PDA

View Full Version : Wie heeft de versterkertest in de nieuwe gitarist gelezen?



Bruce
30 oktober 2004, 23:34
wie heeft 1 van de geteste versterkers
en geeft zijn mening over de test

nocaster
30 oktober 2004, 23:35
welke versterkers worden daar getest ?

Bruce
30 oktober 2004, 23:39
De Bogner Ecstasy
Brunetti XLII R-eve 60
Koch Powertone II
Rivera Knucklehead reverb
Mesa Boogie Dual Rectifier solo

(De Koch & Bogner komer er als winnaars uit)

nocaster
30 oktober 2004, 23:45
vind je het gek, die Bogner is de meest veelzijdige amp die er is, en doet de plexi bere goed.
Veel headroom in het clean, en een high gain, top

prs
30 oktober 2004, 23:53
Ik heb het ook gelezen. Ik vond het verassend dat de Koch qua klank en kwaliteit heel dicht bij de Bogner komt (met een groot prijsverschil tussen die twee).
Wel vond ik dat mesa niet echt goed uit de test kwam, jammer....

Bruce
30 oktober 2004, 23:58
Ja, idd ik was ook erg verrast wat ze over de Koch schreven
zowel het clean als de scheur blijkt erg goed te zijn
(zelfs beter als de mesa!?)
Toch maar eens een powertone uitproberen dan.

Mitch
31 oktober 2004, 00:28
Lees dit verhaal met in je achterhoofd dat ze allemaal over dezelfde type cab zijn getest, bij lange na niet optimaal. Erg 'eerlijk' en 'objectief' vinden ze zelf, maar naar mijn idee doe je die tops juist onrecht aan als je er een matige cab onder pleurt.

Jim Marshall
31 oktober 2004, 00:32
Ik heb de test nog niet gelezen maar is de uitkomst van zo'n test niet de mening van slechts 1 persoon? Of wordt er ook naar verkoopcijfers gekeken of meningen van gebruikers?

Meningen en smaken kunnen nogal verschillen namelijk.

Negative K3 fan
31 oktober 2004, 01:13
meningen verschillen te erg, zelf zou de koch redelijk onderaan mn lijstje staan en de recitifier hoger.


tja, nooit van dit soort dingen uitgaan, slechts een mening

Bruce
31 oktober 2004, 01:21
Ze hebben geprobeert om de onderlinge verschillen in kaart te brengen,
en de sounds ten opzicht van elkaar zo goed mogelijk te omschrijven/verwoorden
Ook was het geen test van "dit is de beste en dit de slechtse versterker"
Maar een vergelijkend warenonderzoek zeg maar :)
Zeker de Koch ga ik nu ff een keer testen, wat ik voorheen nooit gedaan zou hebben. (gelijk naar de mesa)
Maargoed ik was dus op zoek naar mensen die in het bezit zijn van één van de versterkers, en naar hun bevindigen.

Jim Marshall
31 oktober 2004, 01:33
Ik heb vanmiddag de mesa dual rectifier solo head uitgeprobeert en ik ben geen buizenfan maar deze klonk toch wel héél lekker.
Het is dat ik net een nieuwe Randall V-max gekocht heb anders was ik misschien wel op buizen gaan spelen.

Ik kreeg het cleane kanaal niet helemaal clean maar dat kwam waarschijnlijk door de hoge output van de p/u's. De andere 2 kanalen vond ik geweldig klinken.
Niet zoveel 'punch'als m'n V-max maar die heeft er dan ook 300 watt achter staan.

andy
31 oktober 2004, 01:37
En kwam de versterker waarvan de meeste advertentie in Gitarist staan als beste uit de test???
Sorry hoor, maar dat blad neem ik echt niet meer serieus.

Bruce
31 oktober 2004, 02:12
Slechte ervaringen met het blad dus, oke dat kan.
iemand anders?

ps: de mesa dual rectifier ga ik zeker ook ff proberen

Michael AE
31 oktober 2004, 04:06
Ik vind dit soort dngen altijd VEEL te subjectief. Bovendien zijn er factoren de ze mee laten spelen in de beoordeling die naar mijn idee minder relevant zijn dan dingen die ze weggelaten hebben.

jorrit
31 oktober 2004, 09:28
de mensen van de gitarist en koch kennen elkaar dus dat koch het goed zou gaan doen in deze test verbaasde me niet. de brunettie xl-revo kwam van de 5 als minste uit de test, persoonlijk vond ik deze beter klinken op het dist. kanaal dan de dual recifier, xxx, en een paar engls die ik uitgeprobeerd heb.

1959SLP
31 oktober 2004, 10:04
Het blijft appels met peren vergelijken. Het is maar net waar je van houdt.

josh.vandenberg
31 oktober 2004, 10:10
Dat blaadje gitarist zit vol met incompetente,halve garen.

Als je vroeger de Music maker doorlas zat daar wel een ander niveau deskundigheid

Bruce
31 oktober 2004, 12:32
Kijk, daarom vroeg ik ook naar mensen die 1 van de desbetreffende versterkers in het bezit hebben (gehad)
en er ervaring mee hebben.
Om de bevindingen van deze test al dan niet te onderstrepen.
Iemand die bv al jaren op een mesa dual rectifier speelt weet natuurlijk erg goed hoe en wat.
Op zich vindt ik het ook wel interesant te weten welke 3 kanaals versterker goed is in het clean en in de high gain.
(Velen met mij denk ik)

srv-man
31 oktober 2004, 13:14
Dat blaadje gitarist zit vol met incompetente,halve garen.

Als je vroeger de Music maker doorlas zat daar wel een ander niveau deskundigheid

Hoewel dit wel erg cru is gezegd ben ik het in principe met je eens. John van der Veer schreef destijds uitstekende reviews in MM, daar stak je als rack-liefhebber echt nog wat van op. Jammer dat hij nu weg is, hoewel ik Richard Hallebeek ook kan waarderen.
Jos Kamphuis van de Gitarist lijkt mij een prima kerel, schrijft ook aardig, maar heeft bij lange na niet het referentiekader van bovengenoemde 2, waardoor de reviews niet top zijn. Voeg daar aan toe dat hij erg gecharmeerd van Koch lijkt te zijn en je hebt een subjectieve review... :-?

Maar....toch ben ik het wel in grote lijnen met het geschrevene eens. De Bogner heb ik weliswaar nog nooit geprobeerd, maar de Koch, Mesa en Rivera wel. De Mesa Rectifier vind ik de meest overschatte versterker die er bestaat. De Rivera klinkt gewoon minder strak dan de anderen (heeft ook meer een vintage-karakter) en de Koch PT II klinkt echt wel erg lekker, wat mij betreft veel beter dan de Mesa en ook de Rivera.

Mitch
31 oktober 2004, 13:38
Juist, dat is het tweede wat me bij deze multi-test tegen de borst stuit: er is uitgegaan van features (3 kanalen, top) i.p.v. karakter. Er wordt alleen gezegd dat de één wat minder strak is, de ander wat rafelig klinkt, etc. Er wordt meer geprobeerd er een term op te plakken i.p.v. dat de klankkleur echt beschreven wordt. Dat de Brunetti anders klinkt dan de Bogner had ik ook wel kunnen verzinnen....wat nou het verschil in karakter is, da's interessant.
Kijk, het probleem is gewoon ook ruimtegebrek. Als er in een motorblad vijf topmotoren worden getest krijgen ze een pagina of 8 de ruimte om veeel duidelijker te omschrijven hoe ze afzonderlijk zijn en hoe ze zich t.o.v. elkaar verhouden. Hier staat alle info volledig gecomprimeerd :D
Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat het referentiekader van de schrijver erg beperkt lijkt. Je ziet erg weinig vergelijkingen met andere sounds in de tekst. Beetje jammer, wat mij betreft een gemiste kans om het blad wat interessanter te maken.

Bruce
31 oktober 2004, 13:54
Dat blaadje gitarist zit vol met incompetente,halve garen.

Als je vroeger de Music maker doorlas zat daar wel een ander niveau deskundigheid

Hoewel dit wel erg cru is gezegd ben ik het in principe met je eens. John van der Veer schreef destijds uitstekende reviews in MM, daar stak je als rack-liefhebber echt nog wat van op. Jammer dat hij nu weg is, hoewel ik Richard Hallebeek ook kan waarderen.
Jos Kamphuis van de Gitarist lijkt mij een prima kerel, schrijft ook aardig, maar heeft bij lange na niet het referentiekader van bovengenoemde 2, waardoor de reviews niet top zijn. Voeg daar aan toe dat hij erg gecharmeerd van Koch lijkt te zijn en je hebt een subjectieve review... :-?

Maar....toch ben ik het wel in grote lijnen met het geschrevene eens. De Bogner heb ik weliswaar nog nooit geprobeerd, maar de Koch, Mesa en Rivera wel. De Mesa Rectifier vind ik de meest overschatte versterker die er bestaat. De Rivera klinkt gewoon minder strak dan de anderen (heeft ook meer een vintage-karakter) en de Koch PT II klinkt echt wel erg lekker, wat mij betreft veel beter dan de Mesa en ook de Rivera.

Kijk daar kan ik het mee eens zijn, en ook nog ervaring met 3 van de tops.
Kun je er nog wat meer over vertellen?

srv-man
31 oktober 2004, 14:38
Zeker kan ik er meer over vertellen, maar vergeet niet dat ook dat subjectief is en er niets zo veranderlijk is dan de voorkeuren van een gitarist :D

De Rivera KH heeft heel lang op mijn verlanglijst gestaan. Die van Feedback heb ik meerdere malen uitgeprobeerd en onlangs ook bijna van de toenmalige eigenaar overgenomen. Zoals alle Rivera's is ook deze superdynamisch. De klankkleuren zijn hier al vaker beschreven: clean=Fender; crunch=Marshall, scheur gaat richting Soldano. Alle drie kanalen klinken erg goed, maar ik miste strakheid in het laag. Volgens mij komt dit door het enigszins bluesy en vintage karakter van deze amps. Hebben alle Rivera's, ik heb een TBR1 en een Rakehead gehad. Ze klinken fantastisch, maar mij niet modern genoeg. Bovendien vind ik de 55 watter net wat te weinig power hebben (ja, ik houd van decibellen) Overigens verslaat de KH de Mesa en Koch royaal voor wat betreft functionaliteit: de midi-implementatie is uitstekend.

