ik ben half niet zo "schijnheilig" als dat ik blijkbaar overkom...

moretel
14 juni 2002, 00:04
Ik heb weer een mooi bordje gemaakt voor wat vergeten pedaaltjes : Een wah, een RAT distorsion en een compressor. Ik ben ook nog in het bezit van een Tube factor. Nu weer serieus aan het kijken voor een losse chorus/flanger erbij.
Ik ben in het bezit van een Korch 1000G, niks mis mee maar al die verschillende mogelijkheden doen me duizelen en regelmatig terug verlangen naar de losse overzichtelijke pedaaltjes.

Wat ik weer het nadeel vind van losse effecten is de voeding. Ik gebruik het liefst een aparte voeding maar niet alle stekkertjes passen op alle apparaten.

Tijdens optredens met de band is dat multieffect juist wel makkelijk. Alle volume instellingen zijn opgeslagen en je maakt daar niet zo snel fouten mee. Voor jamsessies e.d. zijn juist de losse pedaaltjes i.v.m. de snelle aanpassing weer geschikt.

Lucky
14 juni 2002, 08:19
Er bestaat van voodoo een bak waarmee je meerdere pedalen van stroom kunt voorzien...heb jij daar ervaring mee?
ik zit ook met verschillende stekkertjes en het liefst heb ik geen 7 addapters in mijn kist liggen.

Ik vond die vastgestelde volumes (e eq settings)altijd maar lastig...het klonk op het podium nooit net zo lekker als in de oefenruimte...ik heb meerdere malen de parameters moeten staan verranderen omdat de verschillen tussen de presets niet meer klopten...

Aan wat voor chorus zit je te denken?
Ik hoor dat Foxrox een waanzinnige flanger aan het ontwerpen is...check it out!http://www.foxroxelectronics.com/

The Edge
14 juni 2002, 08:53
he mensen ik heb nog een Boss Turbo Overdrive te koop en nog een paar andere eff. die zijn overbodig geworden.

Lucky
14 juni 2002, 09:03
Hé Edge,

Mooie Les Paul, hele mooie top!
Hoe zit dat nu met die Epi's zijn die top's echt flamed maple of fotoflame...hoe dan ook ...ziet er prachtig uit.

moretel
14 juni 2002, 09:08
Die vastgestelde volumes heb ik als volgt opgelost: Ik heb een aantal basisgeluiden die ik veel gebruik in een bank opgeslagen 3-4 maal dezelfde patch maar met verschillende volume niveaus. Kan je snel naar een hoger volume toe. Het bandgeluid wordt ingesteld met het solo niveau. Als ik mijn solo's niet meer hoor dan moet de rest gewoon wat zachter gaan spelen.

Dat voodoo bord zegt me niets, ga ik eens naar zoeken.

In tweedehands effecten ben ik wel geinteresseerd, alleen geen overdrive. Welke effecten heb je nog meer in de aanbieding?

Lucky
14 juni 2002, 09:14
ik heb over een paar weken een ehx miniQ-tron envelope filter te koop

moretel
14 juni 2002, 09:21
Wat doet dat apparaat ?

The Edge
14 juni 2002, 09:27
Op 2002-06-14 09:03, schreef Lucky:
Hé Edge,

Mooie Les Paul, hele mooie top!
Hoe zit dat nu met die Epi's zijn die top's echt flamed maple of fotoflame...hoe dan ook ...ziet er prachtig uit.


He Thanx man,
Ik ben benieuwd wat voor gitaren jij hebt,
heb net op je site gekeken maar er staat niet bij wat voor gear je hebt.

Lucky
14 juni 2002, 09:30
Het is een enevelope filter (het wordt nog wel eens verward met een autowah)

er wordt een wah achtig effect getriggerd door je aanslag.

Hoe harder je je snaren aanslaat(allemaal instelbaar)hoe steviger je wah effect wordt.
Heel lekker voor funky slagjes of riffs...

http://www.musictoyz.com/eh.htm

Het is niet zo'n bak die je de hele avond aan moet hebben staan...dan wordt je geheid de band uit gegooid.

quack quack quackety quack quack

Lucky
14 juni 2002, 09:39
ik heb mijn gear niet op het net....maar hier gaat ie:

Gibson les Paul standard (bijna net zo mooi als die van jouw...geen flame...alleen een ander merkie bovenop...ik heb er wel een paar classic paf elementen ingezet...echt een wereld van verschil...echt een aanrader als je nog eens 200 euro op straat vindt)

