PDA

View Full Version : delay ? boss of ???



glacius
31 oktober 2004, 18:56
test

glacius
31 oktober 2004, 18:56
ik ben opzoek naar een delay pedaaltje ..

nu heb ik een paar punten waar hij aan moet voldoen,

- niet te groot zijn (wegens beperkte ruimte in mijn case)
- goed funktioneren (geen konstof behuizing die snel stuk gaat)
- niet te duur (max 100 pleuro)

normaal haal ik alles van boss, maar nu wil ik wel eens weten wat er nog meer op de markt is op gebied van delay / digital delay

mag ook 2ehands zijn, als iemand er vanaf moet ..... hint

robzilla
31 oktober 2004, 19:01
Er staat een Mr. Echo op gitaarmarkt voor 100 Euro. Die schijnen erg goed te zijn.

Swan
31 oktober 2004, 19:04
de ibanez DE7 is goed en goedkoop

schizo910
31 oktober 2004, 19:14
de delay van guyatone is wel goed.. GUYATONE (http://www.guyatone.com/microeffects/md3.html) over klein gesproken!!![/url]

Thom TK
31 oktober 2004, 19:52
DD 5

Mitch
31 oktober 2004, 19:58
Er staat een Mr. Echo op gitaarmarkt voor 100 Euro. Die schijnen erg goed te zijn.

Nee, die is van mij geweest, was lastig af te stellen om zonder bijgeluiden een goede delay uit te krijgen en ik heb 'm destijds verkocht voor 75E.
Niet intrappen.

Ik ben een groot fan van Ibanez digitale delays en die raad ik je dan ook van harte aan. Goed geprijsd tweedehands en zeer betrouwbaar.
Zoek naar: DDL, DDL10, DDL20, DL10, DPL10

jaywalker
31 oktober 2004, 20:03
Ik heb zelf een dd-3 gehad van boss.
Ik was er erg tevreden mee totdat ie kapot ging met vreemde kuren.

Thom TK
31 oktober 2004, 20:05
Ik heb zelf een dd-3 gehad van boss.
Ik was er erg tevreden mee totdat ie kapot ging met vreemde kuren.

Ik heb een japanse DD-3...ben er errug tevreden mee.

Speeddemon
31 oktober 2004, 21:09
ik ben opzoek naar een delay pedaaltje ..

nu heb ik een paar punten waar hij aan moet voldoen,

- niet te groot zijn (wegens beperkte ruimte in mijn case)
- goed funktioneren (geen konstof behuizing die snel stuk gaat)
- niet te duur (max 100 pleuro)

normaal haal ik alles van boss, maar nu wil ik wel eens weten wat er nog meer op de markt is op gebied van delay / digital delay

mag ook 2ehands zijn, als iemand er vanaf moet ..... hint
Ik verkoop m'n Korg 301dl. Zgan in doos + handleiding.
Stukken veelzijdiger dan alles wat hier is genoemd.

voor 80 euro is ie van jou. Voor 105 doe ik er een geschuurde, maar niet geverfde true bypass box bij.

phx
1 november 2004, 08:37
DD5 van boss, superdelay!

jaywalker
1 november 2004, 10:54
Ik heb zelf een dd-3 gehad van boss.
Ik was er erg tevreden mee totdat ie kapot ging met vreemde kuren.

Ik heb een japanse DD-3...ben er errug tevreden mee.

ik ook.

Klonk goed hoor, maar alleen beetje jammer dat ie stuk ging.
Ik heb nu een dl-4 van line6 dus ik heb niks te klagen

glacius
1 november 2004, 16:34
[quote=glacius]i

Ik verkoop m'n Korg 301dl. Zgan in doos + handleiding.
Stukken veelzijdiger dan alles wat hier is genoemd.

voor 80 euro is ie van jou. Voor 105 doe ik er een geschuurde, maar niet geverfde true bypass box bij.

is dat en prima ding ?? heb wel intresse, die bijpassbox niet..

als je niet te ver weg woon dan zou ik hem willen komen proberen/ophalen

kan je niet een stukje spelen met dat ding en dat recorden en dat naar mij doorsturen..

ik vind de delay van ''blue powder van steve vai'' lekker klinken ..

