PDA

View Full Version : Jackson JX-3 Preamp probleem!



Hagrath
1 november 2004, 08:49
Ik heb een paar dagen terug een 19" Jackson JX-3 Preamp gekregen. Dit is een 2 kanaals preamp met 2 MESA 12AX7A's en een paar transistoren

Toen ik 'm voor t eerst aansloot op mn Valvestate 100 watt top (output in de FX-return) klonk ie OK, zoals ie hoort te klinken. Een paar minuten later viel het geluid gewoon min of meer weg met een hoop gekraak. Het is nu modderig en onverstaanbaar!

Ik dit een kwestie van buizen vervangen of kan dit een ander probleem zijn?

LordSpeedyShit
1 november 2004, 11:11
zou idd de buizen kunnen zijn. Weet je wanneer de vorige eigenaar ze voor het laatst heeft vervangen?

Hagrath
1 november 2004, 11:54
De buizen gloeien wel allebei als ie aanstaat, ze gloeien ongeveer evenveel.

Geen idee wanneer deze buizen zijn vervangen trouwens, de buizen zijn wel stoffig aan de buitenkant, en dat stof zit er al een hele tijd op want ik kon t er niet afblazen oid..

't apparaatje heeft ook 2 jaar ongebruikt in n hoek gestaan.

Nocki
1 november 2004, 15:35
als je m hebt gekocht van een nep producer dan is tie van mij geweest... :-) zaten idd 2 oude rot mesa buizen in. en die waren al uit het stenen tijdperk toen ik m kocht. hij is heel gevoelig voor de diverse buizen types die erin zitten. met de ene soort scheurt ie als ene gek bij de andere voor geen meter...

loose die preamp want het is echt niks...

sorry

Nocki

Hagrath
1 november 2004, 16:12
Nee hij komt niet van jou :)

Ik heb m bijna voor nix, dus als ik met weinig geld et ding in elk geval weer goed kan krijgen, dan zie ik dan wel weer of ik d'r werkelijk wat mee ga doen.

Hoe bepaal ik voor mezelf welke buizen ik er t best in kan zetten? Ik heb totaal geen ervaring met buizen namelijk, de buizen die erin zitten staat het volgende op: MESA 12AX7A ECC83.

Ik merk trouwens als ik af en toe op t ding ram dan doettie t soms wel... misschien een ander probleem dan de buizen?

charlie45
1 november 2004, 18:12
ik denk: er zit gewoon een contactje los
hij moet gewoon gerepareerd worden.

Hagrath
1 november 2004, 18:54
Weet je, als ik een fatsoenlijk inkomen had had ik 'm gewoon weggebracht en laten fixen, maar ik ben student en woon op mezelf, dus dat is niet echt een optie.

Het klinkt idd wel een beetje alsof er een contactje los zit. Hij doet t ongeveer 5 minuten goed als ie een lange tijd uit heeft gestaan, daarna begint het allemaal te kraken, en vervolgens heb ik weer modderig rotgeluid.

Ik heb 'm opengemaakt maar alles lijkt goed vast te zitten.

Hagrath
1 november 2004, 18:55
dubbelpost

charlie45
2 november 2004, 13:56
aha, ik begrijp dan zou ik gewoon het schema proberen te downloaden en alles proberen te leren van die preamp wat er te vinden is op internet.

lees dit eens door:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Jackson/JX3_Preamp-01.html

"When I received it, the tubes were in good shape, but changed them to EH's. About a week after I received it, there was this horrible "waterfall" static and hum. And the volume went from off to full with a slight tweak. There was also a sort of buzzing sound when I played a note/chord with any intensity, almost like it was clipping a solid state device. I changed the fuse and cleaned the pots extensively and the problem went away, but am still very cautious because that clipping sound was unlike any dirty pot problem I've ever heard before. "

kortom, misschien helpt het om een nieuwe zekering te kopen (kost minder dan een euro) en de potmeters schoon te maken. koop of leen een busje contactspray en wat wattenstaafjes, dan heb je misschien geluk.

Hagrath
2 november 2004, 15:20
Ja dat hele gebeuren op harmony-central had ik al doorgelezen, maar dat is alweer een tijd geleden.

Zekering had ik er ook al uitgehaald, ziet er nog goed uit... wel net zo stoffig als de buizen...

Gisteravond heeftie 't een hele tijd goed gedaan! Zeker wel een uur ofzo... toch weer een uurtje he :-D

De potmeters kraken niet, heb ze niet allemaal aandachtig geprobeerd, maar ik heb ze nog niet horen kraken. En wat valt er verder aan schoon te maken? Er is 1 potmeter helemaal kapot... die moet ik n keer zien te vervangen... maar verder lijken de potmeters prima.