PDA

View Full Version : Marshall JMP-MK2



Bruce
1 november 2004, 12:54
Wie heeft ervaring met de Marshall JMP-MK2 100w
en weet hier meer over te vertellen?
wat voor sound e.d

Thijssie
1 november 2004, 13:08
Wie heeft ervaring met de Marshall JMP-MK2 100w
en weet hier meer over te vertellen?
wat voor sound e.d

Ze klinken rauwer dan een biefstuk die je in de wei van een koe haar kont snijdt.

Denk aan Billy Gibbons, Angus Young, Adje Vandenberg en Randy Rhoads

Hij gaat ongelooflijk hard, echt geen versterker voor thuis maar goed, dat geldt eigenlijk voor de meeste buizenbakken en in het bijzonder voor marshalls. Als je van een rauw eerlijk (marshall) geluid houdt, dan moet zou je hem echt moeten proberen.....

Bruce
1 november 2004, 13:16
Hmm, dus toch wel?

Kijk ik ken een gitarist uit een rockcoverbandje die op
een mk2 speelt via een Fender tele 52 reissue,
en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak,
maar vies schel)
Maar ik heb er ook goeie verhalen erover gehoord.
Kan dus aan zijn bak liggen

Thijssie
1 november 2004, 13:28
Hmm, dus toch wel?

Kijk ik ken een gitarist uit een rockcoverbandje die op
een mk2 speelt via een Fender tele 52 reissue,
en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak,
maar vies schel)
Maar ik heb er ook goeie verhalen erover gehoord.
Kan dus aan zijn bak liggen

Ik denk dat het aan de combi tele + marshall ligt.

Ik heb ook weleens met een telecaster over mijn marshall gespeeld en dat klonk ook nergens naar....

birt
1 november 2004, 14:26
bedoel je een jmp met mastervolume (2203) of een oudere?

een tele over een 2203 kan heel goed klinken, luister eens naar the toy dolls

Mr.Jay
1 november 2004, 16:05
Hmm, dus toch wel?

Kijk ik ken een gitarist uit een rockcoverbandje die op
een mk2 speelt via een Fender tele 52 reissue,
en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak,
maar vies schel)
Maar ik heb er ook goeie verhalen erover gehoord.
Kan dus aan zijn bak liggen

Zou het er ook aan kunnen liggen misschien dat die man niet weet HOE hij een goeie sound in zijn amp kan draaien ??...
komt meer voor dan je denkt.

JaY

1959SLP
1 november 2004, 19:58
Hmm, dus toch wel?

Kijk ik ken een gitarist uit een rockcoverbandje die op
een mk2 speelt via een Fender tele 52 reissue,
en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak,
maar vies schel)
Maar ik heb er ook goeie verhalen erover gehoord.
Kan dus aan zijn bak liggen

Zou het er ook aan kunnen liggen misschien dat die man niet weet HOE hij een goeie sound in zijn amp kan draaien ??...
komt meer voor dan je denkt.

JaY

+1

met het beste v/h beste kan ik je nog een kutgeluid maken, denk daar maar eens over na.

PeeVee
1 november 2004, 23:23
Fender tele 52 reissue en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak, maar vies schel). Kan dus aan zijn bak liggen
Heeft die '52 Tele niet dat "foutje" in de toneregeling of (ja dat was het geloof ik...) volume pot?! 1M pot ofzo; gaat al dat icepikkie hoog naar je uitgang. Er zijn wat mensen die nota bene een mod op hun Tele uit laten voeren; volume pot van 250K of 500K naar 1M... Nou geweldig... Mijn Gretsches zijn al best schel; heb daar 500K master volume ziten en dat is eigenlijk weer iets té. Ik heb nl. de "overbodige" electronica afgekoppeld; individuele volumes en "mud switch" (tone schakelaar). Ik bedacht me later dat die twee individuele volume pots in feite parallel staan met de 500K MV pot dus eigenlijk iets van 250K totaal maken. Met volume vol open heb je dus een weerstand naar aarde waar het hoog beetje overheen kruipt, maakt veel schelle gitaren wat warmer... Zoiets was het toch? (weet het niet zeker hoor, wie het weet mag het zeggen)

Antal
2 november 2004, 00:01
Dat verhaal klinkt best logisch hoor. Maar daar heb je toch juist een toneknop voor? (niet dat ik die ooit zal gebruiken, maar dat is een ander verhaal)

Mr.Jay
2 november 2004, 09:59
Fender tele 52 reissue en die heeft een ongelofelijk kutgeluid (totaal niet strak, maar vies schel). Kan dus aan zijn bak liggen
Heeft die '52 Tele niet dat "foutje" in de toneregeling of (ja dat was het geloof ik...) volume pot?! 1M pot ofzo; gaat al dat icepikkie hoog naar je uitgang. Er zijn wat mensen die nota bene een mod op hun Tele uit laten voeren; volume pot van 250K of 500K naar 1M... Nou geweldig...

De Tele-voorlopers Esquire's hadden ook gewoon 250K vol.pot.
1 M is meer voor de liefhebbers

JaY

Bluesbreaker
2 november 2004, 10:39
volgens mij zegt hij dat ook