De Mesa (nieuwe 3 ch) past totaal niet bij mijn speelstijl. In alle kanalen zit een soort compressie, waardoor het met mijn vingers een tamelijk vlak geluid werd. Gelijk met mij speelde een ander erop, en dat klonk gewoon weer erg goed. Een amp moet bij je passen, en dat doet deze niet bij mij. Ik heb ook nog ooit (door een ruil) een oudere 2 kanaals Recto gehad. Ik begrijp niet waarom mensen dit zo'n geweldig ding vinden: clean klinkt nergens naar en de scheur is net een overspannen zoemende mug in de ballenbraai. (subjectief zei ik toch :wink: )

Koch heb ik eigenlijk nooit echt wat gevonden, clean is goed, crunch ook wel lekker, maar overstuurd te fuzzy. De PT II was voor mij een aangename verrassing: clean is erg goed (net zo goed als de Rivera), maar de scheur ook! Scheurt veel harder dan de Rivera en strakker ook en een eigen geluid nog ook.

Maar als ik moest gaan kiezen zou ik gaan kijken naar een H&K Triamp II, die wint het van alle drie, of een Engl Savage SE. En anders de Bogner checken, heel andere prijsklasse en niet iedereen vind hem dat geld waard.

Ik houd het zelf nog maar even bij mijn rack.... :wink:

Succes, Theo

lcvanderhelm
31 oktober 2004, 15:13
Ik heb het stukje in gitarist ook gelezen.Wat ik mij afvraag is welke gitaren zijn gebruikt.Op de foto is alleen een stratocaster te zien,maar die ga je toch niet gebruiken om een highgain kanaal te testen?

Wicked Willy
31 oktober 2004, 15:24
Een test van gitaar en toebehoren is altijd subjectief....kvin zelf uit het rijtje alleen de Bogner te pruimen....maar goed ik heb het niet zo op High Gain versterkers.

josh.vandenberg
31 oktober 2004, 15:31
Ik blijf het een stel huppelkutten vinden bij die gitarist.

Ik heb reviews gelezen ,om te huilen,gewoon.

In mijn ogen zijn het een stel mitfits zonder goede oren.Het is een beetje populair gebrabbel in de ruimte.Als je dan die R berto Palombit stukjes leest ,dat was toch even heel wat anders.

Flatcat
31 oktober 2004, 15:50
Hm, wel vreemd (en jammer) dat die Brunetti er slecht uitkomt.

Wordt bij Guitarist Magazine omschreven als één van de beste amps die ze ooit hoorden..

Het is nogal simpel hé, merken als Brunetti hebben het kapitaal niet om maandelijks te adverteren bij hen.. Zelfde met radio toch, welke nummers worden gepushed? Niet de beste maar die van de labels die meest reclameblokken opkopen.

Koch zal bijvoorbeeld zeer goed zijn, maar daar kan ook vriendjespolitiek aan te pas komen.

Reviews van gelijk wat sucken zowiezo, wat je wel kunt doen is zoveel mogelijk reviews verzamelen en gelijkenissen zoeken. En dan nog test je ze best zelf.

Bruce
31 oktober 2004, 17:35
Ik zag dat de andere gitarist van Flatcat een Mesa gebruikt
Welke vindt jij beter klinken dan?
Brunetti of mesa?

(Lekkere muziek trouwens!)

ineverdance
1 november 2004, 12:30
ik herinner mij toch een review van de mesa solo head in gitarist en die hadden ze bijna overal 5/5 gegeven... mesa rectifiers hebben gewoon een slechte naam omdat al die nu-metal groepen ze gebruiken maar er zijn ook wel gitaristen die hun mids niet op nul zetten en de gain op 10.. mesa heeft altijd dat compressed geluid terwijl een bogner altijd dat "houterig" geluid heeft... ieder zijn ding....

Mitch
1 november 2004, 13:11
Ik heb het stukje in gitarist ook gelezen.Wat ik mij afvraag is welke gitaren zijn gebruikt.Op de foto is alleen een stratocaster te zien,maar die ga je toch niet gebruiken om een highgain kanaal te testen?

Ja hoor: om het zo objectief mogelijk te houden alles over dezelfde cab en alles met dezelfde strat. Of het dan dus optimaal is kun je je afvragen. Zeker op high gain kan het dan met een beetje lekkere high output brughumbucker een stuk strakker klinken allemaal.
Weer een voorbeeld van de zéér matige manier van testen.

ieme
1 november 2004, 13:18
Ik heb het ook gelezen. Ik vond het verassend dat de Koch qua klank en kwaliteit heel dicht bij de Bogner komt (met een groot prijsverschil tussen die twee).
Wel vond ik dat mesa niet echt goed uit de test kwam, jammer....

Hoe komen ze bij die resultaten? wie test er? wat is goed? wat niet? wie bepaald dat?
zijn verschillende amps...

Lacrymosa
1 november 2004, 14:18
Het was misschien beter geweest als ze al de tops op bijv 2 verschillende cabs en 2 verschillende gitaren hadden getest.

verder was de round up wel ok, beetje beknopt, als je kijkt hoeveel pagina's ze vorige maand over de Peavey JSX schreven, hadden ze deze maand wel per top zoveel pagina's mogen volschrijven

Lacrymosa
1 november 2004, 14:19
Het was misschien beter geweest als ze al de tops op bijv 2 verschillende cabs en 2 verschillende gitaren hadden getest.

verder was de round up wel ok, beetje beknopt, als je kijkt hoeveel pagina's ze vorige maand over de Peavey JSX schreven, hadden ze deze maand wel per top zoveel pagina's mogen volschrijven

marc_o
1 november 2004, 15:19
Ik heb de review gelezen en heb zelf dan de Rivera Knucklehead reverb.
Tja, ik weet niet goed wat ik aan de test heb gehad. Ze hadden bij alle tops gewoon de bijbehorende speaker moeten nemen. Het staat duidelijk in de handleiding en op de site dat de Knucklehead reverb met V-30's gebruikt dient te worden. Verder hebben ze IMO het geheime wapen van de KHR voor het gemak maar even overgeslagen en dat is de bijbehorende Los Lobottom, waardoor je zoveel headroom en extra strak laag krijgt dat je ingewanden vloeibaar uit je hol druipen.
Maar Voila, ik geloof best dat ie het aflegt tegen de Extasy, maar dat de Powertone zo hoog zou eindigen kan ik alleen maar bijschrijven aan de advertentiedrift van Koch, en dat het een Nederlands product is.
Ik was overigens meer verbaasd over het feit dat de Bogner er tussen stond, waar ze IMO een steek lieten vallen, want daar kon ook een Engl uit dezelfde prijsklasse als de aangeboden tops staan.

Is een beetje een stel BMW's Mercedessen en Audi's vergelijken en er een Bentley tussenzetten en dan beweren dat de Bentley toch lekkerder rijdt...

Lacrymosa
1 november 2004, 16:42
Het ging er juist om hoe de TOPS klonken, niet de cabs
Het is dus juist wel eerlijk dat ze et testen hebben gedaan met 1 dezelfde cab

ze hadden er alleen wel meer mogen gebruiken

en tuurlijk zet rivera in de handleiding dat hij het beste presteerd met een Rivera Cab, zou wat zijn als ze er in zouden zetten: wij maken zelf ook cabinets, maar deze top werkt het beste met een cab van marshall

dus daar zou ik niet teveel gewicht aan hangen

marc_o
1 november 2004, 16:52
Ik denk dat jij nu ook lang genoeg meedraait om te weten dat het wel degelijk heel veel uitmaakt op wat voor Cab je 'm zet. Om te stellen dat dit dan een eerlijke cab of wat dan ook zou zijn, nee, test 'm als set en oordeel dan nogmaals. Een Multitone zal toch anders klinken met Jensens dan met Celestions.
Er staat niet in de handleiding dat ie het best klinkt op een Rivera-cab, maar het beste klinkt met V-30's...

josh.vandenberg
1 november 2004, 19:10
Typerend amateurisme bij dat blaadje.Je kunt sommige cabs niet onder een willekeurige top hangen.

Een idioot ideetje.Mijn 5150 hang ik niet onder een marshall ,maar onder een 5150 of een TV kast.

Mijn Marshall zet ik niet op de 5150 kast klinkt niet.

Ze hadden day nog enigszins kunnen doen met een 2 x 12 kast,maar niet met 4 x 12 ,haha.Vergete klote amateurs

shredneck
1 november 2004, 19:39
oneens.

Een Marshall op een 5150 kast klinkt wel degelijk. De 5150 kast die ik had (die jij ,josh, nu hebt) heb ik lang met de jcm800 2204 gebruikt....klinkt als een klok! Ik heb nu een Bogner cab en gebruik de 800's nog steeds.....echter spaar ik voor een XTC omdat ie dus idd die mooie "houterige" klank heeft die ik zoek.

De amps uit de test heb ik niet gehad, de Koch en de Mesa ken ik echter wel goed, maar ben er niet kapot van...ik hou zowiezo niet van high gain tops eigenlijk.

Mitch
1 november 2004, 20:38
Ja, je kan wel vinden dat die Marshall cab OK klinkt onder die top, maar het gaat even om het principe dat niet iedere top optimaal tot zijn recht komt met hetzelfde cab eronder gepleurd.
Het lijkt wel heel objectief om te zeggen: we zetten één gitaar in en één type cab, maar of je dan ook echt een goede vergelijkingstest maakt waar de karakters van de amps wordt beschreven.....nee.
Ik vraag me af of je na een uurtje voor een blazend 4x12 cab echt nog zo gedetailleerd de verschillen kan horen trouwens :D

Lacrymosa
1 november 2004, 20:50
Het ging er om welke TOP het beste beviel, niet welke top met cab combinatie

want als je uren gaat zitten testen op verschillende amps, dan ga je toch ook zeker niet klakkeloos aannemen dat de Cab die 'er bij hoort' per definitie de beste is
Dan ga je toch ook gewoon alle cabs met die top uitproberen om te kijken wat het beste bevalt

Nogmaals, ze hadden bijv de 5 verschillende cabs moeten nemen van de versterkers, en alle tops op alle cabs testen

CheerS!!

