PDA

View Full Version : fuzzpedaal voor bij de wah



john.3001
1 november 2004, 11:47
test

john.3001
1 november 2004, 11:48
Ik ben op zoek naar een fuzzpedaal om samen te gebruiken met m'n crybaby wah. Ik wil hier niet al te veel geld aan uitgeven (50-60 euro). Het moet een echt smerig pedaaltje zijn (dus niet zoals de Big Muff die ik laatst heb getest), waarmee ik psychedelische tonen kan produceren.

Ik twijfel tussen deze twee:

Danelectro DJ-13 French Toast Octave Overdrive

Ibanez FZ-7

Vergeet ik er eentje, of zijn dit voor die prijs twee goede opties?

birt
1 november 2004, 14:30
die french toast is als ik mij niet vergis gelijk aan een foxx tone machine.

wil je echt heeel smerig laat dan iemand (of doe het zelf) een uglyface voor je bouwen, das de smerigste fuzz die ik ken :)

john.3001
2 november 2004, 09:17
Ja, dat heb ik ook begrepen, groot nadeel: die french toast is van plastic gemaakt... Niet echt duurzaam he?

-edt; nu lees ik weer dattie van metaal is-

Ik heb net een paar sound samples geluisterd op de Ibanez site, en ik moet zeggen dat de eerste (Heavy Fuzz 1) wel aardig klinkt. Weet iemand waar ik samples van de french toast kan downloaden?

Fuhgawz
2 november 2004, 09:54
http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/151872/

john.3001
2 november 2004, 12:02
http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/151872/

thanks!

Jeroenvanhulsteijn
2 november 2004, 13:02
Je hebt ook combinatie pedalen van wah en fuzz. ibanez WF10, Shin Ei, Morley.

heb zelf de morley gehad. de fuzz was mij wat te wild. over een hi watt klonk het wel erg lekker overigens. de wah is erg extreem. bovendien zit er in het laag een volume dip. maar de handleiding impliceert dat dit bewust is gedaan.

john.3001
4 november 2004, 10:39