PDA

View Full Version : "nieuwe" bas!



starscream
31 oktober 2004, 22:09
test

starscream
31 oktober 2004, 22:09
Ik heb vandaag een nieuwe bas gekocht!

http://members.home.nl/mtmd/bas.JPG
De linker op de foto.

Hij koste maar 40 euro! :D . Het is een jazbass kopie, maar de elementen zijn eruit gehaald en er zit nu een Bartolini humbucker in.

Maar ik ben linkshandig, dus ik ga hem ombouwen. Nu heb ik het dingetje om de band aan vast te maken al aan de andere kant erop gezet. maar nu "duikt" de bas steeds naar beneden. iemand een idee waar ik dat ding zou moeten plaatsten zodat de bas niet meer naar beneden "duikt"?:roll:

jos zonder pet
31 oktober 2004, 22:21
verzwaren op de een of andere manier....proberen de balans trg te herstellen

AntY
31 oktober 2004, 22:29
meer naar beneden zou ik zeggen :???:

ziet er goed uit trouwens, is dat echt parelmoer?

starscream
31 oktober 2004, 22:36
meer naar beneden zou ik zeggen :???:

ziet er goed uit trouwens, is dat echt parelmoer?

Ja ik denk het wel, zijn geen stickertjes ofzo in ieder geval

Equalizer
31 oktober 2004, 22:44
Cool man, een bas voor 40 euro :)

Wouter J
1 november 2004, 00:40
Doe het gewoon op de Stef Kamiel Carlens (Ex dUES en nu voorman van Zita Swoon) manier en zet de knop terug op de lange hoorn zo blijft hij goed in balans als je hem op de kop bespeeld.


http://www.musiconphoto.com/UD_050601_1/FOTO_050601_1/DEUS_fgl96_StefKamilCarlens_01Cs.jpg

(Gesprongen A snaar niet mee rekenen)

starscream
1 november 2004, 07:24
ja maar klapt hij dan niet voorover, als je hem niet met je hand tegenhoudt?

basswasp
1 november 2004, 18:26
Kan je dan eigenlijk wel goed bij die hoge fretten?

frenske
1 november 2004, 18:42
Wie gebruikt die dan? Maar lijkt er op dat 3 onderste niet kan bereiken!

Equalizer
1 november 2004, 19:48
http://www.fodera.com/gallery/sm_21.jpg
Bij deze zou je er nog een paar niet kunnen bereiken :D

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 21:00
daar kom je evengoed niet nu :D

tenzij je natuurlijk van die lange vingers heb die iedere basssist behalve ik heb :-( :x

MazeMouse
1 november 2004, 21:05
daar kom je evengoed niet nu :D

tenzij je natuurlijk van die lange vingers heb die iedere basssist behalve ik heb :-( :x
Je hebt zeker mijn korte poten nog niet gezien? :(

Ach, ik heb kleinere handen dan mijn gitaristen maar ik kan door mijn bassen al grotere stretches maken dan zij :D

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 21:14
ach als je geen flea vanaat ben, hoe vaak kom je dan op 13fret + van je E snaar ( eigenlijk de enige echte moeilijke plekken)

MazeMouse
1 november 2004, 21:19
ach als je geen flea vanaat ben, hoe vaak kom je dan op 13fret + van je E snaar ( eigenlijk de enige echte moeilijke plekken)
Hmmz, nou....
Ik weet niet precies hoe jij "Muse - Hysteria" speelt maar ergens in dat loopje kom ik toch op de 15e fret van de E-snaar (voor gemaks doeleinden opzich alleen maar hoor :oops: )
Probeer jij maar eens uit te leggen wat ik met al die fretten op mijn B-snaar boven de 10e fret moet :P

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 21:32
hmmmz jah dat nummer dacht ik meteen toen ik het typte, maar om nou te zeggen dat die noot net zo comfortabel gaat als een A op 5e vakje E snaar, neujh, veel verder moet het niet komen hoor voor mij.

en jah soms denk ik ook wel is dat ze de frets bij 5 en 6 snarige bassen best weg kunnen laten op de 2 laagste snaren in de hoogste regionen,
om met hans teeuwen te spreken: Who gives a fuck, ik kom daar nooit :-D

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 21:34
nu je t zegt hahaha

ik kom daar ook volgens mij hoort het gewoon zo :-D

maar om nou te zeggen dat ie net zo makkelijk is als het 5e vakje neuhj :-D

btw volgens mij missen zouden weinig mensen die frets op B en E snaar missen boven 15 a 17 hoogstens, op een slide na af en toe wat heb je daar te zoeken als niet je freaky soleert.

MazeMouse
1 november 2004, 21:57
nu je t zegt hahaha

ik kom daar ook volgens mij hoort het gewoon zo :-D

maar om nou te zeggen dat ie net zo makkelijk is als het 5e vakje neuhj :-D

btw volgens mij missen zouden weinig mensen die frets op B en E snaar missen boven 15 a 17 hoogstens, op een slide na af en toe wat heb je daar te zoeken als niet je freaky soleert.
Ik soleer freaky.....

Mwa, ik heb mijn bas vrij hoog hangen dus ik kom juist op de hoge frets makkelijker dan op de lage :D

starscream
1 november 2004, 21:59
ff on-topic:

Zou dit ook bij mijne kunnen: http://www.lysator.liu.se/~wizkid/music/thunderbird_mod/ ?

Chris Wolstenholme
1 november 2004, 22:32
iedere bas heeft zijn eigen balans en dus een ander punt waarop hij in balans in, dat moet je gewoon ff gaan zoeken, kan daar liggen, maar dan moet je bas ook nog lekker hangen om op te spelen, niet iedere bas is even zwaar om in balans te houden.