Speeddemon
1 november 2004, 17:16
Glacius, ik woon in Breda. Da's nie echt in de buurt.
Heb ook geen mogelijkheden tot clips maken.
Daarbij, hij is zo goed als verkocht aan een engelse forumite van Harmony Central (of je moet meer willen bieden dan 80).

glacius
2 november 2004, 20:02
ik ben vandaag tegen een boss ps2 aangelopen, een pitchshifter/delay..
voldoet ook aan mijn eisen dus die heb ik maar gekocht...

Speeddemon
2 november 2004, 20:59
Jij blij, hij blij, ik blij. :)

Mike McCready
2 april 2005, 19:56
de delay van guyatone is wel goed.. GUYATONE (http://www.guyatone.com/microeffects/md3.html) over klein gesproken!!![/url]

Wie weet waar ik die Guyatones kan halen? Heb een lijstje opgevraagd met dealers in Nederland op hun website, maar krijg niet veel commentaar daar...

GuitarMaster
2 april 2005, 20:20
de ibanez DE7 is goed en goedkoop
Die heb ik ook gekocht omdat hij hier zo werd aangeprezen, hij viel me echter zwaar tegen...

stratokai
2 april 2005, 20:41
de ibanez DE7 is goed en goedkoop
Die heb ik ook gekocht omdat hij hier zo werd aangeprezen, hij viel me echter zwaar tegen...

Heb precies dezelfde ervaring. Voldeed niet; meteen weer verkocht.

Random_hero
2 april 2005, 22:46
Line 6 Echo Park.
Nieuwe 135, 2e hands vast goedkoper.
Heel veel instellingen mogelijk. Ik vind het iig een erg fijn pedaal (vooral de sweep delay is top).

Mitch
2 april 2005, 23:07
Zo Mike, ouwe topics omhoog aan het schoppen ? :D

Ben ik wel benieuwd wat de kritiek op de DE7 is trouwens....

Mike McCready
3 april 2005, 00:15
Zo Mike, ouwe topics omhoog aan het schoppen ? :D

Ben ik wel benieuwd wat de kritiek op de DE7 is trouwens....

Ja, beter dan een nieuw topic openen toch? Ik gebruik de zoekfunctie in ieder geval :D

Hmm, net een z.g.a.n. Ibanez DE7 gekocht via eBay voor $60 incl. verzenden. M'n eerste delay, dus d'r kan weinig verkeerd gaan ondanks de berichten die ik hier nu lees... :-?

phx
3 april 2005, 10:28
Boss DD5: deze sterft nl nog uit waneer je het pedaal uitzet.

Debaser
3 april 2005, 17:05
Boss DD5: deze sterft nl nog uit waneer je het pedaal uitzet.

de line 6 echo park ook .. je kan zelfs kiezen of je het wil...
ik heb m getest en het wordt mijn volgende aankoop denk ik ..

ShaQ
3 april 2005, 17:12
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Mike McCready
3 april 2005, 18:40
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Lach maar. Ik heb laatst een delay van Arion onder mijn voeten gehad en die klink ook verdomde goed. Was wel net iets duurder, maar zeker ook goedkoop en plastic...

Dirk_Hendrik
3 april 2005, 19:30
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Weer zo'n lekkere bijdehante tip. Die dingen zijn nog niet eens te koop! Straks gaan we elkaar zeker ook nog vertellen dat ze veel beter klinken dan het origineel.

ShaQ
3 april 2005, 19:53
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Weer zo'n lekkere bijdehante tip. Die dingen zijn nog niet eens te koop! Straks gaan we elkaar zeker ook nog vertellen dat ze veel beter klinken dan het origineel.

