PDA

View Full Version : Grafieten zadels?



Jeroen R
1 november 2004, 14:15
Ik breek nogal veel snaren op mijn Epiphone G400, nou heb ik iets gelezen over grafieten zadels (graph tech) die minder snel snaren breken. Ik vraag me af of dat ook echt werkt, iemand bekend hiermee?

Joop M
1 november 2004, 14:32
Die graph tech's zijn perfect,
Grz Joop

Bins
1 november 2004, 14:40
Voor mij werken ze perfect. Ik heb sinds ik ze heb (half jaar ofzo) 1x een snaar gebroken. Voor de andere gitarist in mijn band doen ze het minder goed, hij breekt wel iets minder snaren dan met zn oude zadels, maar nog steeds veel te veel. Hij breekt denk ik 1x per week wel een snaar.

Anavrin
1 november 2004, 14:43
ff een vraagje tussendoor: Zijn die grafieten zadels er ook voor basgitaar?

Jeroen R
1 november 2004, 14:44
Bedankt, dan ga ik het ook maar eens uitproberen. Denk je dat de dikte van je snaren nog iets kan uitmaken? Speel nu met D'addario .011.

Jeroen R
1 november 2004, 14:49
Anavrin, check:

http://www.graphtech.bc.ca/

Ook voor bas zie ik net.

marc_o
1 november 2004, 14:55
Gaat perfect, er kunnen namelijk geen scherpe randen aankomen en wanneer je ze door je plaatselijke gitaarboer met verstand van zaken laat installeren, kan hij ze direct op je snaardikte vijlen.

Quadrifoglio
1 november 2004, 14:58
Ik blijf snaren breken, op metalen zadels maar ook op grafieten zadels :(

Antal
1 november 2004, 15:32
Voor mij maakte het een wereld van verschil. Ik breek nog wel eens iets. Maar lang niet zo vaak.

marc_o
1 november 2004, 16:55
Ik blijf snaren breken, op metalen zadels maar ook op grafieten zadels :(

Dan ben ik zo onbescheiden om te zeggen dat het absoluut aan jou ligt.
Wat voor snaren pak je dan en welke dikte? Hark je er met een stalen plectrum doorheen of speel je met een muntje, zoals Brian may ofzo?
Een snaar kan altijd breken, het is maar een dun dingetje en alles kan kapot, maar soms zie ik gasten rammen, en ik vraag me af.........is dat nodig?

jw009
1 november 2004, 19:34
ff een vraagje tussendoor: Zijn die grafieten zadels er ook voor basgitaar?



:???: breek jij je bass snaren elke week dan??

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 19:40
nou er loopt op t basdeel een vent rond die 3G snaren per week verbruikt :-D :o

Bins
1 november 2004, 20:23
soms zie ik gasten rammen, en ik vraag me af.........is dat nodig?

Als een grote, sterke kerel een beetje (te) enthousiast wordt tijdens een optreden, dan wil de gitaar wel eens "mishandelt" worden. Ik maak me hier zelf ook schuldig aan, maar als de boel losgaat ,dan kan ik me echt niet inhouden. Ik ben alleen niet zo'n bikkel, dus ik breek ook niet zoveel snaren :)

Quadrifoglio
2 november 2004, 11:57
Dan ben ik zo onbescheiden om te zeggen dat het absoluut aan jou ligt.
Wat voor snaren pak je dan en welke dikte? Hark je er met een stalen plectrum doorheen of speel je met een muntje, zoals Brian may ofzo?
Een snaar kan altijd breken, het is maar een dun dingetje en alles kan kapot, maar soms zie ik gasten rammen, en ik vraag me af.........is dat nodig?

Volgens mij ligt het ook aan mij hoor :D Ik heb dit probleem echt al jaren. Ik gebruik D'Addario 011's met een Dunlop Tortex (volgens mij 1 mm). In ieder geval is het een slap excuus om iedere twee weken nieuwe snaren op mijn gitaren te leggen :D

Ohw ja, ik ga niet harder of zachter met mijn gitaren om dan de gemiddelde gitarist hoor!