PDA

View Full Version : kan je passieve met actieve elementen combineren?



puvin
27 mei 2002, 17:30
Ja?
:wink:

Bijvoorbeeld een Dimarzio Tone Zone in de nek
met een EMG 85???

ik dacht aan zo'n opstelling?

Zo moet ik toch veeeeeel goed geluid kunnen halen om rock/alt rock/metal en beetje blues te kunnen nee


Maar kan het passief/actief tesamen?
dim is dus passief
en emg toch actief hé

Ook in de middenstand van mijn pickupschakelaar?

menneke
27 mei 2002, 17:38
Volgens mij kun je ze gewoon combineren.
Alleen is er een groot output verschil tussend de elementen. Schakelijk bij een zelfde volume instelling van je versterker van actief naar het pasieve element dan zaktje volume omlaag.

Wbremer
3 juni 2002, 13:36
Bij een actief element behoort ook elektronika in de vorm van een voorversterker. Dat maakt 'm namelijk aktief... (Yamaha Pacifica bijvoorbeeld)

Lacrymosa
3 juni 2002, 15:30
Nee het kan niet, het EMG systeem is laag Ohmig, dat wil zeggen dat EMG's een 25k volume en tone pot hebben, en voor een tonezone heb je 500k nodig das dus een factor 20 verschil, ik denk dat et dan een soort aan/uit schakelaar wordt.

CheerS!!

puvin
3 juni 2002, 17:16
thanks!!

niet doen dus
:wink:


pacifica actief?????,
heb zo'n ding zien liggen voor 200 euro

menneke
3 juni 2002, 17:33
HET KAN WEL.
Ik heb het toch zelf ook op mijn Ibanez RG. Het enige nadeel is dat de output van je actieve element veel hoger is dan je pasieve element. Maar het kan wel.
Ik raad het je zeker aan

Lacrymosa
3 juni 2002, 19:20
Heb je ook wel is geprobeerd om een beetje te spelen met je volume knop op je gitaar?
of heb je die altijd volluit staan, als je em altijd voluit heb staan dan kan het wel, alleen wordt je klank er wel door beinvloed.
Maar als je zeg je maar je volume knop een beetje terug draait om bijv wat hoog er af te halen dan heeft het bij een hybride (zo noem ik et dan maar ff) systeem het effect dat je eigenlijk gewoon je volume uit zet.

CheerS!!

baxteen
6 juni 2002, 20:30
Eddie (VH) says: no more.
gitaar volume knop open, niks anders. Tuurlijk, leuke fade in, of ff tikkie zachter, maar afh van potmeter/elementen veranderd de hele 'harmonics' van je geluid.
Zo ook bij tone knop. Je kunt van veel minder maken, heb ik het gevoel, als je je nopjes op de gitaar terugdraait, is uiteraard kwestie van smaak