Wat zit je nou te zeuren over tip die knakker heeft vorig jaar al een pedaal aangeschaft. Dit was gewoon een sarcastische post, maarja blijkbaar moeten we dat er tegenwoordig bijzetten anders snappen de schijnheilige-stress-mods het weer niet. PS. De Behringer pedaaltjes komen zeer binnenkort in de winkels.

Robbert
3 april 2005, 20:17
PS. De Behringer pedaaltjes komen zeer binnenkort in de winkels.

En dát is nog maar afwachten..

Dirk_Hendrik
3 april 2005, 21:55
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Weer zo'n lekkere bijdehante tip. Die dingen zijn nog niet eens te koop! Straks gaan we elkaar zeker ook nog vertellen dat ze veel beter klinken dan het origineel.

Wat zit je nou te zeuren over tip die knakker heeft vorig jaar al een pedaal aangeschaft. Dit was gewoon een sarcastische post, maarja blijkbaar moeten we dat er tegenwoordig bijzetten anders snappen de schijnheilige-stress-mods het weer niet. PS. De Behringer pedaaltjes komen zeer binnenkort in de winkels.

Die knakker waar ik op doelde ben jij :evil:
Met je bijdehante tip dus. En zout aljeblieft op als je niet begrijpend kunt lezen en meteen met het "mod" geneuzel moet gaan gooien.

Mitch
3 april 2005, 22:08
Ik dacht dat bepaalde personen zich hadden voorgenomen om óf serieus te posten in Sounds óf gewoon niet meer te posten ?

ShaQ
3 april 2005, 22:08
BEHRINGER

http://www.behringer.com/DD100/DD100_medium.jpg

hahahahahahaHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA HAHAHAHAHAAAA

Weer zo'n lekkere bijdehante tip. Die dingen zijn nog niet eens te koop! Straks gaan we elkaar zeker ook nog vertellen dat ze veel beter klinken dan het origineel.

Wat zit je nou te zeuren over tip die knakker heeft vorig jaar al een pedaal aangeschaft. Dit was gewoon een sarcastische post, maarja blijkbaar moeten we dat er tegenwoordig bijzetten anders snappen de schijnheilige-stress-mods het weer niet. PS. De Behringer pedaaltjes komen zeer binnenkort in de winkels.

Die knakker waar ik op doelde ben jij :evil:
Met je bijdehante tip dus. En zout aljeblieft op als je niet begrijpend kunt lezen en meteen met het "mod" geneuzel moet gaan gooien.

Tuurlijk weet ik dat je mij bedoelde met die tip maar ik bedoelde met ''knakker'' de starter van dit topic die helemaal geen tip meer nodig heeft, omdat hij al sinds vorig jaar een nieuw pedaal heeft gekocht. Jezus dat ik dit nog moet uitleggen :-? Wie moet hier nou leren om begrijpend te lezen :lol:

john.3001
4 april 2005, 11:31
DIGITECH X-SERIES DIGIDELAY (kost nieuw iets meer dan 100 euro, maar is het geld echt wel waard...)

Antal
4 april 2005, 16:14
Tuurlijk weet ik dat je mij bedoelde met die tip maar ik bedoelde met ''knakker'' de starter van dit topic die helemaal geen tip meer nodig heeft, omdat hij al sinds vorig jaar een nieuw pedaal heeft gekocht. Jezus dat ik dit nog moet uitleggen :-? Wie moet hier nou leren om begrijpend te lezen :lol:

Je hebt helemaal gelijk. Je bent te intelligent voor dit forum. Dan zoek je toch lekker een ander forum. Opgeruimd staat netjes :roll:

Mike McCready
12 april 2005, 20:38
Hmm, net een z.g.a.n. Ibanez DE7 gekocht via eBay voor $60 incl. verzenden.

Vandaag binnegekomen. Mooi apparaatje, mijn eerste delay. Ik sta versteld van de mogelijkheden (nog nooit een uitgeprobeerd gek genoeg)...

Vooral clean zijn de mogelijkheden eindeloos. Ook clean tokkelwerk is erg mooi op te waarderen met een lage delay-tijd (ongever 50 ms) , redelijk wat repeat (7/10) en de level op 5/10. Zowel echo als delay klinkt met deze instellingen mooi.

Met scheur wordt het al redelijk snel een brei (had niet anders verwacht), maar met de level- en repeatknop is dit nog wel redelijk in toom te houden.

Wat gebruiken jullie om een lekkere scheursolo een beetje lekkerder te laten klinken? Delay op precies een tel instellen of meer als soort slapback (heel erg kort dus)? En de repeat en level?

Koekje
12 april 2005, 22:27
voor solo's gebruik ik hem redelijk kort en niet teveel delay in de mix steken, eigelijk meer beetje echo ... als hij der teveel inzit wordt uw geluid modderig ...

Speeddemon
12 april 2005, 22:39
Vooral clean zijn de mogelijkheden eindeloos. Ook clean tokkelwerk is erg mooi op te waarderen met een lage delay-tijd (ongever 50 ms) , redelijk wat repeat (7/10) en de level op 5/10. Zowel echo als delay klinkt met deze instellingen mooi.

Met scheur wordt het al redelijk snel een brei (had niet anders verwacht), maar met de level- en repeatknop is dit nog wel redelijk in toom te houden.

Wat gebruiken jullie om een lekkere scheursolo een beetje lekkerder te laten klinken? Delay op precies een tel instellen of meer als soort slapback (heel erg kort dus)? En de repeat en level?
punt 1)
ik denk dat je een stukken hogere delaytijd instelt dan je verwachte 50ms. 50ms klinkt namelijk alsof je in een hele kleine nasale badkamer staat. Vanaf 100-120ms krijg je die typische jaren 50/60 rockabilly slapback echo's, en vanaf 300ms worden je akkoorden clean mooi voller.

Wat betreft de brij met distortion, zet 'm in de fx-loop van je versterker en je bent daar vanaf.

Mike McCready
12 april 2005, 23:09
Vooral clean zijn de mogelijkheden eindeloos. Ook clean tokkelwerk is erg mooi op te waarderen met een lage delay-tijd (ongever 50 ms) , redelijk wat repeat (7/10) en de level op 5/10. Zowel echo als delay klinkt met deze instellingen mooi.

Met scheur wordt het al redelijk snel een brei (had niet anders verwacht), maar met de level- en repeatknop is dit nog wel redelijk in toom te houden.

Wat gebruiken jullie om een lekkere scheursolo een beetje lekkerder te laten klinken? Delay op precies een tel instellen of meer als soort slapback (heel erg kort dus)? En de repeat en level?
punt 1)
ik denk dat je een stukken hogere delaytijd instelt dan je verwachte 50ms. 50ms klinkt namelijk alsof je in een hele kleine nasale badkamer staat. Vanaf 100-120ms krijg je die typische jaren 50/60 rockabilly slapback echo's, en vanaf 300ms worden je akkoorden clean mooi voller.

Wat betreft de brij met distortion, zet 'm in de fx-loop van je versterker en je bent daar vanaf.

Tijden overlappen elkaar. Je hebt gelijk :wink:

Over die brei: ik speel nu op mijn thuisampje (Epiphone 15 watt) :-D

Ik zal hem eens op mijn gigamp proberen. Daar gebruik ik bijna altijd de distortion uit mijn pedaal en niet uit mijn amp. Dus als ik mijn delay als laatste in de serie zet, hoef ik mijn fx-loop niet te gebruiken, toch?

Mike McCready
13 april 2005, 21:40
Ik zal hem eens op mijn gigamp proberen. Daar gebruik ik bijna altijd de distortion uit mijn pedaal en niet uit mijn amp. Dus als ik mijn delay als laatste in de serie zet, hoef ik mijn fx-loop niet te gebruiken, toch?

Toch? :???: