PDA

View Full Version : Yes! eindelijk een Blade RH4 + pics....



ED BOB
31 oktober 2004, 19:05
Ik zag laatst het topic van Shaggy over zijn Blade RH4 en kreeg meteen een GAS-aanval.... en zie hier het resultaat! Een Blade RH4 uit begin jaren '90 made in Zwitserland!

http://www.bandopbezoek.nl/pictures/blade1.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/blade2.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/blade3.jpg

Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd met de repetitie en fuck..... wat een spijt heb ik..... :(


...spijt dat ik deze nooit eerder heb gekocht.... :wink:
Deze stond al langer op mijn verlanglijstje.... :-D

NeeraDJ
31 oktober 2004, 19:12
Daaamn! Dat Ash (het is ash toch?) is ongelooflijk mooi gefigured. Das een ebben toets toch? Klasse man! Veel plezier ermee!

Wormaap
31 oktober 2004, 19:23
Sjezus... De laatste paar dagen krijg ik hier wel érg veel last van ongecontroleerde GASaanvallen...

alhambra
31 oktober 2004, 19:25
Fucker de fuck zo hoort dat mo\moi ding man, kijk jongens hout en je kan het nog zien ook :-D en een ebben toets helemaal top.

En goud ga ik ook steeds meer waarderen.

BerndB
31 oktober 2004, 19:55
erg mooie gitaar hoor :) mag ik vragen wat het je gekost heeft ?

ED BOB
31 oktober 2004, 20:14
Daaamn! Dat Ash (het is ash toch?) is ongelooflijk mooi gefigured. Das een ebben toets toch? Klasse man! Veel plezier ermee!

Thanks! Idd Ash body en ebben toets.
BerndB, ik heb er (incl. hardshell case) 890 euro voor neergelegd

BLOK182
31 oktober 2004, 20:38
Oeh dude, nette prijs! En prachtige axe, dat paarsige met die spiegelplaat, blade ten voeten uit! Mooi!

Negative K3 fan
31 oktober 2004, 21:58
supergeil supper lekkere prijs!!!

zijn die elementen nog een beetje ok?

MazeMouse
31 oktober 2004, 22:00
Ik blijf dit serieus de enige gitaar met een 'standaard stratvorm' vinden die ik opzich best in mijn bezit zou willen hebben. (zowel op geluid als die geweldig heerlijke kleur :o)

ED BOB
31 oktober 2004, 22:22
supergeil supper lekkere prijs!!!

zijn die elementen nog een beetje ok?

Prijs is zeker ok, ook omdat het er één uit de beginserie is (made in Zwitserland en met fender-headstock uit 1991). Tegenwoordig worden ze in Japan gemaakt met andere, m.i. minder mooie headstock en betaal je er bij Musik Produktive zo'n 1500 euro voor (overigens zonder koffer).

Wat betreft de elementen.
Zoals je op de foto wellicht kunt zien, zitten er nog de orginele elementen in. Deze klinken, zeker ook in combinatie met de Variable Spectrum Control (VSC) geweldig. Je kunt er echt alle verschillende soorten geluiden uit halen van clean fender tot gibson LP. Verder is de humbucker voorzien van coil split.

BramVersteeg
1 november 2004, 10:48
Nice, mooie gitaar.
Een vriend van me heeft eens een Blade Tele gehad in dezelfde kleuren. Speelde en klonk erg lekker.
Veel plezier ermee.

Jeroenvanhulsteijn
1 november 2004, 11:12
hmmmm mooi gitaartje. k heb nog een levinson pickup liggen. mss toch maar eens ergens in gooien om te kijken hoe die klinkt.

lennartengel
1 november 2004, 12:49
Mooi gitaar zeg... :o

Ik zit ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd, swamp ash body, maple neck en ebben toets. Maar ik ben bang dat dat een erg schelle combi is.

Kan je eens proberen het geluid van die gitaar te omschrijven en evt. te vergelijken met een andere houtsoort?

ED BOB
1 november 2004, 18:48
Mooi gitaar zeg... :o

Ik zit ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd, swamp ash body, maple neck en ebben toets. Maar ik ben bang dat dat een erg schelle combi is.

Kan je eens proberen het geluid van die gitaar te omschrijven en evt. te vergelijken met een andere houtsoort?

pfff... das moeilijk, ik heb niet zoveel verstand van hout. :oops: Ik koop een gitaar min of meer op gevoel. Als het 'klikt' qua sound, bespeelbaarheid bruikbaarheid en 'look' koop ik iets... maar ik zal een poging wagen.

