PDA

View Full Version : RG7-620



Imortale
17 september 2001, 23:06
Ik kan een RG7-620 kopen, maar weet niet of ik het moet doen. Kan iemand mij vertellen of dit een leuke gitaar is en wat bij deze 7-snarige gitaar de stemming is.
Alvast Bedankt

taylor
17 september 2001, 23:15
de 7e snaar is 1 laage b de rest van de zes is standaard.

of je hem moet kopen dat met je zelf weten als jij denkt dat die goed is of goed klinkt.

Ditmar
18 september 2001, 11:52
Topding....KOPEN !!!

Als je meer wil weten over 7-strings moet je mij effe mailen, ik heb er namelijk al twee jaar ervaring mee

anoniem
18 september 2001, 15:27
Deze gitaren kunnen naast de gewone zes snaren nog een hoge A of een lage B bevatten. Meestal zijn ze overigens voorzien van een extra lage B (die van mij dus ook). Op zich niets tegen deze gitaar met een klein kanttekeningetje. Zelf speel ik op 011 snaren en dat gaat niet altijd goed met een Floyd Rose systeem, daarvandaan heb ik ook gekozen voor de versie zonder tremolo maar met een vaste brug. Verder zijn de elementen zeer goed, lekkere hals en de gitaar heeft zeer veel sustain. Al met al een hele goede gitaar. Wat moet ie kosten? Bij ons zijn ze momenteel in de aanbieding, ze hebben er nog vijf geloof ik :smile:

idono
20 september 2001, 12:48
Hey,

Ik heb het ook eens geprobeerd om te bespelen, er komt echt een supergeluid uit! Het enige nadeel, vind ik, is dat je snel de verkeerde snaar bespeeld. Het leuk is dat veel bands die zo'n 7-string bespelen, de B-snaar als een A stemmen, waardoor je bij de eerste 3 snaren al een power accoord hebt. Ik zou zeggen doe wat je lekker vind spelen.

Greetz Idono

Kitaarhiero
20 september 2001, 14:27
Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

Kitaarhiero
20 september 2001, 14:27
Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

Kitaarhiero
20 september 2001, 14:27
Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

Ic3gl0vE
26 september 2001, 19:47
eeuhm...
dat je je mening geeft is goed maar als je 'm 1 keer post zullen de meesten hier ook wel doorhebben dat je iets wilt zeggen :wink:

Ditmar
26 september 2001, 21:00
Okee, ik zal proberen deze een keer te posten

Een RG-7 is een topding, ik heb er zelf ook een, en ik wil niks anders meer (voorlopig dan). Het is wel een paar maanden wennen aan de zevende snaar, maar als je daar eenmaal goed mee overweg kan opent het echt duizenden deuren.

Als je nog meer wil weten, moet je me een keer mailen ofzo

Iceman
30 november 2001, 22:22
Heb ook een RG7620 (greynickel), klinkt erg goed. Op http://www.killdivision.nl vind je opnamen van de RG7620 rechtstreeks in de POD en daarna in de mengtafel. Over een tube-amp klinkt ie nog beter!!

Outshine
3 december 2001, 21:03
Tsjaaa, DiMArzio Humbuckers en Floyd rose Lo pro edge tremolo, wat wil je nog meer...

Dan moet je wel een echt metalfreak zijn, en ander geluid krijg je hier denk ik niet uit.

Ditmar
4 december 2001, 01:49
Ik geloof niet zo in gitaren die voor een bepaald soort muziek gemaakt zijn. Ik kan er elk gewenst geluid uit krijgen (vooral omdat je de humbuckers ook als single coil kan schakelen :smile: ). Het is naar mijn idee gewoon een goeie allrounder

Outshine
4 december 2001, 13:07
(vooral omdat je de humbuckers ook als single coil kan schakelen


Hee dat is tof, hebben al die Ibanez gitaren zo'n systeem?

Ditmar
4 december 2001, 13:56
Sommigen hebben dat, anderen niet. Het model RG-7 dat ik heb wordt niet meer gemaakt, dus ik weet niet hoe het met de andere zit, maar ik zal eens effe voor je kijken.

taylor
4 december 2001, 17:09
ik vind spliten(van hums) of veel van die poespas erop niks maar das mijn mening.

rg620 weet niet nooit in hande gehand opzich maakt ibanez erg goed spul.

al heb ik er nog nooit 1 gehad.