PDA

View Full Version : fuzzpedaal voor bij de wah



john.3001
1 november 2004, 11:47
test

john.3001
1 november 2004, 11:48
Ik ben op zoek naar een fuzzpedaal om samen te gebruiken met m'n crybaby wah. Ik wil hier niet al te veel geld aan uitgeven (50-60 euro). Het moet een echt smerig pedaaltje zijn (dus niet zoals de Big Muff die ik laatst heb getest), waarmee ik psychedelische tonen kan produceren.

Ik twijfel tussen deze twee:

Danelectro DJ-13 French Toast Octave Overdrive

Ibanez FZ-7

Vergeet ik er eentje, of zijn dit voor die prijs twee goede opties?

birt
1 november 2004, 14:30
die french toast is als ik mij niet vergis gelijk aan een foxx tone machine.

wil je echt heeel smerig laat dan iemand (of doe het zelf) een uglyface voor je bouwen, das de smerigste fuzz die ik ken :)

john.3001
2 november 2004, 09:17
Ja, dat heb ik ook begrepen, groot nadeel: die french toast is van plastic gemaakt... Niet echt duurzaam he?

-edt; nu lees ik weer dattie van metaal is-

Ik heb net een paar sound samples geluisterd op de Ibanez site, en ik moet zeggen dat de eerste (Heavy Fuzz 1) wel aardig klinkt. Weet iemand waar ik samples van de french toast kan downloaden?

Fuhgawz
2 november 2004, 09:54
http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/151872/

john.3001
2 november 2004, 12:02
http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/151872/

thanks!

Jeroenvanhulsteijn
2 november 2004, 13:02
Je hebt ook combinatie pedalen van wah en fuzz. ibanez WF10, Shin Ei, Morley.

heb zelf de morley gehad. de fuzz was mij wat te wild. over een hi watt klonk het wel erg lekker overigens. de wah is erg extreem. bovendien zit er in het laag een volume dip. maar de handleiding impliceert dat dit bewust is gedaan.

john.3001
4 november 2004, 10:39
Ik heb nog es goed geluisterd, en die french toast valt dus definitief af. Hij kost niks natuurlijk, maar klinkt niet al te overtuigend. Die Ibanez fuzz doet precies wattie moet doen, hij maakt je signaal een beetje korrelig, alsof er iets kapot is. Op zich wel mooi, maar de x-factor ontbreekt een beetje.

Ik ben es verder gaan kijken, heb naar de Arbiter Fuzz Face reissue van Dunlop gekeken, die is me iets te netjes (kan ik net zo goed een distortion pedaal kopen), maar de Jimi Hendrix Octave Fuzz klinkt echt een beetje buitenaards, vooral in samenwerking met een overdrive-pedaal... Vraag me alleen af oftie ook zal werken met een wah erachter... Gaat me waarschijnlijk wel iets meer dan 60 euro kosten :(

john.3001
4 november 2004, 13:20
Je hebt ook combinatie pedalen van wah en fuzz. ibanez WF10, Shin Ei, Morley.

heb zelf de morley gehad. de fuzz was mij wat te wild. over een hi watt klonk het wel erg lekker overigens. de wah is erg extreem. bovendien zit er in het laag een volume dip. maar de handleiding impliceert dat dit bewust is gedaan.

Is dit niks?
------------------------------------
Coloursound Fuzz Wah te koop

Herinnert u zich deze nog?
Aangeboden door: De Plug
Prijs: €85.00
------------------------------------
Een klassieker volgens mij...

Jeroenvanhulsteijn
4 november 2004, 13:53
die colorsound heeft wel de naam. schijnt wel gammel gebouwd te zijn (volgens de recensies op harmony central). aan de andere kant...ze zwerven al een tijdje rond en werken nog steeds. dus zo gammel zal het ook niet zijn. mss staat er ergens op het forum wat meer over colorsound pedalen.

op Gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=30302) staat ook een wahfuzz van colorsound.

Marc Oblivian
5 november 2004, 14:02
Je hebt ook combinatie pedalen van wah en fuzz. ibanez WF10, Shin Ei, Morley.

heb zelf de morley gehad. de fuzz was mij wat te wild. over een hi watt klonk het wel erg lekker overigens. de wah is erg extreem. bovendien zit er in het laag een volume dip. maar de handleiding impliceert dat dit bewust is gedaan.

Ik heb zelf 2 Shin Ei's...echt heeel erg smerig, maar ook zeer heftig!!!
Zou eerst effe proberen te chekken voordat je zoiets koopt...zou wel eens te heftig kunnen zijn... :-D

john.3001
5 november 2004, 16:20
Wat ik lees moeten die dingen wel heel erg smerig zijn, en ik ben niet op zoek naar metal-achtige dingen, het moet ook vooral te gebruiken zijn voor solo's, de wah moet ook niet al te geweldig zijn...

trouwens, over wah's gesproken:

http://www.bostonguitar.com/pics/pedal-case9.jpg