Lacrymosa
1 november 2004, 20:51
Het ging er om welke TOP het beste beviel, niet welke top met cab combinatie

want als je uren gaat zitten testen op verschillende amps, dan ga je toch ook zeker niet klakkeloos aannemen dat de Cab die 'er bij hoort' per definitie de beste is
Dan ga je toch ook gewoon alle cabs met die top uitproberen om te kijken wat het beste bevalt

Nogmaals, ze hadden bijv de 5 verschillende cabs moeten nemen van de versterkers, en alle tops op alle cabs testen

CheerS!!

marc_o
1 november 2004, 20:55
Dan is het nu aan ons om een goede review te maken op de volgende meetings....dat zal wat worden hahahaha...



ik denk dat wij met z'n allen de meest subjectieve testen kunnen schrijven.... :o

Wicked Willy
1 november 2004, 21:00
Zon test is zoals ik al eerder heb gezegd subjectief. De een houdt van Mesa de ander van ENGl etc. Kortom een eindeloze discussie.

Ik vind idd wel dat Gitarist wel erg pro-Koch is....ik heb het nog eens ff nagekeken en werkelijk alles van Koch wordt de hemel in geprezen. Terwijl niet alles geweldig is. Maar goed er is geen een versterkermerk dat versterkers maakt die iedereen fantastische vindt.

Mitch
1 november 2004, 23:13
want als je uren gaat zitten testen op verschillende amps, dan ga je toch ook zeker niet klakkeloos aannemen dat de Cab die 'er bij hoort' per definitie de beste is


Je bent ook de enige die dat genoemd heeft, bestwist je nu jezelf ? :wink:
Er is tot nu toe alleen gezegd in het algemeen dat niet iedere top voor ieder cab het beste uitkomt en marc zei dat Rivera in de manual zegt dat de KR het best te beluisteren is over V30's. Een speakersoort dus, geen merk cab.
Maar goed, het ging om de multi-test en ik denk dat we het er over eens zijn dat die geen succes was.

Toaster
2 november 2004, 13:21
Ik heb zelf een Koch PII

Indertijd heb ik die getest samen met een Brunetti en een DSL 50

Daar won de Koch het dus gewoon van. Op alle fronten. De 2x12 van de Brunetti (met half open en weer dicht kast) was wel weer heel veelzijdig.

Wat me alleen opvalt aan de koch is dat als ik bij repetities alleen speel, mijn tweede en derde kanaal hard staan.

Maar als de rest van de band erbij komt is het akkoorden werk op kanaal 2 en 3 minder goed terug te vinden. (Kan ook aan mij liggen.)

Op een cd opname klinkt de distortie trouwens weer heel anders. Helemaal niet fuzzy zelfs (met een microfoon opgenomen)

Ik hoorde trouwens laatst op MTV iemand bij een aerosmith tribute op een bogner spelen, mijn god wat een sound...

Dus als ik ooit overstap....

Bruce
2 november 2004, 14:23
Ik hoorde trouwens laatst op MTV iemand bij een aerosmith tribute op een bogner spelen, mijn god wat een sound...

Dus als ik ooit overstap....

Klopt volgens mij was dat de Shiva

Ben je verder wel tevreden over de powertone?
(kun je de sound eens proberen te omschrijven?)

BLOK182
2 november 2004, 15:45
Tja, reviews...of het nou in bladen staat, of dat je het van andere gitaristen/forummers leest, het geeft een indicatie, maar verder trek ik me er niet teveel van aan, altijd zelf ff testen. Net zoiets als soundclips die je soms hoort, klinkt fantastisch, blijkt het in het echt tegen te vallen, of andersom. Kortom, ga alsjeblieft zoveel mogelijk ZELF amps testen, bij vrienden, in winkels etc. Voorbeeldje, de H&K Triamp II, prachtig ding qua looks en mogelijkheden, en veel gitaarbladen en gitaristen waren er laaiend enthousiast over. De soundclips klonken erg goed, maar toen ik het ding zelf probeerde kwam ie echt heel anders over dat het beeld dat in mijn hoofd "gevormd" werd. Toen bleek het ineens helemaal niet mijn sound te zijn.

ReinoutV
2 november 2004, 16:30
Ik hoorde trouwens laatst op MTV iemand bij een aerosmith tribute op een bogner spelen, mijn god wat een sound...

Dus als ik ooit overstap....

Rafael Moreira, van Pink (http://www.rafaelmoreira.com/). Speelt inderdaad op een Shiva. Dat nummer van Shakira was ook goed trouwens!!

Toaster
2 november 2004, 16:40
Ik hoorde trouwens laatst op MTV iemand bij een aerosmith tribute op een bogner spelen, mijn god wat een sound...

Dus als ik ooit overstap....

Klopt volgens mij was dat de Shiva

Ben je verder wel tevreden over de powertone?
(kun je de sound eens proberen te omschrijven?)

Das best moeilijk.... Clean is gewoon heel erg goed. Echt niks op aan te merken. Punt. Als je beter clean wilt hebben moet je het zoeken in Vintage bakkies of in hele dure boutique bakken.

Dus prijskwaliteit wat betreft clean... kan niet beter.

Het tweede kanaal is met een Gibson en de overdrive op 4 uur heeeeel erg lekker. Doe er galm bij en je hebt een lekker sologeluid zelfs.

Dankzij de tweede mastervolume knop kom je er meteen bovenuit.

Het derde kanaal is gewoon lomp. Zeker met humbuckers. Dan bijna alleen te gebruiken met solos.


Voor een single coil gitaar geldt dat je het derde kanaal nodig hebt om het chugga chugga geluid er uit te halen.

Het is een heel erg veelzijdige amp. Voor een zachte prijs in vergelijking met zijn conculega's.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat kanaal 2 en 3 een beetje wegvallen in een bandmix. Terwijl ze toch vrij hard staan. Maar dat kan ook aan mijn afstellingen liggen.

Bruce
2 november 2004, 18:42
Heb je ook een bandsite met mp3's?

(ps heb je ff een pm gestuurd)

Mitch
3 november 2004, 10:09
Als je merkt dat je je overdrive kanalen best wat harder moet zetten t.o.v. clean duidt dat er op dat -ie niet zo goed door de mix komt en dat is de kritiek die meer mensen op de Kochs hebben. Het is geen ramp, maar wel een punt van kritiek.

marc_o
3 november 2004, 14:28
Die kritiek heb ik al vaak gehoord, maar het valt me altijd op dat ze prima door de mix komen, maar wel wanneer juist gebruikt.

matto
7 november 2004, 16:37
[quote="
Als je vroeger de Music maker doorlas zat daar wel een ander niveau deskundigheid[/quote]

Ja, ik weet inderdaad nog dat ik het bijna nooit eens was met een gitaartest van Jan Bernhards, maar dat was voor mij nooit een probleem omdat Jan wel altijd duidelijk was in zijn mening over een gitaar of een versterker.
Dus als het Jan het helemaal" niets" vond dan ging ik het testobject juist wel uitproberen. :wink:

isi
7 november 2004, 23:18
ik heb onlangs de Brunetti en de Koch uit deze test uitvoerig bespeeld en kan alleen maar zeggen dat de test in Gitarist absoluut geen goed beeld geeft van de Brunetti, op alle fronten was deze versterker de Koch de baas. Misschien dat er andere belangen hebben meegespeeld bij de beoordeling, m.i. kan ik alleen maar zeggen dat de mensen die deze test hebben gedaan incompetent zijn om dit soort zaken goed te beoordelen.
Even een korte impressie van mijn test. Koch klinkt beslist niet warm en vol, klinkt zelfs krasserig op het crunch als op het lead kanaal, Brunetti klinkt warm, vol, open en op alle fronten beter en vooral muzikaler dan de Koch.

sash
8 november 2004, 01:53
Lees dit verhaal met in je achterhoofd dat ze allemaal over dezelfde type cab zijn getest, bij lange na niet optimaal. Erg 'eerlijk' en 'objectief' vinden ze zelf, maar naar mijn idee doe je die tops juist onrecht aan als je er een matige cab onder pleurt.

En natuurlijk niet te vergeten de banden die Gitarist met Dolf Koch heeft.

Toaster
8 november 2004, 09:11
Die kritiek heb ik al vaak gehoord, maar het valt me altijd op dat ze prima door de mix komen, maar wel wanneer juist gebruikt.

Heb je nog een tip?

marc_o
8 november 2004, 09:31
Jazeker, koop de versterker die je nodig hebt, dus koop geen twin voor een metalband en geen Mesa rectifier stack voor een avant garde Jazzcombo.

Maar serieus. Als je bijvoorbeeld de Multitone hebt, heb je een veelzijdige versterker die vanalles kan.
Het gaat allemaal om frequenties, en die bepalen of je wel of niet hoorbaar bent in bandverband.
Let erop dat alle hele hoge en alle hele lage frequenties ook al vworden benut door de basgitaar, keyboards en bekkens.
Mid, daar is de gitaar op z'n plek.
Vergeet ook niet dat een geluid wat je thuis te gek vindt, niet hoeft te lijken op het livegeluid.
Bij een Koch multitone bijvoorbeeld kun je het best beginnen met alle knoppen op 12 uur te zetten en dat een klein beetje bij te tweaken hier en daar. Heb het lef meer mids te gebruiken dan je thuis zou doen en je wordt absoluut goed hoorbaar in een band.

BramVersteeg
8 november 2004, 11:04
Ik heb ook verhalen gehoord dat bijv. de Diezel Herbert door z'n moderne geluid niet door de mix heen zou komen. En dat ie altijd compressed klinkt. Dat is deels wel waar en ik denk dat het bij je Koch ook wel kan kloppen maar zoals Marc al zegt kun je dit ook voorkomen. Als je je amp goed afsteld tijdens de repetitie, of in ieder geval samen met de rest van de band, kun je pas echt goed beoordelen hoe je de settings in moet stellen. Dat heb ik vaak zat gemerkt. Ik heb zelf mijn mids rond de 2-3 uur staan en bass en treble rond de 11 uur. Gain tussen de 9 en 11 uur en presence rond de 11-12 uur.
Vaak zat heb je een mooi geluid gevonden als je thuis staat te spelen maar kom je er in de band niet door heen. Tweaken in bandsituatie dus!

Droffie
8 november 2004, 14:29
Ik heb de test ook gelezen en vond 't wel ok.
Ik heb geen ervaring met 1 van deze tops al vond ik de exctasy wel een vreemde keuze. Zou eerder de Ubershall verwachten in dat rijtje en zelfs die niet als je naar de prijs kijkt. Wellicht een 5150 beter op'z'n plaats was.

Ik vind niet dat Gitarist adverterende merken hoge beoordelingen geeft. Ze geven bijna alle merken hoge beoordelingen. Het komt zelden voor dat ze iets helemaal niets vinden.
Je moet bij hun een beetje tussen de regels doorlezen of ze 't nou echt wat vinden of niet.
Veel reviews komen van de Engelse Guitarist en die hebben wellicht hele andere advertentie belangen.

Alleen de recensie van de Mesa F50 vond ik echt propaganda. Toen ik die gelezen had dacht ik Eureka, mijn amp.
wat een teleurstelling toen ik 'm bespeelde en wat een zieloze draak van een amp vind ik dat.

Wat de test bij Feedback aangaat...Tja, duizend mensen duizend meningen....

Mitch
8 november 2004, 18:49
ik heb onlangs de Brunetti en de Koch uit deze test uitvoerig bespeeld en kan alleen maar zeggen dat de test in Gitarist absoluut geen goed beeld geeft van de Brunetti, op alle fronten was deze versterker de Koch de baas...... Koch klinkt beslist niet warm en vol, klinkt zelfs krasserig op het crunch als op het lead kanaal, Brunetti klinkt warm, vol, open en op alle fronten beter en vooral muzikaler dan de Koch.

Nou ben ik dus heel benieuwd: wat voor cab stond er onder toen jij ze testte ?

cosmos
8 november 2004, 19:06
En natuurlijk niet te vergeten de banden die Gitarist met Dolf Koch heeft.

Sorry hoor, maar dat vind ik toch net even te makkelijk. Als die Koch er wat minder uit was gekomen, hadden we dat dan nog gezegd?

Anders Destium
8 november 2004, 19:37
Kochs komen NOOIT slecht uit de test in de Gitarist :)

Droffie
9 november 2004, 00:23
Kochs komen NOOIT slecht uit de test in de Gitarist :)
Misschien zijn 't wel goede amps... :roll:

Dweezman
9 november 2004, 09:54
Yeah. Kan het ook een beetje zo zijn dat omdat je vw rijdt, je automatisch opels klote vindt?

Heb zelf een multitone, en moet bekennen dat ik het in het begin behoorlijk lastig vond om hem echt lekker te laten klinken. Het afstellen komt erg precies, hem even aandrukken en gassen maar zit er voor mij niet bij. Maar áls ik hem lekker heb afgeregeld... beware!

:wink:

Droffie
9 november 2004, 10:04
Yeah. Kan het ook een beetje zo zijn dat omdat je vw rijdt, je automatisch opels klote vindt?

Heb zelf een multitone, en moet bekennen dat ik het in het begin behoorlijk lastig vond om hem echt lekker te laten klinken. Het afstellen komt erg precies, hem even aandrukken en gassen maar zit er voor mij niet bij. Maar áls ik hem lekker heb afgeregeld... beware!

:wink:

Ik heb wel eens op een multitone gespeeld en was niet meteen onder indruk. Twee jaar later zwaar te gassen op een twintone bij Feedback. Ga 'm ook zeker kopen....
Als je US reviews leest over Koch zijn het goede kwalitatief hele goede amps en die hebben zeker geen banden met Dolf en/of advertentiebelangen.

marc_o
9 november 2004, 10:07
Ik vind Koch ook geweldige versterkers, maar dat staat ook in de test trouwens, dat iedere versterker die daar besproken was, gewoon heel erg goed was en dat bijvoorbeeld 3 punten voor kwaliteit bij andere merken niet eens zouden voorkomen, omdat er hier strenger naar werd gekeken.
Affijn, het blijft koffiedik kijken en uiteindelijk is het alleen maar belangrijk of wat je uit die speakers hoort knallen, jouw soundje is.

Anders Destium
9 november 2004, 10:07
Kochs komen NOOIT slecht uit de test in de Gitarist :)
Misschien zijn 't wel goede amps... :roll:

Ik heb zelf een Twintone, you won't be disappointed :D

Droffie
9 november 2004, 10:16
Kochs komen NOOIT slecht uit de test in de Gitarist :)
Misschien zijn 't wel goede amps... :roll:

Ik heb zelf een Twintone, you won't be disappointed :D
Combo of toppie?

Droffie
9 november 2004, 10:23
Ik vind Koch ook geweldige versterkers, maar dat staat ook in de test trouwens, dat iedere versterker die daar besproken was, gewoon heel erg goed was en dat bijvoorbeeld 3 punten voor kwaliteit bij andere merken niet eens zouden voorkomen, omdat er hier strenger naar werd gekeken.
Affijn, het blijft koffiedik kijken en uiteindelijk is het alleen maar belangrijk of wat je uit die speakers hoort knallen, jouw soundje is.
DAt was ook de strekking van de Gitarist test. Alle 5 de tops waren gewoon uitzonderlijke goede kwaliteit amps.
Het waren kleine (persoonlijke) verschillen die de cijfers bepaalde.
Koch was de gewoon zijn smaakje. Kan toch?
Ik heb de Engl Screamer met de Twintone ge-ab't en wind dat de Twintone de Engl volledig wegblaast. Ook een kwestie van smaak.
Vind de Screamer er wel mooier uitzien. :D

erwin_ve
9 november 2004, 10:31
Ik blijf het een stel huppelkutten vinden bij die gitarist.

Ik heb reviews gelezen ,om te huilen,gewoon.

In mijn ogen zijn het een stel mitfits zonder goede oren.Het is een beetje populair gebrabbel in de ruimte.Als je dan die R berto Palombit stukjes leest ,dat was toch even heel wat anders.

Ik ken één "misfit" en dat blijkt nu net de tester te zijn van de versterkers waarover dit draadje gaat. Jos Kamphuis is een retegoeie gitarist, erg goede oren en weet echt waar het over gaat in het beoordelen v.e. versterker. Natuurlijk zijn recensies altijd subjectief(MM recensies zijn ook subjectief) maar incompetent??nah ik dacht het niet...

Anders Destium
9 november 2004, 10:33
Kochs komen NOOIT slecht uit de test in de Gitarist :)
Misschien zijn 't wel goede amps... :roll:

Ik heb zelf een Twintone, you won't be disappointed :D
Combo of toppie?

combo

Toaster
9 november 2004, 10:42
Jazeker, koop de versterker die je nodig hebt, dus koop geen twin voor een metalband en geen Mesa rectifier stack voor een avant garde Jazzcombo.

Maar serieus. Als je bijvoorbeeld de Multitone hebt, heb je een veelzijdige versterker die vanalles kan.
Het gaat allemaal om frequenties, en die bepalen of je wel of niet hoorbaar bent in bandverband.
Let erop dat alle hele hoge en alle hele lage frequenties ook al vworden benut door de basgitaar, keyboards en bekkens.
Mid, daar is de gitaar op z'n plek.
Vergeet ook niet dat een geluid wat je thuis te gek vindt, niet hoeft te lijken op het livegeluid.
Bij een Koch multitone bijvoorbeeld kun je het best beginnen met alle knoppen op 12 uur te zetten en dat een klein beetje bij te tweaken hier en daar. Heb het lef meer mids te gebruiken dan je thuis zou doen en je wordt absoluut goed hoorbaar in een band.


Wat ikzelf heb gemerkt is dat ik de gainknoppen niet te ver moet openzetten. Dan wordt je ook minder hoorbaar.

Is bij de koch ook helemaal niet nodig om de gain vet open te zetten. Ik gebruik zelfs de laatste tijd steeds minder gain.

Droffie
9 november 2004, 10:43
combo

Gaaf.
Wat voor muziek speel je?
Kom ie een beetje door in een band situatie. Daar hoor ik nog wel eens wat negatieve dingen over.

marc_o
9 november 2004, 10:48
Minder gainverhaal klopt hoor, ik gebruik nog niet de helft van vroeger en het geluid is er een stuk mee verbeterd moet ik zeggen. Reageert beter op aanslagen (rottige term hedentendage) en op de volumeknop.

Anders Destium
9 november 2004, 13:00
combo

Gaaf.
Wat voor muziek speel je?
Kom ie een beetje door in een band situatie. Daar hoor ik nog wel eens wat negatieve dingen over.

Symforock en -metal voornamelijk/ Voor het zwaardere werk is hij niet echt geschikt, hij mist de ballen die bijvoorbeeld een multitone wel heeft met het extra kanaal. Hij is zeker luid genoeg voor in een bandsituatie maar mist definitie binnen het gain als hij moet concurreren op hoge volumes met andere versterkers. Een multitone kan mensen omver blazen, de twintone niet. Voor zo'n klein versterkertje komt er alleen echt een gigantische bak herrie uit als je wilt :lol:

Ik speel er eigenlijk alleen thuis op met de powersoak erop, in een studentenhuis wonen helpt daarbij niet zo :wink:

Toaster
9 november 2004, 13:11
Minder gainverhaal klopt hoor, ik gebruik nog niet de helft van vroeger en het geluid is er een stuk mee verbeterd moet ik zeggen. Reageert beter op aanslagen (rottige term hedentendage) en op de volumeknop.


