PDA

View Full Version : Marktplaats Losers, Ibanez FatCat laat braken



Dirk_Hendrik
30 oktober 2004, 21:40
Ik haal maar weer eens een oude (imho een hier te lang net meer gehoorde term), de Marktplaats Losers. Naar aanleiding van deze:
http://marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/33545.htm

Advertentie, die ten eerste een hoop gezwets verteld, en ten 2e botweg niet waar is. De Fatcat is een mooi voorbeeld van een Rat ripoff maar heeft met een TS helemaal niets gemeen....

text:
De Fat Cat is eigenlijk hetzelfde als de Tubescreamer TS10. Het enige verschil is dat hij 2 keer zo hard kan en heel veel sustain geeft. Als je Santana geluid zoekt met noten die niet stoppen maar door blijven gaan is dit het apparaat dat je zoekt. Het hele ruige werk gaat hiet ook lekker mee maar ook een lekkker randje voor blues haal je hier eenvoudig uit. Ibanez maakt ze weer na, ja voor slechts 260 euro. Maar dat blijft namaak en dit is echt. Hij werkt 100% perfect op zowel batterij als met een 9 volt voeding. Het goede bij deze pedalen is dat het effect toe neemt naar mate je de volume knop op je gitaar open zet. Dus het verschil tussen accoorden en solo spelen doe je met je volume knop, dus geen getrap op de pedalen. Ben je inmiddels ook al gek van de digitale multi effectbakken die nooit het goede geluid hebben. Dit is een echte analoge, deze dynamiek doet geen digitaal apparaat na. Afhalen en eerst ff proberen kan, versturen tegen porto kosten kan ook.


Het goede bij deze pedalen bla bla bla..... Dat doen al m'n scheurpedalen. Zelfs de zelfbouwers. Fijn dat je verteld dat ik het verschil en solo moet maken met m'n volumeknop. Volgens mij staat dat (als tip) in de manual van dat ding.

aad
30 oktober 2004, 22:35
Ik haal maar weer eens een oude (imho een hier te lang net meer gehoorde term), de Marktplaats Losers. Naar aanleiding van deze:
http://marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/33545.htm

Advertentie, die ten eerste een hoop gezwets verteld, en ten 2e botweg niet waar is. De Fatcat is een mooi voorbeeld van een Rat ripoff maar heeft met een TS helemaal niets gemeen....

text:
De Fat Cat is eigenlijk hetzelfde als de Tubescreamer TS10. Het enige verschil is dat hij 2 keer zo hard kan en heel veel sustain geeft. Als je Santana geluid zoekt met noten die niet stoppen maar door blijven gaan is dit het apparaat dat je zoekt. Het hele ruige werk gaat hiet ook lekker mee maar ook een lekkker randje voor blues haal je hier eenvoudig uit. Ibanez maakt ze weer na, ja voor slechts 260 euro. Maar dat blijft namaak en dit is echt. Hij werkt 100% perfect op zowel batterij als met een 9 volt voeding. Het goede bij deze pedalen is dat het effect toe neemt naar mate je de volume knop op je gitaar open zet. Dus het verschil tussen accoorden en solo spelen doe je met je volume knop, dus geen getrap op de pedalen. Ben je inmiddels ook al gek van de digitale multi effectbakken die nooit het goede geluid hebben. Dit is een echte analoge, deze dynamiek doet geen digitaal apparaat na. Afhalen en eerst ff proberen kan, versturen tegen porto kosten kan ook.


Het goede bij deze pedalen bla bla bla..... Dat doen al m'n scheurpedalen. Zelfs de zelfbouwers. Fijn dat je verteld dat ik het verschil en solo moet maken met m'n volumeknop. Volgens mij staat dat (als tip) in de manual van dat ding.

Klinkt als zo'n amerikaanse (vaak slecht nagesynchroniseerde) shitreclame op tv voor body shapers etc.
Daar wordt ook niet bijverteld dat het allemaal superatleten zijn enz.
Een effect is imho een hulpmiddel. Ok, dat er goede en slechte effecten zijn blijkt wel uit het citaat van DH. Er moet geschreeuwd worden om het aan de markt te brengen.

Bijvoorbeeld, Ik luister op 't moment veel naar Scott Henderson. (Tribal Tech - Rocket Science). Daar haalt ie een geluid uit zijn amp (en maakt daar heerlijk muziek mee). waaraan ik lang gesluiteld heb om dat UIT m'n amp te halen.

Mitch
31 oktober 2004, 00:31
Echt één van de betere, dit ! Is het wel een echte '58-er ?

Dirk_Hendrik
12 november 2004, 18:42
Hij is er weer, nu met een MS10, welke wederom even weinig van een TS weg heeft als een astra van een rolls...

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/34167.htm

In hele mooie staat en nog in Japan gemaakt dus echt oud. De MS10 (Metal Charger) is eigenlijk gewon hetzelfde als de bekende Tubescreamer TS10 maar dan in een uitvoering die 2 keer zoveel output kan geven. Zet hem zachter en hij klinkt gewoon als een TS10. Het verschil verder is dat een TS10 slechts 1 toonknop heeft en deze heeft er 3. Voor de rest eigenlijk alleen de veel hogere output mogelijkheid met eindeloze sustain. Wil je Santana na doen en de noten desnood een minuut lang door laten gaan dan kan dat hier eenvoudig mee. Ibanez maakt ze inmiddels in een customshop na voor heeeeel veel geld. Dit is een echte dus waarom een nieuwe namaak? Ben je ook gek van de digitale multi pedalen die nooit "het" geluid hebben, dit is zeker je antwoord. Veel dynamiek en dus in zachte stand zeer geschikt voor blues. Open en je kan direct Malmsteen effecten na doen. En je hoeft voor een solo niets in te trappen, je draaid gewoon je volumeknop op je gitaar over en gaat van accoorden over naar het echte solo geluid. Ook zeer goed in combinatie met een Vox wah te gebruiken om bijvoorbeeld Hendrix klanken te maken. Verzenden kan tegen portokosten, geen andere kosten, afhalen en eerst even proberen kan ook.