PDA

View Full Version : Verschil tussen een Mexicaanse Fender en een Highway 1



Bobbel
30 oktober 2004, 18:05
Hallo,

Ik zat ff op internet te kijken naar Fenders, en daar zag ik dat de prijs van een Mexicaanse Fender niet zoveel verschilt met een Highway 1. Nou was ik benieuwd wat het verschil tussen deze twee was.

Ik heb de zoekfuntie gebruikt, maar die werkte niet.

Alvast bedankt!

rapalakid
30 oktober 2004, 19:18
De goedkoopste Mexicaan kost rond de 450 euro.
De highway strat kost momenteel tussen de 599 en 669 euro.
Ik heb verleden week ze allebei uitgeprobeerd bij Feedback en ik moet zeggen dat de Highway beter klonk.
De mexicaan klonk een beetje schraal, een beetje iel geluid.
Ik ben namenlijk ook op zoek naar een Stratocaster, maar voor die 150 euro meer koop ik denk ik toch de Highway.
Ik zou zeggen probeer het zelf ook even want smaken verschillen.

Succes.........John.

Bobbel
30 oktober 2004, 19:25
De goedkoopste Mexicaan kost rond de 450 euro.
De highway strat kost momenteel tussen de 599 en 669 euro.
Ik heb verleden week ze allebei uitgeprobeerd bij Feedback en ik moet zeggen dat de Highway beter klonk.
De mexicaan klonk een beetje schraal, een beetje iel geluid.
Ik ben namenlijk ook op zoek naar een Stratocaster, maar voor die 150 euro meer koop ik denk ik toch de Highway.
Ik zou zeggen probeer het zelf ook even want smaken verschillen.

Succes.........John.

Thnx... ik heb al een USA strat, maar ik zou er nog wel één willen met Lace Sensor Stratocaster Pickups... maar ik weet niet of ze die in de Highway 1 serie hebben, want ik heb ook geen zin om weer zoveel geld uit te geven aan een gitaar... en ik wil de pickups ook niet vervangen die ik nu in mijn huidige strat heb...

iam
30 oktober 2004, 19:33
er is wel een verschil tss de standard goedkope mexicaan en de classic (luxe) serie...

ik heb deze al vergeleken met de highway en de classic mexicaan voelde speelde en klonk veeeeeeel beter!

rapalakid
30 oktober 2004, 19:37
http://www.guitarstop.com/Fender/70strat.htm

Kijk anders ff hierop.

Groeten John.

Bobbel
30 oktober 2004, 19:42
http://www.guitarstop.com/Fender/70strat.htm

Kijk anders ff hierop.

Groeten John.

oh dit is wel ff handig... bedankt...

punkydude
31 oktober 2004, 11:19
Als ik zou kiezen tussen een Mexican Standard en een Highway 1, kies ik de Highway 1

Maar als ik zou kiezen tussen een Mexican Classic serie en een Highway 1 zou ik zonder twijfelen de Mexican Classic kopen.

Ik heb ze vorige maand allebei vergeleken (classic en highway 1) en ik vond dat de Mexican classic mooier klonk en beter aanvoelde, en ook betere looks had!! Dus heb ik dan maar die Mexican 60's Classic gekocht, en ik heb het me nog geen seconde beklaagd! Echt wel de beste Fender serie in Prijs/kwaliteit-verhouding volgens mij!