Ja daarom hou ik ook zo van mijn gibson classic tegenwoordig.

Die heeft gewoon minder gain nodig om een lekkere rocksound eruit te halen. Minder gain is gewoon meer definitie. Luister maar eens naar earosmith of the darkness. Helemaal geen lompe herrie maar wel een perfecte overdrive.

Speelde ik trouwens laatst met mijn strat weer er eens over en werd ineens weer verliefd op de "twang"


P.S. ik begrijp uit je tip dat ik veel meer midden moet gebruiken, hoe zit het dan met de presence knop??

marc_o
9 november 2004, 13:35
Dat lijkt me bij iedere versterker anders.
Op mijn Rivera's gooi ik 'm al gauw op 7, maar die hebben wel een vrij donker geluid van zichzelf.
Ik moet wel zeggen dat ik, sinds ik minder gain gebruik (denk hierbij aan het gitaargeluid van Black Crows, gewoon rock dus) ook veel meer presence kan verdragen, omdat het geen bij in een jampotje wordt.
Ik stel mijn gain tegenwoordig zo af dat wanneer ik heel licht aansla het eigenlijk al geen echte overdrive meer is.
De keer dat ik op een Multitone speel, staat ie op ""12 uur"".

Laatst 2 maal achtereen in heel verschillende zalen gespeeld, waarvan 1 tegelachtige galmbak waar de presence een heel eind minder kon en een oud jazzcafe met veel hout en gordijnen. Daar kon ie een stuk omhoog.

BramVersteeg
9 november 2004, 14:00
Eerst had ik die bijna dicht zitten. Maar als je dan in een band speelt kom je totaal niet door het geluid heen. Ik heb hem rond 11 uur staan.

Jim Marshall
2 december 2004, 10:42
Okay, aan de versterkertest moet je niet teveel waarde hechten.
(lees fretloos in de Decemberuitgave van Gitarist)

Dus koop gewoon wat je ZELF het beste vindt.

Lacrymosa
2 december 2004, 11:00
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.
Betekend dus wel dat er mensen van de GItarist dit forum lezen
en in plaats dat ze de kritiek ten harte nemen en er wat mee gaan doen (aangezien wij toch hun doelgroep zijn) gaan ze naar ons uithalen.
En of die test nou goed of niet goed was........doet er niet toe, ik vind het echt slecht dat een blad als gitarist niet naar hun publiek luistert.

Misschien is het een goed idee om op de volgende meetings mensen van de gitarist uit te nodigen, helemaal bij shoot-outs (zoals bij de pedalen meeting).

Anders Destium
2 december 2004, 11:09
Werd er serieus uitgehaald naar dit forum?

Moehaha MACHT :wink:


Ik zou zeggen dat je als je professioneel bezig bent boven dit soort fora staat. Als er vanuit Gitarist wordt gezeken op dit forum moet het bijna wel waar zijn wat hier door sommige mensen als kritiek is opgevoerd. Jammer, maar helaas...

Lacrymosa
2 december 2004, 11:14
Ik vind niet dat je als blad boven een forum als dit moet gaan staan, dit is juist de plek om te zien hoe, wat en waar alles leeft, welke shit men interessant vindt om te lezen.

Er wordt hier zowiezo veel kritiek geleverd op Gitarist, en ik denk dat ze zeker met de helft van al deze kritiek wel iets kunnen gaan doen,
jammer dat als ze het forum wel lezen, er niet posten, kan weer een discussie op gang brengen, kan alleen maar goeds van komen lijkt me zo

LordRiffenstein
2 december 2004, 11:31
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.

Hahahaha, idioten, ff hun doelgroep onderuit halen.

Ik had eens een serieus leveringsprobleem met Guitarist, maanden na mekaar niets ontvangen. Na een 10-tal mails zonder reactie was ik het behoorlijk beu. Heb toen op een aantal forums (HC ed) wat gepost en de link nr die posts gemaild nr Guitarist inclusief hun editor. Binnen het uur had ik reactie en werd mijn abo verlengd met het aantal maanden dat ik niets ontvangen had.

taylor
2 december 2004, 11:38
gitarist vind ik 1 amateur blad,ze kraken bijna niks af om importeurs enzo te vriend te houden veder heb je dat blad in 5 min gelezen en er staat(meestal) niet veel interessants in.

wat hun over 1 versterker hebben te zeggen boeit me geen reet!

BramVersteeg
2 december 2004, 11:46
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.

Hahahaha, idioten, ff hun doelgroep onderuit halen.

Ik had eens een serieus leveringsprobleem met Guitarist, maanden na mekaar niets ontvangen. Na een 10-tal mails zonder reactie was ik het behoorlijk beu. Heb toen op een aantal forums (HC ed) wat gepost en de link nr die posts gemaild nr Guitarist inclusief hun editor. Binnen het uur had ik reactie en werd mijn abo verlengd met het aantal maanden dat ik niets ontvangen had.

:seriousf:

Negative K3 fan
2 december 2004, 16:09
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.
Betekend dus wel dat er mensen van de GItarist dit forum lezen
en in plaats dat ze de kritiek ten harte nemen en er wat mee gaan doen (aangezien wij toch hun doelgroep zijn) gaan ze naar ons uithalen.
En of die test nou goed of niet goed was........doet er niet toe, ik vind het echt slecht dat een blad als gitarist niet naar hun publiek luistert.

Misschien is het een goed idee om op de volgende meetings mensen van de gitarist uit te nodigen, helemaal bij shoot-outs (zoals bij de pedalen meeting).

haha geniaal, ik ben nu alleen wel supernieuwsgierig wat ze nou precies hebben gezegd enzo...

Droffie
2 december 2004, 23:02
gitarist vind ik 1 amateur blad,ze kraken bijna niks af om importeurs enzo te vriend te houden veder heb je dat blad in 5 min gelezen en er staat(meestal) niet veel interessants in.
Waar baseer je je aantijgingen op? Zo te horen praat je de rest na...


wat hun over 1 versterker hebben te zeggen boeit me geen reet! of 't je boeit of niet zegt niets over de kwaliteit van review.

Baker
3 december 2004, 09:29
heb je dat blad in 5 min gelezen en er staat(meestal) niet veel interessants in.


+1
Ik heb het blad altijd al uit in de winkel, binnen 5 min!
dus koop ik hem maar niet! (of ben ik nou een krent? :-?)

:D :D

Jimi Hendrix
3 december 2004, 09:54
Van m'n twaalfde tot m'n zestiende vond ik het wel een leuk blad, maar toen ik de zaken wat serieuzer ging aanpakken, was het eerste wat ik deed de Gitarist opzeggen haha :cool:

jorrit
3 december 2004, 10:00
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.


nou dat vond ik ook wel weer meevallen hoor. t was te verwachten dat als je mensen een test laat doen over dure versterkers die allemaal eingelijk goed zijn maar beoordeeld worden op de persoonlijke smaak van 3 mensen. k vond het wel leuk dat de gitarist er op reageerde.

Lacrymosa
3 december 2004, 10:21
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.


nou dat vond ik ook wel weer meevallen hoor. t was te verwachten dat als je mensen een test laat doen over dure versterkers die allemaal eingelijk goed zijn maar beoordeeld worden op de persoonlijke smaak van 3 mensen. k vond het wel leuk dat de gitarist er op reageerde.

ja ik vond het ook leuk, maar wat mij zorgen baart, is de arrogante houding van de Gitarist. Wij zijn juist hun doelgroep, dit is juist de plek om te kijken wat er speelt onder de amatuer gitaristen.
En als je dit forum dan leest en wel het lef hebt om in je blad iets te schrijven, heb dan ook het lef om hier is iets neer te gooien en in discussie te gaan.

taylor
3 december 2004, 10:47
gitarist vind ik 1 amateur blad,ze kraken bijna niks af om importeurs enzo te vriend te houden veder heb je dat blad in 5 min gelezen en er staat(meestal) niet veel interessants in.
Waar baseer je je aantijgingen op? Zo te horen praat je de rest na...


wat hun over 1 versterker hebben te zeggen boeit me geen reet! of 't je boeit of niet zegt niets over de kwaliteit van review.

nee, waarom zou ik iemand na lullen,ik denk dat de meeste mensen hier op dit forum weten dat ik niet iemand ben die gaat mee lullen met anderen dus....eerder anders om.het is mijn mening.

nee het zegt idd niks over de kwaliteit van de review als inhoud, maar daarom mag ik nog wel de mening hebben dat het mij geen reet kan roesten.en dat is ook zo!!

gibls6
3 december 2004, 16:43
ik heb onlangs de Brunetti en de Koch uit deze test uitvoerig bespeeld en kan alleen maar zeggen dat de test in Gitarist absoluut geen goed beeld geeft van de Brunetti, op alle fronten was deze versterker de Koch de baas...... Koch klinkt beslist niet warm en vol, klinkt zelfs krasserig op het crunch als op het lead kanaal, Brunetti klinkt warm, vol, open en op alle fronten beter en vooral muzikaler dan de Koch.

Nou ben ik dus heel benieuwd: wat voor cab stond er onder toen jij ze testte ?

Dat is sterk, heb zelf ook een brunetti naast een Koch (én een VHT) a/b getest en kwam precies tot de omgekeerde conclusie (getest op een brunetti 2x12) . Ik ging dus naar huis met de Koch (powertone II) die ik ver superieur vond klinken boven de andere twee (brunetti kwam voor mij op de 2de plaats en vht op 3). De Koch was voor mij de warmste van de drie en de vht de meest kille versterker, zo zie je maar smaken verschillen en dat is maar goed ook :lol:

Droffie
3 december 2004, 16:53
nee, waarom zou ik iemand na lullen,ik denk dat de meeste mensen hier op dit forum weten dat ik niet iemand ben die gaat mee lullen met anderen dus....eerder anders om.het is mijn mening.
Ik weet niet waarom jij iemand na lult. Het komt in ieder geval wel zo over omdat je hetzelfde zegt als de rest.

