PDA

View Full Version : Ibanez QM2 element > feedback??



mrkoetje
30 oktober 2004, 11:08
Hoi,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Ibanez S1620 met QM pickups
een heerlijke volle sound clean, een lekkere sustain,een warme distortion, maar op distortion krijg ik er op de melodiesnaren geen feedback uit.
Wij spelen doommetal maar met symphonische invloeden, en gebruik feedback veel.
Ik los wel veel op met m'n e-bow maar heeft iemand (ook eigenaar van een ibanez plank met QM pickups)een idee waar dit aan kan liggen?
Met mijn Ibanez RG550 krijg ik zonder problemen een lekkere feedback dus aan m'n aparatuur-instellingen ligt het niet......

thnx!

Martin
http://morphia.nl

Randy
5 november 2004, 17:46
Hoi,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Ibanez S1620 met QM pickups
een heerlijke volle sound clean, een lekkere sustain,een warme distortion, maar op distortion krijg ik er op de melodiesnaren geen feedback uit.
Wij spelen doommetal maar met symphonische invloeden, en gebruik feedback veel.
Ik los wel veel op met m'n e-bow maar heeft iemand (ook eigenaar van een ibanez plank met QM pickups)een idee waar dit aan kan liggen?
Met mijn Ibanez RG550 krijg ik zonder problemen een lekkere feedback dus aan m'n aparatuur-instellingen ligt het niet......

thnx!

Martin
http://morphia.nl

Ik heb zelf ook heel lang een qm2 pick up in mijn ibanez S1540 gehad. Het is een hele goede pickup met voldoende output. Waarschijnlijk de beste stock pick up die ibanez heeft gemaakt. Je rg is waarschijnlijk uitgerust met powersounds of V7 of wat dan ook. Misschien zijn ze daarom wat microphonischer dan de qm's. Probeer in de oefenruimte eens te experimenteren met volume en waar je precies moet staan ten opzichte van je versterker om te feedbacken. Misschien is een extra distortion pedaal een optie om meer feedback te krijgen. Ik heb zelf na verloop van tijd de qm2 vervangen met een dimarzio evolution en ik moet zeggen dat ik nu meer feedback krijg dan voorheen. Misschien is dat ook optie voor je..

succes

Randy
5 november 2004, 17:53
ohw ja voor ik vergeet.. iedere gitaar klinkt anders en reageert ook anders op jouw apparatuur instellingen. Experimenteer hier ook mee

.ChiefRebelAngel.
8 november 2004, 07:15
minder gain zetten op je amp...