USA Strat (blonde, maple neck)

Peer Dellen custom strat (is volgende maand klaar)

Tech21 Trademark 60 verstreker met 4x12 marshall kast

pedalboard met
ehx small clone chorus, ehx small stone phaser, ehx electric mistress flanger, crybaby, mutron III envelope filter en binnenkort een fulltone '69 fuzz.
in mijn effectloop een analoge delay

The Edge
14 juni 2002, 10:38
Ik dacht dat het verschil van prijs van goede elementen veer hoger lag...
nah dan moet ik maar eens andere kopen dan als dat echt veel verschil maakt.

wat ik nog eens zou willen kopen is een Rickenbacker 325 zie http://www.geocities.com/vintage325/
er staat er 1 in Den Haag bij Rock Palace.
heb hem geprobeerd en hij klinkt ook lekker

Lucky
14 juni 2002, 10:52
cool een rickenbacker...waar ga je die voor gebruiken?

Ik dacht dat ik er een jaar of zes geleden ongeveer 500 gulden voor betaald heb...ik weet het niet zeker meer...de prijs kan ook gestegen zijn...maar ik wist niet wat ik hoorde....die classics zijn zo enorm dynamisch...
anders moet je morgen even Peer Dellen bellen (di &amp; za)...die heeft ze er toen voor mij ingezet...(misschien issie nu op vakantie)

The Edge
14 juni 2002, 11:17
het is vind ik voor lekkere rock ritme´s maar ook voor warme geluiden.

en die zaak ken ik niet,,,

Lucky
14 juni 2002, 11:26
nee...oh man..dat is echt het walhalla voor gitaristen.
Peer Dellen is een gitaarbouwer...je kunt bij hem gitaren laten bouwen maar ook losse onderdelen kopen...je gitaar af laten stellen..of aanpassingen laten maken....bv. een van de toneknoppen van je LP ombouwen tot een mastervolume...zodat je sound kunt maken met je twee volumes...met beide alementen aan....en dan dat gehele geluid harder of zachter...dat soort grappen....

je kent rockpalace.....je loopt naar buiten...steekt over en ziet voor je een steegje (links uniformen en werkkleding, rechts nagelstudio) gaat het steegje in ...derde winkel aan je rechterhand....
Het is er echt klein...en hij heeft geen rijen met gitaren staan of zo....maar voor vragen, onderdelen etc kun je daar goed terecht...Hij is open op dinsdag en zaterdag
(070) 345 09 83

The Edge
14 juni 2002, 11:40
He thanx
ik rij er morgen gelijk langs, moet toch in Den Haag zijn.

art|saves
16 juni 2002, 22:27
Hoi allemaal

Ik speel al een aantal jaren met een paar pedalen MT2 een ibanez chorus en een Dunlop crybaby. Nou heb sinds kort een klein bergje geld bijelkaar weten te sprokkelen. Ik zat te denken om een gt6 aan te schaffen,
maar zit ik nog met een paar vragen.
Zijn de distortions echt goed op de gt6, kan ik een betere metal geluid krijgen met dit apparaat? Bij de mt-2 heb al snel een rommelig geluid is dit beter op de gt6?
Ik heb een marshal valvestate 200watt


Daarnaast wil ik heel graag mijn eigen gitaar geluid opnemen op mijn pc. Ik vroeg mij af hoe dit moet met de gt6-6. Ik heb een soundblaster live 5.1. Heeft iemand ervaring daarmee?

mzzl

art saves

lars
16 juni 2002, 22:46
marhsall heeft toch helemaal geen 200 watt valvestates? of bedoel je die nieuwe avt serie? in ieder geval, die metalzone zit er gewoon in en klinkt prima als je van dat soort distortion houd, maar ik vind niet dat effecten pendalnen goed klinken over een valvestate.

art|saves
16 juni 2002, 23:46
jawel die bestaat wel ik heb een Marshall Valvestate 200 bi-chorus.

The Edge
17 juni 2002, 08:49
en voor het opnemen van muziek in je PC moet je gewoon je line out van de gt6 aansluiten op de line in van je SB live 5.1.
alleen je eff app niet te hard zetten anders blaas je (net zoals ik) je geluidskaart op.

art|saves
17 juni 2002, 11:24
Ik zag dat er op de gt-6 een digital-out zit doe je die dan in de line-in van de soundcard. Of gebruikt je de output L(mono) en die dan in de in line-in van de soundcard.


mzzl

art saves