Heb je de versterkertest uberhaubt gelezen? Zo ja, vond je die niet interessant dan?
Zo niet...ben je helemaal een na luller...

Jimi Hendrix
3 december 2004, 16:58
nee, waarom zou ik iemand na lullen,ik denk dat de meeste mensen hier op dit forum weten dat ik niet iemand ben die gaat mee lullen met anderen dus....eerder anders om.het is mijn mening.
Ik weet niet waarom jij iemand na lult. Het komt in ieder geval wel zo over omdat je hetzelfde zegt als de rest.

Heb je de versterkertest uberhaubt gelezen? Zo ja, vond je die niet interessant dan?
Zo niet...ben je helemaal een na luller...

Volgens mij zei Taylor dat die test hem aan z'n reet kon roesten ( :-D ), dus dan hoeft hij hem toch niet te lezen? Aangezien hij hem aan z'n reet kan roesten :razz:

marc_o
3 december 2004, 17:12
Die roestplekken, is dat niet gewoon stront?

BramVersteeg
3 december 2004, 17:56
ach, voor de buitenwereld is het roest :razz:

Mitch
3 december 2004, 22:55
Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.
....

Misschien is het een goed idee om op de volgende meetings mensen van de gitarist uit te nodigen, helemaal bij shoot-outs (zoals bij de pedalen meeting).

Er was een redacteur op de hoogte maar die was verhinderd.
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar dat redactioneel..... wie schreef het ? En hoe erg wordt er gebitcht ? 8-)
Serieus, ik vond de kritiek die in dit topic te lezen valt vaak goed onderbouwd, relevant en met kennis en eraring geschreven. Dat dat naar de mening van velen juist ontbrak in de multi-test zegt veel, lijkt me.

Baker
5 december 2004, 11:44
[quote=Lacrymosa]Ik moest wel lachen toen ik heb intro van de nieuwe gitarist las, er werd in dat stukje behoorlijk naar ons uit gehaald.

Ik heb het stuk nu ook gelezen!
(niet in de winkel deze keer, maar ik kreeg het blaadje van de sint :D )

Maar in het stuk heeft men het telkens over een Chatbox
Bedoelt ie daar dit forum mee? Als dat zo is dan vind ik die ie zich wel heel erg laat kennen door zo'n reactie te geven zeg. Beeje overtrokken:

"Op een gitaristen chatbox tuimelden de reacties over elkaar heen"

Ze kunnen dus kennelijk heel erg slecht tegen kritiek daar bij gitarist.

Jim Marshall
5 december 2004, 12:28
Ze zeggen er niet bij welke chatbox.
Maar hoeveel gitaarforums/chatboxen zijn er eigenlijk?

Mitch
5 december 2004, 13:25
Ga er vanuit da dit forum bedoeld wordt. Door de Pedalendag was een redacteur op de hoogte van dit forum en waarschijnlijk hebben ze daarna een beetje zitten lezen. Maarreh.....kan iemand me nou zeggen wat er precies in dat stuk stond en vooral: wie het geschreven heeft ?!

NeeraDJ
5 december 2004, 13:26
Wat werd er eigenlijk precies over de Koch Powertone II geschreven, ben toch wel benieuwd. Wel lastig, als ik die verhalen van de Gitarist zo hoor, begin minder vertrouwen in dat blad te krijgen hoewel ik eerst dacht dat ze wel ok waren :o

Droffie
5 december 2004, 13:57
Wat werd er eigenlijk precies over de Koch Powertone II geschreven, ben toch wel benieuwd. Wel lastig, als ik die verhalen van de Gitarist zo hoor, begin minder vertrouwen in dat blad te krijgen hoewel ik eerst dacht dat ze wel ok waren :o
Ik zou gewoon het blad kopen en zelf beslissen of je 't ok vind of niet.
Zeker niet alleen af gaan op het negatieve oordeel van sommigen. Sommige mensen zijn gewoon zeikerds van beroep. :roll:
Ik kijk elke maand weer uit naar de nieuwe Gitarist en tja ene keer is ie wat minder/beter dan de andere keer.

Mitch
5 december 2004, 14:00
Helemaal juist. Ik heb er wel eens vijf achter elkaar gekocht omdat er toffe artikelen in stonden, maar ik koop hem nou al een jaar niet meer omdat de onderwerpen me niet aanspreken. Kan gebeuren.

Maar ik ben nog steeds benieuwd :) Hoe zit het nou ?!?!

RubenP
5 december 2004, 14:51
Seymour Paul,

zal het even scannen en naar je mailen.

Ruben

Mitch
5 december 2004, 15:30
Goed. Persoonlijk vind ik de reactie van Gitarist knap aan de flauwe kant. Ze benadrukken nu voornamelijk de paar zeikerds in dit topic en gaan alleen in op het Strat-verhaal. Oké, de afgebeelde Strat werd dus niet als ijkpunt gebruikt, het was wel degelijk een scheurijzer dat is ingezet. Mooi.
Dat sommige amps niet goed overweg kunnen met bepaalde speakers wordt voor het gemak overgeslagen en dat vond ik nou juist één van de beste argumenten die hier geopperd werden.
Het denigrerende toontje over de 'chatbox' laat zien dat ze niet gewend zijn om door de loze kreten heen te lezen en niet het verschil weten tussen een forum en een chatbox. Da's best tragisch :(
Het is jammer dat er geen afvaardiging naar de Pedalendag kon komen, waarschijnlijk hadden ze daar een heel ander beeld van forumleden gekregen.

NeeraDJ
5 december 2004, 16:19
Ik zou gewoon het blad kopen en zelf beslissen of je 't ok vind of niet.
Zeker niet alleen af gaan op het negatieve oordeel van sommigen. Sommige mensen zijn gewoon zeikerds van beroep. :roll:
Ik kijk elke maand weer uit naar de nieuwe Gitarist en tja ene keer is ie wat minder/beter dan de andere keer.

Heb het ook weleens gekocht, maar daar stond op zich niet veel geweldigs in. Als ik het goed begrepen heb is de uitgave met de versterkertest niet meer te koop toch? Ben een PT II aan het overwegen vanwege die mooie prijs, dus dat artikel lijkt me vooral interessant

Baker
5 december 2004, 17:32
Goed. Persoonlijk vind ik de reactie van Gitarist knap aan de flauwe kant. Ze benadrukken nu voornamelijk de paar zeikerds in dit topic en gaan alleen in op het Strat-verhaal. Oké, de afgebeelde Strat werd dus niet als ijkpunt gebruikt, het was wel degelijk een scheurijzer dat is ingezet. Mooi.
Dat sommige amps niet goed overweg kunnen met bepaalde speakers wordt voor het gemak overgeslagen en dat vond ik nou juist één van de beste argumenten die hier geopperd werden.
Het denigrerende toontje over de 'chatbox' laat zien dat ze niet gewend zijn om door de loze kreten heen te lezen en niet het verschil weten tussen een forum en een chatbox. Da's best tragisch :(
Het is jammer dat er geen afvaardiging naar de Pedalendag kon komen, waarschijnlijk hadden ze daar een heel ander beeld van forumleden gekregen.

helemaal mee eens!

Baker
5 december 2004, 17:37
rubenP,

Kun je het stuk niet ff online zetten met een linkje hier?
als je geen webspace hebt, mail het dan ook ff naar mij,
dan doe ik het wel

Mitch
5 december 2004, 18:09
Ik wil niet zeuren, maar da's eigenlijk illegaal. Ik wil het je wel doorsturen ?

EDIT: je mail staat vermeld, ik ben zo vrij geweest het meteen door te sturen.

marc_o
5 december 2004, 18:14
Ik zou gewoon het blad kopen en zelf beslissen of je 't ok vind of niet.
Zeker niet alleen af gaan op het negatieve oordeel van sommigen. Sommige mensen zijn gewoon zeikerds van beroep. :roll:
Ik kijk elke maand weer uit naar de nieuwe Gitarist en tja ene keer is ie wat minder/beter dan de andere keer.

Heb het ook weleens gekocht, maar daar stond op zich niet veel geweldigs in. Als ik het goed begrepen heb is de uitgave met de versterkertest niet meer te koop toch? Ben een PT II aan het overwegen vanwege die mooie prijs, dus dat artikel lijkt me vooral interessant


AND THERE IS A NEW SASH PRESENT!!!!


Sjeezus man, weet jij eigenlijk wel een beetje wat je wilt?

3 weken geleden was het nog een rivera, daarna Engl, Brunetti en noem maar op.
Ik las je advertentie op Marktplaats ook nog, echt lachwekkend ""Ik weet veel over de amps waarover ik praat"" o.i.d.

Welja, nu weer de Koch...

Maar gelukkig dat je er bent, want sinds Sash homo is geworden en op toetsen ramt, ben ik wel weer blij met een nieuwe draaikont (dat is iemand die niet weet wat ie wil)
:)

Baker
5 december 2004, 18:20
Ik wil niet zeuren, maar da's eigenlijk illegaal. Ik wil het je wel doorsturen ?

EDIT: je mail staat vermeld, ik ben zo vrij geweest het meteen door te sturen.

ow...
is dat illegaal?
Ook als je het volledige stuk op internet plaatst voorzien van bronvemelding etc.?

Zijn er juristen die hier iets van weten?

Mitch
5 december 2004, 18:26
Het is in feite publiceren van hun materiaal. Nou zullen ze minder zwaar tillen aan het publiceren van een redactioneeltje dan van een compleet artikel, maar toch. Als ze die knakkers van de chatbox toch al zo lastig vinden... :D

Droffie
6 december 2004, 08:37
Seymour Paul,

zal het even scannen en naar je mailen.

Ruben
effe off topic. Ik zie in je onderschrift dat je een twintone hebt. Hoe bevalt die? tevreden? Zelf wil ik 'm graag kopen maar ik hoor graag bevindingen van gebruikers.

