PDA

View Full Version : Daphne blue..... oh yeah....



Jax
31 oktober 2004, 18:37
Ik zat een beetje op de Fender site te kijken en mijn oog viel op een 50's classic strat, mooi ding, met een daphne blue finish. Vooral die finish beviel me erg. Toen ik vervolgens verder kijk naar andere strat-types, zag ik dat geen van alle daphne blue als finish mogelijkheid gaven. Nou lijkt me een 50's classic strat wel leuk enzo, maar ik vroeg me af of andere merken (Tokai, Blade, weet ik het) ook strat's maakten met een daphne blue finish, of dat een 50's classic strat mijn enige keus zou zijn, mocht ik het geld vinden om zo'n strat te kopen. Ik hoor het graag.

Javaca
31 oktober 2004, 19:21
Vooral voor tele's is het een geil kleurtje.

Jax
31 oktober 2004, 19:49
Ik weet het, of een jaguar in daphne blue... Ook erg mooi. Maar ik ben op het ogenblik eigenlijk op zoek naar een strat in die finish, maar wil niet het hele 50's classic gedoe eromheen. Maar volgens mij is Fender de enige met dit kleurtje, dat zou wel jammer zijn.

michielv
31 oktober 2004, 19:56
Fender gebruikte volgens mij pas in de jaren '60 de felle kleuren zoals Daphne Blue, Fiesta Red enz. op grote schaal. In de jaren '50 was het sunburst wat de klok sloeg, eventueel blonde (met name voor tele's).

Als de kleur de reden is om een bepaald model gitaar te kopen zou ik toch sterk overwegen om een degelijke gitaar te kopen waarvan ik de bespeelbaarheid & klank lekker vind en die vervolgens in Daphne Blue te spuiten. De kleuren zijn vrij simpel te verkrijgen: het zijn autolakken, ook van origine.

Want uiteindelijk moet je op je gitaar spelen en als het geluid of bespeelbaarheid je niet bevalt is de lol er ook snel af.

Bluesbreaker
31 oktober 2004, 19:57
Ik weet het, of een jaguar in daphne blue... Ook erg mooi. Maar ik ben op het ogenblik eigenlijk op zoek naar een strat in die finish, maar wil niet het hele 50's classic gedoe eromheen. Maar volgens mij is Fender de enige met dit kleurtje, dat zou wel jammer zijn.

50's classic gedoe?

Gewoon de beste fender die je voor dat geld (en een flink deel daarboven) kunt krijgen, niks geen gedoe.

robbertjeeeh
31 oktober 2004, 20:12
Fender Custom Shop Time Machine '60 strat

Die is ook in Daphne Blue verkrijgbaar.

Alleen is ie wel een stuk duurder :P

Jax
31 oktober 2004, 20:27
Gewoon de beste fender die je voor dat geld (en een flink deel daarboven) kunt krijgen, niks geen gedoe.

Meen je dat nou? Want dan moet ik daar misschien toch wel wat meer in kijken...

Bluesbreaker
31 oktober 2004, 20:39
Gewoon de beste fender die je voor dat geld (en een flink deel daarboven) kunt krijgen, niks geen gedoe.

Meen je dat nou? Want dan moet ik daar misschien toch wel wat meer in kijken...

ja, ik meen dat serieus.
Ik heb zelf ook een besteld. Ik heb deze gitaar uitgebreid vergeleken met veel andere fender strats, o.a. anniversary, highway, american deluxe en american vintage.
Ik vond bijna al deze gitaren minder lekker spelen/klinken/voelen dan de Mex Classic. Alleen de American Vintage vond ik iets lekkerder spelen, maar dat verschil was me misschien 50 euro waard geweest, geen 1000 euro.

Stratman70
31 oktober 2004, 21:06
Fender gebruikte volgens mij pas in de jaren '60 de felle kleuren zoals Daphne Blue, Fiesta Red enz. op grote schaal. In de jaren '50 was het sunburst wat de klok sloeg, eventueel blonde (met name voor tele's).


Dit is een zeer interessantr detail! Ik meende dat Daphne Bunskoek Blue best vaak voorkwam in de jaren 50 strats, mede door de classic Strats in die kleur, maar je hebt gelijk. Heb het even nagezocht: volgens de " custom colour charts"was deze kleur pas vanaf 1960 beschikbaar. Wel waren er enkele "Light Blue" en "Sonic Blue" exemplaren, die ongeveer hetzelfde waren als Daphne Dekkers Blue, maar die waren zeer zeldzaam tot 1960.

