PDA

View Full Version : RG7-620



Imortale
17 september 2001, 23:06
Ik kan een RG7-620 kopen, maar weet niet of ik het moet doen. Kan iemand mij vertellen of dit een leuke gitaar is en wat bij deze 7-snarige gitaar de stemming is.
Alvast Bedankt

taylor
17 september 2001, 23:15
de 7e snaar is 1 laage b de rest van de zes is standaard.

of je hem moet kopen dat met je zelf weten als jij denkt dat die goed is of goed klinkt.

Ditmar
18 september 2001, 11:52
Topding....KOPEN !!!

Als je meer wil weten over 7-strings moet je mij effe mailen, ik heb er namelijk al twee jaar ervaring mee

anoniem
18 september 2001, 15:27
Deze gitaren kunnen naast de gewone zes snaren nog een hoge A of een lage B bevatten. Meestal zijn ze overigens voorzien van een extra lage B (die van mij dus ook). Op zich niets tegen deze gitaar met een klein kanttekeningetje. Zelf speel ik op 011 snaren en dat gaat niet altijd goed met een Floyd Rose systeem, daarvandaan heb ik ook gekozen voor de versie zonder tremolo maar met een vaste brug. Verder zijn de elementen zeer goed, lekkere hals en de gitaar heeft zeer veel sustain. Al met al een hele goede gitaar. Wat moet ie kosten? Bij ons zijn ze momenteel in de aanbieding, ze hebben er nog vijf geloof ik :smile:

idono
20 september 2001, 12:48
Hey,

Ik heb het ook eens geprobeerd om te bespelen, er komt echt een supergeluid uit! Het enige nadeel, vind ik, is dat je snel de verkeerde snaar bespeeld. Het leuk is dat veel bands die zo'n 7-string bespelen, de B-snaar als een A stemmen, waardoor je bij de eerste 3 snaren al een power accoord hebt. Ik zou zeggen doe wat je lekker vind spelen.

Greetz Idono

Kitaarhiero
20 september 2001, 14:27
Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.