Droffie
6 december 2004, 08:38
Ik zou gewoon het blad kopen en zelf beslissen of je 't ok vind of niet.
Zeker niet alleen af gaan op het negatieve oordeel van sommigen. Sommige mensen zijn gewoon zeikerds van beroep. :roll:
Ik kijk elke maand weer uit naar de nieuwe Gitarist en tja ene keer is ie wat minder/beter dan de andere keer.

Heb het ook weleens gekocht, maar daar stond op zich niet veel geweldigs in. Als ik het goed begrepen heb is de uitgave met de versterkertest niet meer te koop toch? Ben een PT II aan het overwegen vanwege die mooie prijs, dus dat artikel lijkt me vooral interessant
Als je wilt mail ik 't naar je. Moet je even je mail adres geven.

Negative K3 fan
6 december 2004, 10:14
Ik wil niet zeuren, maar da's eigenlijk illegaal. Ik wil het je wel doorsturen ?

EDIT: je mail staat vermeld, ik ben zo vrij geweest het meteen door te sturen.

hmmm L_Spit(at)hotmail(punt)com ?

NeeraDJ
6 december 2004, 12:39
AND THERE IS A NEW SASH PRESENT!!!!


Sjeezus man, weet jij eigenlijk wel een beetje wat je wilt?

3 weken geleden was het nog een rivera, daarna Engl, Brunetti en noem maar op.
Ik las je advertentie op Marktplaats ook nog, echt lachwekkend ""Ik weet veel over de amps waarover ik praat"" o.i.d.

Welja, nu weer de Koch...

Maar gelukkig dat je er bent, want sinds Sash homo is geworden en op toetsen ramt, ben ik wel weer blij met een nieuwe draaikont (dat is iemand die niet weet wat ie wil)
:)

Ik weet ook niet wat ik wil, ik heb centen in mijn zak, maar wanneer ik net een besluit wil nemen is het óf verkocht, óf ik krijg geen reactie meer, óf ik krijg weer een aanbieding in mijn Outlook geworpen. Ik heb overigens nooit naar Brunetti gekeken, en het spijt me dat je mij aan me ergert, maar het spijt mij nog meer dat jij hier niet omheen kunt lezen. Verder weet ik niet echt wat ik met je reactie moet, gekleineerd/beledigt voelen? Ik heb dit soort problemen altijd, had ik eerst ook met een nieuwe gitaar zoeken, dus ik zou zeggen live with it.

In mijn advertentie staat dat ik goed geïnformeerd ben, gelukkig hebben de mensen die erop reageerden wel begrepen wat ik daarmee bedoelde :wink: . Misschien kun je jouw advies hier vaker komen delen ipv mijn voetsporen op het internet te volgen, want no offense, maar wat ik doe of laat gaat jou helemaal niks aan! Kom je binnenkort ook even kijken wat voor versterker ik mijn kamer in sleur?

@Droffie: Ah bedankt dude :-D, je kunt het mailen naar neeradj@wanadoo.nl wanneer je even tijd hebt 8-)

RubenP
6 december 2004, 12:50
[quote="Droffieeffe off topic. Ik zie in je onderschrift dat je een twintone hebt. Hoe bevalt die? tevreden? Zelf wil ik 'm graag kopen maar ik hoor graag bevindingen van gebruikers.[/quote]

Beter idee, we spreken wat af.
Ik zie dat je in Nieuw Vennep woont en dat is nou niet echt ver van Hoofddorp :D

Ik heb voor de Twintone gekozen omdat er een lekker clean in zit.
Verder klinkt hij goed met al m'n gitaren en door de powersoak is het geluid ook zacht nog prima.

Maar ik zou ook de Peavey versterkers eens proberen.
Als je geen 50 watt nodig heb zijn die ook goed

NeeraDJ
6 december 2004, 12:55
De clean van de Twintone (head) vond ik ook wel uitblinken, heel erg veelzijdig, komt niet vaak voor dat ik een amp langer dan 20min op een clean kanaal bespeel. Maar de overdrive vond ik toch nog een beetje mild en vintage gevoiced. Met een boost zou die ongetwijfeld wel het zwaardere werk aankunnen

Anders Destium
6 december 2004, 13:03
Ik ben het met jullie eens, de clean van de Twintone is er een om in te lijsten :lol:

Verder is de overdrive niet geschikt voor het echte zware werk, maar voor bijvoorbeeld sympho rock is het precies goed :)

marc_o
6 december 2004, 13:26
AND THERE IS A NEW SASH PRESENT!!!!


Sjeezus man, weet jij eigenlijk wel een beetje wat je wilt?

3 weken geleden was het nog een rivera, daarna Engl, Brunetti en noem maar op.
Ik las je advertentie op Marktplaats ook nog, echt lachwekkend ""Ik weet veel over de amps waarover ik praat"" o.i.d.

Welja, nu weer de Koch...

Maar gelukkig dat je er bent, want sinds Sash homo is geworden en op toetsen ramt, ben ik wel weer blij met een nieuwe draaikont (dat is iemand die niet weet wat ie wil)
:)

Ik weet ook niet wat ik wil, ik heb centen in mijn zak, maar wanneer ik net een besluit wil nemen is het óf verkocht, óf ik krijg geen reactie meer, óf ik krijg weer een aanbieding in mijn Outlook geworpen. Ik heb overigens nooit naar Brunetti gekeken, en het spijt me dat je mij aan me ergert, maar het spijt mij nog meer dat jij hier niet omheen kunt lezen. Verder weet ik niet echt wat ik met je reactie moet, gekleineerd/beledigt voelen? Ik heb dit soort problemen altijd, had ik eerst ook met een nieuwe gitaar zoeken, dus ik zou zeggen live with it.

In mijn advertentie staat dat ik goed geïnformeerd ben, gelukkig hebben de mensen die erop reageerden wel begrepen wat ik daarmee bedoelde :wink: . Misschien kun je jouw advies hier vaker komen delen ipv mijn voetsporen op het internet te volgen, want no offense, maar wat ik doe of laat gaat jou helemaal niks aan! Kom je binnenkort ook even kijken wat voor versterker ik mijn kamer in sleur?

@Droffie: Ah bedankt dude :-D, je kunt het mailen naar neeradj@wanadoo.nl wanneer je even tijd hebt 8-)

Mijn god, in wat voor droomwereld leef jij eigenlijk?
A de post is niet al te serieus bedoeld en ik erger me niet aan je.
B sorry dat ik Brunetti noemde, maar die had er makkelijk bij gekund en ik was ook Bogner vergeten en Poundcake van Steavens
C Voel je niet zo aangevallen ventje, je schijnt niet tegen kritiek te kunnen, zelfs ALS die grappig is bedoelt ga je dwangmatig een antwoord componeren.
D Ehh als je op een forum als dit op iedere (highgain) versterker reageert, zou het zomaar eens kunnen dat mensen inderdaad interesse krijgen in wat je nu uiteindelijk gaat kopen. En ja, dat vind ik wel leuk om te weten, en ja, jij gaat braaf fotootjes posten, want dat zie je zelf ook graag.


Voor de rest vind ik je wel een aardige peer... :harmony:

LordRiffenstein
6 december 2004, 13:33
In mijn advertentie staat dat ik goed geïnformeerd ben, gelukkig hebben de mensen die erop reageerden wel begrepen wat ik daarmee bedoelde :wink: .

Al die versterkers die je al bijna gekocht heb (Bogner, Engl, Steavens, Rivera..), hoeveel heb je er daar zelf al van getest? En van hoeveel heb je enkel info gelezen op internet/forums?

Droffie
6 december 2004, 13:38
@Droffie: Ah bedankt dude :-D, je kunt het mailen naar neeradj@wanadoo.nl wanneer je even tijd hebt 8-)

Zal 'm vanavond naar je mailen. :)

Droffie
6 december 2004, 13:51
Beter idee, we spreken wat af.
Ik zie dat je in Nieuw Vennep woont en dat is nou niet echt ver van Hoofddorp :D

Ik heb voor de Twintone gekozen omdat er een lekker clean in zit.
Verder klinkt hij goed met al m'n gitaren en door de powersoak is het geluid ook zacht nog prima.

Maar ik zou ook de Peavey versterkers eens proberen.
Als je geen 50 watt nodig heb zijn die ook goed

Hmm...bedankt voor 't aanbod maar ik plan eerst op korte termijn een trip langs een aantal zaken. Kees Dee en Feedback bijv. Wil ook de multitone er nog eens naast horen. Ik was helemaal niet zo kapot van de multitone toen in er in de bulldog in scheveningen op speelde. Maar ik heb even kort bij feedback op de twintone gespeeld en was zwaar onder de indruk. Heel vreemd en ik wil even weten hoeveel deze amps nou van elkaar verschillen...

Je hebt 't ook over een peavey...welke bedoel je? als ik toch ga testen...It's a dirty job but someone's got to do it... :D

PS wat voor een muziek speel je? treed je wel eens op in de buurt?

Lacrymosa
6 december 2004, 14:25
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud

NeeraDJ
6 december 2004, 14:28
In mijn advertentie staat dat ik goed geïnformeerd ben, gelukkig hebben de mensen die erop reageerden wel begrepen wat ik daarmee bedoelde :wink: .

Al die versterkers die je al bijna gekocht heb (Bogner, Engl, Steavens, Rivera..), hoeveel heb je er daar zelf al van getest? En van hoeveel heb je enkel info gelezen op internet/forums?

Ik heb eigenlijk alleen de Rivera en ENGLs bijna gekocht, de rest heb ik of afgewezen, heb ik niks meer van gehoord etc. etc. Je weet wel hoe het gaat. Steavens zijn bijna niet te testen zonder een ritje naar Duitsland te maken

NeeraDJ
6 december 2004, 14:32
Mijn god, in wat voor droomwereld leef jij eigenlijk?
A de post is niet al te serieus bedoeld en ik erger me niet aan je.
B sorry dat ik Brunetti noemde, maar die had er makkelijk bij gekund en ik was ook Bogner vergeten en Poundcake van Steavens
C Voel je niet zo aangevallen ventje, je schijnt niet tegen kritiek te kunnen, zelfs ALS die grappig is bedoelt ga je dwangmatig een antwoord componeren.
D Ehh als je op een forum als dit op iedere (highgain) versterker reageert, zou het zomaar eens kunnen dat mensen inderdaad interesse krijgen in wat je nu uiteindelijk gaat kopen. En ja, dat vind ik wel leuk om te weten, en ja, jij gaat braaf fotootjes posten, want dat zie je zelf ook graag.


Voor de rest vind ik je wel een aardige peer... :harmony:

Dan spijt het me, tja de laatste dagen ben ik met een forummer of twee in de knoop gelopen en bij deze was er dus sprake van miscommunicatie denk ik :-?, antwoord op C :wink:. Ik dacht meer dat je er aan stoorde, en niet dat je het wel leuk vond om te weten, aldus D. Ja ik vind jou ook wel ok, maar zo'n post kun je weleens verkeerd intepreteren.

Zand erover! 8-)

pol
6 december 2004, 14:35
of je kunt es langsgaan bij rik rock shop, die heeft er ook 1 staan, of de mijne mag je ook testen, is nog iets plezanter denk ik, hier mag je em openzetten zo hard je maar wil :-D .

Berndt Stephan heeft er ook geen staan die af zijn, die bouwt alleen maar op bestelling en da's op zijn minst 8 maanden wachten.

LordRiffenstein
6 december 2004, 14:39
Ik heb eigenlijk alleen de Rivera en ENGLs bijna gekocht, de rest heb ik of afgewezen, heb ik niks meer van gehoord etc. etc. Je weet wel hoe het gaat. Steavens zijn bijna niet te testen zonder een ritje naar Duitsland te maken

De vraag blijft! Hoeveel heb je er zelf getest en van hoeveel heb je je 'kennis' opgedaan op het net en forums?

NeeraDJ
6 december 2004, 14:56
Lijkt me leuk pol, waar woon je precies?

Lordriff, als ik heel eerlijk ben heb ik misschien nog net de helft echt getest. Van de rest heb ik mijn info van het net en meestal clips. Overigens bedoelde ik met goed geïnformeerd, niet de versterkers zelf, maar had ik het over prijzen. Ik denk dat je daar heen wilt of niet?

LordRiffenstein
6 december 2004, 15:05
Lordriff, als ik heel eerlijk ben heb ik misschien nog net de helft echt getest. Van de rest heb ik mijn info van het net en meestal clips. Overigens bedoelde ik met goed geïnformeerd, niet de versterkers zelf, maar had ik het over prijzen. Ik denk dat je daar heen wilt of niet?

Ja ongeveer. Ik ben het wel eens met Marc dat jij 'wel eens' van mening verandert (understatement van de week :-D ). Waarom ga je niet lekker spullen testen tot je weet wat je wil en dan op koopjesjacht?

NeeraDJ
6 december 2004, 15:09
Ben ik ook zeker met Marc eens :oops:

Niet alles is te testen, en hier en Den Haag heb je niet bepaald veel muziekwinkels, laat staan met de amps waar ik naar op zoek ben. Misschien dat ik in vakantie of een weekendje even naar Boekel en Feedback ga. België is niet te doen anders was ik ook wel naar de rrshop gegaan :-?

LordRiffenstein
6 december 2004, 15:20
Ben ik ook zeker met Marc eens :oops:

Niet alles is te testen, en hier en Den Haag heb je niet bepaald veel muziekwinkels, laat staan met de amps waar ik naar op zoek ben. Misschien dat ik in vakantie of een weekendje even naar Boekel en Feedback ga. België is niet te doen anders was ik ook wel naar de rrshop gegaan :-?

Tja, je moet natuurlijk van onder je kerktoren vandaan komen. Dat vond ik net het plezantste toen ik mijn eerste Engl kocht. Ik heb jeel Belgie. Nederland en Duitsland platgereden om alles te testen.

Droffie
6 december 2004, 16:10
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud
Ok dat zou een hoop verklaren... :-?
Grappig dat zo'n eerste, slechte ontmoeting gelijk je opinie beinvloedt. Ik ontweek koch's ten onrechte als de pest na die multitone van de bulldog.
Die Bogner Shiva blijft een onbetaalbare droom voor me tot ik toch maar effe die twintone mee 't hokje in nam bij Feedback. Deed me Shiva langzaam vergeten... :razz:

pol
6 december 2004, 16:23
@ Neeradj : Ik ben zelf van Riemst , dit ligt tussen Tongeren en Maastricht.
Als je wil testen moet je wat moeite doen he .

Met lezen op forums ed weet je idd nog niks, testen is de boodschap, en luid testen, op laag volume hoor je toch niet of een amp het op een podium of in een bandsituatie deugt.

Ik heb zelf ook niet zoveel amps geprobeerd hoor, toen ik die steavens van Rik hoorde wist ik direct, dit is het gewoon. Verder nog wat dingen getest in winkels, maar daar kun je nooit echt de boel opengooien, behalve in Boekel, maar de meeste winkels hebben geen testruimte spijtig genoeg.

Lacrymosa
6 december 2004, 16:43
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud
Ok dat zou een hoop verklaren... :-?
Grappig dat zo'n eerste, slechte ontmoeting gelijk je opinie beinvloedt. Ik ontweek koch's ten onrechte als de pest na die multitone van de bulldog.
Die Bogner Shiva blijft een onbetaalbare droom voor me tot ik toch maar effe die twintone mee 't hokje in nam bij Feedback. Deed me Shiva langzaam vergeten... :razz:

Ik moet wel zeggen, koch is een vrij controversieel merk, je houdt er van of je vindt het niks, kan goed zijn dat jij het koch sausje gewoon niks vindt

Droffie
6 december 2004, 16:53
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud
Ok dat zou een hoop verklaren... :-?
Grappig dat zo'n eerste, slechte ontmoeting gelijk je opinie beinvloedt. Ik ontweek koch's ten onrechte als de pest na die multitone van de bulldog.
Die Bogner Shiva blijft een onbetaalbare droom voor me tot ik toch maar effe die twintone mee 't hokje in nam bij Feedback. Deed me Shiva langzaam vergeten... :razz:

Ik moet wel zeggen, koch is een vrij controversieel merk, je houdt er van of je vindt het niks, kan goed zijn dat jij het koch sausje gewoon niks vindt
Of ik het koch sausje lekker vind weet ik niet. In ieder geval de twintone smaak beviel me goed. Ik wil ze gewoon allemaal even proberen. Behalve de powertone dan.

Rewind
6 december 2004, 17:38
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud

Hebben jullie die multitones wel zelf mogen instellen? laatst zag ik daar dat die dingen voor de gistarister werden ingesteld door die gozer van daar, echt een mafkees, de drummer mocht ook niet op eigen bekkens spelen enzo, echt vrij apart

Anders Destium
6 december 2004, 18:23
Voor mij zou dat rampzalig zijn, ik speel graag met niet al te alledaagse instellingen :lol:

Droffie
6 december 2004, 20:52
de multitones in de franse bulldog zijn ook kut, zitten maffe speakers is, niet de standaard Jensens (of V30's)
en de buizen zijn ook crap, zijn echt stokoud

Hebben jullie die multitones wel zelf mogen instellen? laatst zag ik daar dat die dingen voor de gistarister werden ingesteld door die gozer van daar, echt een mafkees, de drummer mocht ook niet op eigen bekkens spelen enzo, echt vrij apart
Ik heb zelf even zitten rommelen met die amp tijdens de soundcheck maar kon niet mijn geluid vinden. Toen heb ik mijn JCM900 toppie er maar opgezet...Nog niet echt lekker maar beter.
Er was iets vreemds met die multitone wellicht oude buizen of gare speakers zoals al eerder gesuggereerd.
Ja die gast is echt knetter gek maar wel gezellig. Lult uren door...

DK2
7 december 2004, 13:22
Er zijn maar weinig magazines in Nederland die echt duidelijk een MENING geven over iets, wat er ook getest wordt. Het zijn meer opsommingen van de feiten, specificaties en de 'kijk-dit-kan-ie-ook-en-dat-kan-die-niet's. Kijk op TV naar één van die (allen beroerde) Nederlandse autoprogramma's en aan het eind ben je niks wijzer. Was het nou een goeie auto waar ze in reden, of reed 'ie voor geen meter? Ja, hij ziet er leuk uit, en die gordelairbag is heel leuk, kom er maar op, en dat skiluikje in de achterbank is ook heel praktisch, maar zeg nou eens wat je er ècht van vindt! Met zo'n gevoel lees ik tijdschriften als de Gitarist ook. Je bent niks wijzer na het lezen van zo'n review, het laat je achter met een gevoel van 'Hm, dan ga ik 'm zelf maar testen'. Ik zie deze vorm van media dus alleen maar als publiciteit. De Gitarist is één grote reclamefolder die haar lezers naar de winkel lokt om de spullen die ze reviewen vooral zèlf eens te testen. Maar laten we wel even relativeren: op zich is dat helemaal geen slechte eigenschap: je eigen oren en smaak weten het altijd 'beter' dan een reviewer van een tijdschrift. Feit! Laat tien mensen op een PTII spelen en ze zullen allemaal iets anders roepen. Datzelfde geldt voor een Knucklehead, Dual Rectifier, Extacy en XLII Revo. Godzijdank hebben we afwijkende meningen!

Wel vind ik het kwalijk dat de redacteur van Gitarist op een dergelijke manier reageert op een (op zich heel interessante!) forumtopic als deze in zijn column.

DREAMMACHINE
7 december 2004, 14:46
tja...en dan die mail he... :cry: :cry: :cry:

Droffie
7 december 2004, 16:05
tja...en dan die mail he... :cry: :cry: :cry:
Tja te triest voor woorden.
Misschien beter om deze thread te sluiten en door te gaan op de andere. Ik denk dat de discussie nu niet meer over de versterkertest gaat.