PDA

View Full Version : Lord of the strings



alnico
29 oktober 2004, 23:24
Recent heb ik de volgende site ontdekt:http://www.lordofthestrings.com/lots/RAPRD/09020005.html
Als ik zie hoeveel soorten en merken snaren er zijn , vraag ik me af hoe je nou tot een goede keuze van snaren moet komen ( voor de duidelijkheid , ik ben een beginner!).Met name het punt van de snaardikte.Dunne snaren spelen sneller , makkelijker , maar wat is het voordeel van dikke snaren? Kun je er lagere tonen mee halen?Klinkt het geluid beter? Heeft iemand wel eens die Bass Boomers van GHS met dikte 0.05 tot 0.115 (4 snaar) geprobeerd?

NB . Misschien is dit topic al eerder behandeld , maar ik kon zo gauw niet iets vergelijkbaars vinden.

MuNKeY
30 oktober 2004, 00:19
dikke snaren klinken wat bassiger en zijn iets strakker

dunne snaren zijn dus wat scheller, en klinken daardoor ook langer als nieuw
maar ze zijn dan wel weer minder strak en dus slapper


zelf heb ik een bas met .45-.105 erop van d'addario
dit vind ik geweldige snaren , na een week klinken ze pas echt goed, maar dan kun je er ook een maand of 5/6 mee doen

Equalizer
30 oktober 2004, 13:15
Hoe dunner de snaar, hoe sneller je kunt spelen (trek dit echter niet tot in het oneindige door). Hoe dikker de snaar, hoe beter (bassiger) het geluid. .045 is de standaard.
Ik heb een paar dagen geleden nog snaren bij die site besteld.. de volgende dag lagen ze in de brievenbus. :)

MazeMouse
30 oktober 2004, 14:31
Mwa, ik merk weinig snelheidsverschil voor mezelf tussen de Slinkies van mijn 5snaar en die 'custum gauge' set van een maat van me (035-110 op een 5snaar ook in Bgestemd)

djmagich
30 oktober 2004, 14:37
Ik gebruik .45-.105 van WarWick (30 pleuri)

cesser
31 oktober 2004, 09:40
de enige manier om erachter te komen welke snaren je lekker vindt spelen en klinken is door veel verschillende soorten uit te proberen. Ik heb op mijn 4-snarige de GHS Bassboomers 45-105 en die bevielen goed. Speel nu alleen nog maar op mijn 5-snarige en daar zitten tot nu toe nog de originele snaren op.

firebottle
31 oktober 2004, 15:35
Behalve dikte speelt het soort metaal ook een rol. Nikkel is wat soepeler en klinkt wat warmer versus roestvrij staal; strakker en meer hoog.

buuck
2 november 2004, 17:57
dr high beams: hele flexibele snaar, komt altijd goed terug in zijn natuurlijke balans, liggen relaxed strak (niet superstrak, maar zeker niet ratelachtig los). en klinken lang goed.. zeer chill om mee te slappen :)