PDA

View Full Version : Niet-standaard barrétjes



Br@mbo
30 oktober 2004, 11:18
Hallo,

De standaard barrés heb ik volledig onder de knie.
(voorbeeld Bm (x24432) )

Maar in sommige songs wil ik een Bsus2 nemen (x24422) en dan de 2 die hier vetjes staat tokkelen, dit lukt helaas niet...
(het eerste liedje waar ik kan opkomen waar dit gebruikt wordt is Here without you van 3 doors down)

Bij Bm geeft dit geen problemen omdat die snaar door de pink op 3 gepakt wordt, maar als ik op die snaar een barré moet leggen klinkt het niet ( zit juist een vingerkootje) ik heb al verschillende posities geprobeerd, ik sukkel hier al weken mee...

Help me

groet,
Bram

sneez0r
30 oktober 2004, 12:23
Barrés zijn inderdaad in dat opzicht lastig. Probeer eens alleen je wijsvinger op alle zes snaren te leggen, en dat zuiver (zonder buzz) te laten klinken. Je moet heel precies kijken hoe je dat het beste kan doen. Kracht doseren, zeg maar. En toch zorgen dat je hand niet verkrampt. Veel succes!

Epic
4 november 2004, 10:16
let ook op waar je je duim hebt.

Volgens de klassieke methode moet die achter de hals tegenover je middelvinger, dus niet over de rand van je toets.

Janne
4 november 2004, 15:03
Je kan ook je wijsvinger over alle 6 de snaren leggen (dus 224422), dan zit t bot weer net achter een andere vinger.

D.A.V.E. member
4 november 2004, 16:37
Het is voor mij lang geleden maar voor mij was het een kwestie van heel erg veel repeteren.
een leuke oefening is bijvoorbeeld om een simpel acoordenschema te nemen en deze tokkelend te spelen.
Sla langzaam elke toon in het accoord aan.
luister hierbij goed of de toon goed door komt.
let op je vingerzetting, vingers rechtop, geen knikkende topjes.
herhaal dit tot je bijna wil stoppen met gitaar spelen.