PDA

View Full Version : Lace Sensor Stratocaster Pickups



Bobbel
30 oktober 2004, 19:43
Hallo,

Ik heb net al een topic geopent, maar ik wil graag nog wat weten.

Ik was benieuwd wat voor een pickups (de Lace Sensor Stratocaster Pickups) Pete Townshend in zijn gitaar heeft zitten en of die van Fender zijn (want ik las ook iets over Fishman... maar daar kan ik alleen maar bruggen van vinden, klopt dat?)... mochten die elementen van Fender zijn, welke kleur heeft hij dan, want er zijn er 4...

en wat doet die extra knop op zijn strat... is dat nodig om zijn 'sound' te krijgen?

Alvast bedankt!

P.S. voor foto's voor een voorbeeld... klik op één van de urls...

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/artiesten/pete_townshend.bmp
http://www.muddybank.com/afbeeldingen/artiesten/pete_townshend2.bmp
http://www.muddybank.com/afbeeldingen/artiesten/pete_townshend3.bmp

Aca Ilic
30 oktober 2004, 19:57
Deze strat van Pete is gewone E.Clapton signature strat, dus hij heeft Gold Lace sensors in alle 3 posities. Waar die knop voor dient durf ik niet te zeggen, maar dat van E. Clapton strat ben ik zeker.

mvg

Alex

Bobbel
30 oktober 2004, 19:58
Deze strat van Pete is gewone E.Clapton signature strat, dus hij heeft Gold Lace sensors in alle 3 posities. Waar die knop voor dient durf ik niet te zeggen, maar dat van E. Clapton strat ben ik zeker.

mvg

Alex

ok dat is 1... :lol: thnx

kan dit iemand helpen... http://www.fishman.com/products/details.asp?id=33

ik kom er niet helemaal uit...

Aca Ilic
30 oktober 2004, 20:18
Dit is een knop die piezo element ( onder de brug gemonteerd) kan mixen met rest van je pick-ups. Wordt vaak gebruikt om klank van akoestische gitaar op een el. gitaar beter te nabootsen, of zoals in bijschrijving aangegeven, om klank van piezo element te combineren met magnetische elementen.
mvg
Alex

dat zal waarschijnlijk ook die knop(foto) onder de brug zijn.

Aca Ilic
30 oktober 2004, 20:21
Dit is een knop die piezo element ( onder de brug gemonteerd) kan mixen met rest van je pick-ups. Wordt vaak gebruikt om klank van akoestische gitaar op een el. gitaar beter te nabootsen, of zoals in bijschrijving aangegeven, om klank van piezo element te combineren met magnetische elementen.
mvg
Alex

dat zal waarschijnlijk ook die knop(foto) onder de brug zijn.

Het staat ook dat je een baterij voor nodig heb, maar E. Clapton strat heeft het al , omdat actieve electronica d'r in zit, dus dat hoef je gelukkig niet uit te frezen .

greetz
Alex
www.midlifeblues.nl

Bobbel
31 oktober 2004, 02:09
ok... bedankt... maar stel dat ik nou die Lace Sensor Stratocaster Pickups zou nemen en dan zo'n 4de knop... moet ik dan ook zo'n tremolo kopen, ik bedoel hoort dat erbij of kan het ook gewoon met de Fender tremolo...

Aca Ilic
31 oktober 2004, 09:40
Ik ben bang dat je zo'n tremolo toch bij moet kopen, en het lijkt me verstandigste want fishman maakt echt goede spullen.

greetz
Alex

Bobbel
31 oktober 2004, 10:01
Ik ben bang dat je zo'n tremolo toch bij moet kopen, en het lijkt me verstandigste want fishman maakt echt goede spullen.

greetz
Alex

ah ok... maar heb je ook enig idee wat het kost?

Want ik wil mijn standaard strat dan ombouwen met die Lace Sensor Pickups (goud) en dan die Fishman zooi erin... ik heb al een mail naar fishman gestuurd met de vraag wat Pete erin heeft zitten, en dan ga ik die zooi maar bestellen en er in laten zetten. Maar ik heb op de Fender prijslijst gekeken naar de prijs van die pickups en daar stond (om gerekent in euro's) €61,50... nou was ik benieuwd of dat per stuk ging of per 3...

robbertjeeeh
31 oktober 2004, 11:45
http://www.thewho.net/whotabs/equip-fender-ecstrat.htm

Daar staat heel veel info over die specifieke strat

Aca Ilic
31 oktober 2004, 12:20
Ik ben bang dat je zo'n tremolo toch bij moet kopen, en het lijkt me verstandigste want fishman maakt echt goede spullen.

greetz
Alex

ah ok... maar heb je ook enig idee wat het kost?

Want ik wil mijn standaard strat dan ombouwen met die Lace Sensor Pickups (goud) en dan die Fishman zooi erin... ik heb al een mail naar fishman gestuurd met de vraag wat Pete erin heeft zitten, en dan ga ik die zooi maar bestellen en er in laten zetten. Maar ik heb op de Fender prijslijst gekeken naar de prijs van die pickups en daar stond (om gerekent in euro's) €61,50... nou was ik benieuwd of dat per stuk ging of per 3...

prijs is per stuk natuurlijk , je kunt ook op de website van Lace sensors kijken en daar kun je ze ook bestellen. Ik geloof niet dat je ze via Fender kunt bestellen, omdat fender alleen spullen opstuurt mits er iets kapot is ( aan een fender gitaar natuurlijk) en dat je kapotte onderedelen terug opstuurt. Kijk eens op Lace website.Trouwens, goeie link robertje, dat is inderdaad wat ik ook zei, Claptons strat maar de aanvullende info was zeer welkom.

greetz
Alex

Bobbel
31 oktober 2004, 22:54
Ik ben bang dat je zo'n tremolo toch bij moet kopen, en het lijkt me verstandigste want fishman maakt echt goede spullen.

greetz
Alex

ah ok... maar heb je ook enig idee wat het kost?

Want ik wil mijn standaard strat dan ombouwen met die Lace Sensor Pickups (goud) en dan die Fishman zooi erin... ik heb al een mail naar fishman gestuurd met de vraag wat Pete erin heeft zitten, en dan ga ik die zooi maar bestellen en er in laten zetten. Maar ik heb op de Fender prijslijst gekeken naar de prijs van die pickups en daar stond (om gerekent in euro's) €61,50... nou was ik benieuwd of dat per stuk ging of per 3...

prijs is per stuk natuurlijk , je kunt ook op de website van Lace sensors kijken en daar kun je ze ook bestellen. Ik geloof niet dat je ze via Fender kunt bestellen, omdat fender alleen spullen opstuurt mits er iets kapot is ( aan een fender gitaar natuurlijk) en dat je kapotte onderedelen terug opstuurt. Kijk eens op Lace website.Trouwens, goeie link robertje, dat is inderdaad wat ik ook zei, Claptons strat maar de aanvullende info was zeer welkom.

greetz
Alex

Ik wou ook gewoon die pickups via Dijkman muziek bestellen en die andere zooi ook en het er door hun in laten zetten...

Bobbel
1 november 2004, 10:15
Ik volg nog niet helemaal wat dat piezo inhoud en hoe dat werkt met die brug... kan iemand mij dat uitlegen?

Aca Ilic
1 november 2004, 19:54
Hey bobbel!

Piezo element zijn kleine sensoortjes die onder de brugzadeltjes geplaatst zijn , en die brengen de trillingen van snaar en body via gitaarkabel,vervolgens via jou versterker naar buiten toe.Met potmeter kun je de totale geluid kleuren: of alleen piezo element, of piezo gecombineerd met andere elementen.

groetjes
Alex

vester86
1 november 2004, 20:33
Piezo elementen geven heel natuurlijk het geluid van een akoestische gitaar weer, ZEKER als je ze in een akoestische versterker doet.

Met dat volumeknopje kun je het geluid van Piezo en je gewone pick-ups mixen, dus de ene of de ander zacht, hard, uit, aan etc

Bobbel
1 november 2004, 22:42
ah bedankt... het is me allemaal weer wat duidelijker... dus stel dat ik de gitaar netzo wil hebben als die van Pete, dan moet ik dus zo'n Fishman brug hebben, met die knop (ook van Fishman) en die 3 lace sensor pickups...

Bobbel
1 november 2004, 22:43
ah bedankt... het is me allemaal weer wat duidelijker... dus stel dat ik de gitaar netzo wil hebben als die van Pete, dan moet ik dus zo'n Fishman brug hebben, met die knop (ook van Fishman) en die 3 lace sensor pickups...

Bobbel
1 november 2004, 22:43
ah bedankt... het is me allemaal weer wat duidelijker... dus stel dat ik de gitaar netzo wil hebben als die van Pete, dan moet ik dus zo'n Fishman brug hebben, met die knop (ook van Fishman) en die 3 lace sensor pickups...

Aca Ilic
1 november 2004, 23:10
ah bedankt... het is me allemaal weer wat duidelijker... dus stel dat ik de gitaar netzo wil hebben als die van Pete, dan moet ik dus zo'n Fishman brug hebben, met die knop (ook van Fishman) en die 3 lace sensor pickups...

Yep !

Het is helaas niets anders aan te doen mits je die geluid wil hebben.
succes in iedere geval

mvg
Alex

Bobbel
2 november 2004, 09:30
ah bedankt... het is me allemaal weer wat duidelijker... dus stel dat ik de gitaar netzo wil hebben als die van Pete, dan moet ik dus zo'n Fishman brug hebben, met die knop (ook van Fishman) en die 3 lace sensor pickups...

Yep !

Het is helaas niets anders aan te doen mits je die geluid wil hebben.
succes in iedere geval

mvg
Alex

dan gaan we dat maar doen... bedankt allemaal...

Bobbel
5 november 2004, 09:40
ik heb trouwens 3 Lace Sensor Pickups gekocht via ebay vanmorgen heel vroeg... scheelt me een hoop geld:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3757607970&ssPageName=STRK:MEWA:IT