PDA

View Full Version : Lang gewacht, toch gekregen...



The Mule
31 oktober 2004, 17:26
http://alembic.com/club/messages/411/13768.jpg
Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn Glockenklang 'The Passenger' 1x12" combo versterker ophalen. Na een klein weekendje schaamteloos audiofiel genieten kan ik veilig stellen dat ik qua G.A.S. voor versterkers de eerstkomende decennia KLAAR verwacht te zijn. Wat een fantastisch combo, een geluid om helemaal verliefd op te worden en een regelrechte 'match made in heaven' met mijn beide 'here to stay' Alembics, waarvan er slechts eentje op de eerste foto kon helaas. Hopelijk kan ik binnenkort via een mooie inruil een kwaliteits 5 of 6-snaar aan het arsenaal toevoegen, en dan verwacht ik ook op dat punt KLAAR te zijn. Benieuwd of ik er over een half jaartje nog steeds zo over denk... :wink:

koen_V
31 oktober 2004, 17:58
Proficiat met je nieuwe combo. Wat voor geluid haal je nu uit die versterker?
Zijn het ook geen goede versterkers om met een contrabas over te spelen?
En euhm...zeg maar niet te veel dat je dan klaar bent met je materiaal, je weet wat gas met mensen doet hé :wink:

Bleak
31 oktober 2004, 18:15
jonge als die kerel nog gas heeft... 1 gitaar van hem is ongeveer 2 keer zoveel waard als alle shit dit ik heb!

The Mule
31 oktober 2004, 18:45
Proficiat met je nieuwe combo. Wat voor geluid haal je nu uit die versterker?
Zijn het ook geen goede versterkers om met een contrabas over te spelen?
En euhm...zeg maar niet te veel dat je dan klaar bent met je materiaal, je weet wat gas met mensen doet hé :wink:

Thanx! :) Hij klinkt erg natuurlijk en warm, en dat zonder buizen! Het coole 8-) is dat je een 5 bands EQ hebt, maar dat je die ook kan bypassen zodat je het pure geluid van de versterker krijgt. En inderdaad, Glockenklang wordt ook veel gebruikt voor contrabas en fretless. Marcel Schimscheimer, bassist bij het Metropole orkest, gebruikt er ook eentje, overigens samen met een prachtige fretless Alembic 5-snaar (heb ik ooit eens even mogen vasthouden, yum yum).


jonge als die kerel nog gas heeft... 1 gitaar van hem is ongeveer 2 keer zoveel waard als alle shit dit ik heb!

Het is qua G.A.S. al een stuk minder geworden gelukkig, toch een hoop onrust in je hoofd, en afleiding van waar het echt om gaat: SPELEN. Mijn einddoel is mijn twee zeer verschillende Alembic 4-snaren tot in eeuwigheid blijven gebruiken met de Glock, en nog een mooie 5 of 6-snaar (via inruil) om het trio compleet te maken. Verder heb ik dan niets meer werkeloos in een hoekje staan, kwaliteit boven kwantiteit wat mij betreft... :)

emielow
31 oktober 2004, 18:47
wat moet je met 2 combo's ?

John P
31 oktober 2004, 19:01
Natuurlijk ben jij niet van je GAS af! Ik geef je 14 dagen, dan ga je weer lopen piekeren en denken. GAS is verslavend! Erg gevaarlijk!

Bleak
31 oktober 2004, 19:06
wat moet je met 2 combo's ?

die hartke is toch een losse top en een los cabinet?

cesser
31 oktober 2004, 19:29
Sterk spul, die Fisherman's friend....

Mooi spul, gefeliciteerd!!!!!
Enne, ik ben het met John eens, die GAS is chronisch. Dacht ook dat ik er na mijn laatste aankoop redelijk vanaf was.....helaas.

John P
31 oktober 2004, 21:16
En weet je waar je uitkomt op het laatst: bij je lekkere ouwe precision en je bassmankoelkastversterker, die je nog ergens op de zolder had weggezet!