Als ik afga op het rechtstreekse geluid, dus actieve electronica uit, zonder VCS, vind ik het geluid niet schel. Meestal speel ik op een fender strat en soms op een gibson lp (ik weet zo niet van welk hout die zijn gemaakt) doorversterkt met Engl Sovereign 100w combo + extra cab. Met de Blade heb ik de bas van mijn amp zelfs een stuk terug moeten draaien.

Verder heb je met de VSC de mogelijlheid de gitaar naar eigen smaak in te stellen. Een neutrale stand, een stand met bas en treble boost en een stand met mid boost. In totaal dus 21 verschillende combinaties. De stand met de bas en treble boost wordt wel al snel schel. Deze vind ik ook het minst bruikbaar. Maar misschien is dat ook wel een kwestie van instellen, ben ik nog niet helemaal uit.

Op de één of ander manier is het geluid wel altijd strak (in alle standen) en dat spreekt mij persoonlijk erg aan. Vooral de stand met de mid boost is waanzinnig!
:-D

Shaggy
1 november 2004, 20:36
Heheeeee collegaaaaa :-D


Heel mooi ED en van harte gefeliciteerd. We zijn echt een van de weinige met zo'n strat als de blade (reinoutv heeft er ook een alleen dan de single coil versie) en vooral die fender headstock komt niet meer terug. Ik vind die hout er bij jouw wel erg mooi uit komen.

Wat het geluid betreft zul je even de juiste instellingen moeten zoeken icm met je amp. De boost is idd erg smooth creamy en vol.

Ik kan je aanraden om 0,10 snaren erop de zetten


nog een blade fanaat erbij .. cool 8-)

Shaggy
2 november 2004, 08:58
test

lennartengel
2 november 2004, 10:02
pfff... das moeilijk, ik heb niet zoveel verstand van hout. Ik koop een gitaar min of meer op gevoel. Als het 'klikt' qua sound, bespeelbaarheid bruikbaarheid en 'look' koop ik iets... maar ik zal een poging wagen.


Nou, bedankt daarvoor! Ik heb dus ook niet zoveel verstand van hout. Maar ben wel op zoek naar een bepaald geluid. Ik heb nu nog enkel gitaren van lindenhout. Ik zoek naar iets met wat meer karakter en een strakkere bas. Ik denk dat ik toch maar ergens een keer een dergelijke gitaar ga proberen...

ED BOB
2 november 2004, 12:13
pfff... das moeilijk, ik heb niet zoveel verstand van hout. Ik koop een gitaar min of meer op gevoel. Als het 'klikt' qua sound, bespeelbaarheid bruikbaarheid en 'look' koop ik iets... maar ik zal een poging wagen.


Nou, bedankt daarvoor! Ik heb dus ook niet zoveel verstand van hout. Maar ben wel op zoek naar een bepaald geluid. Ik heb nu nog enkel gitaren van lindenhout. Ik zoek naar iets met wat meer karakter en een strakkere bas. Ik denk dat ik toch maar ergens een keer een dergelijke gitaar ga proberen...

Hét karakter is bij deze gitaar moeilijk vanwege het brede scala aan geluidsmogelijkheden.
Als je een strakke bas wilt, ben je met deze gitaar iig wel aan het goede adres!

ED BOB
2 november 2004, 12:19
Heheeeee collegaaaaa :-D


Heel mooi ED en van harte gefeliciteerd. We zijn echt een van de weinige met zo'n strat als de blade (reinoutv heeft er ook een alleen dan de single coil versie) en vooral die fender headstock komt niet meer terug. Ik vind die hout er bij jouw wel erg mooi uit komen.

Wat het geluid betreft zul je even de juiste instellingen moeten zoeken icm met je amp. De boost is idd erg smooth creamy en vol.

Ik kan je aanraden om 0,10 snaren erop de zetten


nog een blade fanaat erbij .. cool 8-)

Thanks dude,
en ook nog voor het starten van een topic over jouw blade. Dit is was voor met mij echt de trigger om weer eens op zoek te gaan. Ik wilde al jaren dit model echter heb verschillende keren achter het net gevist. De laatste maanden ben ik niet meer zo actief op zoek geweest. Toen kwamen die foto's van jouw, was meteen weer verkocht... gelijk gekeken op marktplaats, stond er toevallig ook nog één op en gelijk een bod uitgebracht....
Toen ik 'm heb gekocht heb ik er ook gelijk 010 snaren opgelegd. Heb ik standaard op al mijn gitaren, inmiddels 8

Greetz, Ed )