PDA

View Full Version : Opzoek naar nieuwe sound (tonen).



swiers
1 november 2004, 01:28
Hey iedereen,

- Dit is een van mijn eerste posts op dit forum -

Ik volg sinds kort dit forum (lezen dus :) ) en ik heb gemerkt dat er regelmatig dezelfde soort techniek, toonladders enzo terug komen. ( no offence want ik vind het echt bangelijk wat jullie allemaal spelen). Maar zelf hoor ik ook graag wat een wat andere soort.

http://users.pandora.be/sagen/gitaar/nummer1.mov
http://users.pandora.be/sagen/gitaar/nummer2.mov

- te beluisteren met quicktime, rechtermuisklik enzo... -

Wat vinden jullie van deze tonen (opgenomen met een gewone microfoon, ik ben nog aan het sparen voor een pod, dus excuses voor de kwaliteit).
Ik zou het leuk vinden als jullie met wat commentaar konden geven, zijn deze tonenreeksen leuk, slecht ect en is de techniek een goeie of helemaal niet etc.

alvast bedankt. groetjes jago swiers

ResNovae
1 november 2004, 12:51
Hey Jago,

Als jij dit soort loopjes interessant vindt om naar te luisteren moet je eens luisteren naar de CD Friday Night In San Fransisco van Al di Meola, Paco de Lucia en John McLaughlin, want hetgene wat je speelt heeft hier wel een beetje van weg.

De loopjes zijn op zich wel origineel en op zich mag ik op zijn tijd best graag luisteren naar artiesten die zo spelen. Er zijn alleen een aantal problemen die ik persoonlijk altijd met dit soort stukjes heb:

-Rust is in een stuk gitaarspel minstens zo belangrijk als snel, technisch spel. Tonen met allemaal dezelfde lengte gaan immers vervelen na een tijdje, hoe technisch en origineel je ze ook neerzet.

-Omdat het zo snel is, is het moeilijk om elke noot die je speelt 'iets mee te geven'.

In jouw geval vind ik de techniek redelijk goed, alleen heb ik het gevoel dat je jezelf vooral in het tweede sampletje tegen de 3e, 4e seconde aan het forceren bent.

Probeer een beetje rust in je spel te brengen, dan komen je noten er ook wat 'afgeronder' uit. Blijf wel in dezelfde stijl zitten, want op zich mag ik dit graag horen. Ben benieuwd wat eruit komt als je een wat langer deel gaat samenstellen.