PDA

View Full Version : Boss GT-6 met Marshall DSL 100



KingMick
31 oktober 2004, 19:04
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Boss GT-6 die ik nu nog enkel thuis gebruik op een mini-Marshall.

Binnenkort wil ik een versterker gaan kopen en op dit moment denk ik dat het de Marshall DSL 100 gaat worden met 1960 cabinet.

Wat ik wil is het volgende:
- 1 kanaal met de Overdrive/distortion (preamp) van de Marhall (met misschien lichte reverb van de GT-6)
- 1 kanaal (clean) met wat wazige effecten uit de GT-6

Nou heb ik me redelijk verdiept in de 4-cable method, maar ik begrijp het toch nog niet helemaal...

Als ik van het cleane kanaal met effecten naar het distortion kanaal zonder effecten (of alleen misschien een kleine reverb) wil, klopt het dan dat ik op de Marshall footswitch moet stampen EN op een pedaal van de GT-6 ?

Wat ik dus wil is met een switch "switchen" van clean met effecten naar de overdrive van de Marshall...

Volgt iemand me nog en kan iemand me adviseren ?

BartL
31 oktober 2004, 21:39
Ja, ik ik kan je volgen. :)
Ik denk dat je inderdaad EN op de channal footswitch zal moeten trappen...EN dat je de effecten uit moet trappen op de GT-6.

DREAMMACHINE
31 oktober 2004, 22:16
..heeft de dsl niet gewoon een ingebouwde reverb?...laat die dan lekker altijd aanstaan!...tenzij je in een kerk staat te spelen natuurlijk.
en verder, danslessen nemen dan maar he!

Speeddemon
31 oktober 2004, 22:35
of je koopt een Engl Savage SE en via een midi bakkie stuur je met je GT-6 zowel je GT-6's effecten aan, als de channel switching op de Engl. :wink:

KingMick
1 november 2004, 12:48
Is het niet zo dat je door de "4 cable method" de preamp van de DSL in de effectloop van de GT-6 zet ?

Als dat zo zou zijn, dan zou ik dus alleen het distortion kanaal van de DSL hoeven te kiezen en als ik dan clean wil spelen "bypass" ik de preamp (door hem uit te schakelen in de effectloop van de GT-6) en laat ik mijn effecten direct los op de eindversterker van de DSL !?

Antal
1 november 2004, 13:55
Dat kun je doen idd. Maar of het goed klinkt is een ander verhaal. Dan heb je een mooie marshall en dan gebruik je de helft van de tijd de preamp daarvan niet. Beetje zonde lijkt me.

Speeddemon
1 november 2004, 14:54
Dat kun je doen idd. Maar of het goed klinkt is een ander verhaal. Dan heb je een mooie marshall en dan gebruik je de helft van de tijd de preamp daarvan niet. Beetje zonde lijkt me.
Je hebt gelijk, maar de cleane pre-amp sims van Roland (COSM) waren altijd best o.k.
Heb lang zat deze gebruikt over het cleane kanaal van m'n destijds Peavey Bandit 112 heen (en met de replaced Celestion klonk die al erg goed).
Was meer luiheid dan wijsheid trouwens. :oops: Had toen (1998) nog niet gehoord van de 4-cable method.

koentrend
2 november 2004, 13:16
hoi ik heb bovengenoemde combinatie!
De TSL van Marshall is stukken krachtiger en heeft als voordeel dat er ipv 2 kanalen, 3 kanalen opzitten. tw. Clean, Crunch, Lead.

Ik spel regelmatig op het podium maar wist 2 dingen zeker:
ik wilde de BOAST, distortion uit mijn Marshall hebben omdat die te gek is!
en
ik wilde dus maar op 1 knop drukken om beide aparaten te sturen.
oftewel: de marshalll met haar kanalen aansturen via de GT3!

Na veel zoeken kwam ik uit op de BABELSWITCH van LANEY!
Dit is een midistation. Ik heb een kabel laten ontwerpen tussen de footswitch uitgang van mijn Marshall en de BABEL.

Ik ben blij dat ik dit gedaan heb, want nu zit mijn GT3 in de effectloop en kan ik beide aansturen via de GT3!

HEt kost wel wat? e250 vooor de BABEL maar het resultaat en speelplezier word er leuker op.

Als je nog vragen hebt......

schwantz
2 november 2004, 17:12
ik heb ook een tsl 100 en een gt-6. het is een leuke combinatie, al gebruik ik die gt-6 alleen in mijn fx loop voor de modulatie effecten. Uiteraard de distortion uit de marshall gebruiken. clean van de marshall is iets minder, maar voldoende.

Plantje
4 december 2006, 08:54
Ja, ik ik kan je volgen. :)
Ik denk dat je inderdaad EN op de channal footswitch zal moeten trappen...EN dat je de effecten uit moet trappen op de GT-6.

En dat is nou precies de reden dat ik hier ook mee aan het klooien ben!

Ik heb een Marshall TSL100 met een Boss GT5. (En ik woon in een flatje :()

Naast het schakelen vind ik dat de 4 cable method nog een nadeel heeft (of ik heb iets verkeerd gedaan). Ik wil namelijk enkel wat modulatie effecten van de Boss gebruiken. Toch doet de Boss wel degelijk het één en ander met het signaal. De volume knop heeft een uitwerking op het signaal. En ook al heb ik alle effecten uitstaan of zelfs de Boss in bypass: er zit verschil tussen de FX loop aan of uit!

Mijn idee is dan ook om wellicht helemaal over te stappen op de Boss GT5 en een losse eindversterker te nemen. (Gewoon een 8008 of zo). Maar dit wil ik graag eerst testen. Nu prik ik de gitaar op de GT5 in en de output van de GT5 gaat naar de effects return van de TSL 100. Klopt mijn idee dat ik dan rechtstreeks op de eindversterker van de TSL 100 zit?

Ik heb aardig wat verschillende setups gehad en ik ben het trappelen op verschillende bakjes een beetje zat. Maar ik wil wel een beetje lekker kunnen spelen met wat leuke effecten en een goede basis sound. In de winkel komt men dan al snel aanzetten met een apparaat van TC electronics van 1795,- maar dat is ook niet helemaal de bedoeling.