MazeMouse
31 oktober 2004, 21:45
En weet je waar je uitkomt op het laatst: bij je lekkere ouwe precision en je bassmankoelkastversterker, die je nog ergens op de zolder had weggezet!
Ik heb nooit geen precision gehad (en ik ben tot nu toe in gevecht geweest met alle fender bassen die ik ooit in mijn handen gehad heb. Geen fender voor mij)
En als het geen aluminium conussen bevat maakt het niet mijn geluid :P

Equalizer
31 oktober 2004, 22:41
Congrats!

The Mule
1 november 2004, 07:50
Tja, wat moet een mens met twee versterkers? Beide 'kleuren' niet of nauwelijks, maar het verschil zit hem erin dat ik het geluid van de Hartke als 'clean' zou omschrijven, en van de Glockenklang als 'natuurlijk' (en in die zin ook heel goed te kleuren, echt heel veel snufjes nog te ontdekken). De Glock is zoveel warmer, da's echt ongelofelijk, en er komt geen buis aan te pas!

De Hartke zal daarom de versterker worden die als basis dient voor experimenten met effecten. Heb nog een paar dingen uit mijn gitaartijd, wellicht een keertje in te ruilen voor een goed multibaseffect. Het zou misdadig zijn om de Glock daarvoor te 'misbruiken', althans dat vind ik.

Misschien dat de losse Hartke top ooit nog eens vervangen wordt (als ik bv. toch nog eens iets met buizen wil) want het cabinet is echt heel goed, maar de top vrij basic en met weinig vermogen.

Los van alle logische redeneringen ziet het er natuurlijk ook behoorlijk cool :cool: uit, zo'n torentje :-D

Dat G.A.S. verhaal hou ik mezelf (en m'n vriendin trouwens) inderdaad vaker voor, en de eerste tijd na een aankoop geloof ik daar ook heilig in, maar uiteindelijk... :oops: (maar dat zullen er meer herkennen hierzo :wink:)

emielow
1 november 2004, 10:47
ik ben wel benieuwd hoe je speelt..

ToolRulez
1 november 2004, 11:05
Ik kan de beschrijving van The Mule helemaal bevestigen! Ik heb laatst een Hartke 3500 top en en Glock Soul top getest op een Mesa-cab en vergeleken bij de Glockenklang klonk de Hartke angstig steriel. Hij klonk niet slecht, maar wel koel.

(Vanaf toen enorme gas-aanval voor Glockenklang en Markbass die ongeveer hetzelfde deed)

djmagich
1 november 2004, 12:05
Gave Versterker!!

Bleak
1 november 2004, 13:12
ik vind trouwens hartke wel het ideals spul voor de arme muziekant!

The Mule
1 november 2004, 13:39
ik vind trouwens hartke wel het ideals spul voor de arme muziekant!

Helemaal mee eens, prachtige dingen voor scherpe prijzen... :)

Anavrin
1 november 2004, 14:46
toch wel vreemd dan, HARTKE en Glockenklang, gekocht door dezelfde persoon...

maar ja, same here, Een hartke-top en een Trace elliot Cab en een TE combo (hartke was de enige nieuwe (rest was 2ehands, want anders was dat niet te betalen voor een student)

wimpie
1 november 2004, 17:48
Het is qua G.A.S. al een stuk minder geworden

Geen SF-2 meer ????? :-D :-D :-D

The Mule
1 november 2004, 18:16
Het is qua G.A.S. al een stuk minder geworden

Geen SF-2 meer ????? :-D :-D :-D

Dat telt niet, buitencategorietje... :wink:
(heb je hem al?)

wimpie
1 november 2004, 18:56
Yep , kep m net thuis, en moet zeggen dat het helemaal niet verkeert klinkt in combinatie met mn DB 750 :wink: . Ga m vrijdag ff op flink volume uitproberen. Als pre-amp vind ik m niet echt geschikt, meer als een "effect". Het enige "nadeel" is te veel mogelijkheden :wink:

The Mule
1 november 2004, 19:59
Het enige "nadeel" is te veel mogelijkheden :wink:

Dat went vast wel, en anders hoor ik het graag... :-D

The Mule
7 november 2004, 18:42
Sorry voor de verdekte spam, maar de Hartke is al definitief verdrongen c.q. buiten gebruik gesteld en staat inmiddels te koop. Niets mis mee, maar ik ben in korte tijd gruwelijk verwend door de 'klokkenklanken' uit mijn geliefde Glockenklang. Mijn versterker-G.A.S. is definitief klaar (en daar mag IEDEREEN mij aan gaan houden). Glockenklang = briljant! 8-)

John P
7 november 2004, 19:57
Ha, ha! Ik geef je een half jaartje.

Bleak
8 november 2004, 18:13
ah ik had dit topic al ff niet meer gelezen en toen vond ik dit

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basvers&md=details&id=31998

beetje jamemr :razz:

The Mule
8 november 2004, 20:20
ah ik had dit topic al ff niet meer gelezen en toen vond ik dit

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basvers&md=details&id=31998

beetje jamemr :razz:

Soms duurt het effe, maar soms komt het besef HEEL snel... 8-)
(ik ben i.i.g bekeerd)

MazeMouse
8 november 2004, 22:26
het is dat ik het geld niet heb voor die hartke :o
(En er de komende tijd geen geld zit aan te komen)

Bleak
8 november 2004, 22:33
zo mooi issie toch niet?

MazeMouse
9 november 2004, 06:14
zo mooi issie toch niet?
Dat is ook echt een reden om een versterker wel of niet te kopen :roll:

Bleak
9 november 2004, 13:43
ja??

MazeMouse
9 november 2004, 13:48
ja??
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat je nooit op een Rickenbacker zou willen spelen omdat je het zo'n wangedrocht vind :)
Ik wil em omdat ie niet zoveel ruimte hier heb en toch niet zo heel veel vermogen nodig heb en die 2x10" mijn laag beter aankan dan die 1x12" die ik nu heb.
Plus het is hartke, en ik ben enorm fan van het geluid van een Stingray over een Hartke amp+cab :)

Bleak
9 november 2004, 13:52
ìk vind een rode rickenbacker er geweldig uitzien, maar ik had het eigenlijk over het geluid!

volgens mij kan je beter een ha3500 of zo nemen! die 1400 die heeft "het" gewoon net niet!

MazeMouse
9 november 2004, 17:03
Als ik dan weer moet kiezen tussen een Hartke HA3500 of een Behringer BX3000T dan ging ik voor de behringer (arme student als ik ben)

maar het is gewoon een kleine stack die ik wil hebben voor thuisgebruik/rep/kleine-gigs
Het zal allicht beter zijn dan de BX1200 die ik nu daarvoor gebruik :)
En sowieso, ik ben niet zo uber rijk dat ik alle dure shit kan kopen.
Als mijn inkomen zo was dat ik een echte halfstack zou kunnen betalen zou ik niet eens naar deze prullaria kijken maar gewoon doorsparen voor Phil Jones Bass

The Mule
9 november 2004, 18:26
Als mijn inkomen zo was dat ik een echte halfstack zou kunnen betalen zou ik niet eens naar deze prullaria kijken maar gewoon doorsparen voor Phil Jones Bass

PARDON :???:

:wink:

Er zit natuurlijk nog best wat onderhandelingsruimte in...

MazeMouse
9 november 2004, 19:18
Als mijn inkomen zo was dat ik een echte halfstack zou kunnen betalen zou ik niet eens naar deze prullaria kijken maar gewoon doorsparen voor Phil Jones Bass

PARDON :???:

:wink:

Er zit natuurlijk nog best wat onderhandelingsruimte in...
Ooit een phil jones bass gehoord? :o
(Ik heb natuurlijk nog nooit een Glockenklang gehoord maar ik weet vrijwel zeker dat zelfs in mijn ogen niet boven PJB uit zou komen :oops: )

Mijn onderhandelingsruimte is een banksaldo met rooie getalletjes... ;)