Dirtypool
1 november 2004, 01:40
www.bladeguitars.com

Jax
1 november 2004, 09:21
ja, ik meen dat serieus.
Ik heb zelf ook een besteld. Ik heb deze gitaar uitgebreid vergeleken met veel andere fender strats, o.a. anniversary, highway, american deluxe en american vintage.
Ik vond bijna al deze gitaren minder lekker spelen/klinken/voelen dan de Mex Classic. Alleen de American Vintage vond ik iets lekkerder spelen, maar dat verschil was me misschien 50 euro waard geweest, geen 1000 euro.


Dan heb ik nog wel wat vragen voor je. Hoe speelde de maple hals? Hoe vergeleek deze met bijvoorbeeld een hals waarbij de fingerboard van een ander soort hout gemaakt is? Hoe zijn de elementen? Zijn ze vooral voor één bepaalde stijl goed, of vallen ze goed te gebruiken voor meerdere stijlen?

En welke finish heb jij...? :wink:

michielv
1 november 2004, 09:36
Fender gebruikte volgens mij pas in de jaren '60 de felle kleuren zoals Daphne Blue, Fiesta Red enz. op grote schaal. In de jaren '50 was het sunburst wat de klok sloeg, eventueel blonde (met name voor tele's).


Dit is een zeer interessantr detail! Ik meende dat Daphne Bunskoek Blue best vaak voorkwam in de jaren 50 strats, mede door de classic Strats in die kleur, maar je hebt gelijk. Heb het even nagezocht: volgens de " custom colour charts"was deze kleur pas vanaf 1960 beschikbaar. Wel waren er enkele "Light Blue" en "Sonic Blue" exemplaren, die ongeveer hetzelfde waren als Daphne Dekkers Blue, maar die waren zeer zeldzaam tot 1960.

*grinnik* zo zeg, heb ik even mazzel gehad. Ik twijfelde nog, mede vanwege de Fiesta rode strat van Hank Marvin maar dat was volgens mij een speciale bestelling. Mij staat trouwens ook iets bij dat de eerste series kleuren gewoon over de oorspronkelijke sunburst heen gespoten werden.


:razz:

Stratman70
1 november 2004, 10:50
klopt wederom!
Ik heb een foto van een zwarte strat, die oorspronkelijk een 3t sb was. Op de plaats waar de afschuining aan de voorkant van de body is en waar je met je arm overheen gaat, daar is al het zwarte weg en komt de sb tevoorschijn en dat heeft een zeer vreemd, mooi en mysterieus effect.

Bluesbreaker
1 november 2004, 12:00
Dan heb ik nog wel wat vragen voor je. Hoe speelde de maple hals? Hoe vergeleek deze met bijvoorbeeld een hals waarbij de fingerboard van een ander soort hout gemaakt is? Hoe zijn de elementen? Zijn ze vooral voor één bepaalde stijl goed, of vallen ze goed te gebruiken voor meerdere stijlen?

En welke finish heb jij...? :wink:

Tja, die hals, dat is iets wat gewoon heel persoonlijk is, ik vind maple lekker spelen, maar jij kunt best een andere voorkeur hebben natuurlijk.

De elementen klonken ook best goed (ongeveer gelijk aan de American Vintage, ze klonken een heel klein beetje anders, maar niet minder mooi). Ik ga er echter wel Van Zandts inzetten.

En op zich kun je elke gitaar natuurlijk voor alle stijlen gebruiken, niet meer of minder dan andere sss gitaren. Je kunt er natuurlijk ook altijd nog een humbucker of overwonden singlecoil inzetten.

Ik zelf heb de gitaar dus nog niet, dus over de duurzaamheid ed kan ik niks zeggen. Ik verwacht mijn gitaar deze of volgende week, het is een 2tone sunburst.

keef
1 november 2004, 12:02
Mijn '96 Tex-Mex Strat (gemaakt in Mexico met USA parts)...de American Standard strato was een aantal jaren terug ook in DB leverbaar.
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/1830_p26591.jpg

Jax
1 november 2004, 16:55
Keef, dat ziet er erg mooi uit. Hoeveel heb je ervoor betaalt, als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen?

keef
1 november 2004, 18:41
Kweenie - destijds van de vrouw gekregen. Hij heeft een tijgerstreep maple neck (!!) -nope, geen fotoflame.
Eh - wat is je budget?

Jax
1 november 2004, 19:18
Tsja, deze gitaar wordt zeg maar een beloninkje voor mezelf als ik vind dat ik een goed niveau heb bereikt, ik wil dus dan niet iets pruts gaan kopen. Ik zat zelf te denken rond de 500 euro, maar aangezien ik nog aan het sparen ben (en ik het gewenste niveau nog niet heb bereikt..) zou ik dit bedrag ook nog wat kunnen verhogen. Waarschijnlijk is dit zeker niet gelijk aan wat jij voor die van jou hebt betaald....

Jax
2 november 2004, 08:57
Ik zat een beetje op Harmony-central te kijken en daarop zeiden de meeste mensen dat het geluid perfect was voor jimi hendrix, SRV, etc. (Ja, ik weet het, dat valt te zeggen over alle single-coil gitaren, maar toch.) Dit is dus echt wat ik zoek, aangezien ik voor het harde humbucker geluid een epiphone SG heb. Ik had alleen nog de vraag of je er zelf die American pick-ups in had gestopt of niet.

gjlp
2 november 2004, 10:18
Dit was mijn USA std. strat. Mijn volgende strat wordt er ook weer een in deze kleur.

http://home.wanadoo.nl/robertpostma/100_0146.jpg

Bobbel
2 november 2004, 10:29
Dit was mijn USA std. strat. Mijn volgende strat wordt er ook weer een in deze kleur.

http://home.wanadoo.nl/robertpostma/100_0146.jpg

Waarom doe je in godsnaam zoiets weg! :wink:

gjlp
2 november 2004, 10:51
Als die kleur nou op een '62 reissue zat, had ik hem ook niet weg gedaan.

jorrit
2 november 2004, 12:27
uhm boeit het nou echt zo erg wat voor kleur een gitaar heeft. als ie goed klinkt en lekker speelt maakt het mij weinig uit of ie nou zwart, wit, rood oid. is...

Bluesbreaker
2 november 2004, 12:33
uhm boeit het nou echt zo erg wat voor kleur een gitaar heeft. als ie goed klinkt en lekker speelt maakt het mij weinig uit of ie nou zwart, wit, rood oid. is...

ach, geloof je het zelf man, al dat zogenaamd correcte gedoe hier

jorrit
2 november 2004, 16:00
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

Jax
2 november 2004, 18:38
Natuurlijk gaat het in eerste instantie om de kwaliteit van het instrument, maar toch lijkt het me wel zo, dat je liever op een gitaar speelt, waarvan de kleur je aanstaat, dan eentje waar dit niet het geval is.

Bluesbreaker
2 november 2004, 18:44
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

Jax
2 november 2004, 19:01
Trouwens, kan iemand me nog wat meer vertellen over de Tex-Mex stratocasters? Zijn ze van goede kwaliteit? Klopt het dat ze uit productie zijn genomen? En hoe makkelijk vind je een tweedehands daphne blue Tex Mex op internet?

Morpheus
2 november 2004, 19:31
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

oh werkelijk?
en wat nu als je de gitaar van je dromen ziet...maar hij is er alleen in het pimpelpaars met een goud randje? or any color which is extremely ugly...

zou je dan twijfelen??

DACHT HET NIET!!!! althans..IK niet hoor!!!!

Morpheus
2 november 2004, 19:32
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

oh werkelijk?
en wat nu als je de gitaar van je dromen ziet...maar hij is er alleen in het pimpelpaars met een goud randje? or any color which is extremely ugly...

zou je dan twijfelen??

DACHT HET NIET!!!! althans..IK niet hoor!!!!

Morpheus
2 november 2004, 19:32
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

oh werkelijk?
en wat nu als je de gitaar van je dromen ziet...maar hij is er alleen in het pimpelpaars met een goud randje? or any color which is extremely ugly...

zou je dan twijfelen??

DACHT HET NIET!!!! althans..IK niet hoor!!!!

Bluesbreaker
2 november 2004, 19:35
ja, dat is dus iets heel anders, het gaat hier om een gitaar die in tal van kleuren leverbaar is, waaronder daphne blue. Ook in mijn voorbeeld ging het om 3 dezelfde gitaren, maar met andere kleuren.

Morpheus
2 november 2004, 19:37
hmm...leuk hoor, een vage computer...mn vorige post staat hier nu 3 keer, en ik krijg m nie weg....kan/mag een mod helpen?

jorrit
2 november 2004, 20:15
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

uhm nee ik zou mn ogen dicht doen en degene kiezen met de mooiste klank.....waarom zou ik rondjes draaien, met mn ogen dicht gaan lopen en de eerste beste gitaar kiezen, dat zou net zo dom zijn als op kleur selecteren...



oh werkelijk?
en wat nu als je de gitaar van je dromen ziet...maar hij is er alleen in het pimpelpaars met een goud randje? or any color which is extremely ugly...

zou je dan twijfelen??

DACHT HET NIET!!!! althans..IK niet hoor!!!!

dank u dat bedoel ik nou precies, de kleur maakt geen hout uit, t gaat om de klank....

jorrit
2 november 2004, 20:15
dubbel...

Bluesbreaker
2 november 2004, 21:17
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

uhm nee ik zou mn ogen dicht doen en degene kiezen met de mooiste klank.....waarom zou ik rondjes draaien, met mn ogen dicht gaan lopen en de eerste beste gitaar kiezen, dat zou net zo dom zijn als op kleur selecteren...


lees dan verdomme ook wat er staat, drie identieke gitaren, die klinken dus allemaal hetzelfde

Morpheus
2 november 2004, 21:56
???????
PARDON?? 3 precies dezelfde gitaren???

wellicht kom ik van een andere planeet...maar ook al heb je 10 gitaren uit dezelfde serie....al heb je er 100, geen gitaar uit die serie is gelijk aan de ander....NEVER ever.....

of om ik echt uit een ander zonnestelsel?

Wormaap
2 november 2004, 22:07
Bij niet handgemaakte gitaren zullen er ook nooit 2 100% hetzelfde zijn, maar de verschillen zijn bij fabrieksgitaren zó klein dat écht niemand't gaat merken.

Bluesbreaker
2 november 2004, 22:11
Bij niet handgemaakte gitaren zullen er ook nooit 2 100% hetzelfde zijn, maar de verschillen zijn bij fabrieksgitaren zó klein dat écht niemand't gaat merken.

inderdaad, er kan toevallig een keer een hele slechte of goede tussen zitten, maar die over het algemeen zul je geen verschil merken.

en bovendien was dat van mij een voorbeeld waarin ze wel alle 3 helemaal identiek zouden zijn dus so what

Bobbel
2 november 2004, 22:55
uhm jah natuurlijk geloof ik dat zelf, anders typ ik het toch niet? :-?

tuurlijk is het niet zo, als ik 3 gitaren voor je neerzet die precies hetzelfde zijn, maar 1 heeft een tigerprint, de ander is roze en de laatste is blauw en jij mag daar een uit kiezen, hoe doe je dat dan.

Ik geloof dus niet dat jij je ogen dicht doet, een paar rondjes draait en dan met je ogen dicht rond gaat lopen en vervolgens de eerste gitaar die je op je weg tegenkomt meeneemt.

Ook jij zult gewoon degene kiezen die in jouw ogen de mooiste is.

oh werkelijk?
en wat nu als je de gitaar van je dromen ziet...maar hij is er alleen in het pimpelpaars met een goud randje? or any color which is extremely ugly...

zou je dan twijfelen??

DACHT HET NIET!!!! althans..IK niet hoor!!!!

ik zou dan echt twijfelen... klank is belangrijk, maar het uiterlijk telt zeer goed mee... ik had dat laatst met een Mustang... ik wil hem alleen maar in het wit met die rooie slagplaat... anders niet... ik heb liever die witte dan een lelijke met een mooier geluid...

jorrit
2 november 2004, 23:41
Bij niet handgemaakte gitaren zullen er ook nooit 2 100% hetzelfde zijn, maar de verschillen zijn bij fabrieksgitaren zó klein dat écht niemand't gaat merken.

inderdaad, er kan toevallig een keer een hele slechte of goede tussen zitten, maar die over het algemeen zul je geen verschil merken.

en bovendien was dat van mij een voorbeeld waarin ze wel alle 3 helemaal identiek zouden zijn dus so what

die drie gitaren zijn qua hout niet 100% het zelfde. het hout bepaald het geluid van je gitaar. je gitaar bestaat voor minimaal 90% uit hout... bij productie gitaren wordt nou niet echt geweldig op het hout gelet. als het er enigszins goed uit ziet gebruiken ze het. zeker als er een ondoorzichtige finish op gaat. dus de kans is groter dat je verschil merkt bij fabrieksgitaren dan bij handgemaakt. handgemaakt wordt namelijk wel erg goed gelet op het hout.

Bluesbreaker
2 november 2004, 23:50
onzin,
en nog 1 x, ik gaf een voorbeeld waarin alle drie de gitaren precies hetzelfde waren op de finish na, ook al zou dat volgens jou niet kunnen.

je draaft trouwens echt door als je denkt dat je het verschil tussen twee verschillende gitaren altijd kunt horen, vaak is het een miniem verschil waar je niks van hoort/voelt/ziet. Alleen de uitschieters (naar boven en onder) zul je er uit halen

Jax
3 november 2004, 08:08
Ok, maar eigenlijk ging het nu over een Tex-mex strat..... :)

jorrit
3 november 2004, 10:14
das waar en voor een strat issie best mooi :D

(verder gaan we het toch niet eens worden...)

Jax
3 november 2004, 17:30
das waar en voor een strat issie best mooi

Mooi is ie zeker, maar is het een goede gitaar voor de meer jimi hendrix/SRV georienteerde muziek? Zijn er in deze prijsklasse betere keuzes (bv de 50's classic strat)? En hoeveel zou deze tweedehands moeten kosten?

Bobbel
3 november 2004, 17:55
das waar en voor een strat issie best mooi :D

(verder gaan we het toch niet eens worden...)

een strat is gewoon altijd mooi :wink:

PeArLjAm
3 november 2004, 20:54
onzin,
en nog 1 x, ik gaf een voorbeeld waarin alle drie de gitaren precies hetzelfde waren op de finish na, ook al zou dat volgens jou niet kunnen.

je draaft trouwens echt door als je denkt dat je het verschil tussen twee verschillende gitaren altijd kunt horen, vaak is het een miniem verschil waar je niks van hoort/voelt/ziet. Alleen de uitschieters (naar boven en onder) zul je er uit halen

inderdaad. Je hebt altijd uitschieters, dat zal je altijd houden als de gitaar van hout gemaakt blijft worden. OVer het algemeen zul je tussen dezelfde houtsoorten inderdaad weinig verschil horen, maar natuurlijk zijn er uitschieters. En die uitschieters komen wel vaker voor dan de eerder genoemde 10% van dezelfde gitaren hoor! Maargoed het meeste verschil komt toch door de afstelling van de gitaar, hoe makkelijk hij speelt, hij hoog de elementen staan enzo.. (als je gitaren in de winkel probeerd he)

Dirtypool
3 november 2004, 23:15
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10171&item=3757519989&rd=1

Bobbel
3 november 2004, 23:47
die is wel verdomde mooi moet ik zeggne :wink:

PeArLjAm
4 november 2004, 12:11
Objectlocatie: Mitten in Deutschland
Verenigd Koninkrijk



hahah volgens mij klopt er iets niet aan deze advertentie :lol:

daphne blue is een van mijn favo kleuren btw.. erg cool! 8-)

vulvasonic
4 november 2004, 15:13
Ik vind Daphne bue net iets te plastic. Ik geil helemaal op SONIC BLUE.

Ik zit nu al een tijdje te gassen op een gitaar die ik vrij goedkoop kan 'krijgen'. Als ik dezelfde plank zou willen bestellen, in een afwerking die mij liever is, dan zou ik er dermate veel meer voor moeten betalen dat ik in dit geval genoegen neem met de 'mindere' kleur (ook niet lelijk trouwens). Bovendien, op de plank met de 'mindere' kleur ben ik verliefd geworden, vanwege de bespeelbaarheid, de kwaliteit van de afwerking, het geluid en het gevoel dat DIT 'M IS.

Hoe belangrijk is kleur en vorm in de beslissing van een gitarist om een specifieke gitaar te kopen?
In mijn geval heel belangrijk! Ik heb zelfs lange tijd beweerd dat het uiterlijk van een gitaar voor mij belangrijker is dan de klank ervan. En in zekere zin denk ik daar nog steeds zo over. Ik wil ergens mee op het podium staan waar ik me lekker bij voel. Alles tot bepaalde grenzen uiteraard. De Gretsch White Falcon vind ik een van de mooiste gitaren die er zijn, maar met zo'n geluid kan ik niet spelen wat ik wil spelen, dus die zal ik niet om mijn nek hangen. Een dergelijke ervaring heb ik ook met een Ibanez die ik een paar jaar geleden gekocht heb; schitterende gitaar om te zien, maar ik voel me er niet op thuis.
Aan de andere kant zijn er veel gitaren die perfect klinken en geweldig goed bespeelbaar zijn, maar waarmee ik nog niet dood gezien wil worden.

Bij mij ligt de waarheid van de hier gevoerde discussie ergens in het midden. Ik zie het kopen van een gitaar als het kopen van een broek. Het moet je staan en je moet je ermee op je gemak voelen.




Ik geloof dat ik op het moment weinig te doen heb..... :D

bert k
4 november 2004, 15:58
Dit vind ik nog mooier blauw: Lake Placid Blue

http://www.stratcollector.com/images/invlarge/sc0128483lb.gif

Bobbel
4 november 2004, 16:42
Dit vind ik nog mooier blauw: Lake Placid Blue

http://www.stratcollector.com/images/invlarge/sc0128483lb.gif

ja klopt... lake placid blue is zeer vet... zeker op een mustang :wink: