PDA

View Full Version : Fernandes Sustainer



Random_hero
30 oktober 2004, 21:25
Ik ben van plan een gitaar te gaan bouwen. Nu wil ik als pick up in ieder geval een Fernandes Sustainer hebben (in Amerika 'maar'$199,- en mn neef neemt 'm dan met kerst mee). Maar een paar dingen zijn me niet helemaal duidelijk.
Het is een neckPU, maar is een 2e PU verplicht of voldoet die uit de Sustainer Kit ook (ik heb niet zo enorm veel centjes, dus als ik kan besparen... :roll: )?
Doe ik er sowieso goed aan 'm te kopen? Want volgens mij kan je er wel erg vette dingen mee doen.
2 links ter info:

Plaatje (http://www.amazon.com/gp/product/images/B0002GLGIW/ref=dp_primary-product-display_0/103-1278971-1079050?%5Fencoding=UTF8&n=507846)
Fernandes Sustainer Site (http://www.fernandesguitars.com/sustainer.htm)

lennartengel
30 oktober 2004, 21:39
Juist, ingewikkelde materie. Die sustainer pickup is enkel en alleen voor in de halspositie, en doet dan iets met je brugpickup. Je moet dus in ieder geval twee pu's hebben op je gitaar. Dan kan je er voor kiezen om een scoil formaat sustainer driver te kopen of een humbuckerformaat. In de laatste kan je ook nog een minihumbucker naast de sustainerdriver laten zetten zodat je ook nog een halselement ter beschikking hebt in je gitaar.

Dit geld bij mijn weten echter alleen voor de sustainiac!!! En niet voor de fernandes sustainer. Eerst genoemde zou een stuk efficienter moeten zijn. o.a. omdat je er een minihumbucker naast kan laten zetten, maar ook omdat de electronica kleiner is en dus blijt er meer hout in de gitaar zitten...

Ik geloof dat de brug in monnickendam die sustainiac inbouwd. Op jemsite.com is er ook een aantal topics over dit gebeuren. En je kan ook nog eens kijken op sustainiac.com

Succes!

lennartengel
30 oktober 2004, 21:46
oh oh :oops: Ik loop hier een heel verhaal te lullen op nix af:

sustainer kit fsk-401 is zowel een brughumbucker als een sustainerdriver plus bijbehorende electronica. Dus ja, die sustainer kit volstaat. Dan heb je echter wel een een imo erg beperkte gitaar met een leuk speeltje...

KramerAmsterdam
30 oktober 2004, 21:49
http://www.music123.com/Fernandes-FSK101-Sustainer-Kit--i146277.music

En deze dan? is 160$ moet nog wel een 2e humbucker bij. Kan je neef ook meeenemen. Fijne Seymour JB of Dimarzio DP 151 (paf-pro).

Inbouwen zou simpel moeten zijn en 'looks' zijn ook goed.


Succes
Remy

Random_hero
30 oktober 2004, 22:00
Wow snelle én zinvolle reacties! Bedankt alvast!
Ik zat zelf te denken om misschien ook gelijk een DiMarzio Humbucker From Hell mee te laten nemen, dan heb ik ook een leuk bridge element.
Die 101 vind ik net iets te beperkt. Dan ga ik liever voor de extra functies die de 401 heeft. Ik ben nogal een vage effecten freak, dus dan wil ook wel met knoppies kunnen pielen :lol:

jorrit
31 oktober 2004, 15:05
ik hoorde laatst iemand grote verhalen ophangen over de dimarzio "humbucker from hell" leuke naam voor een pickup maar doet niet echt wat de naam je laat denken in veel gevallen. weet niet of dit bij jou ook het geval is...

Random_hero
31 oktober 2004, 21:32
Qua naam zou ik een doom metal humbucker verwachten :wink:
Maar het is 'slechts' een humbucker die wat een wat helderder geluid heeft.

Rubenios
31 oktober 2004, 22:02
dus ik zie hier gewoon een waardeloze set pu's met een hele dure pa2 switch eraan bevestigd???

Raffel
1 november 2004, 09:05
ik zou een ebow kopen en dan ipv de sustainer een goeie brug en nek hum erin schroeven. Zo'n sustainer gebruik je toch lang niet zo vaak als je denkt. Tenzij je Vai bent misschien. :???:

ruurdtje
31 oktober 2005, 19:23
maar op de site van fernandes staat dat er een driver in de hals moet wat bedoelen ze daar mee

fred dons
2 november 2005, 08:43
de humbucker from hell is niet geschikt voor de brugpositie,veel te dun en schel (tis een echte neck pup)

ik heb en de sustainiac en de fernandes sustainer en ik vind Fernandes wat fijner werken (minder storing, betere bediening en makkelijker te installeren)
de originele brug pup die bij de set zat viel me 100 % mee, oorspronkelijk was ik van plan die gelijk te vervangen maar een jaar later zit hij nog steeds in de gitaar (hij is vergelijkbaar met een SD Jeff Beck)

Mitch
2 november 2005, 11:43
Ja, ga weer eens serieus reageren in een topic van een jaar oud :-?