PDA

View Full Version : Versterker voor zowel akoestisch als electrisch



brinkey
31 oktober 2004, 15:58
Hoi,

Speel in een band zowel elektrisch als akoestisch gitaar. De akoestische wordt nu nog in de pa geplugd. Maar ik zou hem het liefst zelf willen versterken. Nu zoek ik een versterker die zowel akoestisch als electrisch (rock) een goed geluid geeft. Bestaan die d'r en zijn er suggesties.
Prijsklasse tot 400 euro
bvd

iam
31 oktober 2004, 20:28
er bestaat naar mijn weten maar 1 zo'n versterker

een rivera sedona maar prijskaartje is ongeveer 5x dan jouw budget :)

http://www.rivera.com/prod_sedona.htm

http://www.rivera.com/images/sedona100.jpg

brinkey
31 oktober 2004, 20:51
Ja das inderdaad iets boven het budget. Geen andere suggesties?

iam
31 oktober 2004, 22:16
er zijn wel accoustische versterkers waar je ook met electrische op kan spelen (zoals bv de marshall as50r denkek) maar dan moet je echter niet veel verwachten van het electrische gedeelte :s

Mitch
31 oktober 2004, 23:21
Als je toch meer je eigen sound wil maken met je akoestische in de PA, zet er dan een DI box met eq mogelijkheid tussen. En dan gewoon een versterker voor je elektrische. Is echt de beste oplossing. Transistorversterkers in die prijsklasse gaan geen geweldig compromis worden tussen goed akoestisch en goed elektrisch.

vinni
1 november 2004, 02:11
Yep....de piezo in een Fishman Aura en dan de PA in.....
Beter kan je niet klinken....nou ja....voordat je de PA in gaat
Zou je nog door een Focusrite channelstrip kunnen....
Maar dat wordt erg duur.....

Groet,
Vinni

harrie-beton
1 november 2004, 09:04
ik heb een akoestische maar speel ook via een PODxt in een band.

Ik heb maar 1 versterker:
Mijn versterker is een normale peavey basversterker en die klinkt akoestisch prima. Hij was 500 euro.
Als je electrisch wilt spelen moet je wel een pod of zoiets gebruiken natuurlijk, want eigenlijk is het een neutrale versterker.

hb

marc_o
1 november 2004, 11:28
Je moet gewoon doorsparen. Iedereen wil altijd maar voor een paar tientjes helemaal geramd zitten tegenwoordig. Dat gaat gewoonweg niet lukken. Dus sparen tot je iets degelijks kunt aanschafffen...
Die Sedona is inderdaad erg goed, en anders een 2e hands acoustisch versterkertje en gewoon switchen.

Ethere
1 november 2004, 12:05
mm, met een Marshall AVT 150 of 275 moet het ook wel lukken.
daar zit een akoustisch kanaal op om je elektrische gitaar akoustischer te laten klinken, dat werkt niet echt goed (is meer een andere soort clean), maar als je je akoustische inplugt klinkt het wel ok. Andere kanalen voor je elektrische gebruiken.

The_RockeR13
1 november 2004, 15:22
Ik denk dat je 2 aparte versterker er goedkoper afkomt..

Bluesbreaker
1 november 2004, 16:56
ik denk het niet, niet met dezelfde kwaliteit althans

bert k
1 november 2004, 18:52
Je moet gewoon doorsparen. .
Jij hebt toch dat Engl combo nog steeds? Moet je eens een elektro-akoestische in je cleane kanaal prikken. Klinkt geweldig! Andere toffe amp:Fender Twin reverb.

alhambra
1 november 2004, 18:57
Harrie-beton heeft het antwoord al gegeven een basversterker.
En dan wel 1 met een 15 inch speaker.
Persoonlijk was ik erg te spreken over een H&K Bassforce.

brinkey
2 november 2004, 09:41
Dank voor de reacties. Tsja ieder heeft een eigen mening. Spelen via de PA is natuurlijk het handigst. Met 2 versterkers zeulen heb ik geen zin in. Maar via de PA heb je het geluid niet zelf in de hand dat kan blijkbaar verholpen worden door een pod en of een di-box, maar wat doen die precies?

Baker
2 november 2004, 11:27
via de PA heb je het geluid niet zelf in de hand

dat hoeft toch ook niet... :)

Pod = modeling pre amp met daarin een 30 tal bekende gesimuleerde versterkers en effecten ed, zeg maar een (voor) versterker voor elec gitaar. Di box is een aparaatje om je acc gitaar rechtstreeks op de pa aan te sluiten. Wat het precies doet weet ik niet precies. ik gebruik het iig nooit: ik doe gewoon de Acc gitaar rechstreeks naar de mengtafel.

Advies:
doe nou niet moeilijk, prik gewoon die akoestische in de PA, en koop een mooie goeie versterker voor je electrische gitaar!!

matto
7 november 2004, 16:45
Probeer anders eens om een tweetertje van een autoradiospeaker(Conrad 80W met ingebouwd filter) in je extra speakeruitgang te prikken.
Op mijn Fender buizenbakkie werkt dat erg goed om de gewenste extra helderheid in mijn akoestische gitaargeluid te krijgen. Wel verwijderen als je electrische gitaren aan gaat sluiten.

Mitch
7 november 2004, 18:37
Wat een DI Box doet hangt van het model af. Je hebt pure DI boxjes, die zorgen er alleen voor dat je met je gewone gitaarkabel kan inpluggen en dat er een microfoonsnoer naar de PA gaat, maar er zijn ook andere.
Ik gebruik er nu zelf één van L.R. Baggs (Para Acoustic D.I.), die heeft ook ruime volume- en toonregeling, geweldig ding, maar die ligt waarschijnlijk beetje buiten je budget. Aphex Acousitc Exciter is ook niet verkeerd, is iets goedkoper maar nog steeds niet El Cheapo.
Fishman heeft er ook één, lopen de meningen nogal over uiteen. Google anders eens op deze drie, je komt ongetwijfeld op de sites terecht en dan kun je de verschillen eens lezen.

iam
7 november 2004, 20:47
en dan heb je nog de agstomp van yamaha

hoeveel kost die LR baggs Seymour?

Nicci
8 november 2004, 17:09
De Roland Cube 30. Geen gein. Mijn acoustische gitaar klinkt heel erg behoorlijk prima (met een piezo) over dat kleine geval. Zou ik zeker eens proberen.